HTC Evo 3D aflader ekstremt hurtigt

Diverse d.  12. juli. 2012, skrevet af freak_master
Vist: 1406 gange.

freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
12-07-2012 13:45:07
Svar/Indlæg:
6368/477
Nu har jeg haft telefonen her i to måneder, men her for nylig er strømforbruget steget helt vandvittigt. Selvom jeg har laderen sat til i stikkontakten bruger den mere strøm end den får.

Da jeg bruger den meget til film har jeg købt en dock hvor den får strøm fra imens den sidder i, men det er bare ikke nok, den er gået fra 95% strøm til 75% strøm på under en time, og det er med laderen i.

Jeg har advanced task killer og bruger det ret ofte.
Jeg har dog få programmer i baggrunden; Skype, en batteri app og 3G watchDog. Udover disse viser den film i afspilleren Rock Player Lite, men alligevel falder strømmen drastisk.

Også hvis jeg bare snakker via skype falder batteri strømmen, dog ikke helt så hurtig som når der også køre film på den.

Nu er det min første smartphone, så jeg ved ikke hvordan det plejer at være, men at den ikke engang kan holde strøm med laderen i (i stikkontakten, ikke USB porten i computeren) må der vel være et eller andet galt.

Kan man ændre på nogle strømindstillinger for at den bruger mindre?
strangemaister
 
Superbruger
Tilføjet:
12-07-2012 13:58:42
Svar/Indlæg:
142/24
Det lyder ikke som noget der er normalt, selv efter en del brug skulle den kunne holde strøm mindst 1½ dag.
Har du prøvet at lave en system nulstilling (factory reset) for at se om det kan hjælpe på problemet?.. Ellers kan det være et batteri der ikke har det godt, mm.
Du kan også prøve og se om der måske er ny firmware til den der kan hjælpe.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af strangemaister d. 12-07-2012 13:59:50.


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
12-07-2012 14:06:31
Svar/Indlæg:
6368/477
Firmware er blevet opdateret for 2 dage siden, og da jeg gjorde det lavede jeg samtidig en fabriksnulstilling, så den startede op som om at den var helt ny.

Min batteri app melder at batteriet har det godt, jeg har prøvet et par stykker, og de skrive alle sammen at tilstanden er rigtig god på batteriet. Men hvis den heller ikke kan holde strøm selv i laderen i stikkontakten må det jo være fordi forbruget bare er ekstremt højt.

Jeg glemte dog at nævne at jeg har det mobile netværk sat til, sammen med GPS, dog tænder den kun GPS når det skal bruges, men det mobile netværk er hele tiden aktivt.

Det kan måske også være fordi jeg har sagt ja til at sende min placering anonymt til google sådan at folk på google+ også kan se hvor jeg er henne i verden, men jeg kan ikke se et program der skulle håndtere dette i baggrunden. Måske det bare er styresystemet, og det tager meget strøm..


sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2012 15:36:25
Svar/Indlæg:
2516/381
Gps tager en del strøm, men det kan dog slet ikke forklare dit strøm forbrug.
men ville dog slå det med placering fra.

mobilt netværk, bruger ikke så meget strøm igen.

Kom problemet sammen med din firmware opdatering, eller sammen med en anden opdatering, af andriod, f.eks da du opdaterede til ICS. eller andet,

eller kom det bare ud af den blåluft?


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
12-07-2012 16:31:55
Svar/Indlæg:
6368/477
Det har faktisk altid været der, men det kom lige ud af den blå luft for et stykke tid siden.

Jeg har dog ikke ICS, men HTC sense, jeg ved ikke om de har lavet en opdatering med ICS.

Jeg kan ikke finde hvor jeg kan slå det placeringsværk der fra henne i nogen indstillinger. Nogen der ved hvor jeg kan slå det fra?


Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
12-07-2012 16:40:00
Svar/Indlæg:
2309/846
Kan du ikke se under "Batteri" hvad der præcist har suget strømmen. Har prøvet at en App ikke ville opdatere automatisk, men blev ved med at prøve at forbinde til nettet.

🙂


LlamaAgenten
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2012 17:01:14
Svar/Indlæg:
1129/113
Det kunne godt lyde som en wakelock er problemet. Jeg havde dog en HTC Sensation (som hardwaremæssigt er næsten identisk med Evo3D) i knap et år, indtil den døde, og den havde også problemer med batterilevetiden. Den slugte også mere strøm ved belastning, end laderen kunne levere. Ærligt talt, så tror jeg ikke det er din mobil den er galt med; kvaliteten på HTC smartphones er bare lav og ikke særlig gennemtænkt - bliver din telefon nogensinde brandvarm ved brug?


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
12-07-2012 18:07:20
Svar/Indlæg:
6368/477

Kan du ikke se under "Batteri" hvad der præcist har suget strømmen. Har prøvet at en App ikke ville opdatere automatisk, men blev ved med at prøve at forbinde til nettet.

🙂

Polarfar skrev d. 12-07-2012 16:40:00


Jeg kan se at skærmen tager 75% af den brugte strøm. Men det er også træls at skulle skrue ned for lyset, så kan man næsten ikke se noget..

Det kunne godt lyde som en wakelock er problemet. Jeg havde dog en HTC Sensation (som hardwaremæssigt er næsten identisk med Evo3D) i knap et år, indtil den døde, og den havde også problemer med batterilevetiden. Den slugte også mere strøm ved belastning, end laderen kunne levere. Ærligt talt, så tror jeg ikke det er din mobil den er galt med; kvaliteten på HTC smartphones er bare lav og ikke særlig gennemtænkt - bliver din telefon nogensinde brandvarm ved brug?

LlamaAgenten skrev d. 12-07-2012 17:01:14


Jeg ved ikke hvad wakelock er, men er det noget man kan komme udenom?


simon14
 
Enthusiast
Tilføjet:
12-07-2012 18:39:53
Svar/Indlæg:
135/19
min far havde en htc magen til min. min holdt strøm 3 dage. hans holdt strøm 6 timer. vi havde alle de samme apps og det installeret. til sidst fik han pengene tilbage af elgiganten.


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
12-07-2012 20:07:41
Svar/Indlæg:
6368/477
Nu har den bare siddet i laderen i næsten 2 timer med slukket skærm. Den har ladt lige omkring 25% på batteriet, hvilket må synes at være rimeligt.

Det må jo være enheden der bare sluger voldsomt meget strøm, men det er jo ikke fordi det er specielt voldsomt hardware den har. Jeg kan slet ikke forestille mig hvad en one X ville tage af strøm så.

Jeg har stadig ikke fået slået det der placering ting der fra, jeg kan ikke finde indstillingen. Nogen der ved hvor den er?


empowerment
 
Superbruger
Tilføjet:
12-07-2012 20:41:06
Svar/Indlæg:
383/36
Der er i hverfald en ting galt, Min sensation kunne jeg bruge gps mobilt netværk, have bluetooth tændt og snakke i mobil, der kunne jeg nemt følge med og lade..


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
12-07-2012 21:46:03
Svar/Indlæg:
6368/477
Jeg tror måske at jeg har fundet synderen...

Den ser ud til fint at kunne følge med nu, men den sidder ikke i min dock. Desuden skriver min batteri app at den sidder til ladning via USB hvis telefonen ligger i min dock, men kobler jeg den direkte til skriver den AC.

Det kan være docken ikke vil levere mere strøm en de cirka 10Watt som en USB port kan levere, og så har den svært ved at følge med. Den har allerede ladet 5% på under 5 minutter.

Bare træls at købe en dock med HDMI udgang og alt muligt i, og så kan den ikke engang levere strøm nok så telefonen kan køre der i.


#12
OO
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2012 19:41:25
Svar/Indlæg:
129/8
Betterbatterystats - CPU spy er gode apps i denne sammenhæng.


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
13-07-2012 21:54:06
Svar/Indlæg:
6368/477
Har lagt det bag mig, den kan lige klare en dag i docken med film kørende, og længere tid sidder den der aldrig alligevel. Bare træls at vide den ikke kan levere nok strøm, men sådan er det vel...


#14
whoa
 
Overclocker
Tilføjet:
14-07-2012 08:41:53
Svar/Indlæg:
428/18
prøv at hente et program der hedder carat, det giver en god oversigt over hvad der bruger hvad..
https://play.google.com/store/...

og evt Onavo

https://play.google.com/store/...

Kan sige hvilke apps der bruger data... viser hvis du har en buggy app som feks bruger meget strøm, samt hvis du har programmer du sjældent bruger måske bruger meget date (hvilket bruger strøm..) og mht til lyset på skærmen, så vil jeg anbefale Screen Filter

https://play.google.com/store/...

Genialt til at styre lyset på skærmen da det er den værste strømsluger, og syntes tit at Automatisk lys indstilling bruger alt for meget strøm..