2012 bliver fusionernes år

Litteratur d.  17. februar. 2012, skrevet af Emillos
Vist: 1790 gange.

Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
17-02-2012 21:33:05
Svar/Indlæg:
14079/622
PC, smartphone og tablet - én brugermæssig oplevelse

Læs mere her: http://hwt.dk/Nyhed/22023/2012...
apprenti
 
Superbruger
Tilføjet:
20-02-2012 16:08:48
Svar/Indlæg:
196/10
Asus eee(transfor prime) lignende enhed med win8 og en i5 = epic winning!

Jeg ser ikke de store problemer for Microsoft, ja ipad og android-tablets vinder frem, men lige så snart folk finder ud af at de primært kan bruges til facebook og let notatskrivning så vil mange vælge et andet OS, fx win8 tablets(m tastatur)/ultrobooks eller macbook air.
Der får man væsentlig større produktivitet da tastaturet ikke fylder 40-50% af skærmen, plus at "normale" programmer kan køre derpå (for win8s vedkommende hvert fald).
Derudover så ser det ud til at Windows Phone 7.5 apps kun skal ændres 10% før de kan køre på Windows 8 tablets/pc'er(med touch formentlig), så jeg ser ingenlunde at MS skal bekymre sig - slet ikke hvis de får lavet en ny xbox eller får de nuværrende xbox enheder opdateret yderligere så der er endnu større synkronisering mellem WinPhone8 og Win8.
(derudover ser MS+Nokia ud til at blive et godt samarbejde, selvom det nok er en lige lovlig hurtig konklusion at drage)

Det samme gælder lidt for Apple, ja M Lion vil kunne vise beskeder - så er det system alt så heller ikke mere synkroniseret med iOS, for de apps der kan få lov til at komme til OSX skal skrives næsten helt om - altså dobbeltarbejde!
Jeg kunne for år tilbage (med Nokia N95/N8+ PC suite) se og sende beskeder etc - og det er da klart nemmere og en fin feature, men så er det heller ikke vildere. Jeg så gerne Apple gå endnu videre!
(Selvom det selvfølgelig blot er første skridt på vejen)
En tv-del vil blive interessant..

Intel har med deres i5-serie i fx HP Folio 13" og en Asus macbook-air kopi vist at der kan være performance (i stil med i3), men på kompakt plads. Derudover er Intel klar med Medfield som måske vil gå hen og blive rigtig interessant for tablets og samrtphones.


De eneste der skal føle sig lidt truet af tablet/ultrabookens fremtid er AMD, da de ikke rigtigt har så meget at byde ind med lige pt - og man udvikler jo ikke bare en ny ARM over night...
Please correct me hvis der er noget nyt omkring AMD jeg har overset.


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2012 16:31:00
Svar/Indlæg:
4536/104
#1 jeg tror ikke helt du kan se sådan på det.

AMD har APU ´erne med langt flere kræfter end nogen anden PT.

+ lav energi apu´er har de jo også i netbooks osv. det drejer sig bare for dem om at få nogle lavere nm@32 og derunder produceret på en E-350 platform eller ligende. altså et setup med Dual core 1-2ghz. + et indbygget HD61xx/71xx/81xx series gfx. Og så at få strøm forbruget på den samlede enhed ned under 5-15watt. så Begynder det at ligne noget. Altså de er ikke langt fra at ha et produkt der har flere kræfter + bruger samme mængder strøm som deres konkurranter.

Men Ja intel har også et godt bud med I3/I5´ernes afløsere i fremtiden + HD3/4/5xxx combi løsningen.

Tror dog det blir tæt løb. Vi får moske enda et P3/Thunderbird - P4/XP preformance løb at se inden for smartphones/tablet verdenen som vi så for nogle år siden til PC´erne.


apprenti
 
Superbruger
Tilføjet:
21-02-2012 10:45:56
Svar/Indlæg:
196/10
#2, det jeg tænkte var egentlig også kun et enkelt år frem, hvor det er at ultrabooken og tablets'ne virkelig vil vinde frem. Og her og nu er AMD ikke klar med en APU løsning der bruger så lidt watt at de kan komme i tablets - ikke mig bekendt. Men ja, deres e-serie er ganske interessant - især 450, som vel næsten kan konkurrere med de små i3'er.