Nigeria - Har DBA ikke styr på det endnu?

Hyggehjørnet d.  31. januar. 2012, skrevet af immortaldk
Vist: 2230 gange.

immortaldk
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2012 15:44:39
Svar/Indlæg:
1166/120
Modtog en dejlig mail i dag:
Jeg er ked af, for min stakkels danske Jeg er halvt amerikansk og halvt dansk. Jeg ønsker at købe denne vare til min dejlige barn, og jeg vil have dig til at sende det direkte til min adopteret barn i Nigeria som en gave. Jeg er en havforsker og er i øjeblikket på havet i det øjeblik. Jeg vil betale for varen via bankoverførsel sin hurtigere på den måde.der omfatter porto og din bankkonto. Jeg har talt med Post Danmark og det element kan sendes til Nigeria, så Jeg ønsker, at denne post skal sendes via
Post Danmark { www.postdenmark.dk } og jeg vil være ansvarlig for porto gebyr og forsendelse.

Jeg ønsker at foretage betalingen i dag, så husk at komme tilbage til mig med det samme. jeg håber du kan hjælpe mig ud. Jeg skal bruge nedenstående oplysninger for at fortsætte med betalingen. Venligst i Guds navn hjælpe mig med at finde ud af prisen, så jeg kan foretage betaling og gøre min barn glad mener ikke, at stress i forsendelsen jeg vil betale godt for det. Hvad jeg lige har brug for nu er din bankkonto, porto omkostninger og de samlede omkostninger af produkt-og porto.
Mvh . . Trine Hansen 😀 🤣 :yes:

Jeg modtog også en besked på mobil fra uk måske ikke -
If you still have the Computer for sale on Dba and to be ship to uk Get back to me at - isreally57@gmail.com

Vil meget gerne prøve og skrive tilbage. Det er ikke første gang, tvivler på politi har tid til disse sager.




readeh
 
Overclocker
Tilføjet:
31-01-2012 15:51:21
Svar/Indlæg:
10/0
Sådan er det hver gang jeg sætter noget i den blå avis 😛

(Get back to me at - isreally57@gmail.com) Send et billede af en lort eller lign :D så bliver de så glade


hip
 
Enthusiast
Tilføjet:
31-01-2012 16:01:04
Svar/Indlæg:
15/1
hahaha Så skal det satme også være en ORDENLIG kage arm da 😀


immortaldk
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2012 16:47:37
Svar/Indlæg:
1166/120
#1 Ja selve adresse fortæller alt.
#2 Det er virkelig til grin det her. 😀


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2012 16:59:08
Svar/Indlæg:
7765/230
Ikke en der har en ubetalt fartbøde eller andet liggende...
Så send ham politiets konto nr... så skal de nok komme ud af hullet og efterforske.... 🤣 🤣 🤣


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 31-01-2012 17:00:01.


MSJ1982
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2012 17:06:24
Svar/Indlæg:
3577/353
Har da haft mange ting til salg på Dba, men sys aldrig jeg får sådanne søde mails hehe


KeeZor
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2012 17:20:15
Svar/Indlæg:
1063/54
Indtil videre tilbyder han da at betale før varen sendes.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2012 17:25:33
Svar/Indlæg:
7765/230

Indtil videre tilbyder han da at betale før varen sendes.

KeeZor skrev d. 31-01-2012 17:20:15

🤣 🤣 🤣


syska
 
Superbruger
Tilføjet:
31-01-2012 17:59:55
Svar/Indlæg:
1085/26
Hvad med at spørge DBA om det? Jeg kan godt henvise dig til flere folk derude som helt sikkert kan hjælpe dig.

Det de gør er jo endnu ikke noget der er ulovligt, så hvad skulle politiet kunne gøre? Det er jo først når der er nogen dumme danskere som betale penge tilbage fordi modparten har overført for mange penge den er gal(faked overførelse).

Hvad havde du regnet med at få ud af det her?


immortaldk
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2012 18:03:02
Svar/Indlæg:
1166/120
#5 Kun bærbar, resten hopper de ikke på 😉
#6 Den historie har jeg hørt før, de penge eksister ikke, ellers er det et falske kort og derefter kommer politi hjem til mig?


syska
 
Superbruger
Tilføjet:
31-01-2012 18:21:11
Svar/Indlæg:
1085/26
Det bliver kun et problem hvis du er dum nok til at betale penge tilbage til dem, fordi de har overført for mange. Så er det "bye bye bye monkey", da det er dig der har fucked up. 🙂

men tvivler på Politiet ligefrem komemr hjem til dig, det er jo stadig dem som har overført til dig, så du har handlet i god tro.

Men når du allerede ved dette, og prøver, så er det ikke længere i god tro, og så kan du godt straffes. I hvert fald hvis jeg har forstået loven rigtig.

mvh


MSJ1982
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2012 09:09:08
Svar/Indlæg:
3577/353
Ellers så skriv en sød Mail til dem og tag lidt gas på dem, skriv at du ikke kan overføre lige nu da din nabos kat er kommet til at hænge sig eller så noget 🤡


syska
 
Superbruger
Tilføjet:
01-02-2012 14:22:17
Svar/Indlæg:
1085/26

Ellers så skriv en sød Mail til dem og tag lidt gas på dem, skriv at du ikke kan overføre lige nu da din nabos kat er kommet til at hænge sig eller så noget 🤡

MSJ1982 skrev d. 01-02-2012 09:09:08


Endnu et bevis på at danskere er dumme.

Hvad med at komme med noget der kunne være rigtigt ... i stedet for at komme med noget, hvor de netop kan regne ud man tager pis på dem.


Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2012 15:34:30
Svar/Indlæg:
1600/230
Sidst jeg blev kontaktet af en nigeriansk scammer, var jeg ikke 100% sikker på, om fyren faktisk var reel nok og bare ikke særligt god til skriftlig dansk eller "the usual stuff".
Han stod registreret som herboende på Frb. C, og som gammel nabo til kommunen ville jeg give ham en chance.

Det stod dog mere og mere klart, at han var en scammer, og da jeg til sidst fik et klart svar fra ham, at han var fra Nigeria, sendte jeg et billede tilbage af en kvinde, i en lidet flatterende positur i færd med at dyrke sodomi (æh, jeg tør ikke kalde en skovl for en skovl, nu vi er på dette forum), hvor jeg sagde til ham, at det ikke var min tur i dag, men at han måtte hygge sig med billedet.

Var det for flabet? 😛


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Toft123 d. 01-02-2012 15:37:20.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
01-02-2012 15:57:33
Svar/Indlæg:
4981/47
#13

Skal vi ikke bare sige at jeg trækker stadig på smilebåndet her 10min efter, selvom du ellers så flinkt har pakket det pænt ind 😀


Support
 
Enthusiast
Tilføjet:
01-02-2012 18:14:52
Svar/Indlæg:
3/0
Hej alle,

Vi er meget opmærksomme på disse 'Nigeria'-henvendelser, som nogle af vores brugere desværre modtager. Vi har mange systemer som forhindre størstedelen af henvendelserne i at nå frem til vores sælgere - Hvis du dog modtager denne type mails, så videresend dem endelig til support@dba.dk og vi undersøger det straks.

Kendetegn for disse typer henvendelser er:
- Henvendelsen er ofte på engelsk eller et meget dårligt dansk, der bærer præg af at være oversat i Google Translate
- Varen skal altid sendes til udlandet
- Pas på hvis køber hævder at have indbetalt for meget til f.eks. transport og efterfølgende beder dig tilbagebetale restbeløbet
- Ønsker varen sendt straks og sender kvitteringer på at pengene er overført - Disse kvitteringer er falske. Du bør derfor aldrig sende varen før du kan se at pengene er indgået på din bankkonto
- Ved sms-henvendelser vil der typisk ikke være noget afsendernummer oplyst, men kun en e-mailadresse som du skal skrive til

I kan læse mere om ovenstående på vores facebook-side:
www.facebook.com/note.php?note...

eller i vores Sikkherhedscenter: http://sikkerhed.dba.dk

Hvis I modtager flere af disse falske mails, så send dem meget gerne til Support på support@dba.dk - Hvis pågældende ikke allerede er blokeret, sker dette straks.

Med venlig hilsen

Lene Kristensen
Support DBA


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Support dba.dk d. 01-02-2012 18:16:34.