Ny smartphone: 4S eller Sgs2 eller vente på iphone 5 / Sgs3

Diverse d.  05. april. 2012, skrevet af Aliaz
Vist: 1130 gange.

Aliaz
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2012 12:19:43
Svar/Indlæg:
1015/333
Så vidt jeg kan forstå så er skærmen på Sgs2 mindst lige så god eller bedre end på 4S.
Sgs2 har større skærm, men er den for stor/klodset at have i lommen? Ved godt den er tyndere end 4S.

Sgs2 kan man isætte sit eget ram-kort og det fungerer ala USB-stick modsat Iphone der skal køre via Itunes.

Er batteritiden cirka lige god/ringe?

Egentligt kan jeg nok bedre lide designet af 4S.
Der er mange flere apps til 4S, men android har flere muligheder, mens ios er mere enkelt.

Vil gerne høre om jeres præferencer for at vælge den ene frem for den anden.
Har altid klaret mig med en PC eller bærbar, idet disse er hurtigere at navigere på, hvorfor jeg endnu ikke er sprunget på en smartphone.

Er der nogen, der ved om Sgs3 snart er på vej? Skulle den ikke komme senest til sommer 2012? Jeg kan godt vente, såfremt det vil være oplagt at vente på.

Iphone 5 kommer vist først til efteråret.
Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2012 12:59:57
Svar/Indlæg:
3385/80
Sgs2


Retro
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2012 13:01:39
Svar/Indlæg:
1643/172
Personligt så har alle mine android telefoner hakket i browseren vs iPhone 4S, som køre flydende grundet GPU acceleration.

Men en iPhone er rimelig låst i forhold til Android systemet, men det er mere en smagssag. Det skal dog siges at jeg endnu ikke har prøvet windows Phone i nu, men dette systemet skulle være endnu hurtigere end iOS, men ulempen ved windows Phone er at mange af de apps der er til iOS endnu ikke findes til windows Phone.

Selv mobilsiden.dk nævner browser lag på android platformen i denne her video test af den nyeste HTC One X.

Link:
http://www.youtube.com/watch?v...


Ali
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2012 13:32:47
Svar/Indlæg:
638/78
Nu hvor Sony skuffede fælt med deres Xperia S, så satser jeg alt på Samsung Galaxy S III....Apple har jeg bare aldrig brudt mig om. Især pga deres mindre skærme.
SGS3 skulle muligvis frigives d. 22. maj. Deres overlegne skærm fra SGS2 gør, at den er værd at vente på 🙂


Aliaz
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2012 14:03:20
Svar/Indlæg:
1015/333
Har lige prøvet en sgs2 lidt. Synes også den kan køre lidt mindre flydende i browser end 4S.

Tror også jeg venter på Sgs3 og ser hvordan den bliver.

Hvad kommer der mon af nyt i Sgs3 i forhold til Sgs2?


Ali
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2012 14:57:34
Svar/Indlæg:
638/78
Mht android browsee så har jeg ikke prøvet nogle der blandt de indbyggede der virkede optimalt over længere tid. Efter at ha' prøvet bl.a. Opera, Firefox og Dolphin er jeg endt med Boat Browser og den er ubetinget den suverænt bedste. Alle de andre blev sløve med tiden, hvilket Boat ikke gjorde....prøv den eventuelt 🙂


The_Dare_Devil
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2012 15:40:37
Svar/Indlæg:
422/58
Jeg har en almindelige iPhone 4 lige nu, og der syntes jeg allerede, at skærmen er stor nok. Bliver det større, så kan man jo ikke have den i lommen!

Når det så er sagt, er jeg rigtig tilfreds med den, og den kører mere smooth end den Galaxy SII jeg havde fat i. Jeg er dog meget spændt på IIIeren, ligesom jeg er det på iPhone 5. Men jeg ville helt klart vente - og hvis det er helt umuligt, så kan en brugt iPhone 4 eller Galaxy SIIer fås brugt til ikke alt for mange penge. Så kan du jo også lige få føling med, hvilket system, du bedst kan lide :)

Og ifølge rygterne, er IIIeren da værd at vente på
http://samsung-galaxy-s3-pris....


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af The_Dare_Devil d. 05-04-2012 15:43:34.


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2012 15:58:07
Svar/Indlæg:
3233/128
sg2 har gpu acceleration i android 4.


gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
05-04-2012 19:11:50
Svar/Indlæg:
5678/460
det med browser det kommer jo and på hvilken browser vi snakker om ...standard er crap ...men bruger du opera så er den super hurtig :)

og jeg bruger Sgs2 men vis det ikke haster ville jeg vente på sgs3 jeg tror ikke der går mange mdr før den kommer og så har du altså en quadcore telefon :)


Aliaz
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2012 20:16:30
Svar/Indlæg:
1015/333
Takker for info - jeg ved ikke, hvilket browser der er standard, hvis man ikke har ændret noget.


Primeradk
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2012 09:56:59
Svar/Indlæg:
262/84
Smagsag vel. Ipone er jo ret meget ud af boksen og så kan den det man forventer og ikke mere. Den den gør, gør den godt.
Sgs2 er jo android hvilket gør tilpasning nemmere. Jeg har haft iphone, men synes det blev kedeligt. Så er på sgs2 nu. Skærmen på iphone er også meget lille i forhold til nutidens standard. Kig evt også på nexus.
Dog skal du vælge hvad du er til. Jeg har frigjort mig fra itunes osv, og nyder at have min kalender på forsiden, samt vejr og ur. Konen har en iphone, og den er simpel og opfylder det hun har brug for, så er vel hvad man er til.
Jeg ville vente lidt hvis jeg kunne nu, sgs3 ser meget lovende ud. Iphone, er josvæet at sige hvad der sker, men kunne forstille mig der ikke er den store revulation her. Måske hurtigere cpu, gpu og ændret en smule design, men kan jo kun gætte.

Rene


Aliaz
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2012 13:30:24
Svar/Indlæg:
1015/333
Jeg har kun et alm gammeldags simkort i dag.
Sgs3 kan vel både tage det gamle og et micro-simkort?

Så jeg kan vel fint bruge det gamle ikke?

Vil der være nogen hastighedsmæssige fordele ved at købe et micro-simkort?


Nittenti
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2012 13:34:25
Svar/Indlæg:
1495/34
#11

Man køber ikke et simkort, det følger normalt med abbonnementet.

Passer ens simkort ikke i telefonen, så kontakter man sin udbyder og de sender et der passer.



Aliaz
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2012 14:07:58
Svar/Indlæg:
1015/333
Ja det er vel enten gratis eller koster ca. 50 kr.
Så vidt jeg kan se på billeder har sgs3 både plads til SIMkort og Micro-simkort, så det vil sikkert virke med mit nuværende gamle.
Det er rart at få det på plads forinden. Gider ikke vente flere dage, når det skal virke hurtigst muligt :)