problem med driver til IGP på MSI H67 bundkort

Bundkort / CPU d.  13. november. 2011, skrevet af Toft123
Vist: 279 gange.

Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2011 17:19:09
Svar/Indlæg:
1600/230
Jeg har købt mit første intel system i flere år og har ingen anelse om hvordan "de nye" systemer fungerer i praksis.

Cpu + bundkort er i3 2100 + MSI H67ma-e45 b3

Nu tænkte jeg at det ville være en god idé for mit strømforbrug, hvis det var det integrerede grafikkort, der tog sig af at sende billede til skærmen, da spil i fem af ugens dage bliver nedprioriteret.

Desværre ser det ikke umiddelbart ud til, at IGP og pci-e kort fungerer sammen.
Jeg får ingen meddelelse om, at windows registrerer hverken chippen eller skærmen. Begge dele opfører sig, som var der ikke installeret en grafikdriver, selvom bundkortets cd er indlæst.

Kan nogen læse ud fra min fremgangsmåde, om jeg gør et eller andet forkert?:

Der er installeret både nvidia drivers og chipsæt driver til bundkortet, hvor Nvidias driver virker til at "stå før" den anden i køen.

Jeg har forsøgt at slå igp til som første kort, der bliver aktiveret, i bios. Det fungerer, men skrivebordet virker stadig ikke anderledes.


Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Toft123 d. 13-11-2011 17:38:49.
Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2011 19:54:06
Svar/Indlæg:
1600/230
Jeg håber posten gav bare en smule mening indholdsmæssigt... Den ser lidt rodet ud ved tredje øjekast..

Jeg fandt selv svar på problemet. Forsøgte med en anden kombination af driverinstallering og hentede drivers fra et andet sted.