Fra crew: Til alle brugere af hwt-forum... (Låst)

Om siden d.  29. december. 2011, skrevet af Teresa
Vist: 2222 gange.

Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
29-12-2011 12:11:52
Svar/Indlæg:
2458/91
Vi har desværre flere gange den senere tid modtaget en del kritik af brugere, der føler at der føres en for hård tone i forum.
Nye kommer dårligt ind før det vælter ind med dumme, ligegyldige og uhøflige bemærkninger i deres tråde.

Det kan ikke være rigtigt. Vi er på hwt enige i at den hårde tone i forum er tiltaget, og det er ikke længere bare "drengerøvssnak"... Det grænser ligefrem til mobberi til tider.

Vi, i crew, har tænkt os at skærpe tonen overfor folk der har svært ved at opføre sig ordentligt i forum, og i yderste tilfælde, hvis moderators anvisninger ikke følges, kan vedkommen blive fjernet fra siden.

Det kan ikke være rigtigt at både gamle og nye brugere skræmmes væk.

Lad os sammen gøre Hwt-forum til et dejligt sted at være for alle, både nye og gamle brugere.

God bagjul til alle og et ønske om et kommende dejligt nytår.

Mvh Teresa. Forum og moderator ansvarlig. 🙂

Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2011 12:39:23
Svar/Indlæg:
5474/39
#0
tja vil gøre mit til ikke virke for hård overfor andre. Dog tror jeg ikke folk piver over mine indlæg. Hvis jeg er for hård, så er fordi jeg er blevet sådan af livet...


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2011 13:34:24
Svar/Indlæg:
5600/32
Godt at se der bliver gjort noget ved det.


kimski
 
Superbruger
Tilføjet:
29-12-2011 14:17:55
Svar/Indlæg:
1085/166
Slet deres profil,dem der ikke kan holde en ordentlig tone her inde 😉


sino
 
Enthusiast
Tilføjet:
29-12-2011 14:32:25
Svar/Indlæg:
502/4
Jeg kan ikke være mere enig. Jeg har lagt mærke til udviklingen.
Et par eksempler kunne være på sin plads, bare for at vise grænser.


shoutcaster
 
Superbruger
Tilføjet:
29-12-2011 14:36:32
Svar/Indlæg:
347/20
Jeg har vidst også smidt nogen bemærkninger efter nye brugere. Men tja jeg havde det på samme måde da jeg joinede 😛

Så ja hvis der er nogen der har følt sig stødt.
Så undskyld til jer 😳


Fonneren-
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2011 15:12:52
Svar/Indlæg:
2235/138
Det lyder kun godt, har hvis også smidt en rapport eller 2 omkring det, så syntes kun det er super der bliver gjort noget. Ofte er det trods alt fra den samme håndfuld brugere.


Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
29-12-2011 15:22:05
Svar/Indlæg:
2458/91
Jeg håber også at alle i brugere vil være med til at sende en lille diskret anmeldelse hvis i ser noget først.

Jeg vil ikke give nogle eksempler, da eksempler hurtigt kan pege på bestemte personer. Det ønsker vi ikke. Tavlen skal være vasket ren nu, så folk kan starte på en frisk.

Det eneste jeg kan sige er at tolerance-tærsklen er lav.

Men det handler jo også bare om at agere med respekt og høflighed som man normalt gør til daglig.

🙂


Nittenti
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2011 15:29:56
Svar/Indlæg:
1495/34
#7

Står man face to face - er der normalt altid gensidig respekt og høflighed, men når folk/børn gemmer sig bag et ofte anonymt nick er tonen anderledes

PS: Godt nytår til jer også fra Florida


sino
 
Enthusiast
Tilføjet:
29-12-2011 15:39:42
Svar/Indlæg:
502/4
#7

"Jeg vil ikke give nogle eksempler, da eksempler hurtigt kan pege på bestemte personer. Det ønsker vi ikke. Tavlen skal være vasket ren nu, så folk kan starte på en frisk."

Gælder det også mht misforståelser?


#10
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2011 16:03:45
Svar/Indlæg:
3100/53
Syntes alle brugere burde få en velkomstmail med følgende:

####################################################


Velkommen til HWT.dk!

Før du benytter forummet vil vi gerne bede dig om at være opmærksom på følgende:

1: Brug lige 1 minut på google før du spørger om noget.

2: Brug lige søgefunktionen før du spørger om noget.

3: Forvent ikke at få alting serveret på et sølvfad ligesom du får det af din mor. Undersøg gerne ting selv før du spørger - så har du også en chance for at komme med konstruktive inputs.

4: Når du laver en tråd, så beskriv dine problemer klart og tydeligt - "hjæææælp min pc har fået sars" er ikke altid nok


####################################################

Generelt ovenstående ting som kan ende i en sarkastisk kommentar fra mig af:D Men direkte mobning og anden barnlighed bør man kaste af sig i børnehaven, eller som minimum når man har læst min fine velkomstmail 🤣


HrCookie
 
Superbruger
Tilføjet:
29-12-2011 16:25:39
Svar/Indlæg:
665/92
Synes det lyder som en god idé. Jeg var/er da dybt taknemmelig for al den hjælp og vejledning jeg kunne hente på HWT da jeg begyndte at sætte mig ind i pc'er i sin tid. Den oplevelse synes jeg også at andre nye medlemmer skal have.

At google er altid en god idé, men nogle gange, specielt i vores verden, kan svarene godt virke forvirrende og svære at forstå, hvor et svar fra down to earth mennesker herinde tit kan klare tingene lidt op.

Så fordi nye medlemmer opretter en tråd om basale ting, betyder ikke nødvendigvis at de ikke har googlet det, og derfor synes jeg OFTE at de bare får smidt et sarkastisk og ikke særligt venligt "GOOGLE!!" i hovedet.

Men jeg ser frem til et endnu et år på HWT!

Godt Nytår alle sammen 🙂


Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
29-12-2011 16:43:07
Svar/Indlæg:
2458/91
#10

Der skal netop være plads til nye der ikke har tonset forummet igennem for mulige emner der kunne have besvaret deres spørgsmål.

Kommentarer som "google lige engang før du spørger" eller "Kunne du ikke lige have tjekket forummet igennem inden du spurgte" vil blive betragtet som unødige uhøflige kommentarer. Disse vil blive slettet. Det er ikke meningen vi skal skræmme nye brugere væk.

Folk der kommer med et spørgsmål skal svares... også selvom spørgsmålet også blev stillet i sidste uge. Hvis folk ikke gider svare, kan de lade være.

Hvis jeg fik en lettere "fjentlig" besked som den du skriver dér pope, som ny bruger... så havde jeg vendt mig om og undgået dette forum.

Som jeg skiver. Syntes folk de ikke gider svare... så gå uden om tråden.

🙂


Lohse
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2011 17:07:03
Svar/Indlæg:
1178/88
Enig med crew og jeg er bestemt også enig med Teresa i #12.
Man skal acceptere, at nogle brugere måske ikke er så kompetente til at bruge google som andre er.


morra19
 
Moderator
Tilføjet:
29-12-2011 17:39:00
Svar/Indlæg:
2672/468
Hvis alle brugte google først, så ville man finde ud af, at der var skrevet en tilsvarende post i et andet forum, og hvor mange posts blev der så til sidst skrevet på hwt? Det er nemlig rigtigt. INGEN.


SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2011 18:48:32
Svar/Indlæg:
3011/103
Søgefunktionen her på siden er også så dårlig, at den ikke er til meget hjælp. HwT er heller ikke særlig godt google-optimeret, så man skal også passe på med at henvise til google. Begge dele ville ikke få mig til at bruge siden, hvis jeg var ny bruger.


Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2011 20:02:11
Svar/Indlæg:
2676/147
Jeg er enig med Pope. (#10)

I gamle dage, der kunne folk godt selv finde ud af lige og stikke en finger i jorden og kigge lidt på nettet omkring deres problem.

Nu laver folk bare en tråd, og regner med at folk nok skal gøre alt arbejdet for dem.

Det er grunden til at jeg er så begrænset her på siden, da folk simpelthen ikke gider bruge 5 min på noget som helst. Og giver man dem råd med på vejen og vil hjælpe dem, så er det aldrig godt nok ( min erfaring ).

Men, synes I skal have held og lykke med det, og håber I får det resultat i søger.


Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
29-12-2011 20:05:03
Svar/Indlæg:
2458/91
I kan have jeres mening. Det ændrer dog ikke vores tiltag :)


_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2011 20:05:39
Svar/Indlæg:
3059/255
Ja jeg er helt enig.

Men brug dog ihvertfald 10 sekunder på at søge problemet på google. Inden i poster herinde.

http://video.google.com/videop...

Men ja jeg er somsagt blevet bedre til at bruge google før jeg starter en tråd herinde.

Eller sagt på en anden måde at jeg bruger det som en sidste udvej.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af _Letni d. 29-12-2011 20:10:21.


noaim
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2011 20:18:04
Svar/Indlæg:
2155/123
Syntes der er rigtigt mange mennesker her inde, dog mest nye, som lige starter en tråd om noget som bliver skrevet mellem 5-10 gange om dagen det kan være fx ny gamer pc, overclocking af en 2500k eller sådan som forumet allerede boomer med, det irritere mig hvis der er 5 tråde om samme emne og ved mange andre har det på samme måde.

Ved ikke om det er fordi de ikke gider bruge søge funktionen eller de ikke ved den er der, ved bare det er nedern at skulle sidde og læse 5 forskellige tråde som omhandler samme emne og/eller præcis samme ting

godt nytår ppl


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
29-12-2011 20:35:52
Svar/Indlæg:
6368/477

Ja jeg er helt enig.

Men brug dog ihvertfald 10 sekunder på at søge problemet på google. Inden i poster herinde.

http://video.google.com/videop...

Men ja jeg er somsagt blevet bedre til at bruge google før jeg starter en tråd herinde.

Eller sagt på en anden måde at jeg bruger det som en sidste udvej.

_Letni skrev d. 29-12-2011 20:05:39


http://www.youtube.com/watch?v...


_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2011 20:36:38
Svar/Indlæg:
3059/255
19# Enig.

Men hvorfor ikke lave en liste over nogen af de guides der evt kunne være nyttige for dem der aldrig har overclocket før.

Jeg skal da meget gerne lave den. Hvis den evt kan være til stor hjælp.

Og så self smide nogen links til de der tråde der allerede er lavet med hvilken gamerpc de skal købe osv.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af _Letni d. 29-12-2011 20:37:50.


#22
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2011 20:41:06
Svar/Indlæg:
4018/217
#0 Sådan det er jeg glad for at høre. Syntes også at nye samt gamle brugere bliver skræmt væk af en lille hård kerne af brugere på denne side.


_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2011 20:41:41
Svar/Indlæg:
3059/255

Ja jeg er helt enig.

Men brug dog ihvertfald 10 sekunder på at søge problemet på google. Inden i poster herinde.

http://video.google.com/videop...

Men ja jeg er somsagt blevet bedre til at bruge google før jeg starter en tråd herinde.

Eller sagt på en anden måde at jeg bruger det som en sidste udvej.

_Letni skrev d. 29-12-2011 20:05:39


http://www.youtube.com/watch?v...

freak_master skrev d. 29-12-2011 20:35:52


Nemlig du har fat i noget.


#24
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2011 20:42:53
Svar/Indlæg:
3100/53
#12

Det er også fint at i lavet et nyt tiltag:) Men hvis der blivet stillet et spørgsmål som jeg ved der kan findes svar på på under 10 sek på google, så ryger der altså en lmgtfy i tråden:)
Dette er fordi:
1: det er sjovt
2: det viser OP hvad man kunne have søgt efter på google
3: jeg slipper for at kopiere teksten som allerede står et andet sted:)

Hvorfor skulle dette være forkert? Jeg finder jo svaret til OP :)

Jeg har den dybeste respekt for folk som skriver et spørgsmål, og giver god info, og spørger pænt, og kan endda godt få mig selv til at afsætte noget tid til at hjælpe dem med deres problemer - aka søge på google efter en løsning.

Men hvis en 12 årig snottet unge tror at han kan spørge om noget og har krav på et svar inden for 5 min, så er tonen en anden - hvis den overhovedet er der da jeg sjældent gider svare:P

Der skal skam være plads til alle. Men generel pli er noget man bør have styr på før man begiver sig ud på noget så stort som internettet:) Ellers går det kun én vej.


inside
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2011 20:49:22
Svar/Indlæg:
805/46
#0

Super tiltag. synes også selv tonen er blevet alt for grov imellem brugerne, og især overfor nye brugere som ikke har siddet herinde i 10år, som nogen af os andre har. Føles tit som om at gamle brugere for længere line i henhold til tåbelige svar og tråde i forhold til nye brugere.

Der skal være plads til nye brugere, og laver de en fejl, f.eks ved at bumpe en tråd, så behøver man ikke råbe af dem. Det hjælper sku intet.


_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2011 20:59:44
Svar/Indlæg:
3059/255
Ja jeg tillod mig godtnok at lave en tråd hvor de 2 mest postede tråde er blevet besvaret.
http://hwt.dk/Forum/318747/Til...


oban666
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2011 21:07:37
Svar/Indlæg:
1440/318
Lige en forespørgsel til crew...
Ku i ikke gøre det til et krav for ALLE inden de begynder at bruge forum, at de udfylder deres profil???

Jeg ved ikke hvor mange jeg har bet om at udfylde deres profil inden man har haft nogen som helst mulighed for at hjælpe dem...

Bare et forslag 😉


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
29-12-2011 21:07:38
Svar/Indlæg:
4981/47
#24

Problemet deri ligger i at mange tænker det kunne da lige være sjovt 😛 Også er vi ude i noget der ligner mobberi ret hurtigt faktisk.

Jeg syntes der er en del brugere herinde der føler sig hævet over nye brugere/andre bruger, hvilket ikke er tilfældet jo. Det kan godt være man har været her i 10 år, men det berettigere på ingen måde trashing/mobning eller andet der går imod Hwts forumregler/etikette.

Hvilket det selvfølgelig er når man troller/spammer, i tråde man jo ellers finder ligegyldige for en selv.

Som jeg godt kan lide at sige, så hjælper det intet at man selv bliver del af et nyt problem, fordi man er uenig 🙂(eller bare har ondt i røven over en ny brugers tråd 😛 )


_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2011 21:10:33
Svar/Indlæg:
3059/255
27# Ja ellers skulle der laves sådan at man er tvunget til at udfylde sin profil med info om sin profil når man joiner hwt.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
29-12-2011 21:11:43
Svar/Indlæg:
4981/47
#26

Spænd hjælmen ind, og læs forumreglerne igen 😛

Self må du ikke lave sådan en tråd, for at henvise nye brugere til konkurerende sites 🤣


_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2011 21:14:49
Svar/Indlæg:
3059/255
30# Det var da lige godt....

Men jeg har da på fornemmelsen at du tager pis på mig.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
29-12-2011 21:24:21
Svar/Indlæg:
4981/47
#31

Overhovedet ikke 🙂

Det står faktisk klokkeklart i forumreglerne :

Brug venligst ikke vores forum eller din bruger profil, til at reklamere for andre lignende sites, som kunne forekomme som konkurrent til HwT.

Og i og med du faktisk laver denne tråd, også for at provokere så ryger den jo faktisk ikke kun på overstående 😛


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2011 21:26:24
Svar/Indlæg:
4536/104
Personligt, syntes jeg tonen fra gammel OC.dk tid er fuldstændigt forsvundet i takt med at nogle brugere spammer nye brugere med (SÅ SØG DOG PÅ GOOGLE) OSV OSV OSV.

Det er ikke de smarteste comments at give nye brugere imo, man kan jo ikke forvente at folk ved hvordan de søger på det de specifict mangler osv.

Jeg mener at i crew bør slå til over for folk der kun spammer tråde med søg på google, eller andre ligegyldige og smarte comments. Der har gennem de sidste par år været et par nyere brugere som har kørt hetz på andre med netop at skrige til dem at de jo bare ka søge på google, eller andet i den dur. I gamle dage havde vi aldri de problemer eller folk der skrev de ting på oc.dk og i tidlige HWT dage.


Fonneren-
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2011 21:32:21
Svar/Indlæg:
2235/138
Der er nu også nogle gamle brugere herinde der kommer med fx:

"Hvad vil du med denne tråd?"
"Hvorfor skal vi læse omkring det?"

Selvom det måske er en nyhed, der bare ikke falder i deres jord ... Nogle skal bare kommentere alt, ofte uden at gavne overhoved 😕


Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2011 23:19:46
Svar/Indlæg:
2676/147
#31

Du er da langsom til at opfange at du på ingen måde må komme til at skrive en anden hjemmeisdes navn på www.hwt.dk

Du mener det jo naturligvis kun som en opfordring til alle andre om at de skulle smutte fra www.hwt.dk over til det andet site, hvis du nu var så letsindigt at smide et link til en anden side.

Vågn op mester, det her er jo 2011/2012 ! ( håber du fanger min ironi ) :)

Nu vil jeg bare læne mig tilbage og se hvad de nuværende og nye brugere vil bidrage med til denne side :)


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2011 23:38:52
Svar/Indlæg:
23132/740
Der bør kunne være plads til alle. Nye, såvel som gamle. De grovkornede, såvel som dem der skal have med fløjlhandsker (hele tiden).

Skulle jeg selv høre til gruppen af brugere, som bruger en ufin tone - så lad mig det høre, og gør noget ved det. Statuér eksempler (note: skulle det være undertegnede, så send dog lige en advarsel først 😳 ) og stå ved det.

Men!

Så bør crew også kunne tage imod:

- I håndhæver ikke reglerne ens.
- Jeres "opførsel" (måde at håndtere forum på) er ikke ens.
- Konstruktiv kritik (såsom, at søgefunktionen ikke fungerer, og ikke alle er bekendt med "site:hwt.dk *blah*" på Google).

Generelt, så er mit indtryk af HwT.dk, som det ser ud nu, at forum er ganske stille og roligt, og de mest højrystede typer (jeg selv inklusive?) har skruet ned for gassen. Jeg har dog så heller ikke lagt mærke til, at der skulle være kommet nye og grovere tilfælde til forum - men jeg sidder her jo heller ikke konstant - længere 🙂

Stor ros til crew, men jeg tror også, at en del af årsagen skal findes i et vist frafald af "gamle kendinge" og en masse nye ansigter.


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2011 02:48:22
Svar/Indlæg:
4217/223
#0 forslag, hvad med at lave tidsbegrænset ban første gang nogen opfører sig åndsvagt?
Til lad og sige 12 timer.
Næste gange 36, og derefter slettelse af profil, eller hvad i ellers mener der skal til for at personen kan forstå det


Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
30-12-2011 10:52:44
Svar/Indlæg:
2458/91
#36

Der skal ikke statueres noget eksempel. Det BURDE ikke være svært for folk at selv vurdere, hvornår er jeg pisse uhøflig og hvornår er jeg i gang med at skræmme nye brugere væk. For de få der ikke kan finde ud af det selv, skal vi nok tage fat i dem personligt.

Det er selvf heller ikke sådan at træder man over strengen første gang så går vi helt amok. Vi er godt klar over at folk lige skal vende sig til den nye tone (virker helt absurd at man skal vende sig til at behandle andre pænt 😕 men det giver vi lidt plads til)

Ang. hvorvidt moderatorer håndvæver reglerne ens. Du ved jo godt som tidl crewmedlem igennem mange år, at det er fuldstændig umuligt at alle håndhæver reglerne 100% ens. Flere af dem er en vurderingssag. Vi er jo ikke robotter, og gudskelov for det. Det er dog afhjulpet så meget som muligt ved at jeg er ansvarlig, og alle moderatorer har fået at vide, at er de i tvivl, så må jeg tage afgørelsen.

#37

Jeg syntes selv det kunne være en god idé. Det har været oppe og vende. Jeg håber de kunne blive en mulighed i fremtiden. Dog kræver det ekstra arbejde fra programmører som har 100 ting på deres liste i forvejen :/

🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Teresa d. 30-12-2011 10:55:36.


oban666
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2011 10:56:14
Svar/Indlæg:
1440/318
#Teresa
Hvad med forslaget i #27? 😀


Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
30-12-2011 10:58:47
Svar/Indlæg:
2458/91
Hej Oban. Vi kan opfordre... ikke tvinge. Jeg forstår godt hvad du mener. Det kunne måske være en idé med en slags pop-up der minder én om at man ikke har udfyldt profilen.

Igen er det noget programmørene skal bruge tid på, tid de ikke har så meget af 😕

🙂


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
30-12-2011 11:16:47
Svar/Indlæg:
2826/100
#39

Problemet er nok lidt at nogle brugere kommer herind og spørger om noget der ikke er relateret direkte til deres pc (eks. netværk, telefon mm.) så i deres tilfælde er pcen ikke relevant og mange af dem er nok ikke engang sikre på hvad de har i deres maskine 🙂

Kan til gengæld godt se logikken i at den skal være udfyldt før man kan lave en ny tråd i en af de forskellige sub forums.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2011 11:20:16
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #40

Men, det er jo i tråde som denne, der løbende kommer forslag. Jeg tror, at en del af folks frustration netop kommer sig af: "Vi er jo kun mennesker", "vi har ikke oceaner af tid", "det er frivilligt arbejde", etc.

- Jeg ved ikke, om I noterer forslagene, for jeg synes der er mange gengangere. Jeres "dette arbejdes der på", giver ikke det overblik som mange måske savner?

Folk kommer med et forslag: "Vi mangler en bedre søgefunktion."

De får et svar: "Det kigges på det", eller "det har vi ikke tid til lige nu, men vi kigger på det senere."

Og så plejer der ikke at ske så meget mere end dét.

Det samme gælder de andre forslag der kommer hér, såsom at man skal udfylde sin profil. Det er ikke et forslag jeg selv synes om, da nogle folk vitterligt ikke ved hvad de har siddende i computeren - og derfor også skal have hjælp til at udfylde profilen.

Det kunne I jo så få et forslag om, at oprette en side eller lave en video, der forklarer hvordan man identificerer hardware i sin computer - evt. vha. 'dxdiag', 'CPU-z' el. lign.

Det jeg mener er blot, at folk kommer med forslag og bliver [tit] mødt med undskyldninger for hvorfor det ikke er blevet eller bliver lavet.

"Vi er kun mennesker"
"Vi er alle forskellige"
"Vi er frivillig arbejdskraft"
"Vi skal også huske at tage hensyn til..."

Og ja, som tidligere crewmedlem kender jeg dem godt. Alt for godt.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
30-12-2011 11:41:20
Svar/Indlæg:
2826/100
#42

Til gengæld er alle underskyldningerne reele 🙂

Hvis der er blevet givet et svar med "der kigges på det", så er det fordi den står på vores todo liste 😉 problemet som du nok også ved med lister er at hvis der ligger 50-60 ting foran, så vil der gå noget tid før man kommer ned til den pågældende opgave. Og så er vi derhenne hvor jeg vil pointere unskyldningen med "vi er frivillig arbejdskraft" forstået på den måde at vi har begrænset adgang til udviklere, og dem vi har jo kun har deres fritid at programmere i.


oban666
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2011 11:43:43
Svar/Indlæg:
1440/318
Kan godt følge jer... Både Teresa og NoNig.

Kan godt se det ikke skal være et krag man SKAL udfylde sin profil for som NoNig skriver er der sikkert nogle af de ny der ikke ved hvad deres pc indeholder...
Men jeg syndes det er en super god ide at lave en pop-up der kommer med jævne mellemrum for at minde dem om at det bør gøres og ikke mindst hvorfor...
Den med at lave en video guid til at identificere ens hardware syndes jeg ikke behøver være en video... En simpel billede guid med lidt tekst ville være rigeligt... Og så tager det ikke så lang tid at lave.
Det er jo frivillig arb. så det er jo med at udnytte tiden bedst muligt 😉


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2011 12:24:45
Svar/Indlæg:
20170/383

#38

Jeg kan sagtens forstå at HWT ønsker en god tone på forum, ikke mindst så nye brugere bliver skræmt væk.

Men det undrer mig lidt at man er lidt ligeglad med at forummet bliver sådan en plidder-pladder forum som fx HOL hvor en masse spørgsmål nu kan blive gentaget gang på gang.
Det kan jo nemt betyde at vi nu kommer til at se endnu flere tråde med en masse spørgsmål som allerede er blevet svaret på utallige gange. Som fx, hvilke kort til SLI/CF. Hvilken Windows 7 version skal jeg vælge osv..

Det kan jo umiddelbart godt se lidt ud som om HWT er mere interesseret i kvantitet frem for kvalitet.
Forstået på den måde, luk så mange brugere ind som muligt som kan spørge i øst og vest. Og lad kvaliteten på forummet dale, så alle de faste brugere stikker af. Det er jo risikoen ved det, sådan som jeg ser det.


Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
30-12-2011 13:13:19
Svar/Indlæg:
2458/91
Oki... denne tråd skal ikke forvandles til noget andet end den er.

Tonen skal ændres hér på hwt. Hvis folk ønsker et forum hvor daglig tilsvining og uhøflige ligegyldige kommentarer fylder forummet. Så syntes jeg de skal finde sig et andet forum...

Tips og ideer til siden kan tilføles i de der til indrettede tråde. De skal ikke fylde her, de har ikke noget med emnet at gøre...

Der skal være plads til alle spørgsmål... OGSÅ Hvilken windows 7 skal jeg købe... om de så spørger hver dag. Det er fælleskabet det handler om. Ikke hvad 4-5 brugere i forum orker at glo på.

Nu tror jeg vist der er tærsket nok langhalm på dét. Nu har i fået oplysningen - og den er ikke til diskussion.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2011 13:17:09
Svar/Indlæg:
20170/383
#46

Fair nok at denne tråd egentlig kun er til oplysning. Men du/I må vel også forvente at specielt de ældre brugere giver noget respons på det, eller hvad ??


Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
30-12-2011 13:21:48
Svar/Indlæg:
2458/91
#46.. Men hvad er der at give at respons udover: Selvfølgelig, det er klart alle bør opføre sig ordentligt.

Det kan ikke på nogen måde indgyde til diskussion at man skal respektere andre brugere på siden.

Så nej.. hvis det er negativ kritisk respons... hvilket for mig er fuldstændig uforståeligt, så er det nok ikke så velkomment.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2011 13:29:39
Svar/Indlæg:
20170/383
#48

Jeg mener mere i forhold til at I nu vil lempe lidt på de regler der tidligere er blevet håndhævet ganske fornuftigt. Fx det med at oprette tråde som der allerede findes masser af. Det med at lave lidt research først osv.

Sådan har det jo været i lang tid, at der var en forventning om at folk selv lavede lidt fodarbejde inden der oprettede en tråd.


#50
sino
 
Enthusiast
Tilføjet:
30-12-2011 15:30:49
Svar/Indlæg:
502/4
Folk skal ha' lov til at spørge, især nye.
De har mange gange fået at vide, spørg på hwt og du får svar.
Hvis de mødes med, søg google eller er du dum, så finder de et andet sted!
Man kan i det mindste vise et link på problemet, det tager fandme ikke lang tid.
---
Mht mit spørgsmål i #9 ang. misforståelser, så er det faktisk alvorlig. Alt for mange forstår ikke humor idag, sørgelig nok, og derfor kan en humoristisk bemærkning blive taget så alvorligt, at det ender i usaglige angreb og svineri fra den udenforstående!


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af sino d. 30-12-2011 15:40:43.


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2011 15:33:14
Svar/Indlæg:
3854/175
#50 +1 🙂


_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2012 19:34:11
Svar/Indlæg:
3059/255
Hedder det sig ikke bare at vi skal være mere hjælpsomme?


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2012 19:41:43
Svar/Indlæg:
7765/230
HALLO SE HER.....
Jeg er en af dem der har fået slettet indlæg, pga. der er nogen der er lidt mere sart end jeg selv er... 🤣 🤣

Og syntes da egentlig ikke selv jeg er så slem, hverken her eller irl.. 😛


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2012 05:03:21
Svar/Indlæg:
4536/104
#50/51/52 . det er jo netop det vi skal, hwt.dk/oc.dk plejede netop også at være super hjælpsomme, men at der så er kommet nogle nyere brugere siden hen, som har forvandlet det til em side hvor autoreply er Søg på google osv.

Det løser jo netop intet, tvært i mod.
Hvis folk nu bare gjorde som i gamle dage, og hjalp ved at finde links til det tilspurte, eller kommenterede positivt med hjælp i trådende. så ville siden moske nå sin gamle storhedstid medmenneskeligt som back i oc.dk dagende. 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 02-01-2012 05:04:28.


Micks
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2012 09:33:18
Svar/Indlæg:
1145/40
#53 Nu er du jo også en helt SPECIEL bruger herinde 🤣

Rigtigt som #27 skriver med profilopretning og der kunne det jo gøres ret nemt ved at lægge denne video i "Ny bruger materialet# 🙂

http://www.youtube.com/watch?v...


Lenze
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2012 09:35:27
Svar/Indlæg:
1003/92
"hvis det er negativ kritisk respons... hvilket for mig er fuldstændig uforståeligt, så er det nok ikke så velkomment"

Det var da godt nok en svag holdning...

Hvis man kun ønsker positiv respons og alt kritisk respons er bandlyst er det da diktaturlignende tilstande eller nærmere noget der finder sted i børnehaven.


Når det så er sagt er jeg enig i at der skal være plads til alle, men hvis man ikke gider at bruge 5sec. på at google et spørgsmål inden man poster et ligegyldigt indlæg her inde så kan jeg sq godt forstå folk de "flamer"

Men ja... i er åbenbart mere interesseret i kvantitet frem for kvalitet !

Det bekræfter ovenstående citat jo også. :no:


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Lenze d. 02-01-2012 09:37:04.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
02-01-2012 10:13:20
Svar/Indlæg:
4981/47
#56

Uanset hvordan du tror du opfatter Teresa´s holdning, så lytter du ihvertfald ikke til pointen hun beskriver...

Tråden her er IKKE lavet for at uenige brugere kan melde sig på banen og trolle, provokere crew eller andre lign ligegyldigheder der bestemt ikke er konstruktive på nogen måde.

Med det sagt så vælger jeg at stoppe diskutionen her, eftersom tråden er tiltænkt som information til brugerne, og ikke diskution med crew om ting der allerede er "vedtaget"