SSD til bærbar?

Diverse d.  08. november. 2010, skrevet af Encrazed
Vist: 339 gange.

Encrazed
 
Overclocker
Tilføjet:
08-11-2010 11:00:34
Svar/Indlæg:
809/50
Hej.

Nu koster SSD'ere jo ikke alverdens længere.
Så kom til at tænke på, hvor meget ydelse, vil jeg egentlig få, ved at smide en SSD'er i min bærbare? (den i profilen).

Og hvor meget ville det gavne på strømforbruget også??
Heylel
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2010 11:16:57
Svar/Indlæg:
257/24
Mht. strømforbrug kan du jo sammenligne datasheets på den HDD du har og den SSD du tænker på. En SSD bruger mindre strøm, men forvent ikke en drastisk forbedring i batteritid.

Mht. ydelse - jeg har en ældre T61 laptop (C2D 2.2GHz, 2 GB RAM) som var lidt "tung" efterhånden. Den smed jeg en Vertex 2 i og jeg skal love for at det gav et los i røven.

Jeg hibernater for det meste maskinen når jeg ikke bruger den, så på opstartstid mærker jeg ikke så meget - men at åbne applikationer, loade filer mv. er det blændende hurtigt.


Encrazed
 
Overclocker
Tilføjet:
08-11-2010 11:48:46
Svar/Indlæg:
809/50
Nu tænkte jeg mere på spilperformance og generel performance og opstartstider :)

Nej, tænkte nok at det ikke ville give det vilde til batteritiden.


MuhammadMJensen
 
Overclocker
Tilføjet:
08-11-2010 13:02:01
Svar/Indlæg:
1019/39
Det hjælper intet på spilperformance det eneste der bliver bedre er load tiderne i spil, og ja opstart af os og programmer bliver meget hurtigere med en ssd i. Virkeligt en af de bedste upgrades man kan gøre for tiden syntes jeg, meget performance for få penge, men det er kun generelt system performance ikke noget der giver flere fps i spil og sådan. Din computer kommer bare til at virke hurtigere da alting vil åbne meget hurtigere og f.eks. er der ingen ventetid for at msn osv åbner når du starter din comp, og browseren åbner også med det samme.


Encrazed
 
Overclocker
Tilføjet:
08-11-2010 13:24:16
Svar/Indlæg:
809/50
Nu står computeren altid i Hibernate, og tager kun få sekunder før den er klar og har fundet det trådløse så :)

men øv, havde da håbet det ville hjælpe lidt mere og også give lidt til selve spil performance


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2010 16:18:35
Svar/Indlæg:
5421/53
#4 Tjah, hvis du spiller mange spil som er portet fra Xbox/PS3, så vil du få en betydeligt hurtigere load af nye textures som du kommer tættere på f.eks.