1 ulovlig download = 3,3 døde slægtninge :o

Hyggehjørnet d.  10. januar. 2012, skrevet af Ubehage
Vist: 1227 gange.

Ubehage
 
Superbruger
Tilføjet:
10-01-2012 15:40:04
Svar/Indlæg:
905/100
Et lille screenshot:



Det er jo fuldstændig til grin! Men matcher den danske tendens med at straffe en fuld fodbold-idiot hårdere end en systematisk sadist og pædofil.
Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
10-01-2012 15:58:39
Svar/Indlæg:
5363/442
Med hensyn til baneløberen, så er det jo ikke en straffesag men en sag om at yde erstatning for den skade man har forvoldt.

Hvis jeg nu smadrede din Ferrari med min gravko, tror du så ikke jeg ville blive dømt til at skulle give dig en ny Ferrari? - uanset hvor meget alle mulige får i straf, bøde og erstatning..


Nic-hlas
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2012 16:04:36
Svar/Indlæg:
1243/161
#1 Den tager forsikringen jo så. Manden får aldrig et normalt liv igen med en gæld på 1,8mill uden at have det i nogen form for værdi. Selvfølgelig skal han straffes men ikke på den måde. Alle kan fejle. Hans fejl kommer han bare aldrig af med.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2012 16:11:36
Svar/Indlæg:
20170/383
#2

Men derfor kan man jo alligevel ikke sammenligne det med de ting i #0.


Nic-hlas
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2012 16:12:49
Svar/Indlæg:
1243/161
#3 ingen reference til #0.


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
10-01-2012 16:12:53
Svar/Indlæg:
5363/442
#0 Straffen til fodbold tossen var i øvrigt ikke en bøde, men 20 dages fængsel. Det her er et civilt søgsmål..

#2 Princippet er det samme, lad os sige du ikke havde en forsikring for på din bil (eller høj selvrisiko)..

At det er meget at skulle betale for sådan en fejl kan der ikke være to meninger om, men ansvaret ligger jo hos ham - om han har pengene eller ej. Hvis han var millionær var det måske ikke noget problem at erstatningen var så stor?

I øvrigt er det jo en principsag, DBU ved da godt han ikke har de penge, og lader ham nok slippe noget billigere..


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Pizzadude d. 10-01-2012 16:14:22.


sino
 
Enthusiast
Tilføjet:
10-01-2012 16:28:31
Svar/Indlæg:
502/4
Det hele er til at grine af.
Ja, undskyld mig igen 😀


inside
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2012 17:11:49
Svar/Indlæg:
805/46
Frank Hvam har selv skrevet noget lignende på hans facebook side idag 🤣

Frank Hvam
Den ældste Brønderslev-datter blev tortureret, voldtaget og lejet ud som prostitueret af sine forældre i årevis. Erstatning 150.000 kr. Fodboldtosse løber ind på fodboldbane og slår ud efter dommer uden at ramme. Erstatning 1,8 millioner. Jamen det kan da ikke være anderledes.

Synes dog erstatningen til fodboldspaden er helt fair, derimod skal der gøres noget mod de latterlig lave straffe der gives til folk som mishandler/voldtager osv.


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2012 17:19:00
Svar/Indlæg:
3854/175
#7 Ja, engang imellem hænger tingene slet, slet ikke sammen :no:

Spørger du mig, så skulle det være omvendt. Datteren skulle have en erstatning på 1,8 Millioner og ham fodbold-klaphatten en bøde på 150k


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2012 17:22:39
Svar/Indlæg:
20170/383
Hvorfor er det lige i bliver ved med at sammenligne disse to sager ?


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
10-01-2012 17:35:41
Svar/Indlæg:
2826/100

#1 Den tager forsikringen jo så. Manden får aldrig et normalt liv igen med en gæld på 1,8mill uden at have det i nogen form for værdi. Selvfølgelig skal han straffes men ikke på den måde. Alle kan fejle. Hans fejl kommer han bare aldrig af med.

Nic-hlas skrev d. 10-01-2012 16:04:36


ja, så du lider ikke nogen last, for du får pengene af din forsikring, men lad os nu sige #1 ikke har forsikret sin gravko når han gør det, så kan jeg garantere dig for at forsikringen står med et erstatningskrav på det de har mistet til ham bagefter.

Det samme i dette tilfælde, det er ikke en bøde for det han har gjort, det er de ekstra udgifter som DBU har haft ved tilskuerfri kampe samt at flytte de næste kampe til Århus han skal betale.

Og til dem der sammenligner det med brønderslevsagen, så er erstatningen i den sag for lille, det kan vi godt være enige om, men her er det ikke en dommer der har sagt "ahh, jeg tror det er så meget værd", der er nærmere blevet vist på papir præcis hvor meget de har tabt ved det han gjorde der.


martinbg
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2012 18:34:20
Svar/Indlæg:
2076/119
#9

Fordi det er en syg verden vi lever i vist en mand som ødelægger en ubetydelig (ja ubetydeligt for det er BARE fodboldtkamp)forbold kamp skal betale 1,8mio. og en pige som aldrig får et normalt liv, skal kun have 180k


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2012 18:45:27
Svar/Indlæg:
20170/383
#11

Jamen det har INTET med hinanden at gøre. Det svarer til at sammenligne biler med ostemadder.


_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2012 20:20:33
Svar/Indlæg:
3059/255
Nemlig.

Slå da hårdere ned på pædofile/børne mishandlere, istedet og og skru lidt ned for straffen for ulovlig download.


Micks
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2012 21:42:38
Svar/Indlæg:
1145/40
#12 Men stadigvæk er den danske strafudmåling HELT ude i hampen når man ser på udfaldet af de 2 sager :(


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2012 21:48:51
Svar/Indlæg:
20170/383
#14

Jeg kan da godt lige gentage mig selv:
Det har INTET med hinanden at gøre. Det svarer til at sammenligne biler med ostemadder.


laerling
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2012 21:50:11
Svar/Indlæg:
922/13
http://www.youtube.com/watch?v...

tilgiv ronnie.. jeg har tilgivet ham ❤


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2012 22:03:57
Svar/Indlæg:
8947/160
15# Sammenligningen bliver jo lavet fordi det rykker ved folks retfærdighedssans. Så man kan GODT sammenligne, det er jo fakta 😛 😉


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2012 22:06:46
Svar/Indlæg:
20170/383

#17

Jamen for dælen.. suk.. Det grænser jo til det tåbelige at sammenligne disse to ting.


inside
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2012 22:15:33
Svar/Indlæg:
805/46
#18

Hvad er det du prøver at opnå? Folk vil gerne diskutere de store forskelle der er ved straffe i danmark, så fordi du mener det ikke har noget med hinanden at gøre, så må vi ikke diskutere det.

Hvad skal vi så snakke om?


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2012 22:18:46
Svar/Indlæg:
20170/383
#19

Suk.. Jeg giver dælme op. læs #1, det er rimeligt fint forklaret der.


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2012 22:26:21
Svar/Indlæg:
2576/125
Det tom81 prøve at sige er at det ene er en civilsag og det andet er en kriminel straffesag. De to ting kan ikke sammenlignes.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2012 22:58:45
Svar/Indlæg:
5474/39
Det er kun på grund af økoniske tab dbu har haft på grund af tumpen løb ind på banen.

Dbu er bare nogle grådige svin, når de vil have millioner af personen. Det var bare en fodboldkamp, ved godt at der er mange mil på højkant. Nogle klager over kampen vil have deres penge tilbage også videre.

Det er kun fordi, at handler om penge. intet andet, når person har fået ødelagt sit liv for små 150k i astatning. Person, som ødelægger en enkelt fodboldkamps mill indtægt. Der skal straffes for det. Det er en rent kapitalistisk verden, som jeg lever i suk...


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
10-01-2012 23:26:24
Svar/Indlæg:
6368/477
Gad vide hvad der sker hvis man har hentet et helt album, men ikke har nok slægtninge at betale med? 😲


#24
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2012 00:48:26
Svar/Indlæg:
5750/124
#23 🤣

Diskussionen om fodbold og voldtægt kan sammenlignes: Det kan bevises at der er tabt utroligt store summer pga. en klaptorsk af en idiot, der kan ikke sættes et tal på hvor mange penge et liv er værd. Jeg ved at hvis jeg nu skulle gå hen at dø, så er mit liv ret præcist 10.000kr. værd, for det er ca. hvad forsikringen vil udbetale til mine forældre. Jeg mener da selv at jeg er mere værd, men det er kun betaling nok til en meget lille begravelse der vil blive udbetalt. Så nej, de to sager kan ikke sammenlignes.

Et eksempel: Hvad skal jeg betale i erstatning til en mand som jeg invaliderer for resten af livet, ved at jeg har kørt spritkørsel og ramt ham på fortovet / cykel? Typisk ligger erstatningen på omkring 1mio., da de færreste kan betale mere, hvilket kun vil resultere i at der ikke falder nogen erstatning. Hvis jeg derimod tager min røde nissan og kører op i røven på en Aston Martin One-77 og totalskader den (hvis det sker, så hænger jeg sku mig selv... det er synd for den aston!), så skal jeg betale de 25-30mio. det koster at erstatte den, eller reparere den. At jeg i det tilfælde har et forsikringsselskab til at hjælpe mig med at betale, ændrer ikke på det faktum at det reelt er mig der skal betale erstatningen.

Hvordan kan det hænge sammen? Et menneskeliv er ca. 1mio.kr., en bil kan være laaaangt mere. Det handler om at et menneskeliv ikke kan gøres op i kroner og øre, og derfor i stedet sættes ud fra hvad der reelt er muligt at betale som erstatning. En "død" ting, eller påførslen af økonomiske tab, kan, og skal, erstattes 100%, da dennes værdi er kendt og fastsat.

til topic: Jeg synes at bøden er for stor, men heldigvis er det ikke så slemt i DK, jeg mener at bøden pr. sang er ca. 25kr., og pr. film 125kr. ( 😲 !)


Gylle
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2012 02:46:08
Svar/Indlæg:
1704/19
#24

Nu er en forsikring noget man selv tegner så er den lavet så du er 10.000 værd er det jo en vurdering du selv har lavet at du er værd ellers kan du jo tegne en ordentlig livsforsikring, så sige at det andet ikke kan sammenlignes så er det her da mindst lige så langt ude i hampen.

ellers er vi rimelig enige 😉 (dog ikke med pris på Aston 😀 )


#26
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2012 04:36:18
Svar/Indlæg:
5750/124
#25, det er sandt, jeg kunne tegne en forsikring der siger at jeg er 100mio. værd. Det var nærmere ment som et perspektiv, da man kan forsikre sig i hoved og røv så det basker. Men jeg kan sige at jeg er forsikret for 1mio., så længe mit hjerte stadig slår. Hvis jeg dør betales der reelt ikke en klink. Mange har det ligesådan, man har en ulykkesforsikring, men ikke dødsforsikring (Jeg regner ikke med at jeg dør ved hændeligt uheld hvor at jeg selv har ansvaret, lige foreløbigt).

Men den aston koster da der op ad, så jeg ved ikke rigtigt hvilken pris du ville sætte på den? (Den koster en pakke cornflakes når jeg køber den, dagen efter, catchinka!, så er den 100mio. værd! 😀 )


sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2012 11:19:04
Svar/Indlæg:
2516/381
Jeg syntes begge sager er langt ude..

Ham tossen, ja han skal betale, Men vil dog sige, at han på ingen mulig måde, i hans vildeste fantasi, Eller jeg ville ikke, hvis det var mig der havde gjort det. Kunne forstille mig, de konsekvenser, det fik, og hvor mange penge der ville tabes. pga, en dum lille handling.
For kan godt se de mener de kunne havde tjent de penge, derfor vil de have dem. fair, nok..
Men derfor mener jeg stadig ikke han skal betale de 1,8 mio, da han på ingen måde kunne forudse, de følger den dumme handling ville få. Det mener jeg skal tale lidt til hans fordel, og de derfor kunne slå halv skade, eller havd ved jeg..

Mht, alle de svin der går og misbruger deres børn, specielt til Det svin i Tønder, som hedder Bent. Fuck dig, du skulle aldrig havde haft lov til at have børn, de får aldrig et normal liv igen. man lejer sku ikke sit børn ud, til misbrug. Må du brænde op i helvet.
Jeg er flov over at have mødt svinet, og hans børn, for senere at læse i sviser, og se i tv hvad han har gjort mod dem.. Så jejg ved nu, det kan være alle, der kan gøre disse ting, for det kan ikke ses på dem der gør det.

Og til de seneste sager. nej, menneske liv kan ikke gøres op i penge.. Men hvis de endelig vil, kan de prøve at tænke på hvor meget et normal menneske, ville tjene i hele ens liv, og så vurdere om det barn derer blevet misbrugt, nogensinde vil få et normal liv, og tjene de penge de har regnet sig frem til, eller om de skal være på social hjælp resten af deres dage, til meget få penge...
Et par mio, ville da være det mindste de skulle have, 150k, det høre bare ikke hjemme, nogen steder..

og igen ham tossen havde ikke nogen chance for at for udse, de konsekvenser, det fik..

Men alligevel betal ved kasse 1.

Men når man lejer sine børn ud til misbrug, eller selv misbruger dem, tæsker dem eller hvad ved jeg, så ved man med sikkerhed, at man har skadet dem for livet...

Betalt, ja det samme som en 3-4gammel bil. ved kasse 3. for de har sikkert ikke pengene, og får dem nok aldrig


Micks
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2012 11:23:30
Svar/Indlæg:
1145/40
#15 Igen så prøver jeg lige at sige at den danske strafudmåling er for det meste på skovtur.

Uden sammenligning af de 2 omtalte sager, så er det sgu da langt ude at det giver højere straf at røve en bank end at banke en gammel dame og tage hendes penge (begge økonomisk relateret - penslet ud).

Synes bare at udmålingen her i Dk er for svag, dermed ikke sagt at vi skal have amerikanske tilstande, men for fanden hvor kunne vi godt revurdere om skindet ikke lige er for slapt på strafudmålingspenisen her 😐


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2012 12:24:58
Svar/Indlæg:
5474/39
#27
enig.

Dbu skulle måske have sat flere penge af til noget bedre sikkerhed. Det er lige så meget et tegn på, at deres sikkerhed ikke er god nok. Når det er muligt for en tilskurer løbe ud på banen.