Sort Plexi Casemod - Start

Case-modding d.  26. februar. 2011, skrevet af rodder
Vist: 1369 gange.

rodder
 
Superbruger
Tilføjet:
26-02-2011 17:19:42
Svar/Indlæg:
155/34
Hey folkens.

Så er jeg så småt ved at gå igang med mit nye casemod.
Som jeg skrev i en tidligere tråd bliver det i sort plexi med et metal skelet til at holde det sammen.
Fronten bliver med en runding i toppen og så fladt i bunden, så man kan montere et drev. I fronten bliver der lavet et aflangt hul med en plexi "Kuppel" stikkende ud hvor 2 roterende slanger skal løbe igennem (ikke så godt illustreret i 3D'en). Vandet skal være UV reaktivt orange, som også bliver en gennemgående farve i de indre dele.
Vandkølingen består pt. af 2 x swiftech mcp350 tror jeg de hedder. En 360 Rad fra XSPC (en tyk satan). Skal have fundet mig et reservoir som passer godt ind.
Der kommer et vindue i den ene side. med en "bjælke" gennem midten.


Har lige lavet denne hurtige 3D rendering af mine første tanker:

http://rydland.dk/Computer/Com...

Hvis nogen har nogle ideer eller input ud fra den ville det være much appreciated :) Får lavet mig en mere detaljeret 3D skitse i løbet af næste uge.

Derudover gik jeg igang imorges med at skille et gammelt tower ad jeg havde stående, som jeg vil bruge til det indre skelet.







Det skal være omkring 6cm højere for at få plads til tripple rad med 6 blæsere på. Det er sikkert overkill, men har fundet nogle fede blæsere med lys som ville se fedt ud på begge sider. Håber jeg :P. Og så skal bundkort pladen løftes 3-4 cm for at få palds til PSU'en nedenunder.




Der bliver nok oprettet en Worklog engang imorgen eller i løbet af ugen.

Jeg er dog løbet ind i et problem allerede.
Nogen der har en god ide eller forslag til hvordan man kunne sætte plexiglas sider på sådan et tower, så de er nemme at få af ligesom på et normalt tower.

Regner med at siden med rude i skal åbne med hængsler så det burde ikke være et problem, men bagsiden har jeg lidt svært ved at lure.

Alle idéer, råd, tanker, ris/ros og lign. er yderst velkomment :)
Er kun mit andet tower, og første gang jeg skal lege med vand så er ikke så erfaren endnu.

//Rodder


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af rodder d. 26-02-2011 17:21:17.
Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2011 17:49:40
Svar/Indlæg:
3854/175
Har en idé :)
Prøv at placere PsU'en et virkelig snigeren sted.. Omme i 5.25 skufferne. Og så placere reservoir i bunden hvor psu normalt sidder (dog ikke i dit).. Så spørger du hvordan du skal sætte strøm til psu. Der kan du trække et kabel ud fra det oprindelige strømstik og sætte det hvor du har lyst til..

Ellers bliver spændende at se hvordan den her kasse-modificering


rodder
 
Superbruger
Tilføjet:
26-02-2011 18:11:54
Svar/Indlæg:
155/34
#1 Er ikke helt sikker på jeg ved hvad du mener :). Har pillet 5.25 skufferne ud, for der kan ikke sidde særlig meget i pga. at fronten buer i toppen.

Men mener du at PSU'en skal sidde foran eller bagved? top eller bund? :)
Men idéen lyder meget fed. Tak for input :)


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2011 19:11:59
Svar/Indlæg:
7765/230
jo færre ledninger foran des bedre imo, så du regner vel selv ud hvad min mening er om den første ide.. 😛


rodder
 
Superbruger
Tilføjet:
26-02-2011 19:34:24
Svar/Indlæg:
155/34
#3 jaa har det lidt på samme måde :) tror den bliver hvor den er indtil videre :P


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2011 20:51:08
Svar/Indlæg:
3854/175
Jeg mener at sætte PsU'en et eller andet "mystisk" sted i kabinettet.. Og så der hvor PSU'en skulle have siddet skulle reservoir så sidde.. "Bytte om" på psu og res


rodder
 
Superbruger
Tilføjet:
26-02-2011 22:25:50
Svar/Indlæg:
155/34
#5 Ja okay :) Men tror jeg holder indretningen lidt mere simpel i denne omgang. Men tak for forslaget :)


Potteplante
 
Superbruger
Tilføjet:
26-02-2011 23:28:59
Svar/Indlæg:
872/67
du kan spørge pope han har lave et lingende mod som dig 🙂


rodder
 
Superbruger
Tilføjet:
27-02-2011 15:56:00
Svar/Indlæg:
155/34
#7 det var en god ide. Tror lige jeg smider ham en PM i dag så :)