Problem med Opstart og Messenger

Software d.  27. november. 2010, skrevet af Uheldig
Vist: 568 gange.

Uheldig
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2010 13:09:27
Svar/Indlæg:
265/64
For ca. en uges tid siden begyndte jeg at få problem med at når min computer starter og skal ind på skrivebord så fryser min mus i ca. 5-10 sec. før jeg kan gøre noget. Mit messenger (både version 2009 og 2011) logger ikke på af sig selv før jeg fx. trykker på internet knappen eller selv logger på. Jeg har ikke virus for den er scannet og jeg har ikke oplevet noget ud over det. Det er noget som ligepludseligt er opstået og jeg kan bare ikke finde ud af hvad det er, så jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe her.

Kører Windows 7 Pro.

På forhånd tak.
Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
27-11-2010 16:00:41
Svar/Indlæg:
4981/47
kunne godt lyde som om HDD knokler løs og ikke helt kan følge med ?
evt kan det være en datafejl der er opstået

prøv at starte med at skanne alle dine drev for fejl (bare med windows egen)

fragmentering burde ikke være et problem med W7 da den selv kører Defrag medmindre man har et andet program eller har slået det fra...

ellers er vi ude i noget hardware fejl, også skal der nogen pics "på bordet" inden jeg kan være helt med 🙂

som en side ting, kunne det prøves at ligge din Lan driver (eller hvad du nu bruger til at komme på nettet med) ind igen... man kunne jo godt trække en sammenhængen mellem dit opstartlag/msn fejlstart og driveren til dit netkort hvis denne ikke virker korrekt af en eller anden grund...


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
27-11-2010 16:44:10
Svar/Indlæg:
4437/91
Tjek en gang om du har noget uønsket i opstartsprogrammer, og / eller fjern alt på nær de nødvendige.
Tryk "wintast+R" og skriv "msconfig" og så kør. Kig under fanen "start".


Uheldig
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2010 17:27:36
Svar/Indlæg:
265/64
Tjek min profil for at se min comp. Jeg har scannet mine drev. Lan driver er lagt ind i gen. Men den driller stadigvæk. Jeg undrer mig over at nu har jeg prøvet skiftetvis og installere messenger 2009 og 2011 men der stadig nogle ting den husker og jeg har et problem med 2009 med at den ikke laver link i samtalerne :S
Jeg har også styr på hvilke programmer der skal starte op.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
27-11-2010 17:51:57
Svar/Indlæg:
4981/47
sikker på problemet ikke kan ligge i at du bruger 2 versioner af samme program ?

de skal uundgåligt nok kalde nogen af de samme systemfiler, hvilket ikke altid er skide godt når det ikke er samme version der kalder dem

uanset, jeg ville sku ikke bruge tiden på at sidde og rode med det, det er besværligt fremfor blot at lave en OS reinstall... samt at en reinstall af OS, vil fortælle hurtigt, om problemet er hardware relateret, for kommer fejlen igen hurtigt (eller nye fejl) er det ofte hardware


Uheldig
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2010 19:16:31
Svar/Indlæg:
265/64
Okay tak indtil videre. Men kan man ikke få et program som kan gå helt ind og rydde op i ALLE messenger filer ? Jeg har prøvet og bruge CCleaner men det har ikke hjulpet.


Uheldig
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2011 17:46:17
Svar/Indlæg:
265/64
Prøver lige igen da jeg ikke har fået løst problemet. Det skal lige siges jeg kører Windows 7 pro 64 bit. Håber der er nogen der kan hjælpe


Uheldig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2011 14:30:28
Svar/Indlæg:
265/64
Det er underligt for når jeg har kørt en checkdisk ved opstart og den så genstarter bagefter starter den fint op og der er ikke noget med musen og messenger logger på med det samme. Men hvis jeg så genstarter igen så er det som før hvor man ikke kan bevæge musen de første 10 sec. og messenger logger ikke på før jeg selv gør det eller trykker på internet explorer.

Hvad er der lige galt her?


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
23-01-2011 14:54:42
Svar/Indlæg:
4437/91
Prøv en anden MSN klient. Jeg har brugt Emesene i flere år nu og er ret glad for den. Jeg bruger dog heller ikke webcam eller mic - den burde dog kunne klare det. Ellers er der også aMSN, Pidgin og Miranda.
Ellers geninstaller.


Uheldig
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2011 20:27:40
Svar/Indlæg:
265/64
Jeg har prøvet en anden msn og har prøvet og slå messenger fra opstart men den logger stadig ikke på af sig selv og musen fryser stadig når den starter op. Jeg prøvede også at geninstallere men det samme sker igen. Hvad gør jeg lige her ?