vil ikke starte med nyt keyboard

Diverse d.  22. august. 2010, skrevet af phg
Vist: 429 gange.

phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2010 20:02:05
Svar/Indlæg:
1399/43
Hej
Jeg har lige investeret i et G 19 tastatur som erstatning for mit G 15(ver 2)
men jeg kan bare ikke få computeren til at starte op den skriver at AHCI bios ikke er indstaleret og så nedenunder står der keyboard not present
når jeg sætter det gamle keyboard til er der ingen problemer
har gennemrodet nettet men kan ikke finde noget der kan hjælpe mig
hvis jeg starter op på det gamle og så skifter over til det nye efter den er boat'et ind i windows virket det fint ,ja inttil jeg slukker computeren ja så er problemet der igen.
Nogen der ved hvad der er galt
Zorba
 
Superbruger
Tilføjet:
22-08-2010 20:13:33
Svar/Indlæg:
1142/59
Kan du ikke slå den indstilling fra i BIOS som nægter systemet at starte, hvis den ikke finder et tastatur? Du har evt. også slået USB Legacy Support og alt det fis fra i BIOS, så den ikke kan finde et USB tastatur under opstart?


WinterSilence
 
Overclocker
Tilføjet:
22-08-2010 20:39:18
Svar/Indlæg:
499/175
Hvis legacy support USB er slået fra kan den jo netop ikke finde et USB1-keyboard. Prøv at sætte det nye keyboard i det samme stik som det gamle og genstarte og se hvad der så sker. Slå fra i BIOS at den skal "halte" ved "keyboard not present", for der kan dine settings gøre den prober for et PS/2 keyboard og så stopper op der, eller stopper fordi den ikke ser dit keyboard før Windows har loadet USB-driverne og probet keyboardet. Og det kan tage ret længe ved login-skærmen før den har genopsat USB-enhederne.


phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2010 22:31:00
Svar/Indlæg:
1399/43
har slået legacy til i bios ,samtidig har jeg slået det der stopper post hvis det ser fejl fra.
hvad adskiller det nye tastatur fra det gamle,forstår bare ikke at jeg kunne fint boat'te med det gamle men ikke med det nye.