Tips og tricks til forsendelse af hardware

Hyggehjørnet d.  31. januar. 2011, skrevet af ~ashes~
Vist: 1114 gange.

~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2011 08:58:23
Svar/Indlæg:
828/108
Hej, jeg valgte at skrive denne da jeg synes en del folk, under køb/salg skriver de ikke kan sende det de sælger. Der kan være mange forskellige grunde, nogle bedre end andre 😉

Jeg synes dog alligevel at det er blevet forholdsvist let efter GLS er kommet på markedet. De har placeret sig strategisk godt med deres pakkeshops og virkelig mange steder rundt om i landet. - Efterhånden overgår de vel antallet af posthuse (!?)

Se evt. her om du har en pakkeshop i din nærhed:

http://www.gls-group.eu/276-I-...

GLS behandler deres/vores forsendelser med langt bedre omhu end Post Danmark! De har forsikring på pakkerne og der er langt færre hænder på pakken fra pakkeshop til kunde - i de fleste tilfælde kun de ansattes i pakkeshoppen, fragtmanden og modtageren. Hos Post Danmark er der efter min opfattelse, især som tidligere ansat i et af deres sorteringscentre, at der ligefrem er sport i at kaste rundt med pakkerne - SANDT! - hvilket de sikkert morer sig gevaldigt med, men som jo bestemt ikke gavner nogen!

Prismæssigt er GLS også helt med, i nogle tilfælde, afhængigt af pakkestørrelse, er de lidt billigere og i andre lidt dyrere, men alt i alt kommer det nok ud på det samme! Post Danmark måler i vægt og GLS måler i pakkens størrelse (dog max. 20kg). Forsøg evt. selv at sammenligne med din egen pakke på deres hjemmesider!

Et andet trick som jeg mange gange har benyttet mig af er at hente materialerne til at pakke med hos supermarkeder. - Både Fakta, Superbrugsen, Netto og Føtex har det med glædeligt at dele lidt papkasser ud helt gratis. En rulle pakketape kan man vel nok investere i, sådan en brun rulle godt klæbrigt og bredt tape koster en 10'er!
Til at beskytte forsendelserne inde i kassen/pakken, kan man som bekendt bruge nogle af de utallige reklamer der vælter ind ad døren konstant, lidt ekstra papkassepap, plastikposer og diverse andet "lort" man ellers ville smide ud... Ja, det siger sig selv!
- Jeg påpeger såmænd bare at det kan gøres meget billigt eller helt gratis!

Jeg opfordrer til at alle de der har tricks og idéer, evt. andre forsendelsesmåder etc. til at smide dem i denne tråd! - Så har de medlemmer der bor på øerne eller langt væk fra masserne måske også en bedre mulighed for at byde sig ind i auktionerne i en nogenlunde lige "kamp".


Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af ~ashes~ d. 31-01-2011 09:30:41.
MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
31-01-2011 09:01:37
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg bruger nogle gange almindelig sølvpapir, hvis jeg lige skal køre et grafikkort eller andet ud til brormand. Det må skærme lige så godt som en antistatisk pose.


Ulrik_Lohse
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2011 09:24:05
Svar/Indlæg:
195/8
jeg er begyndt at bruge GLS meget efterhånden , er mere tryg ved dem end ved PestDK


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2011 09:27:16
Svar/Indlæg:
5224/222
Søgefunktionen hos GLS for pakkeshops virker sku ikke... eller er det mig?
Jeg får bare et kort af København 😕


ScurK
 
Overclocker
Tilføjet:
31-01-2011 09:51:28
Svar/Indlæg:
170/12
Jeg modtog en pakke fra tyskland som GLS fragtede for mig... er uenig i at deres håndtering af pakker er professionel. Den var smadret i det ene hjørne. Fandme glad for at der var masser af beskyttelse inde i kassen, ellers var mine radiatorer vist ikke meget værd. Billeder kommer senere. :(


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2011 10:01:19
Svar/Indlæg:
828/108
#3 Der har du helt ret efter min mening! GLS har det med at levere hurtigere end pakken er opdateret til tracking på deres site!

I nogle tilfælde hvis du afleverer pakken inden kl. 11.00 i pakkeshoppen kan den leveres samme dag hos modtageren! - Stik den Post Danmark! 😉

Men stadig, du har ret - også selv når pakken leveres dagen derpå kan pakkenummeret nogle gange lade vente på sig!


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2011 10:02:33
Svar/Indlæg:
828/108
#4 Det lyder uheldigt! Jeg har dog benyttet dem et utal af gange uden nogensinde at have oplevet det. Men selvfølgelig har alle fragtfirmaer den slags historier på sig.


Noltus
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2011 10:02:49
Svar/Indlæg:
2211/331
#0
Er du,eller satser du på at blive ansat i GLS


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2011 10:07:19
Svar/Indlæg:
828/108
#7 Nej dog ikke! 😀 Du mener måske jeg flirter for dem med mine ord?

Nej, jeg taler ud fra min egen erfaring og så er da ingen skam i at oplyse om alternativerne til Post Danmark! - Men måske du arbejder hos Post Danmark ? 😛


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2011 10:12:26
Svar/Indlæg:
5224/222
#5 Ahhh... det er da sort snak, jeg siger bare at jeg ikke kan lokalisere en pakkeshop i nærheden af mig


kasper2
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2011 10:19:38
Svar/Indlæg:
996/49
#9 tror vist ikke det har været til dig;)

har du udfyldt den helt? med by og vej os? den virker fint her, men tager lidt tid..


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2011 10:21:25
Svar/Indlæg:
828/108
#9

Ah ok! Så havde jeg nok misforstået det du skrev!

Der er 2 her i dit postdistrikt (1070 KBH)

1.

Vingårdstræde
1070 København
Indre by
Danmark

2.

Nikolaj Plads
1070 København
Indre by
Danmark

Ved jo ikke præcis hvor du bor, men samme postnummer ihvertfald!


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ~ashes~ d. 31-01-2011 10:22:06.


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2011 10:41:27
Svar/Indlæg:
5224/222
Ok, jeg skulle trykke på ok og ikke søg... bor netop på Vingårdstræde så det er sku tættere på end post.dk


#13
MADZ
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2011 11:23:46
Svar/Indlæg:
2602/173
#4

Har også lige modtaget en pakke fra Caseking, fragtet af GLS hvor kassen var flået op i bunden med et stort gabende hul... ikke just betryggende. Heldigvis var alle tingene i kassen, men der skulle ikke meget til at de ville falde ud.


Noltus
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2011 11:32:17
Svar/Indlæg:
2211/331
#8
Yes er ansat i pest danmark,udelukket for at få afløb for mine agressioner ved at stå og smadre pakker hele dagen 😲


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
31-01-2011 11:45:28
Svar/Indlæg:
15982/637
#4/#13: Har i tjekket at DP ikke har håndteret pakkerne inden de overgik til GLS ? jeg oplever ofte at Deutsche Post er lige så hårdhændede som Post Danmark.


#16
MADZ
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2011 11:51:35
Svar/Indlæg:
2602/173
#15

Det tjekkede jeg ikke lige, men det er da muligt 🙂


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2011 12:02:45
Svar/Indlæg:
3854/175
nu vi snakker om PestDK, hører jeg lige at de nu skal til at dele de ældres mad ud..
er jeg den eneste der ser dette billed:

Post: Værsgo, her er deres mad.
Gamle Fru. Jensen: tak, jeg kigger lige.
*lidt senere*
Fru. Jensen: hvorfor er min flæskesteg helt smadret?!
Post: det ved jeg ikke.. men hvem har sagt million bøf smager dårligt? ha' en god dag.!
Fru. Jensen: Lad os få noget GLS istedet!


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2011 13:26:53
Svar/Indlæg:
828/108
Det er nok en helt anden sortering vi har gang i når det handler om mad dog! :)


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2011 13:28:34
Svar/Indlæg:
3854/175
#18 tror de er lige glade om det er en SSD eller fru hansens kolde og kedelige flæskesteg


titti
 
Overclocker
Tilføjet:
31-01-2011 14:05:44
Svar/Indlæg:
189/9
#17
Det er muligt jeg tager fejl.
Men i den landsdel jeg kommer fra, der er flæskesteg fra en gris og millionbøf fremstilles af kød fra en ko. Så jeg forstår ikke din sammen ligning. 🙂


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2011 14:12:27
Svar/Indlæg:
3854/175
#20 er ikke så meget inde i gastronomi 😛 men hvis man kommer flæskesteg i blenderen bliver det vel en millionbøf? 🤡


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
31-01-2011 14:25:45
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg fik smadret noget til min bil af GLS. Købte en ny indsugningsmanifol i UK, den var blevet kastet rundt, et af monteringshullerne var knækket af, spjældpotentiometeret var knust, og spjældhuset var trykket en smule sammen så at spjældet gik på. Har også prøvet lignende med postdk. Synes dog bedst om GLS, men mest pga. priserne og afhentning i den flügger der ligger 100 meter fra hvor jeg bor.


krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2011 14:27:33
Svar/Indlæg:
2335/16
#21

Nej så bliver det hakket svin. 😛


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
31-01-2011 14:57:32
Svar/Indlæg:
4033/364
#0

Jeg må jo kun indrømme at mine erfaringer stik modsat.

Vi havde en leverandør som brugte GLS til vores konsulenter (som bor i hele DK). Mange gange var kasserne i stykker og vi har oplevet en del gange at pakken forsvinder - eller rettere de påstår at den er afleveret på adressen (og med underskrift som overhovedet ikke kan ses) - selvom modtageren har hjemme hele dagen.

Har da enkelte gange prøvet at sende små tunge ting (RMA harddiske) med GLS, men hold da op det er uprofessionelt - tager oceaner af tid fordi at en eller anden teenager i den lokale kiosk eller blockbuster ikke lige helt ved hvordan og hvorledes... meget betryggende.

Angående sorteringen, så har jeg været på rundtur i Københavns pakkecenter og der var det hele sorteret med robotter / maskiner. Og selvfølgelig hvis en tung pakker ligger oven på din pakke kan den godt mase noget. Af selv samme grund så skriver bl.a. GLS også at de ikke dækker skader på IT ustyr hvis Teknisk udstyr, herunder
computer-, it-, laserudstyr og lignende, skal sendes i en kraftig ydre emballage og
være emballeret indvendigt med tætsiddende, formstøbt stødabsorberende materiale.

Bruger selv døgnposten til at sende pakker fra - det er nemt og der er altid åben (og billigere hvis modtageren også bruger døgnpost).



~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2011 22:01:17
Svar/Indlæg:
828/108
#24

Utroligt så stor en forskel på vores oplevelser!

Jeg benytter GLS i mit arbejde hver dag og meget ofte til privat køb/salg, i alt har jeg haft omkring 2000 forsendelser. Ikke én eneste gang har jeg været ude for at måtte beklage mig eller kræve min ret på den ene eller anden måde.

Jeg har kun 1 gang oplevet at en pakke lod vente på sig, hvilket så viste sig at være afsenders fejl, da han havde skrevet sin egen adresse øverst og min nederst. - Han sendte dermed pakken til sig selv med mig som afsender!

Måske GLS har ansat en forkert mand eller flere i dit distrikt!?

Vi er ihvertfald fuldt tilfredse med den behandling vi får hver dag!

Vil da lige høre de andre om de har oplevet noget som helst der minder om det du har oplevet! Jeg tror det dog ikke, vi er meget glade for at have skiftet til GLS fra Post Danmark!



Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2011 22:15:12
Svar/Indlæg:
5224/222
Bestillte fra UK og det blev sendt med GLS.
Forkert pakke kom, en dame i Jylland der skulle have haft den.
Jeg ringer til GLS som kommer og henter pakken.
De vidste også at damen i Jylland havde fået min.
Ingen af os fik vores pakker og jeg måtte få penge tilbage fra UK, dvs. GLS medarbejdere stjal dem... kan bestemt ikke lide GLS.


meterpunk
 
Overclocker
Tilføjet:
31-01-2011 22:19:48
Svar/Indlæg:
40/5

Har generelt gode erfaringer med begge, intet forsvundet, intet smadret og hips om haps med hurtigheden. Dog har jeg et par gange været ude for at sidde og vente på pakke fra GLS, for senere opdage seddel i postkassen, med beskeden "ingen hjemme, hent på ....". Jeg har 3 hunde og jeg kan garantere, at de havde opdaget et ring på klokken.


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
31-01-2011 22:27:50
Svar/Indlæg:
4033/364
#24
Det er i nord, midt, sønder jylland, fyn og vest/øst sjælland. Så jeg vil ikke sige at det er et dårligt bud..
men igen, når man sender mange pakker kan det ske. Samtidig så skal man huske at have fokus på hvor stor problemet reelt er. jeg har i mange år fået pakker privat og tror at jeg kan huske 2 gange hvor der har været problemer , så jeg kan ikke generalisere at postdk altid......


#29
MADZ
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2011 22:47:20
Svar/Indlæg:
2602/173
Jeg tror bare vi kan konkludere at nok både Post Danmark OG GLS har tidligere basketballspillere ansatte til at håndtere vores pakker. Jeg har aldrig rigtigt brugt andet end Post Danmark, og må nok sige at jeg ganske tilfreds med dem. Selvfølgelig kan man være uheldig, men med alle de pakker som er i omløb i dag, b.la. pga. internethandel, så synes jeg de klarer opgaven ganske acceptabelt.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MADZ d. 31-01-2011 22:48:09.


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2011 23:37:20
Svar/Indlæg:
828/108
Sikke uheldige folk har været med GLS! Ganske utroligt at jeg endnu har det tilgode, for trods de ikke har været i landet for privatkunder så længe, så har jeg benyttet dem et utal af gange.

Men nu er tråden her heller ikke udelukkende skabt for at diskriminere Post Danmark, for trods jeg har haft en del problemer med dem, så har jeg selvfølgelig langt overvejende oplevet en ganske udmærket service og håndtering. Dog vil jeg sige at den måde folk i håndsorteringen behandler pakker til stadighed, nok ville skræmme de fleste!

Hvorom alting er, så er det rart at der findes et alternativ lige om hjørnet hvor sandsynligheden for skader burde være mindre idet der er langt færre hænder på pakken mellem afsender og modtager.

Nok om GLS vs. PostDK, ingen af dem er fejlfri - desværre!