Hvorfor virker SATA ikke?

Bundkort / CPU d.  22. juni. 2012, skrevet af MMT
Vist: 966 gange.

MMT
 
Enthusiast
Tilføjet:
22-06-2012 12:47:57
Svar/Indlæg:
11/9
Hey forum.

Har lige været igang med lidt ombygning af PC, samt formatering af harddisken.

Dog har jeg nogle problemer med mine sata komponenter:(

Mit Setup:
Gigabyte bundkort 1155
i5-2500k
Corsair RAM
Kingston SSD
4870x2
Corsair PSU

Problemet er,at både mit DVD drev samt nr.2 intern harddisk ikke virker. Når de er tilsluttet kan de ikke bruges, eller ses under "Computer". Der er strøm på (HD knurrer, drev kan skubbes ud/ind) Og begge ting virker. Testet i anden PC.

http://peecee.dk/upload/view/3...

Min SSD er tilsluttet i SATA3_0 (Det ene hvide stik).
Har forsøgt at tilslutte mit drev i alle de andre, bortset fra det andet hvide stik(SATA3_1)

Sætter jeg den i SATA2_3,SATA2_4 eller SATA2_5 starter den fint op, men drevene virker som sagt ikke.
Sætter jeg noget til i SATA2_2 (altså under min SSD´s tilslutning) Gider den ikke starte op.

Hva fanden er der galt? 😀
Capiz
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2012 13:20:07
Svar/Indlæg:
1498/226
Umiddelbart skal du have aktiveret din Sata3 port i BIOS, det er højest sandsynligt en tredjeparts controller.
Derfor virker de to første ikke.

Når du siger den ikke vil starte op, mener du så at den ikke finder din disk og ikke vil starte windows op, eller ?

Det kunne være du skulle vælge hvilken disk du vil boote fra.

Mvh
Rasmus


MMT
 
Enthusiast
Tilføjet:
22-06-2012 14:27:00
Svar/Indlæg:
11/9
Sata3_0 virker. Det er den min SSD disk er tilsluttet. Den disk hvor mit Win7 er indstalleret.

Når den ikke vil boote, stopper den ved det billede der kommer frem, som viser mit bundkort. Altså der hvor man fx kan trykke "del" for BIOS osv.


Spagme
 
Superbruger
Tilføjet:
22-06-2012 23:22:36
Svar/Indlæg:
792/52
Er det ikke noget med at 1155 bundkortene havde en fejl i Intel sata controlleren på de første bundkort? det er måske forklaringen på at dine sata 3 porte virker, da de sikkert ikke er styret af Intel sata controlleren.

Det kunne være en mulighed. Prøv at google 1155 sata