Trådløst netværkskort til gamer stationær

Diverse d.  19. juni. 2011, skrevet af Michaelhh
Vist: 1167 gange.

Michaelhh
 
Newbie
Tilføjet:
19-06-2011 21:59:09
Svar/Indlæg:
3/2
hey. Min far insistere på at jeg skal køre trådløst da han ikke vil ofre på kabler.. Han siger det er at gå tilbage i tiden så vil han hellere give mig penge til et trådløst netværkskort.

Men jeg vil bygge en gamer pc og jeg skal game. hvilket kort skal jeg så vælge ?

Mvh Michael
empowerment
 
Superbruger
Tilføjet:
19-06-2011 22:06:49
Svar/Indlæg:
383/36
http://www.proshop.dk/Netvaerk... (Netkort%2cPrintserver)/Edimax-EW-7728In-802.11n-PCI-Card-2099010.html


Nickzy
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2011 22:11:19
Svar/Indlæg:
263/26
#0
Tilbage i tiden?
Et kabel giver dig en langt mere stabil forbindelse, for ikke at nævne at det tillader langt højere hastigheder 😛 Så det kunne du evt. sige. Nu er det ikke fordi at noget ganske normalt CAT 5/6 kabel er så farligt dyrt.


Michaelhh
 
Newbie
Tilføjet:
19-06-2011 22:17:43
Svar/Indlæg:
3/2
jamen den gamle han siger at kabler er så langt tilbage i tiden osv jeg prøver at forklare ham at man ikke kan game med trådløst men han siger ja det går jo meget godt pt men han ved ikke hvordan det foregår og det er faktisk ret ustabilt.. men jeg må jo bare se hvad jeg kan få ud af ham :) det kærver også at vi kan trække kablet selv.. men da der er lavet fake stik dengang huset blev bygget er det ikke nemt :D


Lusingando
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2011 22:58:20
Svar/Indlæg:
171/14
Da jeg købte mig en gamer Pc for et par måneder siden, købte jeg også et trådløst kort i den tro at man kan bruge det til at game.

Sandheden er at det er noget pis, det er ustabilt, og det bliver aldrig godt at game med. Punktum.


DamonDK
 
Newbie
Tilføjet:
20-06-2011 01:53:58
Svar/Indlæg:
2/0

jamen den gamle han siger at kabler er så langt tilbage i tiden osv jeg prøver at forklare ham at man ikke kan game med trådløst men han siger ja det går jo meget godt pt men han ved ikke hvordan det foregår og det er faktisk ret ustabilt.. men jeg må jo bare se hvad jeg kan få ud af ham :) det kærver også at vi kan trække kablet selv.. men da der er lavet fake stik dengang huset blev bygget er det ikke nemt :D

Michaelhh skrev d. 19-06-2011 22:17:43


Når du nu siger "fake stik".. så kan det jo være at der rent faktisk ER mulighed for at trække kablerne igennem evt. kabelkanaler osv osv, men at man aldrig valgte at gøre det dengang man alligevel lavede det.

Hvis det er umonterede net-stikdåser i væggen kunne man da ihvertfald gøre forsøget.

Ellers kan jeg kun tilslutte mig koret af folk som ikke mener trådløst net er til FPS-gaming da latency er højere og der kan være signal problemer.

Men ellers så må man jo prøve det og så se hvor slemt det er lige der hvor du bor.


Petter1979
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2011 05:46:21
Svar/Indlæg:
1268/80
At spille over trådløst netværk kan jeg ikke anbefale, jeg oplevede lag i spillene, som forsvandt da jeg skiftede det trådløse ud med kabelforbindelse.

Det "fake stik" som du snakker om kan der være tale om en tomrørsinstallation som der bliver lavet i de fleste huse når de bliver bygget. der går en tomt plastrør(med en træktråd i som regel) fra stikket ud til eltavlen, eller nærved. Der vil være mulighed for selv at trække et netværkskabel igennem, og montere et rj45 stik i begge ender.


Michaelhh
 
Newbie
Tilføjet:
20-06-2011 10:41:12
Svar/Indlæg:
3/2
Det er sådan et fuskerhus :) der er bare sat en dåse op uden at trække ledninger så der er ingen rør til mi værelse eller dem rundt om. Jeg har hørt om sådan nogle man sætter i stikdåsen også kabler imellem altså en i stikkontakt til router også fra den et stik ind i den og til router og den anden ved en stikkontakt nær ens pc også et kabel fra den og ind i pc'en :p men jeg ved ikke om de er gode har fundet nogle fra msi der sender 1gbps som koster 600kr :)