fjerne fps limit på mw2, how-to????

Spil d.  12. februar. 2011, skrevet af Tha_noob :)
Vist: 2002 gange.

Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2011 11:36:21
Svar/Indlæg:
3854/175
overskriften siger det. sidder sammen med en kammerat og han ligger omkring 90 fps ''idle'' i Mw2 og det er på full settings med 4xAA og højest muligt. det er med et 5670. jeg sidder med mit 6950@6970 og clocket til 915/13xx og der er fps limit så på 60, da skærmen ikke kan klare mere. hvordan fjerner jeg det? så den bare smider fps ud i uhæmmet mængder 😲

det er lidt nederen 🙂


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Tha_noob :) d. 12-02-2011 11:36:39.
Anzelz
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2011 11:48:53
Svar/Indlæg:
2343/272
Vsync?


kvist1992
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2011 11:56:19
Svar/Indlæg:
3565/372
#0 Du ødelægger spiloplevelsen ved at slå vsync fra, da din skærm kun er 60hz. Behold du bare vsync på 😉


gabbo
 
Superbruger
Tilføjet:
12-02-2011 13:25:48
Svar/Indlæg:
392/41
tror det er maks 90fps du kan få i mw2, da det er låst.


groundz
 
Superbruger
Tilføjet:
12-02-2011 13:32:52
Svar/Indlæg:
196/10


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2011 13:58:28
Svar/Indlæg:
5421/53
Kvist1992, Ja behold du bare dit Vsync på, hvis du vil have input lag.
Så kan vi da netop snakke om at smadre spil-oplevelsen.


dasjap
 
Superbruger
Tilføjet:
12-02-2011 14:51:45
Svar/Indlæg:
2534/80
#3 Du har vist heller ikke brugt mere end 3 sec. på at læse dit eget link 😉


gabbo
 
Superbruger
Tilføjet:
12-02-2011 15:01:30
Svar/Indlæg:
392/41
#6, nok dig der ikke har læst ordenligt, når der ikk er mig, der har noget med det link at gør 🙂


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2011 15:40:28
Svar/Indlæg:
3854/175
#3 har googlet og den trÅd kan som #6 påpeger ikke bruges til en ****


kvist1992
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2011 15:50:50
Svar/Indlæg:
3565/372
#5 Hellere det end at billedet bliver "klippet" 😉


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2011 18:38:40
Svar/Indlæg:
5421/53
#9 Gælder bare om at have nok FPS til at dække det 😛


donnii
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2011 18:48:06
Svar/Indlæg:
435/39
Jeg vil nu holde med Kvist da du ikke kan smide flere Fps ud på din skærm end den tillader

det er da fedt og se du ligger med høje Fps men du får bare flimmer på skærmen istedet

Mads AG Inputlag? så er det jo noget andet så snakker vi jo om maskinen ikke er kraftig nok til at håndtere Vsync det er jo en anden historie men som det ser ud har #0 jo ikke et sløvt setup


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af donnii d. 12-02-2011 18:51:31.


kvist1992
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2011 19:05:23
Svar/Indlæg:
3565/372
#10 - Nu er mit setup kraftigt nok til at trække langt de fleste spil på markedet med 60 FPS +. Og når FPS ryger op over 60, er vsync et must, da der ellers opstår "klippede" billeder...

Under 60FPS bruger jeg som regel ikke vsync, da det så ikke giver det store.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
12-02-2011 19:26:49
Svar/Indlæg:
15982/637
Om tearing er et problem er helt klart et subjektiv vurdering - den skal man ikke kaste rundt om med sig.
Jeg plejer altid at have v-sync fra undtagen når jeg spiller flysims. Ved hurtige paced spil ødelægger tearing ikke den store spil oplevelse, men ved langsommere spil som simulationer og platformspil kan det være forstyrrende.
Yderligere så kapper v-sync hastigheden. Bare prøv i MDK2 eller Streetfighter IV benchmark. Det kan både være fordel og ulempe.


skybear
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2011 19:29:28
Svar/Indlæg:
593/56
Jeg har ingen problemer med tearing overhovedet. køre uden vsync og med 150 fps. og det har jeg ikke haft hverken i COD MW, MW 2 eller BO.


kvist1992
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2011 19:48:47
Svar/Indlæg:
3565/372
#14 Hvad vil du med 150 FPS? Din skærm kan alligevel ikke vise mere end 60, 75 eller 120 FPS 😉


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
12-02-2011 20:56:59
Svar/Indlæg:
15982/637
For at slå een gang fast for alle så er antallet af lig FPS ikke pr definition matchede skærmens Hz, og derfor er der forskel på antallet af FPS uanset Hz.
Fatter slet ikke denne diskussion... det var 'common knowlegde, før TFT'ern trådte ind i husstandene, nu er det som om folk har glemt alt igen når de ikke har CRT's længere.
PCG HW nov 11 2000 har en større artikel i bladte om sammenhæng ml. FPS og Hz og de er ikke umiddebartl lig hinanden og derfor det stadig favorabelt med højere end FPS en lig skærmens Hz.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 12-02-2011 20:57:33.


kvist1992
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2011 21:10:41
Svar/Indlæg:
3565/372
#16 Der er vi ikke enige. Men nu kan jeg ikke bruge diverse reviews/artikler om FPS vs. Hz. Jeg stoler mere på mine egne erfaringer.

Mine erfaringer:

BFBC2 -> Flydende oplevelse med vsync til, uden vsync, klippes billedet.
Crysis -> Flydende oplevelse med vsync til, uden vsync er der ingen forskel.
Metro 2033 -> Flydende oplevelse med vsync til, uden vsync klippes billedet voldsomt.
Mirrors Edge -> Vsync til = Flydende oplevelse. Vsync fra = Uspilbare oplevelse, da billedet klippes konstant..


donnii
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2011 21:59:57
Svar/Indlæg:
435/39
Hør nu her folks.... :no:

FPS (billeder i sekundet) =60 FPS (60 Billeder i sekundet.

Hz (Hertz Opdateringer i sekundet) =60 Billeder i sekundet.

Der er jo ikke andet en lighed mellem de 2 ting...

output= Fps. det er hvor mange billeder GFX kilden sender ud.

modtageren ( skærmen som i dette tilfælde køre 60 Hertz opdatere billedet 60 gange i sek.

Ergo du kan ikke tvinge en skærm som er 60Hz til at køre 100Hz.

man kan jo sagtens ligge og smaske afsted med 1000 Fps men skærmen opdatere stadig kun 60 gange i sek.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af donnii d. 12-02-2011 22:04:33.


Saint
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2011 22:04:18
Svar/Indlæg:
1971/31
#17

Hvis du syntes dit billeder klipper voldsomt i metro 2033 så tror jeg nærmere at det er dig som måske skulle udnytte dine "gpu kræfter" og sætte noget øjenguf på..... 2 stk gtx580 laver ikke 60fps mange steder i det spil med eyecandy kørt op....Vsync er subjektivt og den rigtige skærm parret med det rigtige setup giver intet tearing eller lag alt efter om det er fra eller på.....


donnii
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2011 22:06:00
Svar/Indlæg:
435/39
Skærmen har nok også meget at sige nogle reagere voldsomt på et for (Højt) input og andre gør ikke.


MEEN for nu lige at svare manden på det spørgsmål han egentlig har oprette denne tråd for

Mp.CFG

disse komandoer skal sættes ind i din .CFG

seta r_vsync "0"

seta com_maxfps "500"

så burde den smide alt det den kan smide ud men ikke nødvendighvis en bedere spille oplevelse.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af donnii d. 12-02-2011 22:17:14.


kvist1992
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2011 22:27:01
Svar/Indlæg:
3565/372
#17 Hvorhenne har jeg skrevet at jeg kører Metro 2033 med 60 FPS? Ingen steder nej!

Har smidt ALT på maks. og har en FPS på 29-46 😉


Saint
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2011 22:48:55
Svar/Indlæg:
1971/31
#21

Hvordan vil du så nogensinde opnå at billedet klipper?

Klipning af billedet opstår ved at dit kort lagrer data samtidig med det sender data ud til skærmen (sagt på en anden måde, kortet har allerede udregnet det næste billed samtidig med det har sendt et billed til skærmen som den så er igang med at opbygge) klipning (eller tearing) kommer af det første billed bliver overlappet af billedet graffikkortet sender (altså der bliver lagt ny data oven på gammel data så at sige)

Så at du oplever det ved lave fps fortæller vidst mere at du ikke har en skærm/udstyr til at fortælle hvordan man bedst undgår det, den eneste grund til du vil kunne opnå tearing ved lave fps er at dine ting er helt ude af frekvens (ikke synkroniseret, deraf ordet vertical sync) og dit gfx egentligt ligger og svinger voldsomt i fps og ikke ligger stabilt og skærmen vil forsøge at overlappe billederne....

Sagt på en anden måde, hvis du har et 30 fps, din skærm kører med 120hz, så vil det samme billed blive tegnet 4 gange, første gang vil billedet blive tegnet halvt, da det vil være en overlapning af det foregående billed, hvorimod de næste 3 billeder vil være "sandheden" så at sige....


kvist1992
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2011 22:57:44
Svar/Indlæg:
3565/372
#22 Lad os lukke den her... Jeg orker ikke mere for i aften. Min lørdag skal ikke ødelægges pga. så latterlig en diskussion..

God lørdag til jer alle! 😎


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
12-02-2011 23:00:50
Svar/Indlæg:
15982/637
#17: Det er jo så også noget helt andet end det jeg refererer til. D
u skal jo ikke granske de resultater du selv kommer med ret længe før du ser logikken i det.
V-sync er jo netop for at undgået tearing - det er uanset hvad. Alle spil uden v-sync vil vise tearing men det er forskelligt fra spil til spil hvor voldsomt det er ! det afhænger både af om spillet et CPU eller GPU limiteret.
Fordi nogle ting er et årti gamle så er det ikke lige med at principperne ikke stadig gælder.


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2011 10:28:22
Svar/Indlæg:
3854/175
Tak for svaret #20..
Men drenge, jeg tror sgu i har misforstået noget. Fordi sådan som jeg opfatter inputlag, så er det den tid der går fra at billedet ryger ind i skærmen og så til det bliver vist.. Sagt på en anden måde: hvor hurtige de interne kredsløb i skærmen er til at behandle billedet og så smide det op på skærmen.. Men måske tager jeg fejl


kvist1992
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2011 10:56:24
Svar/Indlæg:
3565/372
#25 - Tror bare vi skal lade det med FPS ligge.. 😉


Saint
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2011 11:51:14
Svar/Indlæg:
1971/31
#25

Sådan kan man vel godt sige det, selvom du får svært ved at reagere på at et billed er 0,016 sekunder forsinket, det tvivler jeg på du mærker 😉

Men du har ret, det er faktisk det der sker også derfor at det er så åndssvagt at producenter skriver; 2ms respons (g2g)

Grey2Grey er bare ganske enkelt den mest latterlige måde at måle responds tid på.... Man burde lave et billed med et par gode farver på og se hvad der rent faktisk så sker.... Flatpanels lavede en test med nogle billige skærme kontra bedre gamer skærme, der lå responds lige pludseligt alt imellem 10-40 ms og så kan man mærke input lag for alle pengene og det blev selvfølgelig forværret af vsync osv der kom på....

#26

Ja syntes det er meget fint du lader den med FPS ligge da manden snakker om noget helt andet 😐


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Saint d. 13-02-2011 12:00:33.


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2011 12:43:22
Svar/Indlæg:
3854/175
#27 ja, jeg sagde snakket sgu ik om FPS..
Men utrolig nok lider min billige BenQ 24" ikke af lav respons tid, slør eller andre kedelige ting selvom jeg fik den for 1200,- på tilbud hos komplett


Saint
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2011 14:20:30
Svar/Indlæg:
1971/31
#28

En ting er hvad du kan se, noget andet er hvad du kan måle, er et meget subjektivt emne det her.... Hvis du køber 2 skærme (gerne noget 120hz eller sådan) forbinder dem på samme gfx udgang og sætter et kamera op kan du nok se forskel på dem....