LAN problemer med linksys WRT160NL

Diverse d.  13. oktober. 2010, skrevet af dashhi
Vist: 517 gange.

dashhi
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2010 20:50:51
Svar/Indlæg:
378/106
Jeg har store problemer med min nye linksys.

Problemet er at, jeg ikke kan finde min NAS på netværket, men går jeg på den via Dyndns så er der ingen problemer.

Min opsætning er at jeg har min fullrate router, der køre som DHCP server, og linksys'en er bare til at "få flere porte" :)
Det har virket uden problemer med den gamle router, jeg havde. Så går lidt ud fra det er en indstilling i linksys'en der laver bøvl

jeg har prøvet at sætte den til fakbriks indstillinger (og taget min fullrate router fra) og det hjælp da den havde ip:192.168.1.1 , men da jeg så øndret den til 192.168.1.2 for at kunne smide fullrate router ind, så kunne jeg igen ikke se min NAS eller andet på LAN siden.. ??!!?

nogle ide'er ?
kojs
 
Overclocker
Tilføjet:
14-10-2010 10:03:27
Svar/Indlæg:
181/0
Hvordan har du koblet din opsætning sammen?
Jeg gætter på at du har din NAS lidt andet grej i din fullrate router, sammen med et kabel til den nye linksys. Nu har du så sat din PC i linksys'en og prøver at se din NAS på hjemmenetværket, som er koblet til din fullrate router? Hvilket du ikke kan.

Jeg tror problemet er, at din linksys er en router, som stadigt fungerer som router, og ser derfor alle enheder på netværket "før" den (fullrate router netværket) som værende "internettet", og blokerer derfor disse fra dens lokalnetværk.
Hvis dette er tilfældet, kan du løse problemet ved at købe en helt normal switch. (eller, hvis muligt, slå samtlige routerfunktioner fra din linksys, og benytte den som "switch".

Hav en fortsat god dag.


Potteplante
 
Superbruger
Tilføjet:
14-10-2010 10:09:35
Svar/Indlæg:
872/67
tja det lidt svært og fejl finde på uden en netværks tegning..
men går ud fra den sidder internet-->fullrate router-->linksys router
problemet kan ligge i opsætningen i din linksys router som per default også kører DHCP..
det vil give noget konflikt.. fordi du nu deler dit netværk op..
så de computer du har siddende på din fullrate router og dem på din linksys er på forskellige netværk..
ved ikke hvor meget du kender til netværk..
men vil prøve at gå ind i din linksys og sætte den op som accesspoint og portne til at virke som switch..
sorry hvis det lyder forvirrende.. 😳
prøvet nogen lunde og sige det samme som #1 🤣


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Potteplante d. 14-10-2010 10:10:55.


dashhi
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2010 10:46:25
Svar/Indlæg:
378/106
hej

Nej i min fullrate router er der kun en LAN port og derfor har jeg så altid haft en router mere efter den, for at få plads til flere maskiner.
opsætning er som følgende:

fullrate LAN til linksys LAN (og alle andre ting på linksysen)

fullrate routeren styre DHCP og det er slået fra på linksysen.


men det jeg ikke helt fatter er at når jeg giver min linksys dens standard ip 192.168.1.1 så virker det på LAN siden. lige så snart jeg ændre den til 192.168.1.2 så virker det ikke mere ? (det virker ikke på LAN siden, men på WAN siden er der ingen problemer, så der er hul igennem)

er helt lost...


Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2010 11:16:28
Svar/Indlæg:
4657/53
linksys skal ikke ha en std ip. den skal virke som en switch.

Fullrate routeren skal ha 198.168.1.1 som er dens gateway.

Du skal sætte linksys til og være swich
Du skal ind i linksys og slå alt fra, især nu når du har sat den til fabrikindstillinger.

Men jeg vil nok anbefale dig og købe en rigtig switch. da du vil få 1gbit på lan.
Og så er opsætningen noget letter. Der skal bare sættes kabler i. så køre det.
Det kunne være sådan en her.
http://www.shg.dk/Netvaerk-Swi...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Riis d. 14-10-2010 11:17:20.


dashhi
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2010 09:23:49
Svar/Indlæg:
378/106
takker for hjælpen, købte en switch istedet :D