Ingen scanning hos Pest DK??? SHIT

Diverse d.  13. august. 2010, skrevet af tatoo1956
Vist: 1527 gange.

tatoo1956
 
Overclocker
Tilføjet:
13-08-2010 12:17:15
Svar/Indlæg:
1630/101
Jeg har netop oplevet at skulle have en dyr pakke fra Post DK, der eksisterer en pakkelabel men pakken er aldrig blevet indscannet hos Post dk.

Jeg har aldrig oplevet dette før, på trods af utallige forsendelser gennem dem.. og vil nu høre om JERES erfaringer med Post Dk. Har I indleveret en pakke, som IKKE er blevet scannet ind og pist væk??

Det er en dyr ting købt gennem forum her!

Kom med jeres erfaringer, please.


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af tatoo1956 d. 13-08-2010 12:22:33.
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2010 12:28:12
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

"Er du sikker på, at vedkommende har afsendt?"
"Den dukker nok op."
"Den er på vej."
"Kan ikke se den i systemet... såeh..."
"Der findes brodne kar, overalt."

- sådan nogle svar har jeg fået fra dem.

Har haft en del helvedssager med PestDK, og de er ikke blevet klogere for hver gang jeg har haft kontakt med dem. Den værste var dog alligevel noget kompressorkøl (mener jeg) som forsvandt under mystiske omstændigheder. PestDK ville ikke dække det hele, så sælger (en fyr fra Maribo vistnok) pungede selv ud og tilbagebetalte nogle af pengene fra salget.

Det er fandenfuckemig trist, at private mennesker udviser bedre service end en virksomhed der tillader sig at starte ved kr. 75,- for noget de, med tydelighed, mestrer lige så godt som en vis Saiot havde chancer for at vinde en stavekonkurrence.

Deres, såkaldte, "service" er under al kritik og når argumentet kommer: "Tænk på hvor mange pakker vi håndterer hver dag..." - ser jeg rødt.

Jeg føler med dig og kan vist kun råde dig til at være 112 % sikker i din sag (vedkommende kunne jo have "glemt" at sende). Men ellers, hold dem i et jerngreb og lad være med at vige. Det er sommetider sket, at pakken er dukket op igen... på mystisk vis.

- det er faktisk sket et par gange, at pakken er dukket op igen 😐


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af NoNig d. 13-08-2010 12:29:19.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
13-08-2010 12:28:23
Svar/Indlæg:
15982/637
Ja det er oplevet en 10-15 gange. Ikke at de er blevet pist væk, de er blevet leveret men har aldrig været scannet.


Zorba
 
Superbruger
Tilføjet:
13-08-2010 12:28:59
Svar/Indlæg:
1142/59
Er det en pakke DU har sendt eller er det en pakke en anden bruger har sendt, som du venter på at modtage?

Jeg ved at Post Danmark kan glemme at scanne pakker og jeg ved f.eks. at man på posthuset i Køge bare smider sin pakke i et "net". Jeg kan sagtens se, at pakker i et sådan net kan forsvinde. Jeg ved godt der sidder kameraer, dog ved jeg ikke om der sidder nogen og overvåger dem eller om de bare er der for at optage. Selvom der sidder nogen og overvåger, så skal en tyv typisk kun bruge 2-3 sekunder på at fifle en pakke op som minder om en pakke, personen evt. selv har taget med. Det er derfor en ekstrem dum løsning, men muligvis mere effektiv da man ikke skal stå i kø for at aflevere sin pakke. Jeg ville dog stadig foretrække denne løsning, da den så trods alt langes ind over disken og ikke liiige er til at få fat i på 2-3 sekunder.


tatoo1956
 
Overclocker
Tilføjet:
13-08-2010 12:34:30
Svar/Indlæg:
1630/101
Det er en HDD til 3.000,- kr. sendt privat - men for fanden, kunne de ikke bare scanne straks så man kunne følge sin pakke.. jeg har ventet siden den 9 på bare ét eller andet og gav 1800,- for noget som bare ikke kommer (måske).

Sgu synd hvis sælger er ærlig.. dette er ikke rimeligt og jeg håber aldrig at stå i sælgers situation. Vil forlange at de scanner min pakke ved indlevering fra NU af selv 😎 .



Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
13-08-2010 12:36:54
Svar/Indlæg:
2127/11
Jeg har 7-9-13 ikke haft problemer med levering af pakker, men er også noget skeptisk overfor ideen om, at man selv skal smide pakken i et bur. Jeg håber da at kameraerne rent faktik bruges i sådan en sag som din #0, men er ikke sikker. De skulle i så fald bruge et billede af afsender, og - i fald vedkommende har urent mel i posen - tjekke en hel dags videooptagelser igennem. Det ved jeg sgu ikke om de gør.

Men ja.. Bevar håbet lidt endnu.. Jeg har mange gange oplevet, at pakken ikke er blevet scannet ind, i begge ender af forsendelsesforløbet. Man bli'r lidt grøn i hovedet hver gang, men når skidtet så alligevel dukker op, skaber man sig jo ikke.

Bet of luck. Håber ikke du er rendt på endnu en svindler.

- edit -

Du kan også væe offer for en afløser. Ferietiden er vel officielt forbi, men det betyder jo ikke, at der ikke er folk der holder ferie nu. Det kan fucke leveringstidspunktet ganske gevaldigt.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Johnny d. 13-08-2010 12:39:00.


Hitman1973
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2010 12:42:14
Svar/Indlæg:
1028/33
Har du set den pakke label ? eller bare fået et TT nummer af sælger?


tatoo1956
 
Overclocker
Tilføjet:
13-08-2010 12:46:11
Svar/Indlæg:
1630/101
Har set en scanning (billede) af label, men jeg kunne sgu da godt "sende" en fiktiv ting til mange penge.. ved at købe en seddel til 75 kr.

Sindssygt system hos Pest DK 🤡 - de siger at hvis afsender har sendt 1 pakke før, som er blevet væk - så bliver afsender politianmeldt for svindel med pakker.

Tænk så hvis jeg ærligt sender 2 pakker, som bliver væk :'-( . Så bliver jeg svindler og kan ikke bevise en skid - FUCK DET PEST DK - system.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
13-08-2010 12:51:21
Svar/Indlæg:
15982/637
Pakkelabelen's t&t nr. burde faktisk ryge med over på ens bon når man betaler, så har man i det mindste et bevis.


tatoo1956
 
Overclocker
Tilføjet:
13-08-2010 13:00:46
Svar/Indlæg:
1630/101
#8 - hjælper så ikke hvis du køber flere labels ad gangen 😉 - den eneste løsning er INSCANNING STRAKS VED AFLEVERING - det burde de da kunne finde ud af.. og spare et læs penge.


Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2010 14:07:02
Svar/Indlæg:
2872/90
Damn nu gør du mig helt nervøs 0# Har lige sendt en iphone tilbage til telenor.. Og det er 2 dage siden og den er stadig ik skannet 😕



Zorba
 
Superbruger
Tilføjet:
13-08-2010 15:21:23
Svar/Indlæg:
1142/59
Jeg skal også til at sende nogle Sennheiser høretelefoner til RMA, men nu bliver man da lidt utryg ved tanken om, at der forsvinder en del pakker. Jeg er ellers ikke den paranoide type, men det kunne da godt tyde på at der er lidt knas hos Post DK i øjeblikket 😕


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2010 17:48:09
Svar/Indlæg:
3233/128
#0

Har ikke energi til at læse tråden igennem men det kan være sælger har købt en pakke label og så bare ikke indleveret pakken. Så det er en let måde at snyde på... Håber dog ikke det er sådan det er gjort... men nu kan du tage den med i overvejelserne...


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2010 17:54:50
Svar/Indlæg:
2576/125
Jeg oplevede det samme fornylig. Der blev køber også lidt lettere utålmodig, og jeg kunne ikke gøre andet end at sige den var sendt. Dog havde jeg afleveret den ved kassen, da automaten var nede, men det blev den ikke scannet ind af, da jeg alligevel skulle smide den i et bur. Pakken blev først registeret, da den var kommet til omdeling eller rettere, da den røg retur til afhentning. Grr, men normalt er der ikke nogen problemer.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2010 18:09:43
Svar/Indlæg:
20170/383

Fint nok med endnu en brokketråd.
Men #0, har du overhovedet haft postDK i røret?

De par gange jeg har haft problemer med T&T har jeg altid fået hjælp telefonisk.


Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
13-08-2010 19:30:29
Svar/Indlæg:
2458/91
De mange gange jeg selv har sendt en pakke har jeg fået en kopi af selve pakke-label med stregkode på og det hele + en alm kvittering... Det er vel ret klart at hvis sælger går ned med denne pakke label til postdk og de ikke kan finde den i systemet, så er det jo tydeligt at det er deres fejl og så bliver pakken erstattet.

Har sælger ikke den pakkelabel af én eller anden grund, så er det jo sælgers problem at erstatte pakken.

Men eftersom vedkommende har sendt dig en scanning af pakkelabel, så er det jo bare at gå ned og vise den på postkontoret....

🙂


MuhammadMJensen
 
Overclocker
Tilføjet:
13-08-2010 20:08:26
Svar/Indlæg:
1019/39
#15 +1


Simon
 
Superbruger
Tilføjet:
13-08-2010 23:38:02
Svar/Indlæg:
485/31

det pæst dk der skal erstatte hvis den er Gone!

Pæst dk kørte engang en Truck igennem min computer ! den var tilsendt til mig efter rep hos topdata og da jeg fik den havde den et hul i siden og et godt indtrykket kabinet.

da jeg sagde den er ikke go den der svarede post dk "den var ikke sendt som forsigtig! 😐

Nåh men Sune fra topdata tog maskinen ind og tog kampen med dem han fiksede mig en ny maskine Top service :)


tatoo1956
 
Overclocker
Tilføjet:
14-08-2010 11:09:14
Svar/Indlæg:
1630/101
#15 - TOM.. hvis nogen brokker sig er det dig (som sædvanlig UHØFLIG) 🤡 , tror du ikke at vi begge har talt med Post DK, hold dig ude af mine tråde hvis ikke du har noget intelligent at bidrage med fremover!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har fået mine penge retur fra sælger men ærgrer mig over at misse en god handel.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tatoo1956 d. 14-08-2010 11:11:29.


Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2010 13:30:22
Svar/Indlæg:
1600/230
Selvom tingene BURDE se ud, som Teresa beskriver det, er det langtfra tilfældet... Jeg havde købt nogle dele - en god handel for både sælger og mig - her på siden, og de 3 (tre!) pakker, sælger havde indleveret hos PostDK den dag var "blevet væk".

Selvom han stod og viftede med pakkelabels, var svaret, at "han skulle have sendt som værdipakker". De kunne ikke erstatte forsendelser, der ikke var sendt som værdi, selvom de selv havde lavet fejlen.

Hvis jeg kan undgå det, bruger jeg dem ikke. Priserne er for høje, reglerne for rigide og firmaet i det hele taget virker, som om det ikke kan følge med GLS og andre firmaer længere, hverken i pris eller service.


tatoo1956
 
Overclocker
Tilføjet:
18-08-2010 15:02:10
Svar/Indlæg:
1630/101
Jeg benytter nu også GLS fremover.. nix mere Pest Danmark her heller :no: