Køb og salg, slette indlæg som er solgt?

Om siden d.  03. januar. 2012, skrevet af Escycos
Vist: 901 gange.

Escycos
 
Superbruger
Tilføjet:
03-01-2012 13:57:50
Svar/Indlæg:
420/77
Hej HWT,

Jeg har tit været inde på køb og salg delen her for at lede efter dele, og syntes det er ret så omfattende, eftersom der er så mange tråde hvor emnerne er solgte. Var det ikke en idé om man slettede de indlæg der var solgte?

Måske når man havde solgt sin vare, kunne man indstille tråden til at blive slettet eller lignende.

Hvad siger i, er det en totalt tåbelig idé?
Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
03-01-2012 14:02:48
Svar/Indlæg:
5363/442
Vi henstiller til at folk tilføjer "lukket" eller "solgt" i enden af deres overskrift. På den måde undgår vi forvirring omkring manglende overskrifter.

Vi sletter ikke gamle indlæg, da det for det første vil være et for stort arbejde at gøre, og det for det andet vil forvirre folk, der måske har budt i tråden.

Desuden synes jeg personligt, at det er godt at kunne se gamle handler og hvad ting er blevet handlet for :)


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pizzadude d. 03-01-2012 15:36:38.


Escycos
 
Superbruger
Tilføjet:
03-01-2012 14:08:20
Svar/Indlæg:
420/77
Syntes bare det tit er at folk glemmer at notere i overskriften at varen er solgt.

Og var jo noget mer overskueligt hvis der kun var indlæg med varer som rent faktisk var til salg, også når man evt. søgte efter noget.

Kan godt se at der vil være arbejde i det, og har ingen forstand på hjemmesider osv.

Men så stort et arbejde kan det vel heller ikke være at slette en tråd 😀

Ja kan godt se at det er "smart" at man kan se hvad varene er blevet solgt for tidligere, men priserne ændrer sig jo, og tingen bliver ældre, og så kan man jo ikke rigtig bruge det til så meget.


Nittenti
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2012 14:42:11
Svar/Indlæg:
1495/34
Som #1 skriver, så glemmer 99 ud af 100 at skrive SOLGT i tråden, og det er måske det der gør arbejdet vanskeligt med at få slettet trådene.

At man kan se hvad en brugt ting har kostet for 3 måneder siden finder jeg ikke anvendeligt, for tingen er enten blevet billigere eller også er tingens tilstand anderledes og prisen for 3 måneder siden ikke sammenlignlig.

PS: Resten af #1 post er komplet uforstålig


M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2012 15:32:30
Svar/Indlæg:
4112/52
#3Jeg giver dig ret i, at ting der er solgt for 3mdr siden, er s"#¤¤ ligemeget, men ting der blev solgt i sidste uge, er stadigvæk relevante for dem der sælger i denne uge.

#0. Dette emne har været oppe før, og der blev konklutionen fra brugerne og HWT crew, at det:
1) Var rart at kunne finde trådene igen, hvis man lige kunne huske noget var til salg, og så lige ville kigge til det. Måske det stadigvæk var "på lager".
2) Kæmpe arbejde at slette alle disse tråde, da nogle er ovre efter 2 timer, andre efter 2mdr.

Man kunne selvf. lave en mulighed for f.eks. et "flueben" e.l., hvor man så fjerner fluebenet når man har fået solgt sine ting, eller omvendt, sætter fluebenet når det er blevet solgt.
Så kan der være et lille ikon på titlen af tråden, der indikerer om det er solgt eller stadigvæk til salg.
Dette har bare samme ulempe som den nuværende metode: MANGE vil ikke få det gjort, hvorfor fidusen ved funktionen forsvinder.


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
03-01-2012 15:42:09
Svar/Indlæg:
5363/442
#2/#3 Om en enkelt tråd er anvendelig som sammenligningsgrundlag eller ej, afhænger af flere variabler. Som #4 siger kan det være anvendeligt at se hvad noget er gået for ugen før, og prisfald afhænger altså meget af tingen. En ting der lige er kommet på markedet falder måske i pris på tre måneder, men f.eks. et par value DDR3 RAM gør ikke..

#3 Har rettet et enkelt ord, kan være du så kan forstå det.

#4 Det er en fin ide med den mulighed, og vi er opmærksomme på muligheden. Om det bliver implementeret, ved jeg dog ikke.


minoo
 
Superbruger
Tilføjet:
03-01-2012 15:45:29
Svar/Indlæg:
201/26
Så kunne man vel lave en funktion der kunne deaktivere ens salgs tråd så det kun var muligt for den der har deltaget i tråden og ejerne der kunne se den


shoutcaster
 
Superbruger
Tilføjet:
03-01-2012 15:53:20
Svar/Indlæg:
347/20
Eller folk skulle bare gøres opmærksom på når de laver tråden at der står med fed skrift "Husk at skrive solgt når du har solgt din vare." 🙂


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
03-01-2012 16:01:37
Svar/Indlæg:
4981/47
#7

Slet ikke et dårligt forslag 😛 Det er jo også ret nemt blot at implementere noget mere tekst 🙂

Det kunne passende kombineres med "Husk også at man ikke rydder hverken tråd eller overskrift, man lukker istedet sin tråd" 😀


shoutcaster
 
Superbruger
Tilføjet:
03-01-2012 16:03:11
Svar/Indlæg:
347/20
#8 Det kender jeg ikke noget til 🤡


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
03-01-2012 16:06:13
Svar/Indlæg:
4981/47
#9

Hov nej nej det var ikke ment til dig 😛

Jeg byggede bare lidt vidre på dit forslag 😀


M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2012 15:26:47
Svar/Indlæg:
4112/52
#6 Hvorfor skal en person ikke kunne gå ind i en tråd, hvor f.eks. du som eneste bruger, har skrevet et indlæg, og købt den ting der er til salg?
Det er da stadigvæk relevant for folk at se, hvad ting er solgt for på det sidste, så de ikke stiller for store HBO op.