Hjælp til Ocz-Agility3 120 gb. og U3S6

HDD/SSD/RAM d.  06. oktober. 2011, skrevet af BwHunter
Vist: 9076 gange.

BwHunter
 
Overclocker
Tilføjet:
06-10-2011 19:13:16
Svar/Indlæg:
29/5

For ca. 1½ md. siden købet jeg en ssd-harddisk Ocz-Agility 3 og et nyt grafikkort Gainward GTX 570.
Der var fart ovre feltet, i forhold til min gamle WD 120gb. 10000 omdr. Alt blev installet forfra, og så vidt jeg husker kørte det fint, men efter en uge tid der omkring, så kunne jeg klikke med musen 5 gange så frøs pcèr og jeg måtte så trykke ctrl+alt+del og så gå ind i joblisten, der kunne jeg se at cpuer lige var oppe på 14% og så faldt den med det samme, men bare det at jeg var på joblisten så frøs pcèr ikke mere. Og i Call Of Duty4 der frøs den også, nogle gange kun efter 5 min. spil. Temp. på Gpu efter en ½ times spil ca. 68º, men der blev jeg i tvivl om det var ssd eller grafikkortet, der var problemet.
Da jeg ikke havde opdateret min Bios i (ca. 1½ år) så install. jeg den nyste Bios og det hjalp, den har kun frosset en gang. Og i Call Of Duty4 har der ikke være nogen problemer.
Da mit mb. kun understøtter sata 2, har jeg fået fat i indstikkortet Asus U3S6 USB 3.0/SATA 3 6Gbps PCIe-kortet så den kan køre fuld "hastighed".
Jeg starter med at lave en fejl, jeg sætter U3S6 i pcèr, og glemmer at tage sata-stikket ud til min harddisk 2, så jeg tænder pcèr op og der kommer sort skærm op og skriver at den vil boote op på skiven, smider skiven i og trykker enter som den bed om. Så kommer der en masse parameter som man skulle sige ja/nej til og der skulle jeg nok være stoppet, men jeg sagde ja til en del af tinge og hoppe så ud af det. Genstarter, så nu er der kommet et nyt skærm billede op under opstart, men det er så hurtigt væk at jeg lige kan nå at læse 120 gb. og 6gb/s og nået med pci-ekspres ( har tage kabel ud til disk 2. ellers vil den ikke startede normal op).
Har fået kørt driver ind til Sata3 og Usb3, og stor var spænding, da jeg kørte den første test og jo den kørte noget hurtigere men ikke så meget som jeg troet den ville. Måske har det noget at gøre med de parameter jeg fik rode ved?
Jeg har så kørt test med: As ssd Benchmark - Atto Disk Benchmark - Crystal Disk, og As ssd og Crystal ligger på ca. det samme i hver måling, men Atto stiger i read hvergang jeg tester med det program, det virker lidt underligt?
Når jeg sætter min disk 2 til, så kommer den op med sort skærm og vil have en disk. Så starter jeg cd op og vil make at disk, men så nemt er det ikke, i disse morderne tider vil den have en floppy-disk og det har jeg ikke ( godt gået Asus) så hvordan får jeg så lavet en disk? 😢
WAR1OCK
 
Overclocker
Tilføjet:
06-10-2011 20:44:44
Svar/Indlæg:
538/47
Nu har jeg ikke læst hele din tråd igennem, men ssd'er har ikke så godt af at blive tændt og slukket af windows, derfor findes der et .reg fix som slår det fra for ssd'en. jeg finder det lige til dig. 🙂


WAR1OCK
 
Overclocker
Tilføjet:
06-10-2011 20:46:09
Svar/Indlæg:
538/47


BwHunter
 
Overclocker
Tilføjet:
07-10-2011 15:24:56
Svar/Indlæg:
29/5
Nu har jeg læst dit link 2 gange og jeg forstår det ikke rigtigt, vil du prøve at uddybe det!


WAR1OCK
 
Overclocker
Tilføjet:
09-10-2011 18:40:39
Svar/Indlæg:
538/47
Det hjælper at lave en windows registry fil med følgende kode i:

Windows Registry Editor Version 5.00


[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\iaStor\Parameters\Port0]

"LPM"=dword:00000000
"LPMDSTATE"=dword:00000000
"DIPM"=dword:00000000


[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\iaStor\Parameters\Port1]

"LPM"=dword:00000000
"LPMDSTATE"=dword:00000000
"DIPM"=dword:00000000


[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\iaStor\Parameters\Port2]

"LPM"=dword:00000000
"LPMDSTATE"=dword:00000000
"DIPM"=dword:00000000


[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\iaStor\Parameters\Port3]

"LPM"=dword:00000000
"LPMDSTATE"=dword:00000000
"DIPM"=dword:00000000


[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\iaStor\Parameters\Port4]

"LPM"=dword:00000000
"LPMDSTATE"=dword:00000000
"DIPM"=dword:00000000


[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\iaStor\Parameters\Port5]

"LPM"=dword:00000000
"LPMDSTATE"=dword:00000000
"DIPM"=dword:00000000


Den kopiere du ind i en ny notepad fil, som du så gemmer som f.eks: ssd.reg her er det vigtigt at du vælger alle filtyper, så den bliver gemt som en .reg fil.

Nu dobbelt klikker du så på din nyligt gemte ssd.reg fil og windows vil spørge dig o du vil tilføje de nye keys eller lignede. det svarer du ja til og næste gang du genstarter vil .reg fil forhidre din ssd i at gå i strømsparre mode.

🙂


BwHunter
 
Overclocker
Tilføjet:
09-10-2011 19:44:13
Svar/Indlæg:
29/5
Jeg lavet den reg.fil og teste så i Atto Disk Benchmark
og holdt da op, før lå den på bånd 8192.0 mb= 369406 og nu på 409378 så det hjalp!
Har du nogen ide om hvordan jeg laver en driver til U3S6 så jeg kan kører med 2 diske på engang ( ssd og alm.harddisk) da jeg ikke har noget floppy-drev? 😲 😛


krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2011 21:45:32
Svar/Indlæg:
2335/16
#5

Du kan ikke sådan bare selv lave en driver,det du har gjort er bare at tilføje en reg fil,det er ikke en driver i den forstand.😉

Men prøv det link her,der burde være det du søger.
http://www.asus.com/Motherboar...


BwHunter
 
Overclocker
Tilføjet:
10-10-2011 19:51:56
Svar/Indlæg:
29/5
#4

Jeg ved ikke hvordan du fik lavet den reg. fil, men den virke, 😀 og hvis jeg vidste hvordan jeg få lavet mine billeder mindre i størrelse, så kunne jeg opload dem, så du kan se forskel på før og efter? :yes:

#6
driver, der tænker jeg på,så jeg kan køre med 2 harddiske på engang: ssd til Os og en til Backup+programmer
Som jeg skriver i første indslag, asus vil have at jeg laver en disk, men det er en floppydiske og hvem kører med floppy idag? :no:

Efter at reg.fil og opdaterer til U3S6 er kørt ind, så kører ssd rigtigt godt, jeg ved så ikke om hastigheden også er ok i forhold til andre med samme ssd, hvis jeg bare kunne smide billeder op, så du/i kan se dem og samlige dem.


krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2011 10:40:50
Svar/Indlæg:
2335/16
#7

Brug evt.http://www.picresize.com/ til at ændre billed størrelse.

Jeg gik bare ud fra der lå en alm.driver exe.fil derinde,eller evt.til usb.
Men nu jeg kan godt se de kun har lagt dem op til floppy drev? Det er da også at tage pis på folk i år 2011.

Får du mulighed for ar browse ind til et andet drev/mappe end lige A:/floppy når den spøger efter driveren?
Fordi så er det jo bare at pakke den zip fil ud og lave en mappe hvor driveren er udpakket til,og så gøre det manuelt.

Men ellers ikke hvordan du skal få lagt den driver ind,andet at man måske kunne lave drev A:om til et usb drev,men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre. 😕


BwHunter
 
Overclocker
Tilføjet:
11-10-2011 11:24:04
Svar/Indlæg:
29/5
#8

Jeg prøver i eftermiddag at ændre billederen.

Ja, kæden må være faldte af, for jeg synes ellers at Asus laver nogle gode produkter, og har altid kørt med deres bundkort!
Men det kan være at de bliver gjort opmærksom på det og laver en patch.

Nej, man kun vælge A:/floppy

Jeg kan jo godt komme ind i mappen på skiven, mund det virker hvis jeg kopier fileren, og så brænder dem ovre på en DVD? eller på et usb-stik. 😀


krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2011 11:49:30
Svar/Indlæg:
2335/16
#9

Nej det vil ikke ændre noget at at lægge dem over på usb/cd da du jo ikke har mulighed for at ændre A:/floppy når den kommer frem og spøger efter den driver,så er du jo lige vidt. 😉

Det var derfor jeg var inde på om man kunne måske ændre A: drevet til faks. K:usb.
Jeg ved bare ikke hvordan,eller om man kan i det hele taget.Jeg prøver at google det senere i dag når jeg får bedre tid 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af krikke d. 11-10-2011 11:50:02.


BwHunter
 
Overclocker
Tilføjet:
11-10-2011 16:56:54
Svar/Indlæg:
29/5
#10

Jeg har lagt 3 billeder op i min profil.

Har også værer inde på asus hjemme side de skriver ikke noget om floppy/dvd. 😕


krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2011 09:12:33
Svar/Indlæg:
2335/16
Du kan bare lægge billeder op i selv tråden en anden gang.
http://hwt.dk/Forum/290713/Gui...

Men de ser da okay dine hastigheder,efter hvad jeg lige kan se 😉


BwHunter
 
Overclocker
Tilføjet:
12-10-2011 19:47:08
Svar/Indlæg:
29/5
#12

Jeg prøver igen:

Uden U3S6: http://peecee.dk/upload/view/3...

Første test med U3S6: http://peecee.dk/upload/view/3...

Test efter regfil. er kørt ind : http://peecee.dk/upload/view/3...

Højste værdier: http://peecee.dk/upload/view/3...

og nu begynder den at gå ned i hastighed: http://peecee.dk/upload/view/3...



BwHunter
 
Overclocker
Tilføjet:
13-10-2011 19:25:29
Svar/Indlæg:
29/5
Til WAR10CK og Krikke vil jeg sige tusind tak for en god support og det var en stor hjælp. Tak :yes:

Da jeg ikke kan få 2 stk. harddiske til at køre ovre sata-stik,(mangler driver) har jeg taget nr.2 disk ud i en eksten boks med Usb3 og det går ok stærkt. Flytte en film på 7.2gb. fra den ene partion til den anden på samme disk og der kørte den ca. i snit 64mb./sekundet den var ca. 60 sekunder om det.

Harddisken køre meget bedre end før, den fryser ikke mere og køre hurtigere end før, så for 300 kr.( fik det for 200 af en kammerat, der ikke kunne bruge det) syntes jeg at det er ok. 😉 😀


krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2011 09:13:02
Svar/Indlæg:
2335/16
#14
Det var så lidt det er jo det forum er til for 🙂

Ja det noget skod med den driver 😕
jeg har selv lige bestilt denne her. http://www.komplett.dk/k/ki.as...

jeg skal nok fortælle dig om den virker med to,når den kommer i næste uge,det kunne jo være et alternativ.

Men så længe du er tilfreds med det du har nu er det vel ligemeget hvor hurtig den flytter de filer 🙂

Men godt at høre det køre som det skal nu. 😀


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af krikke d. 14-10-2011 09:14:37.


BwHunter
 
Overclocker
Tilføjet:
14-10-2011 12:46:26
Svar/Indlæg:
29/5
#15

Ja du må godt fortælle hvordan den køre, og de 2 kort er jo billiger end at skal ud og købe nyt mb./cpu 😳





krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2011 14:07:47
Svar/Indlæg:
2335/16
#16

Jamen det gør jeg så😉
Jeg fik den allerede i går og har kørt med den siden,Jeg har ikke kørt nogen Benchmark endnu,men det går hurtigere nu at botte ind i windows nu,og i det hele taget hurtigere i alt,så jeg er tilfreds 🙂

Så den er lige til at gå til,det bare at sætte den op i bios til at være boot drevet så kører det bare. 🙂

(og de 2 kort er jo billiger end at skal ud og købe nyt mb./cpu)

Det kun et kort med 2 Controller på jeg har købt. 😉


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af krikke d. 16-10-2011 14:09:41.


BwHunter
 
Overclocker
Tilføjet:
16-10-2011 20:12:41
Svar/Indlæg:
29/5
#17

Det lyder jo rigtigt godt, skal du ikke køre nogen driver ind? 😀

Og hvad mener du med at sætte den til boot-drevet, ssd eller indstikkortet, det er vel ssd? 😛

Jeg har leget lidt idag, skulle have data ud af en 500gb. harddisk, så jeg satte den til pcèr og den tog sig god tid til at komme ind i windors ( er rimelig ødelagt, 😢 åbenbart). Men maskinen frøs når jeg prøve at komme ind i drevet så jeg måtte opgivet.
Jeg har en harddisk som er ok, satte den til pcèr og Vupti 😲 så var der hul igennem, så nu kan jeg godt køre med 2 harddiske på engang 😀

Jeg ligger lige et billede op, fordi jeg synes at den svinger meget i hastighed, der var kommet en ny Bios-opdatering, den kørte jeg ind og tog en ny test og nogle timer senere:

http://peecee.dk/upload/view/3... 😲

Jeg tror at den skal opdates ssd, men det lyder meget besværligt 😕 men der nok ikke noget at gøre ved! 😴 😢