Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2011 18:15:47
Svar/Indlæg:
576/62
Jeg har set en stigende tendens til at benytte betegnelsen "semi defekt" om et produkt som "ikke fungerer som det burde/skulle". Det er gerne i salgsannoncer, hvor sælger så forklare hvor lille (semi)defekten er og at det næsten ikke betyder noget og hvis man bare lige er snild på fingrene kan det ordnes eller det ene eller det andet.
Nu er jeg måske lidt naiv og ligeledes hovedsageligt præget af et positivt menneskesyn, men jeg tænker om det virkelig står så dårligt til, at "vi" forsøger at prakke andre brugere og ligesindede hardware entusiaster vores defekte hardware på fordi vi ikke selv gider at have skidtet....for produktet fungeret jo ikke.
Her er et eksempel taget fra køb og salg:
"Jeg ligger inde med en bærbar, som er blevet lidt semi defekt.
Skærmen har en løs forbindelse, så nogle gange skal man lige rykke i skærmen, så kommer billedet igen.
Derudover kører blæseren ret meget, men ellers fungerer den."
Med andre ord, så længe skidtet kan starte op så er den altså ikke defekt.
eller her:
"Sælger min Samsung 2233 rz 120hz skærm, da jeg har haft lidt problemer med den på det sidste.
Nogle dage kører den fuldstændig uden problemer, mens andre dage går den pludselig i sort, og gør dette et par timer frem for så at vende tilbage igen.
Har googlet mig frem til, at det nok er noget med panelet, men ja, hvis der nu sidder nogle derude som kender problemet og kan fixe det, vil jeg give jer en chance for en billig skærm!"
Igen...den virker jo nogen gange og lidt tid ad gangen, så den er kun lidt i stykker. oven i købet giver sælger os alle en chance for at få en billig skærm 🙂
Lige en sidste en:
"Jeg har en ASUS UL30VT 13.3" laptop stående, som er sporadisk defekt pga en mindre væskeskade. Da jeg i første omgang ikke selv var klar over dette, så har den været en tur forbi Expert, som konstaterede at fejlen var pga. fugt/væske.
Maskinen kan køre fint i lange perioder ad gangen, hvorefter den pludselig slukker/går i dvale. Indtil videre har den dog altid kunnet starte fint op igen - men fejlen ligger med stor sandsynlighed på bundkortet el. lign."
Her har sælger altså først selv konstateret at den bærbar er defekt, ellers havde han vel ikke taget den med til reklamation hos expert. Han kan tydeligvis ikke leve med et et defekt produkt og reklamationen gælder jo ikke ved væskeskade så den bærbar sælges....men nu er den kun semi defekt 😀
I min verden er det lidt som at sige at pigen kun er semi gravid, det er jo trods alt heller ikke en tilstand som vare ved evigt :no:
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Symbol d. 04-12-2011 18:16:56.