Kan ikke få adgang til TDC HomeDisk *Lukket*

Diverse d.  20. marts. 2012, skrevet af Senosk
Vist: 6644 gange.

Senosk
 
Overclocker
Tilføjet:
20-03-2012 00:59:14
Svar/Indlæg:
233/38
Hej alle.
Efter at jeg flyttede rundt i dag på nogle kabler, på HomeBox og Homedisk, så har jeg mistet adgangen til min homedisk.
Jeg kan ikke engang komme på, hvis jeg skriver "homedisk" i min browser, så ryger jeg direkte på Google.
Jeg kan hellere ikke engang oprette manuelt, hverken på bærbar eller stationær.
Det er først her til aften, at forbindelsen røg. Min mor har brugt den hele aften indtil her kl 23:30, så røg forbindelsen til harddisken.

Går jeg ind på tdc.dk/homedisk, så kommer jeg til vinduet, hvor jeg kan vælge "Fjernadgang til din HomeDisk" og "Online adgang til din HomeDisk Backup".

Klikker jeg på "Fjernadgang til din HomeDisk", well, så får jeg bare får meddelelse og ingen adgang til den. Klikker jeg "Online adgang til din HomeDisk", så har jeg adgang til den, men det kan jeg ikke bruge til noget :S

Jeg har endda skiftet kablet, fordi jeg tænkte at det nok var dødt, men den bliver sådan med jævne mellemrum i routeren og lyser ikke konstant ligesom min stationær. Hvad skal jeg gøre? Jeg vil gerne kobles til harddisken igen? Vi skal vel ikke have en ny, skal vi?

What to do?! Det er ret frusterende, at jeg ikke kan få adgang til harddisken, eller det er faktisk mest irriterende for min mor.

Ja, jeg har haft slukket harddisk og router, tændt routeren først og dernæst harddisk. - Uden resultat
Ja, jeg har genstartet harddisken. - Uden resultat
Ja, jeg har skiftet kablet. - Uden resultat.

Den lyser godt grøn begge steder på harddisken, så den virker.

Jeg kan ikke engang få fat på den der connector.exe, som TDC har fået lavet, så man automatisk opretter forbindelse til netværksdrevet.

Kan en eller flere evt. hjælpe mig?
Mvh Kent

PS. Jeg har også spurgt om hjælp til TDC på deres Facebook, men de svarer sikkert først engang i morgen, så tænkte at det var hurtigere at spørge herinde.


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Teresa d. 21-03-2012 16:12:46.
korben
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2012 23:19:14
Svar/Indlæg:
1081/251
1. du er 100% sikker på at du har sat alle dine kabler rigtig til igen og at der ikke er stik fejl på dem.

2. hvad sker der hvis du taster 192.168.1.5?

3. Bruger du en TDC router? hvis ja. kan den så se den


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2012 23:44:02
Svar/Indlæg:
3799/43
Hvis at du ikke kan komme ind på din homedisk via 192.168.1.5 så skal du tage og holde reset knappen inde
Til den har bippet 2 gange.

Så skal du holde sluk knappen inde til den kommer med et bip så skal den lige slukke. Så tænder du den igen, så skulle du gerne kunne se den.

Hvis dette ikke virker. Reset homeboxen ved at holde reset knappen ind i 10-15 sekunder. tænd og sluk Homedisken.
Hvis dette ikke virker så kontakt Hotline.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ICE-Cool d. 20-03-2012 23:45:58.


Senosk
 
Overclocker
Tilføjet:
20-03-2012 23:49:43
Svar/Indlæg:
233/38

1. du er 100% sikker på at du har sat alle dine kabler rigtig til igen og at der ikke er stik fejl på dem.

2. hvad sker der hvis du taster 192.168.1.5?

3. Bruger du en TDC router? hvis ja. kan den så se den

korben skrev d. 20-03-2012 23:19:14


1. Ja, det er jeg. Både min Xbox og stationær kan komme på nettet, der er koblet til routeren med kabel. Min mors bærbar kan komme på nettet, den kører det trådløse, det samme med hendes mobiltelefon og min brors tablet.
Jeg har prøvet skifte ledning mellem HomeDisk og router 3 gange, og jeg har prøvet de forskellige stik.

2. Intet. Den prøver bare at forbinde. Skriver jeg "HomeDisk", som jeg plejede at gøre, så ryger jeg i Google

3. Ja, det gør jeg, men i LAN kan den kun se en enkelt ting, nemlig stationæren. Tænder jeg for Xbox'en, så kan den også se den. Den kan ikke se HomeDisk.
På det trådløse netværk er der tre ting registeret, men det er jo de ting, som der skal være i huset.

Jeg har resettet både HomeBox og HomeDisk, som TDC anbefaler, så nu har jeg sagt at jeg have en ny. Jeg har gjort alt det, som TDC anbefaler man gør! Så ja, jeg regner med at brokke mig i morgen.


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2012 00:42:06
Svar/Indlæg:
2246/14
åben cmd
skriv ipconfig /All

hvad står der ud for "Default gateway" ?


Senosk
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2012 02:00:16
Svar/Indlæg:
233/38
Der står 192.168.1.1, som jeg skal bruge for at komme på vores HomeBox

Jeg har gjort disse ting:

-> Skiftet kabel tre gange - Tjek
-> Slukket HomeDisk og router, startet router op først og dernæst HomeDisk - Tjek
-> Slukket HomeDisk og startet den op igen - Tjek
-> Prøvet at sætte kablet i et andet stik, har prøvet alle fire stik i routeren, kunne være routerens stik var død - Tjek
-> Prøvet manuelt at koble HomeDisk til computeren - Tjek
-> Resettet Homedisk - Tjek
-> Resettet HomeBox - Tjek

INTET AF DET DER HAR HJULPET!

Jeg har gjort alt, hvad jeg kan gøre.

Jeg fulgte også dette: http://guide.tdc.dk/tdc-care/r...
Det hjalp hellere ikke.

Min Xbox sidder i port 1, min stationær i port 2 og HomeDisk i port 3.

Normalt sidder stationæren i port 4, Xbox i port 3 og HomeDisk i port 2

Jeg har billeder af det, hvis du vil se det.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Senosk d. 21-03-2012 02:01:32.


Senosk
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2012 11:30:42
Svar/Indlæg:
233/38
Tråden kan lukkes.
Det var stikket i HomeDisk, som ikke kunne få ordentlig fat i netværkskablet.
Da jeg skubbede den helt op, selvom det allerede havde sagt "klik", så fik jeg forbindelse. Det er første gang, at jeg har oplevet at kablet skulle længere op end det egentlig plejer at være o_o

Men tak for hjælpen anyways!