~gadget til tv & macro/knap på desktop til serieforbundet handling

Software d.  21. november. 2011, skrevet af Toft123
Vist: 9114 gange.

Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2011 22:21:30
Svar/Indlæg:
1600/230
Jeg er ved at installere et tema sammen med Rocketdock på min pc, men mangler de sidste småting for at temaet fungerer helt perfekt.

Baggrunden er omdrejningspunktet for temaet, og der er hentet tema til vinduer som matcher.

Rocketdock er som standard sat til at dukke op ved mouseover, men er med på billedet for at danne overblik.
Jeg har fået tillavet ikoner til de fleste programmer i docken som ikke er installeret endnu.

Jeg forestiller mig, at desktop skal blive ved med at være lige så diskret som nu og har nogle idéer, som jeg kunne bruge lidt hjælp til at få ud i livet:

1. der er installeret en startbar-killer, som fjerner baren helt fra desktop. Problemet her er, at vinduer, der minimeres, ryger ned i startbaren, så den skal startes op igen for at tilgå minimerede vinduer. Kan nogen med erfaring med Rocketdock give et tip til at minimere dem til docken?
Flere søgninger har vist andre frustrerede mennesker og nogle, hvor minimeringen fungerer - men de kan ikke forklare hvordan...

2. Jeg vil helst kunne udnytte DRs udmærkede programflade ved en diskret knap (evt. en sølvknap i vandet eller lignende), som kan folde en afspiller ud, der kan associeres med webindhold/livetv fra DR - eller i det mindste bare afspille podcasts i en afspiller, der er så diskret som et vindue på desktop.

3. Hvís det kan lade sig gøre at installere en eller flere macroer - igen med en diskret visuel knap - til at afvikle handlinger som:

"klik - vis gadget med klaver og gadget med guitartuner"
"klik - vis mapper til kopiering fra og til"

ville det gøre hverdagen lidt lettere. Ovenstående er bare et par eksempler på ting, jeg savner.

Jeg véd at der er kyndige folk her på hwt, der også bruger Rocketdock, så jeg håber på erfaren assistance 😛
Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2011 14:44:05
Svar/Indlæg:
1600/230
Det slår mig, at jeg har glemt at uploade skærmdump af desktop. Underligt, at der ikke har været nogle kommentarer i retning af "wtf dude - hvad snakker du om" 🤡

http://picasaweb.google.com/lh...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Toft123 d. 23-11-2011 14:44:58.


Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2011 21:13:41
Svar/Indlæg:
1600/230
Det skal ikke partout være en gadget, men ï al fald noget lignende.

Jeg har fundet et program til at tilpasse gadgets, give dem nye ikoner og lignende, så det er ikke et problem længere.

Dog er jeg stødt på et mindre problem. Enten er der en fejl i software, eller også kan jeg ikke finde ud af at installere det windows-tema, jeg har købt.

Filtypen er .wba, og jeg forsøger at bruge programmet DesktopX til at installere temaet.


Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2011 00:14:02
Svar/Indlæg:
1600/230
Er der virkelig ingen desktopmodding-nørder herinde, eller nogen, der kender nogen, der kender nogen, der bruger slige sager? 😐