Nye iPods...

Hyggehjørnet d.  02. september. 2010, skrevet af NoNig
Vist: 481 gange.

NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2010 17:58:36
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all

Til de interesserede: http://www.apple.com/dk/ipod/ 🙂
MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2010 18:10:38
Svar/Indlæg:
3907/73
Ja de ser nu meget lækre ud, kunne være man skulle tage sådan en Nano til når man er ude og cykle, den ser sgu meget handy ud.

Må indrømme at jeg ikke var meget til Apple's produkter f'r jeg fin en iPad, den er godt nok smart.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2010 18:13:25
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #1

Kunne du overtales til at lave en lille brugeranmeldelse, med billeder osv.? Fordele og ulemper?

De fleste anmeldelser er sådan lidt "Wow! Hvor er jeg gay for Apple" eller "Wow! Hvor jeg bare hader alt ved Apple"-agtige...

Kunne være nice med en kommentar eller to, fra en "åndsfælle" - hvis jeg må bruge det ord 🙂


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2010 18:17:58
Svar/Indlæg:
3907/73
Af Padden?

Bruger den nu ikke til så meget andet end surf på nettet og så kan den jo streame direkte til min Samsung skærm som gør den helt perfekt til musikafspilning over anlæget.


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2010 18:59:17
Svar/Indlæg:
5421/53
#2 Jeg ville rigtig gerne gøre et forsøg på dette, men tror desværre ikke jeg har tid nok 😕

Men seriøst. Der er intet der kan slå 2,5 timer ihjel bedre end en iPad og et spil som Peggle. (Dog ikke udkommet i HD endnu, men sku stadig yderst brugbart og underholdene).

Det er lidt som en iPod Touch/iPhone at spille på, det er bare meget mere socialt grundet den bedre multiplayer understøttelse, som Fruit Ninja gør et godt eksempel på.

Det der gør iPad'en levende, er den kæmpe brugerbase fra iPhones og iPod Touch.
Tvivler på at iPad'en var blevet nogen succes, uden disse forgængere, det er jo næppe nogen hemmelighed af iPod Touch og iPhones sælges i en hel anden mængde.

Dropbox og GoodReader til iPad'en. Derved har du altid dine filer fra Gmail, din FTP konto, din dropbox osv. ved hånden, mere lækkert bliver det ikke.

og FYI, så kommer iOS 4.2 til iPad'en som den første iOS 4 software, den bliver udgivet i november.
Den kommer med alt det gode til iPad'en som dens venner iPhone og iPod touch har haft i 4.0 + lidt mere.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2010 20:39:56
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #3

Kan du streame film og musik til dit TV på en iPad? 😲

-> #4

For at tage det sidste først, så har jeg ikke været vildt imponeret over iOS4 - Min lille iPod Touch har i hvert fald ikke kørt tilfredsstillende siden opdateringen. Det er især tekst, hvor ordbogen spasser ud og af en eller anden grund, laver jeg flere tastefejl end tidligere. Jeg har en lumsk anelse om, at det hænger sammen med iOS4(.0.2) som er synderen.

Men. For at tage det der interesserer mig.

Jeg bruger min iPod primært til musik (duh), internet og noter. Ikke så meget til film, hvis det er, så er det i form af Podcasts (som i øvrigt er en genial opfindelse, hvis I spørger mig). Musik, siger lidt sig selv, men internet - der kunne det være nice med en større skærm. Det er langt fra et krav og endnu længere fra at være en nødvendighed - men hvordan er den eks. at sidde/ligge med i sofaen og surfe?

Spil siger mig heller ikke så meget. Det eneste jeg har lagt ind på min iPod Touch er Apples eget "Remote" program til iTunes (efter anbefaling fra Svedel77). Det er nu også ret smart lavet.

Men mit altoverskyggende og primære brug af iPod'en er notefunktionen. Dén alene har været alle pengene værd, og så er jeg ligeglad med hvad alle Apple-hadere siger. Kr. +2.000,- er meget, for en digital notesblok - men hold kæft hvor kører det nice, skriv noter (i mit tilfælde: jokes og huskesedler) ned, smid dem af sted i en mail og voilá.

Der findes sikkert billigere og mindst lige så nemme alternativer, men jeg er ligeglad. Det kører bare det her.

Så jeg vil, først og fremmest, være sikker på, at:
- jeg kan fortsætte med at være glad for notesblokken.
- jeg kan fortsætte med at nyde noget casual browsing på nettet.
- jeg kan fortsætte med at nyde min musik.
- jeg kan bruge den i skolen til notater, læsning af docx osv.

Det er måske lidt noller at spørger om, men det er nu mange penge at smide efter en meget smart digital billedramme - som jeg ser det.

Hvis ovenstående kunne opfyldes, med mindst den samme brugerglæde jeg har nu - også før skiftet til iOS4, kunne jeg godt finde på at sige "fuck MacBook Pro og iPod Touch" og skifte dem begge ud med en iPad og så køre resten på en laptop/stationær computer derhjemme.


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2010 23:03:32
Svar/Indlæg:
5421/53
#5 Den nye iTV spiller vildt med iPad'en 🙂, som netop gør streaming af film og musik mulig.


Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2010 23:13:08
Svar/Indlæg:
1600/230
#0 Arg, og så lige når man har fået seneste model Nano før touch 🙂