Ny SSD og eksterne HDD

HDD/SSD/RAM d.  15. april. 2012, skrevet af groundz
Vist: 646 gange.

groundz
 
Superbruger
Tilføjet:
15-04-2012 12:06:58
Svar/Indlæg:
196/10
Hej HWT
Dette er et område jeg ikke bevæger mig så meget inden for. Har altid været mere til en almindelig 3,5" gammeldags HD. Nu er tiden dog kommet til at køre SSD. Løbet ligger imellem Samsung 830, Crucial m4 og intel 520. Jeg hellere mest selv til 520'eren, ud fra spørgsmålet om stabilitet. Men er ikke sikker på at de andre to ikke er stabile. Er af den type der ikke gider at pc'en går ned pga. disk fejl, har prøvet det rigeligt den gang det hed 120gb diske. Størrelsen på diske bliver nok omkring 240GB, men har ikke lagt mig fast på det helt endnu

Jeg står også og skal have en ny ekstern HD. Ingen tvivl om at den skal have usb 3.0 og den skal være forsynet fra udb porten. Ikke noget med ekstern strømforsyninger. Har kigget på to stk. Western Digital My Passport WDBY81002BBK og Hitachi Touro Mobile Pro HTOLMNA7501BBB. Har ingen kendskab til Hitachi, men er til gengæld rigtig glad for mine 5 stk. Western Digital 3,5" tommer interne diske. I nogle test er den ene hurtigere en den anden og andre omvendt. Størrelse på dem er lidt underordnet, da de mest skal bruges til backup, og næppe kommer over 500GB
Her ligger nogle test af de to eksterne HD's fra www.tomshardware.com

http://tinyurl.com/c73zejh

Håber der er nogle der kan komme med nogle gode råd, og sig endelig hvis der er nogle bedre, eller noget man skal tage højde for.
På forhånd tak
CptRusty
 
Bruger
Tilføjet:
15-04-2012 12:49:30
Svar/Indlæg:
10/2
Jeg har lige modtaget min Samsung 830,(sidste uge) og er rigtig glad for den!

128GB er RIGELIGT hvis du bare skal have styresystem og nogle spil på den :)

Jeg har Styresystem, 3 spil, og lidt programmer på min, og jeg har stadig 48,6GB ledigt.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af CptRusty d. 15-04-2012 12:49:51.