Roskilde Anlæg - Worklog

Case-modding d.  02. februar. 2012, skrevet af rodder
Vist: 5654 gange.

rodder
 
Superbruger
Tilføjet:
02-02-2012 00:39:12
Svar/Indlæg:
155/34
Hey Folkens.

Ved godt dette ikke er et casemod, men på opfordring fra et par brugere herinde, vil jeg lave en Worklog om vores Roskilde Anlæg :).

Ideén er at det skal være strømbesparende og stadig spille højt.

Vi har valgt at følge Saturnus' Boominator design som i kan læse om her:
http://www.diyaudio.com/forums...

Der er dog en del ændringer designmæssigt.

Forstærkeren i anlægget er en Amp6 Basic fra 41hz.com, som jeg selv har loddet fra bunden.




Sjovt at prøve at lodde direkte på en printplade. Det har givet mig en noget bedre idé om hvordan det hele fungerer. Men kræver lidt tålmodighed :).

Efter en lille testfase gik vi igang med selve byggeriet.

Først skar vi siderne ud og lavede huller til højtalerne.
Der er ikke så mange billeder her fra begyndelsen, for vi havde kun et ridset mobil kamera.




Så gik vi ellers igang med at samle delene og sætte højtalerne i. Fremgangsmåden har lidt været at finde på ideér mens vi bygger. Nogen gange en god idé, andre gange en rigtig dårlig idé 🤡




Herunder har vi loddet højtalerne så de er klar til afspilning:




Og lidt flere billeder 🙂.







Så gik vi igang med "kontrolpanelet". Det kommer til at være en bukket plexiglasplade med 5 knapper og plads til MP3 afspiller og USB hub (Til opladning af telefoner og MP3 afspillere. Herunder har jeg lavet et skema over ledninger og forbindelser.




Lidt forvirrende, men når man lige får overblikket giver det forhåbentlig mening :). Der kommer til at være en knap der tænder og slukker strømmen til hele systemet. En knap der styrer lyset i låget. En knap der styrer lyset i Højtaler hullerne. En knap der styrer hvilken USB Oplader der skal køre og en knap der styrer om vi skal bruge det interne Jack stik eller det Eksterne.

Herunder er der lidt billeder af kontrolpanelets tilbliven:







Mens jeg arbejdede med plexi gik min m8 igang med at skære ud til kontrolpanelet. Det krævede lidt fifleri med en overfræser.







Og til sidst i denne post vil jeg vise lidt billeder af ting vi har fået hjem til næste gang og forstærkeren i brug.













Det var det for denne gang. Der kommer forhåbentlig mere efter weekenden :). Får lige rettet teksten til i morgen og skrevet lidt mere detaljeret.

Håber i kan lide det.

Så kommer der lige en ny update 🙂

Som det første har vi fået monteret forstærkeren nede i vognen:




Vi håber og satser på at den kan holde hele festivalen uden at stå af og uden der ryger en sikring. Den bliver lidt svær at komme til når først vi får lukket kassen.

Derudover har vi fået lavet kontrolpanelet i plexiglas, og fræset ud i alle pladerne så det kommer til at passe sammen.






Har slebet plexiglasset så der kommer til at stå diffust lys ud igennem det. Kom dog til at gøre det på den forkerte side af glasset, så det ikke bliver så shiny som jeg gerne ville have.

Fræsningerne ser sådan ud:



Og her er starten på ledningenettet til systemet:



Herefter gik vi i gang med at lire dyret op. Lyskæder ud over det hele :)




Og her første test med det ene lys:




Lyskæder i toppen og kontrolpanel på plads(dog uden knapper og det hele).







Det sidste billede er med lys så man kan se hvordan det kommer til at blive.




Det var en lille update for denne gang. Der mangler stadig rigtig meget før man kan kalde det færdigt. Der skal hjul på, laves basreflex huller, toppen skal sættes på og vi skal have monteret solfanger anlæg. Derudover skal batteriet på plads og hele ledningenettet skal sættes sammen. Så der er lang vej endnu :).

--------------------------------------------------------

Så kom vi igang igen efter 2 ugers pause 🙂

Vi startede dagen med at få gang i vores kontrolpanel. Det var et større projekt, med utallige krokkodillenæb og suspekte lodninger. Minder om et fysikprojekt i folkeskolen.













Efter et par timers testeri, og frustration, fik vi endelig det hele til at virke. Så var det bare at sætte ledningerne i orden og lime USB udgangene fast.










Derudover fik vi endelig sat basrefleks huller i dyret.
Foran gik det sådan set nemt nok. Det var bare et bor 2 huller med et hulbor og så sætte basreflekserne i. Som en lille sidenode, har vi sat stof i enden af basreflekserne. Både for at holde støv ude og fordi de i virkeligheden er en anelse for store. Regner med det kompenserer lidt.







Basreflekserne bagtil var en anelse mere udfordrende. De skulle føres fra højtalerkammeret, igennem batterikammeret og ud igennem den skrå bagvæg.







Som en sjov lille sidegevinst, har vi sat en ledningstromle fra en støvsuger i. Den skal fungere som ledning til vores solfanger.
Solfangeren er for stor til at sidde på vognen, så den hænger vi op på en pavillion eller laver et stativ så den kan stå på jorden. Vi har så et hunstik siddende på solfangeren, og et hanstik på anlægget. Med tromlen kan vi trække ledningen 3-4 meter ud til solfangeren og trække den ind igen ved et tryk på en knap 🙂.




Og så fik vi sat lys i alle højtaler hullerne.







Og som det sidste for denne gang, fik vi skåret aksen til hjulene til så den passer og så skal de bare monteres næste gang.




Det var alt for denne gang 🙂

----------------------------------------------------

En lille hurtig update.

Projektet har været på standby i noget tid, men endelig kom vi igang igen. Og Roskilde nærmer sig, så det er nok på tide. Vi har fået monteret hjulene ordentligt, sat lys alle steder, monteret kontrolpanel og lukket det hele af.









Hjul monteret. Udtræk til solfanger i venstre side og håndtag til at løfte hvis det bliver nødvendigt.



Kontrolpanel closeup med lys.


Udgange til USB opladning og til eksternt jack stik.

Laderegulator monteret, og ledninger fra den til batteri, solfanger og kontrolpanel.



Oversigts billeder af hele anlægget.





Så mangler vi at lave låget til batteri rummet. Slibe den, fræse kanter, sætte hjørnebeskyttere på. Og sidst men ikke mindst male 🙂
//Rodder


Tråden blev redigeret 5 gange, sidst af rodder d. 29-05-2012 16:20:37.
Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2012 00:56:29
Svar/Indlæg:
2246/14
har i ikke noget delefilter ? eller kan jeg bare ikke se det?
hvordan er lydkvaliteten på forstærkeren ? jeg har selv haft lavet et par små, og jeg var mildest talt ikke begejstret...


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2012 01:37:49
Svar/Indlæg:
4217/223
husk for helved at smide nogen ordenlige trillebørshjul under. Eller det der er stærkere

En kammerart har fortalt mig at man ikke bør smide en forstærker i, da denne også skal bruge strøm, og derfor hurtigere vil tømme batteriet for strøm.

sandt/falsk?


LlamaAgenten
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2012 02:34:43
Svar/Indlæg:
1129/113
Desuden, magneterne på basserne direkte op mod hinanden? Kan det ikke gå galt?


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2012 12:51:45
Svar/Indlæg:
20170/383
Jeg tænker også..
De store enheder i det kabinet, og det virker slet ikke som om det er afstivet nok. Mon ikke det giver en masse resonans. Jeg havde i øvrigt nok brugt MDF plade, og så noget kraftigere end det i bruger. MDF er langt mere "dødt" end krydsfiner.


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2012 12:54:16
Svar/Indlæg:
2246/14
#4 til gengæld holder krydsfiner bedre, specielt hvis det får vand, der er mdf notorisk dårligt.


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
02-02-2012 13:10:59
Svar/Indlæg:
5258/240
#0

Hvad for nogle diskanter har du brugt? evt link?

#1

Lydkvaliteten er ganske fin til roskilde anlæg og andet som ikke skal være hifi. Det er rigeligt til at spille fra en ipod fx.

#2

Nu ved jeg ikke helt hvad du mener, men jo en forstærker bruger strøm, men hvis du ikke har en forstærker er det ret begrænset hvor store højtalere du kan spille op med en mp3 afspiller alene. Måske har din kammerat snakket om at have både et head unit og en forstærker. Det er dumt, i det hele taget er thansen en dum ide mht forstærker da de er meget ineffektive.

#3

Det er ikke en dårlig ide. Jeg kan ikke huske hvorfor men det giver et par ekstre dB at have dem siddende sådan. Jeg ville gætte på at de 2 højtalere er limet sammen, det bliver der ihvertfald gjort i the boominator projekt som denne er inspireret af.

#5

MDF skal bare males så er der ingen problem, desuden er sådan et roskilde anlæg alligevel ikke særlig glad for vand da højtalerene sidder udsat, og de kan tåle endnu mindre vand end MDF.


rodder
 
Superbruger
Tilføjet:
02-02-2012 13:22:57
Svar/Indlæg:
155/34
Først vil jeg lige sige at alt det tekniske omkring Lyd og højtaleropsætning er lånt fra Boominator designet. Det interesserer mig ikke rigtig og jeg ved ikke nok om det til at give kvalificerede svar. Jeg nyder at bygge ting, thats my passion :).
Hvis i vil have meget kvalificerede svar omkring det lydtekniske vil jeg bede jer kigge her:
http://www.diyaudio.com/forums...
Eller høre Saturnus om han vil forklare det. (Han har lige oprettet en bruger herinde 🙂)

#1 Så vidt jeg har forstået er et delefilter ikke nødvendigt i dette design.
Og jeg er meget positivt overrasket over denne forstærker. Meget lille, men meget kvalificeret lyd og volume der kommer ud når man tænker på hvor lidt strøm den bruger.

#2 Hehe ja, vi skal have nogle basser, så den kan gå lidt offroad :) Men det vigtige er også at bunden rammer jorden når vi stiller den, så bassen bliver distribueret ordentligt.

Ved ikke hvordan du vil få lyd ud i højtalerne uden en forstærker? Så det vil jeg mene er falsk.
Derudover bruger denne amp ikke særlig meget strøm. ca 350 milliampere.

#3 Uden at gøre mig klog på det, så "stimulerer" magneterne vist hinanden så det kommer til at spiller højere. Mener det var 1db pr højtaler.


rodder
 
Superbruger
Tilføjet:
02-02-2012 13:31:09
Svar/Indlæg:
155/34
#4 Vi håber at det er afstivet nok :) Glæser mig til at få prøvet det af med det hele skruet sammen. Der er stadig nogle ting der mangler at blive testet.

#5 Præcis! Men det skal alligevel males så er ikke sikker på det bliver det store problem for os med vand.

#6 Har brugt disse:
http://www.dlt.dk/products/pro...

Og tak for svarene og interessen :)


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
02-02-2012 13:39:11
Svar/Indlæg:
5258/240
#8

De ser sku ganske lækre ud. De kommer sku nok også til at sidde i vores anlæg 😛


rodder
 
Superbruger
Tilføjet:
02-02-2012 13:42:43
Svar/Indlæg:
155/34
#9 Jaa, syntes de er meget fede :). Men de koster lidt mere end dem i det oprindelige design. Hvad skal i have i jeres anlæg ellers? 🙂


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
02-02-2012 13:55:42
Svar/Indlæg:
5258/240
vi har 12" udgaven af de højtalere han har, og så 4 skod diskanter.

Sidste år var det drevet af en thansen 1000w forstærker.

= Spillede højt men slugte et bil batter i på 3 timer.

I år skal vi have en eller 2 amp9 samt nogle nye diskanter.


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2012 14:21:11
Svar/Indlæg:
3854/175
Mener at hvis de to enheder med enderne mod hinanden, spiller det nøjagtig samme, så elimenere det vibrationer.

Kig evt. på denne konstruktion
http://www.hifiklubben.dk/prod...

http://www.hifiklubben.dk/prod...

Der spiller de mod hinanden


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2012 14:36:47
Svar/Indlæg:
20170/383

#5

Hvem dælen hælder også vand på en højttaler? Altså hvis man medregner sådanne ting ville man jo aldrig få lavet noget. Biler er lavet at stål, som ruster hvis det får salt/vand. Men hey.. så maler man skidtet, undervognsbehandler osv.. Og så er det faktisk ikke så stort et problem igen.

Jeg ville godt nok aldrig nogensinde lavet et højttalerkabinet af krydsfiner. MDF er det rigtigt, eller spånplade hvis man er lidt nærig.


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
02-02-2012 15:04:57
Svar/Indlæg:
5258/240
#13

Nu tænker jeg på at det hænder at det regner på sådan en festival.

Og efter som den eneste afskærmning er en halv pavilion så kunne det ske at den fil lidt regn.


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2012 15:05:41
Svar/Indlæg:
2246/14
#13 regn ?


rodder
 
Superbruger
Tilføjet:
02-02-2012 15:18:29
Svar/Indlæg:
155/34
Wow wow wow, #14 og #15 tror godt vi kan blive enige om at det ikke kommer til at regne på Roskilde i år!! 😀


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
02-02-2012 15:28:15
Svar/Indlæg:
5258/240
#16

hehe det stemmer jeg også for :P


Saturnus
 
Bruger
Tilføjet:
02-02-2012 18:45:56
Svar/Indlæg:
8/0
Idén med de sammenkoblede basser er ikke ny og der er rigitg mange gode grunde til det. Jeg kan da lige nævne de vigtigste.

1) Afstivning af kabinettet er den vigtigste grund.
2) Let forøget følsomhed da magnetstyrken koncentreres hvor den skal. Virker også som 100% effektiv magnetafskærmning skulle man finde på at stille det ved siden af en CRT monitor eller TV.
3) At højtalerne spiller hver vej gør et smart og enkelt akustisk filter som forstærker bassen. Husk at den skal spille udendørs hvor bassen forsvinder ud i den blå luft og ikke som indendør bliver reflekteret og forstærket. Så alle højtalere har udendørs en frekvensgang der falder med 6 dB per oktav under 200 Hz. Det sjove er så at når du har basser på hver side som here og med de dimensioner bliver bassen forstærket med 6 dB under 200 Hz, og den specielle basafstemningen giver det sidste lige under 100Hz så man opnår en næsten fuldstændig lige frekvensgang.

Og så skal jeg huske at sige at der er altså over hundrede der har bygget en sådan en Boominator efter mit design, og alle der har hørt den én gang kan genkende lyden på Roskilde på mindst 50 meters afstand. Lydenkvaliten fra en Boominator der er korrekt bygget vil langt overgå det flestes hjemmeanlæg. Og tør jeg nok sige; samtlige bilanlæg på markedet overhovedet.

Jeg tilbragte mange år i udviklingsafdeling for professionelle højtalere hos JBL, så jeg har ret høje krav om hvad noget skal klare.

Lige til slut. Krydsfinér og specielt højkvalitets birkekrydsfinér som er anbefalet, er langt bedre at bygge højtalere af end MDF. Den eneste grund til at MDF er populært i hjemmehøjtalere er at det er billigt. Stort set alle profesionelle højtalere af en hvis kvalitet bruger birkekrydsfinér da det er ca. 18 gange så stift som MDF og har en dæmpning under 100 Hz der er ca 12 dB bedre end MDF.


SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2012 18:55:39
Svar/Indlæg:
1455/78
16 & 17#
Kan kun give jer ret, det skal ikke regne, hvis det regner så pakker de små lækre tøsser sig ind ☹

Næ nej, sol masser af sol, så vi har noget at kigge på 😉


Saturnus
 
Bruger
Tilføjet:
02-02-2012 18:56:32
Svar/Indlæg:
8/0
@Rodder.

Der er to ting jeg lige må sige. Dit valg af diskanter er ikke specielt godt da de ikke spreder til siderne nær så godt som de anbefalede. Hvad det betyder for lyden finder du nok hurtigt ud af :D Og så skal du altså have basreflekshuller. Hvis du ikke vil have dem som håndtag som de er designet til må du tilføje dem et andet sted.


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
02-02-2012 19:20:20
Svar/Indlæg:
5258/240
#20

Har du noget spændende at sige om basreflekshuller?

Min kammerat og jer byggede sidste år en forvokset udgave af din med 4x12" enheder. Samme opbygning, dog er højtalerene ikke limet sammen?

ps, hvor kan man købe de diskanter du bruger i dk? eller europa?
MGR CH-100 piezo tweeter


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af unnamet d. 02-02-2012 19:23:52.


Saturnus
 
Bruger
Tilføjet:
02-02-2012 19:45:03
Svar/Indlæg:
8/0
Motorola originalerne er temmelig dyre. Men Monacor laver en kopi som er nogenlunde ok. Pas på billigere kopier end dem. De lyder langtfra lige så godt.

http://www.monacor.dk/produkte...

HP12W er desværre ikke en 12" udgave af HP10W som man skulle tro. Det er en subbas enheder der kræver et utroligt stort kabinet. De er for eksempel brugt som subs i mit CoffinBlaster design. Med HP12W kan du ikke udgå et stort tomt hul i øvre mellemtone hvor HP12W'eren simpelthen ikke rækker. Du kan løse det med et diskanthorn der rækker meget længere ned. Disse kan lige klare det værste men en rigtig driver og horn er endnu bedre

http://www.monacor.dk/produkte...



unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
02-02-2012 19:49:03
Svar/Indlæg:
5258/240
#22

I know, 10" var bare ikke på lager da vi byggede det sidste år.

Hvordan er disse:
http://www.discoworld.dk/shop/...

i forhold til de du har linket til. Det er vist dem vi har iforvejen?

Har du et link til et rigtigt horn og driver?



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af unnamet d. 02-02-2012 20:09:10.


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2012 20:25:40
Svar/Indlæg:
3385/80
#7 Så den kan altså levere mindre end ca. 4,5W til højtalerne? Det var ikke meget..

Hvis det var mig der lavede det anlæg, så ville jeg nok lave noget galvanisk adskillelse mellem inputs og forstærkeren.


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
02-02-2012 20:28:59
Svar/Indlæg:
5258/240
#24

Hvordan kommer du frem til 4.5w?

Den smider 2 x 25w og peaker 50w


Saturnus
 
Bruger
Tilføjet:
02-02-2012 20:39:37
Svar/Indlæg:
8/0
#23

Et eksempel på en prisfornuftig flare og driver.

http://www.bluearan.co.uk/inde...
http://www.bluearan.co.uk/inde...

Selvom det giver DKK6000 i alt for 4 sæt er det altså noget af det billigste hvis det skal have bare nogenlunde kvalitet.

Ikke en særlig smart måde at løse problemmet på da det vil være (meget) billigere at bygge en helt ny Boominator. Men de piezo'er jeg linkede til før klarer det værste, så må man leve med resten.

HP10Werne er tilgængelige nu. For eksempel på ljudia.se til omkring 400 svenske kroner stykket. Temmeligt billigt.


Saturnus
 
Bruger
Tilføjet:
02-02-2012 20:47:18
Svar/Indlæg:
8/0
#25

Han regner på gennemsnitsforbruget. Et musiksignal er i sagens natur et dynamisk signal der varier meget. Internationale regler for indspilninger forskriver at middelniveauet skal være højest -9 dB under -1 dB digital peak. Altså 10 gange så lavt som peak niveauet.

TA2020 chippen (hvilket jeg lige må sige er prisvinder Electronic Engineering Society som en af de mest betydningsfulde chip i historien, noget der kun er overgået af Intel med 8088 chippen forresten) giver rigtigt nok ca. 2x25W peaks med et fuldt opladet batteri og kun i 100-200Hz området (lavest impedans), men trækker i gennemsnit ca 4½W i alt.


rodder
 
Superbruger
Tilføjet:
02-02-2012 21:01:02
Svar/Indlæg:
155/34
#19 Exactly! Det er bare ikke det samme uden sol (letpåklædte piger) :)

#20 Ja tænkte nok at de ikke spredte lyden helt så godt, men håbede de ville gå an :). Næste år laver vi nok et nyt anlæg alligevel så må alle forbedringerne komme der. Med hensyn til Basreflekshuller så er det skam også en del af planen. Skal bare lige finde ud af hvor det er smartest. Overvejer lidt at gøre det "imellem" højtalerne, så et på den ene side til det ene kammer, og et på den anden side til det andet kammer. Men vil det forringe noget? Er det bedst hvis det er i siderne så det er lige mellem højtalerne ? For så får vi lidt et problem i bagenden der lige skal løses :).

Og fedt at du gider engagere dig her saturnus. Du ved en hel del mere om det her, end jeg gør. Velkommen til 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af rodder d. 02-02-2012 21:02:02.


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
02-02-2012 21:02:11
Svar/Indlæg:
5258/240
#27

Ahh



Saturnus
 
Bruger
Tilføjet:
02-02-2012 21:11:44
Svar/Indlæg:
8/0
#28

Det har ikke den store betydning hvor hullerne er. I hvertfald ikke for lyden. Men placeringen i enderne gør at de kan bruges som håndtag, ikke at du behøver dette, men pladen der går på tværs af enden og er en den af porten afstiver også samtidigt enderne.

Tak. Og ingen problemmer. Jeg falder nogen gange over at der skrives en tråd om min Boominator, og så vil jeg da gerne hjælpe så man undgår at lave de værste begynderfejl. Jeg brugte næsten 4 år på at rette designet helt til så det var perfekt på alle tænkelige måder. Hvilket betyder at det nu faktisk er 10 år siden jeg startede på projektet.


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
02-02-2012 21:16:21
Svar/Indlæg:
5258/240
#30

Ang basreflekser. kan de godt sidde lige over for hinanden?

eller skal de helst være forskudt?


Saturnus
 
Bruger
Tilføjet:
02-02-2012 21:21:46
Svar/Indlæg:
8/0
#31

Det har ingen betyning. Well... måske lidt men det er ikke noget der kan høres.


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
02-02-2012 21:29:15
Svar/Indlæg:
5258/240
okay :)

Tak for alle de brugbare svar


rodder
 
Superbruger
Tilføjet:
06-02-2012 19:14:22
Svar/Indlæg:
155/34
Flyttet til #0

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af unnamet d. 09-02-2012 09:58:12.


rodder
 
Superbruger
Tilføjet:
06-02-2012 23:01:29
Svar/Indlæg:
155/34
Linkfix:
http://www.elextra.dk/main.asp...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af rodder d. 06-02-2012 23:02:00.


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
06-02-2012 23:09:21
Svar/Indlæg:
5258/240
Det ser sku godt ud.

MHt sikring, så kan i jo købe en termo sikring.

Den spiringer ikke som en normal sikring, men skal bare køle af hvis noget skulle gå galt og så kan man spille videre igen.

Hvis du vil burde du have mulighed for at lave alle updates i #0


rodder
 
Superbruger
Tilføjet:
07-02-2012 09:31:23
Svar/Indlæg:
155/34
#36 Takker 🙂

Ja, så godt i boominator tråden at man kunne få sådan nogen, men havde helt skudt det ud af hovedet. Det skal der helt sikkert i :).

Ved du hvor man kan skaffe dem billigt i DK ?
Kan se at der sidder en: Fuse 125V Slow Blow 2AG 4A sikring i lige nu.

Og så vil jeg da holde mig til at update #0, takker for info :)


morra19
 
Moderator
Tilføjet:
07-02-2012 10:09:39
Svar/Indlæg:
2672/468
Kan man bygge en model der er mindre end denne? F.eks. med 2x8" basser? Synes denne bliver meget stor, meget hurtig.

Kunne være lækkert at bygge sin egen boomblaster wannabe, og med solceller :D


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
07-02-2012 10:17:44
Svar/Indlæg:
5258/240
#37

Måske sådan en her:

http://elektronik-lavpris.dk/p...


rodder
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2012 09:44:57
Svar/Indlæg:
155/34
#38 Man kan bygge hvad man vil 😉 Forstærker og batterier ville sagtens kunne genbruges til sådan et projekt. Men hvilke højtalere og lign. der skal i for at give samme kvalitet, har jeg ingen idé om. Diyaudio.com er et godt sted at få svar på sådanne spørgsmål :)

#39 Takker 🙂 Kigger lige på det.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af rodder d. 08-02-2012 10:03:41.


rodder
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2012 16:26:47
Svar/Indlæg:
155/34
Fandt selv svaret på basrefleks spørgsmålet i #34, og det er næsten 🙂 . Originalt var der 3400mm2 hul. Med de 2 er der 4050mm2, men der skal så tages noget fra pga. gitteret i Basrefleksen.

PS. hvis der er en Admin der kigger med, kan i så ikke flytte indholdet af #34 op i #0, efter det allerede skrevne ? Kan ikke selv flytte post, med links til billeder og det hele.


#42
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2012 16:38:39
Svar/Indlæg:
3100/53
Rigtigt fedt projekt! Er helt vild med at du bygger den helt fra bunden:P Det er der sku stil over!

Lad os håbe vejret bliver godt, så den ikke bliver ødelagt! :)


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
08-02-2012 16:58:39
Svar/Indlæg:
5258/240
#41

Jeg prøver at flytte dit indhold.

Har du regnet på hvor meget hul der skal være?


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af unnamet d. 09-02-2012 09:58:27.


rodder
 
Superbruger
Tilføjet:
09-02-2012 09:33:02
Svar/Indlæg:
155/34
#42 Takker 🙂 Syntes det er fedt at bygge ting fra bunden. Gør lige tingene lidt federe når man kan stå inde for det hele. Men ved du vidst alt om 😉

#43 Takker, det super!
Bare til næste gang, måske i skulle lade være med at slette indlæg, men bare slette indholdet og lægge en lille notits. For alle de senere indlæg hvor man har refereret til et andet meddelelses nummer, passer ikke mere 🙂.

Med hul mener du Basrefleks hullet?
I det originale boominator design er hullet 3400mm2 pr. kammer, eller faktisk lidt mindre pga. runde hjørner, men går ikke så meget op i de små tal 🙂
Med de 4 basreflekser jeg har købt bliver hullet 4050mm2 pr. kammer. Men der skal så trækkes lidt fra pga. "nettet" der sidder i enden, så det kommer næsten til at passe 🙂.


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af unnamet d. 09-02-2012 09:58:54.


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
09-02-2012 09:57:27
Svar/Indlæg:
5258/240
God ide. Jeg Åber indlæget igen og retter lige de 3 numre igen.

Og, mht hullerne så var det bassreflekserne jeg tænkte på


Frede24
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2012 09:26:51
Svar/Indlæg:
2192/67
Synes sgu den ser meget cool ud. Er ikke så vild med de der lyskæder. Tror det ville se mere cool ud hvis det var plexi som er slebet mat uden på. Så det bliver mere jævnt fordelt lys. Men det er nok lidt besværligt at lave nu :)
Skal den ikke også males engang?

Hvad har den af dimensioner egentlig?


rodder
 
Superbruger
Tilføjet:
10-02-2012 12:02:12
Svar/Indlæg:
155/34
#39 Fandt i boominator tråden denne her:
www.elextra.dk/main.aspx?page=...
Og skal alligevel op til Brinck i dag, så kan jeg lige snuppe sådan en med :)

#46 Syntes selv lyskæderne ser lidt fesne ud når der ikke er lys i dem. Så det skal der nok gøres lidt ved 🙂

Den skal males af en grafitti maler. Vi er stadig ved at finde ud af hvordan den skal males. Sidste år var vores anlæg malet som en skinke, fordi vi hedder skinkeministeriet, så overvejer lidt om den skal være det igen 😛.

Kan ikke helt huske dimensionerne i hovedet, men mener de er omkring: 130cm x 30cm x 28cm, men må lige tjekke op på det i morgen når jeg kommer hjem.


Frede24
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2012 17:16:01
Svar/Indlæg:
2192/67
Nå det var da ikke galt faktisk. Den ser større ud på billeder. Kan du ikke prøve at tage et skala billede, med en øl eller noget 😎


rodder
 
Superbruger
Tilføjet:
18-02-2012 11:36:14
Svar/Indlæg:
155/34
Update i #0


rodder
 
Superbruger
Tilføjet:
28-05-2012 14:21:15
Svar/Indlæg:
155/34
Update i #0


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2012 14:34:41
Svar/Indlæg:
7765/230
Det ser sgu godt ud.. :yes:


rodder
 
Superbruger
Tilføjet:
28-05-2012 15:59:28
Svar/Indlæg:
155/34
#51 Takker 🙂


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2012 18:30:41
Svar/Indlæg:
4217/223
Der mangler nogen billeder i dine 2 sidste updates


rodder
 
Superbruger
Tilføjet:
28-05-2012 20:20:41
Svar/Indlæg:
155/34
#53 Ikke hos mig... hmm


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2012 14:15:50
Svar/Indlæg:
4217/223
#49 og #50 er uden billeder hos mig


rodder
 
Superbruger
Tilføjet:
29-05-2012 14:50:54
Svar/Indlæg:
155/34
#55 Nå ja, det er fordi jeg har updatet i #0. Er den eneste måde at få tråden frem på listen igen. Billederne ligger øverst oppe 🙂


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2012 15:17:30
Svar/Indlæg:
7765/230

#49 og #50 er uden billeder hos mig

mfcods skrev d. 29-05-2012 14:15:50

Hos mig står der da også at der er update i #0 begge steder...sååååå 😛 🤣 🤣


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 29-05-2012 15:18:02.


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2012 16:00:30
Svar/Indlæg:
4217/223
d'oh..
havde ikke set at det var i første besked han havde opdateret 😐


rodder
 
Superbruger
Tilføjet:
29-05-2012 16:30:31
Svar/Indlæg:
155/34
#58 hehe. Nu ved du det 🙂

Har smidt lidt flere billeder ind fra mobilen. Næste weekend bliver det rigtig spændende - uhhh! 🤡