AMD insider kilder: Vi snyder med benchmarks

Bundkort / CPU d.  13. oktober. 2011, skrevet af inside
Vist: 985 gange.

inside
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2011 11:52:28
Svar/Indlæg:
805/46
Ved ikke om det har været diskuteret før, men synes den her artikel tegner et meget godt billede af den dystre situation AMD er havnet i.

http://www.brightsideofnews.co...

Artiklen belyser blandt andet hvordan AMD har skiftet fokus fra at være et firma hvor ingeniørerne får lov til at gøre det de er bedst til, nemlig lave nye innovative produkter, til en virksomhed uden penge på kistebunden (pga. købet af ATI) hvor fokus i stedet er flyttet til hvordan man kan snyde mest muligt med benchmarks.

Et citat fra artiklen:

A shift occurred and all engineers were left was not making a discussion that would go along the lines of "ok, how do we make our architecture better?", "how do we work to regain performance leadership?". According to one of our highly positioned sources, the culture switched to "how do we discredit benchmarks and skew the numbers?"

Og med lanceringen af bulldozer tegner det jo samme sørgelige billede om at AMD's fokus er fuldstændig fjernet fra det de engang ellers var så gode til.

Vi må håbe at situationen ikke er SÅ slem som deres kilder i artiklen giver udtryk for. Men man kunne da håbe at AMD med en ny CEO er på vej tilbage på rette kurs.
gaming-king
 
Superbruger
Tilføjet:
13-10-2011 13:07:43
Svar/Indlæg:
1001/5
Håber da de får samlet nok penge sammen til at lave gode processorer igen. Jeg er nok Intel mand (uden at ville indrømme det), men konkurrence er sq det vigtigste!


IgIbUu
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2011 13:08:40
Svar/Indlæg:
639/66
Suprise !


Xantor
 
Overclocker
Tilføjet:
13-10-2011 13:29:49
Svar/Indlæg:
58/5
Jeg læste den her artikel da den blev skrevet og mange af kommentarerne basher artiklen for at være FUD og intel propaganda.

I artiklen siger en kilde i AMD at bulldozer kun vil være marginalt hurtigere en Llano kerne mod kerne. Og en masse folk farer op og råber at det kan ikke passe osv.

Idag hvor bulldozer er landet må vi jo bare se mange facts omkring bulldozer's ydelse, eller mangel på samme bekræftet.

Må bare håbe at AMD kan få vent skuden igen, er sq lidt trist at man i så mange år efterhånden har skulle lede efter tynde argumenter som bagudkompatibilitet o.l. for at kunne anbefale nogen at købe AMD.


inside
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2011 13:36:10
Svar/Indlæg:
805/46
#3

Ja, artiklen er jo ikke helt ny, men det de beskriver har jo desværre vist sig at være sandt, i hvert fald hvad angår bulldozer ydelse.

Var ellers også helt opsat på at skifte, men bliver så ikke denne gang. Der er absolut ikke noget positivt ummidelbart. Ikke engang strømforbruget :/


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2011 13:42:59
Svar/Indlæg:
8947/160
Ja, jeg holder altid med de små. Og har altid været glad for amd, jeg håbede også inderligt at den nye dozer ville doze sandy bridge helt flad. Det ville have været rigig godt for os allesammen, og især for konkurrencen. Men fanboy eller ej, så er fakta PT at jeg har 2 "store" intel systemmer herhjemme, og ingen amd. 😐


Xantor
 
Overclocker
Tilføjet:
13-10-2011 13:47:29
Svar/Indlæg:
58/5
Jeg syntes det er utroligt ærgeligt at det formodentlig er et ledelsesproblem der skal sende AMD helt ud i tovene.

Kan sq stadig huske da K7 landede og hvor fedt det var at se Intel pludselig skulle vågne og faktisk innovere for at ydelseskronen tilbage. En proces som tog år.

Men jeg tror desværre at intel har lært af deres fejl og holder deres udviklingsniveau højt selvom de lige pt. har fuld kontrol over markedet. Så jeg tror virkelig AMD skal tilbage til tegnebrættet og finde på noget rigtig snedigt for at komme rigtigt foran Intel igen.

Men, tror på dem... de har gjort det før!


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
13-10-2011 15:35:44
Svar/Indlæg:
6368/477
#4
De resultater jeg har fået fra Bulldozer har nu vist sig at være sande.

At de så ikke har medtaget de tests hvor CPU'en har vist sig at være dårlig er noget andet.

Så nej, jeg synes ikke at det har vist sig at være sandt det der står i artiklen. Men med det sagt, så kunne AMD godt have medtaget andre end de 25 programmer hvor CPU'en yder som den skal.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
13-10-2011 20:56:34
Svar/Indlæg:
15982/637
#5 med respekt for en fin test så synes jeg stadig resultaterne er skuffende også sammenlignet med phenom 2 x6 som jeg generelt har været lidt skuffet over i forhold til phenom 2 x4.... Jeg kan ikke holde hånden over amd mere.... De har skuffet mig lidt for meget. Det er tid til et "Palomino" comeback.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Gripen90 d. 13-10-2011 21:05:48.


Grymok
 
Superbruger
Tilføjet:
13-10-2011 21:09:02
Svar/Indlæg:
656/40
Tjah det er lidt trist som sagt!.
Krydser lidt finger for at IBM/Lenovo's projekt indenfor en helt ny type processor, kommer til at slå igennem!.
http://www.edbpriser.dk/Articl...
Det er spændende sager :P


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2011 21:50:25
Svar/Indlæg:
8947/160
9# Det er jo bare ikke en "cpu" vi kan bruge til noget. Den er jo slet ikke lavet til at "regne" på samme måde som vi ser idag..!!


#11
sino
 
Enthusiast
Tilføjet:
14-10-2011 16:00:37
Svar/Indlæg:
502/4
Et uskyldigt input.
Hvem snyder ikke idag. 😩