(CPU) God luftkøling kontra Cosair H70

Luftkøling d.  07. august. 2010, skrevet af Flanky
Vist: 1249 gange.

Flanky
 
Overclocker
Tilføjet:
07-08-2010 18:57:56
Svar/Indlæg:
135/41
Hvad er bedst?

God luftkøling eller Coasir H70?
mads__mays
 
Overclocker
Tilføjet:
07-08-2010 19:21:18
Svar/Indlæg:
574/17
jeg ville tage h70 fordi at hvis man skal havde luft der er lige så godt som h50 så fylder det helt vildt i kabinettet og h70 er jo bedre end h50 🙂


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
07-08-2010 19:23:54
Svar/Indlæg:
2127/11
Jeg ville tage luft, af følgende to årsager:

1: Skal ydelsen sammenholdes med støjniveauet, ser Corsairs H-serie pludselig skidt ud. H50 kunne knapt nok følge med Noctua's store 14 køler, og larmer en del mere. H70 er bedre, men ikke nok til at forsvare støjniveauet imho.

2: Der er altid en risiko, hvor lille den end måtte være med de lukkede systemer, for, at skidtet springer læk. Imo er ydelsen ikke imponerende nok, til at det er værd at tage chancen på.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Johnny d. 07-08-2010 19:45:20.


mikam
 
Superbruger
Tilføjet:
07-08-2010 19:26:47
Svar/Indlæg:
873/25
#2
Man kan vel også nedsætte støjen ved at bruge nogle andre, mere effektive og støjsvage blæsere end dem H50/70 bliver solgt med.


BRS
 
Superbruger
Tilføjet:
07-08-2010 19:34:32
Svar/Indlæg:
273/9
Noctua nh-d14. Der er ikke meget der kan slå den.


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
07-08-2010 19:35:34
Svar/Indlæg:
2127/11
#3 Ja, helt sikkert. Skal de være støjsvage, koster det desværre på ydelsen.

Det ændrer dog ikke på det andet problem H50 har, nemlig pumpestøj: http://www.silentpcreview.com/... Hvordan H70 ta'r sig ud på det punkt, aner jeg ikke.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Johnny d. 07-08-2010 19:36:06.


Fonneren-
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2010 21:24:28
Svar/Indlæg:
2235/138
Jeg har selv H50 og er godt tilfreds selvom jeg ikke er begyndt og OC ... Jeg bruger mine Artic Cooling F12 pga jeg havde en stak liggende, til den vanvittige ny pris af 39 kr stykket ....

Syntes nu ikke det pumpestøj som mange folk snakker om er noget jeg har oplevet ... Mit 5870 er da en VÆSENGTLIG større støjfaktor, og kan slet ikke hører pumpen på mit H50 .... Tvivler også meget på det bliver et problem når jeg skiftes GFX køler ...

Syntes bestemt det er et spændende alternativ, og gad godt de kom med en GFX version.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fonneren- d. 07-08-2010 21:25:49.


Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2010 22:47:31
Svar/Indlæg:
1600/230
#6 Uhh, ja. Det var det mest ophidsende at læse en lørdag aften 😛
En gfx version - så slipper man for den hidsige støj der er fra stockkøler på gfx og kunne udnytte den indsugningskanal, der sidder på tværs i kabinettet klods op ad grafikslottet på bundkortet. sexet!


martinbg
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2010 22:56:56
Svar/Indlæg:
2076/119
#5

pumpe støj? det kan jeg sku ikke høre, vist man ikke køber sådan nogle vildt dyre og lydsvare blæser til ens kabinet, så vil de larme mere end H50ern


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
07-08-2010 23:12:57
Svar/Indlæg:
2127/11
#8 Jeg erkender at der er ret stor forskel på hvad kan høre, men er uenig alligevel. Knapt 22DBA kan absolut høres. Undtagelsen er naturligvis, hvis man har ret støjende blæsere i kabinettet. De kan overdøve H50 pumpen.

Personligt har jeg blæsere målt til @ 12dba i mit kabinet, og sidder mindre end en meter fra kabinettet. Lukker jeg vinduerne, kan jeg da helt sikkert godt høre dem. 22dba er dobbelt så støjende, og det ville jeg dælme ikke kunne holde ud.


Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2010 00:01:13
Svar/Indlæg:
1600/230
#9 Jeg tænker på min H50 som et stressvandfald. Lyden er dejligt beroligende i forhold til blæserstøj.
I øvrigt er overslaget om fordoblingen af støjen ikke helt præcis. Ved at øge et støjniveau ca. 6 DB fordobles støjen, da det er en logaritmisk størrelse 🙂


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
08-08-2010 00:08:56
Svar/Indlæg:
2127/11
#10 Du skal passe på med at diskutere støj med mig. Jeg er en af dem der går op i det skidt 😛

Sandheden om hvad der svarer til en - opfattet - fordobling af støjen, er at det svinger fra menneske til menneske, fra sådan ca 6 til 10dba. Jeg var derfor venlig ved H50 pumpen, ved at skrive, at den kun larmede dobbelt så meget som mine blæsere. Det kan være (jeg har aldrig fået det målt), at jeg er en af dem der kalder 6dba en fordobling, og i så fald er den endnu værre stillet.

De få optagelser jeg har hørt af en pumpe, har nu ikke lydt som vandfald i mine ører. Men hvis det er hvad du får ud af din pumpe, vil jeg sige tillykke. Når nu der skal være støj, kan jeg ikke komme på en mere behagelig af slagsen 😀


Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2010 00:15:24
Svar/Indlæg:
1600/230
#11 Jo, vi kan sagtens blive enige om, at niveauet mellem 6-10 DBa lyder som en fordobling i det menneskelige øre - men det var bare ikke det, du gav udtryk for i posten, så jeg øjnede chancen for at være lidt pedantisk 😛

Jeg har nedsat hørelse på mit højre øre, og det er sjovt nok til den side, min pc er placeret også, så det er måske derfor, jeg kun kan høre vandets rislen gennem pumpen 😀


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
08-08-2010 00:18:31
Svar/Indlæg:
2127/11
#12 Ved du hvorfor jeg ikke skrev den præcise udgave? Fordi folk i forvejen har det med at bitche over for lange og tekniske indlæg 😉 Mht at være pedantisk: Al ære og respekt til det. Den slags holder jeg selv meget af, som du jo lige så demonstreret 😛

Mine ører fungerer helt fint. i Mit tilfælde er det øjnene jeg ser forskelligt på. Det var dælme ellers en billig støjdæmpning du har indbygget.. Eddersmart.


noaim
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2010 11:52:38
Svar/Indlæg:
2155/123
Jeg ville da tage en H70.


slate_dk
 
Superbruger
Tilføjet:
09-08-2010 18:46:01
Svar/Indlæg:
651/11
et stk H70 review http://www.hexus.net/content/i...

Når man kører med vandkøling, mangler man så ikke afkøling af de kredse der sidder lige rundt om socket... her tænker jeg især på strømkredsene?! Skal man evt gå efter et af de bundkort som kommer med en pipe-køler på Northbound+ strøm+...?!


noaim
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2010 18:51:53
Svar/Indlæg:
2155/123
havde sgu håbt på den klarede det bedre :(


Saint
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2010 19:01:11
Svar/Indlæg:
1971/31
#johnny

Ingen grund til at være bange for corsair laver læk, systemet er lukket, de bruger ikk ledende væske så der sker intet ved læk....

Angående det med pumpestøj så var det vidst kun de første modeller, tvivler på h70 lider af det samme problem, men pumpen har nok en dybere rumlen denne gang når man kigger på forbrug og specs om den.....

Om du kan høre blæsere der er opgivet til 12dba, så kan det skyldes 2 ting;

1; du sidder i et fuldkomment lydløst rum hvor du ikke selv er tilstede og optage enheden er fuldstændigt beskyttet/isoloret for støj i ledningerne og du aflæser det på et dba måler...

2; (den rigtige version) forbrugerne snyder pis meget med deres dba måling (og rpm målinger) Problemet ligger i der ikke findes en fast skala for hvordan man måler det.. Yate loon er de eneste som har det lidt realistisk.... De måler en ½ halv meter væk, men hvad der vil svare til et normalt øre med normal baggrundsstøj....

Flere måler 3-4-5 meter væk fra blæseren med god baggrundsstøj.... Så kan det være lidt lige meget 😉

12dba er ikke hørligt for os mennesker i en lejlighed, hus, andet beboelse hvor der bare er lidt vind rundt om huset....


#0

Jeg havde taget h70 eller rigtig vandkøling... Gode luftkølere er noget skidt at montere, de er typisk åndssvagt tunge og hænger i bundkortet, gør det mere besværligt at arbejde med det hele (især hvis du ikke har et kabinet med hul i bundkortstrayet)

Vand og lukkede vand systemer er lette at gå til og på/afmontere...


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
09-08-2010 21:24:03
Svar/Indlæg:
2127/11
Dine teorier omkring hvorfor jeg kan høre mine blæsere, er morsomme Saint, omend - i fald jeg havde været en amatør - yderst plausible. Amatør er jeg bare ikke. Ikke når snakken falder på støjdæmpning af kabinetter. Jeg har tidligere haft en del af den slags opreklamerede støjsendere som du dækker i punkt to, men i dette tilfælde er der tale om Fractals blæsere, som Silentpcreview har målt lidt på. Uanset at deres målinger næppe er så perfekte som de kunne være og alt det der, så er det i hvert fald en nogenlunde uvildig trediepart, som ser ud til at gøre en del ud af tingene. Link til måling af mine blæsere: http://www.silentpcreview.com/... Et par af mine kørte hurtigere end dem SPCR målte på, så det blev fikset med en fancontrol.

..så jo.. Jeg kan høre @ 12dba blæsere, så længe jeg holder vinduerne lukkede, og slukker ventilatoren der står og puster på mig lige nu. Dette naturligvis forudsat Fractal ikke har sendt de eneste to blæsere der ikke støjer til Silentpcreview, og sælger os andre nogle støjende monstre forstås. Én ting kan jeg da sige om dem: Det er de mest stille blæsere jeg til dato har haft. Så slemme kan de ikke være.

I øvrigt har standarden for støjmålinger altid været en afstand på 1 meter. I hvert fald så længe vi taler om elektronik og andet i den dur. Hvis du har ret i at Yate Loon måler på en halv meter, tager jeg i dén grad hatten af for dem. Det gi'r en markant forskel, som alle os der ikke kender til deres målemetoder, kun kan blive skræmt væk af. Til gengæld bør de satse på at måle i et så stille et rum som muligt. "normal støj" er sgu et vidt begreb, og kan ikke bruges til en hujende fis.


Pumpestøjen på H50: Så hudt viskes kom H50 en gang sidste år, og testen jeg linker til, er fra i år. Altså holder "de første modeller" altså næppe. Jeg kan da heller ikke huske at have læst én test, lavet af folk der er i stand til at bruge ørerne, der ikke nævner, at pumpen er hørbar.

Jeg er nul stiv i vand, og har derfor ikke megen ide om, hvorvidt man kan få totalt ikke-ledende vand/væske til sådan et system. I fald det er korrekt: Godt skridt fremad. Lukket system eller ej: Også de kan springe læk.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Johnny d. 09-08-2010 21:25:02.


Saint
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2010 10:30:48
Svar/Indlæg:
1971/31
#18

Nu er jeg heller ikk amatør på støjniveau (også derfor jeg har haft en lang jagt efter blæsere som rent faktisk opfylder deres opgivelser hvor det er rimeligt forhold)

Og nu er det lidt lige meget at sige man altid måler for 1 meters afstand, for det er så langt fra sandt.... Se det som en strømforsyning, de får deres energi mærker ved 23 grader indre temperatur.... Har du nogensinde haft en psu på 1000watt eller over der er 23 grader inden i?

PSU/blæsere/pumper osv andet støjgivende sataner er noget af det sværeste at bedømme ud fra en producents oplysninger, for der er bare ingen standard?

Prøv lige at læs dit eget link først før du siger du kan høre 12dba; Ambient noise level: 11 dBA.

Altså cirka 20dba under et normalt gennemsnits værelse lydtryk når en enkelt person sover uden at snorke derinde....

Og som der bliver snakket om, stiger lydniveauet 3dba så er lydtrykket steget til det dobbelte, hvorimod vi mennesker vil opfatte 5-7 dba som en forøgelse i lyden....

Og nu er der forskel på hørbar pumpestøj iforhold til direkte mislyde fra pumpen som jeg hentydede til, fordi de havde fået lavet en lille regne fejl i med deres leje 😉

Og normal støj vil nemlig være det mest fair at måle i, for du kan ikk fortælle mig hvor meget den blæser larmer i dba hvis du tager en 12dba blæser ind i et værelse med 30dba? så larmer det jo ikk 42dba? Nok nærmere noget lig 33-34dba, men hvor mange ville vide det?

Se eventuelt corsair, de har en lavere hastighed på deres blæsere i deres psu´er, men et højere dba fremfor foreksempel coolermaster? begge er 135mm blæsere af akkurat samme mærke og hvis jeg husker rigtigt er det faktisk samme blæser fra yate loon i begge? Hvem snyder så? Er bare forskellige måder at måle det på....


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
11-08-2010 18:44:24
Svar/Indlæg:
2127/11
Mht støj og H70: Her er et videoreview lavet af den udmærkede hr Tom Logan. Er du gal den larmer på fuld skrald 😕 Jeg spurgte ham om pumpen, og den synes han ikke var et problem støjmæssigt. Altså har de formentlig fået rettet op på det aspekt af den. Bare synd de fatter så lidt af støj hos Corsair, at de sender et så larmende produkt på gaden. Den minder mig om den korte tid jeg kørte med en CM V10. Gys den kunne også larme ku' den.

http://www.youtube.com/watch?v...


#19 tror at du har fuldstændig ret i, at der mere eller mindre ingen standard for støjmålinger er på psu'er. Samme gælder i øvrigt også deres ydelse. Der er en helvedes til forskel på en psu der kan levere 850W ved 25 grader, og så en der smider de samme 850W ved 50 grader.

Fandens til jungle. Det er årsagen til, at jeg stort set ikke lytter til al salgsgassen, men i stedet vender mig mod steder om SilentPCReview. Deres målemetoder er der gjort rede for. Det gi'r da en smule ide om hvordan resultaterne er opnået. Jeg købte min Seasonic X-750, efter at have læst deres og andres tests af X-serien. Husker bl.a. en anmelder, der blev helt nervøs. han trak vist 2-300W fra psu'en, ved 45 grader, uden at blæseren gik i gang. Samme ser jeg her hos mig. Mit system trækker vist noghet i stil med 260W, og jeg har ikke oplevet at blæseren på psu'en er gået i gang endnu, selv ikke i sommervarmen.

I den Cooler Master jeg havde før Seasonic'en (en Silent Pro 600), sad der en Young Lin blæser. Den deler interessant nok varenummer med Scythes Kama blæser.

Pumper er endnu vlærre. Nortmalt opgives der slet ikke et støjtal. Man slipper naturligvis for at diskutere om varen er målt efter en fornuftig metode, men alligevel.. Jeg kigger pt på vand til min pc, og er ved at blive skæv i hovedet, alene fordi jeg forsøger at finde den ideelle pumpe. Damnit.

Støj fra en blæser, når den smides ind i et støjfylædt rum: Den er sgu svær. Jeg tror at du, i mange tilfælde, knapt nok vil kunne måle en forskel på db skalaen. Måleapparater er trods alt kun maskiner, og differentierer ikke på noget nær samme niveau som det menneskelige øre. Faktum er dog, at en ny støjkilde ikke behøver at være på niveau med, eller højere, end den eksisterende støj, for at være hørbar. Lige så vel som vi måske kan høre den sagte tikken fra et armbåndsur i en normal stue, vil man kunne høre en stille blæser, i samme stue.


"Prøv lige at læs dit eget link først før du siger du kan høre 12dba"

Om du tror mig eller ej, rager mig noget så grusomt. Der er dog én ting jeg er nysgerrig efter at finde ud af: Hvorfor i alverden mener du at jeg skulle lyve om det? For at kunne sole mig i en form for status? "HWT's mest hysse ører" eller lignende? Min psu's blæser kører ikke, og starter jeg pc'en op uden grafikkort, kan jeg svagt høre mine blæsere, målt af SPCR til 12dba, køre, også efter min ene harddisk er stoppet af Windåsen. Den er hverken kortere eller længere end det.

Personligt ville jeg ønske, at jeg i stedet var en af dem der påstår, at man mere eller mindre ikke kan høre eksempelvis et ATI 5770. Det ville være meget nemmere, og billigere.


Saint
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2010 12:03:15
Svar/Indlæg:
1971/31
#20

Skriver ikke du lyver, skriver at vores øre slet ikk er bygget til at kunne høre noget ved 12dba, det kan vi ganske enkelt ikke opfatte, svingningerne i luften er bare for små 😉 (og ved godt der kan være lidt forskel for menneske til menneske men det er oppe omkring de 13-14dba som det laveste man kan opfatte som eneste støjkilde)

Husk at silentpcreview også før har fået kløet deres hånd 🤣

Angående vandpumpe så er en laing D5 vejen frem, der kan du selv bestemme hastigheden på... og den eneste grund til de ikke skriver et støjniveau på vandpumper, hvad skulle målemetoden være til det? Hvorfor rode med noget forbrugeren alligevel ikk kan bruge? 😉


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
12-08-2010 12:20:53
Svar/Indlæg:
2127/11
Laing D5 er den pumpe jeg har kig på i forvejen. Den skulle være rimelig god, også støjmæssigt set, især med EK - D5 X-TOP på. Skal dog lige ud forbi en god ven, for at høre den køre. Fandme om jeg vil investere så mange penge i et vandystem, hvis ikke jeg er helt tilfreds med støjniveauet.

Hvad dælen mener du med, at forbrugeren ikke ville kunne bruge støjmålinger af pumper til noget? Det var da den største gang sludder i lang tid. Pumper larmer, derfor er det også interessant at kende til hvor meget de støjer. Lidt af en no-brainer. Om man vil måle på en halv eller hel meters afstand, er for mig mindre vigtigt. I de fleste tilfælde passer en meter sikkert helt fint, idet de færreste sidder lige op af deres computere. Men altså: i don't care. Der ud over skal man jo bare sikre sig, at man måler pumper med en fornuftig vibrationsafkobling, samt i et stille rum. Hvor svært kan det være?

Til resten af hvad du skriver: Ingen kommentar. Det keder mig. Samme gælder denne diskussion. Når du bevæger dig ud i at forsøge at fortælle mig, at der ingen mening er i at måle pumpestøj, lugter det langt væk af, at du bare ønsker at være på tværs. Mit liv er for kort. Du kan spille nok så klog på hvad jeg kan høre eller ikke høre, det rager mig. Jeg stopper her.


Saint
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2010 12:31:46
Svar/Indlæg:
1971/31
#22

Eneste jeg vil frem til med vi ikke kan bruge det til noget er hvis der alligevel ikk er en standard for det, kan det være pisse lige meget at prøve at lave en skala eller sammenligning imellem dem.... At du så stadig vil forsøge at sammenligne æbler og bananer er noget helt andet....

Og nu har en top på en pumpe ingen indflydelse på støjen, er kun rotoren eller impellerens hastighed der afgør dette, derfor en D5 er et fint valg da du kan ændre dette....


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
12-08-2010 12:34:57
Svar/Indlæg:
2127/11
Som sagt er jeg ude af diskussionen omkring støj. Vil dog lige sige, at du ganske enkelt ikke ved hvad du taler om, når det handler om top til D5. Efter et større googlingsarbejde, er jeg stødt på op til en del, der alle beretter om mindre støj, ved brug af den nævnte top.

Du kan jo prøve at overbevise dem om, at du også ved mere end dem. Good luck with that 🙂


Saint
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2010 12:47:39
Svar/Indlæg:
1971/31
#24

Nu har jeg sjovt nok 2 d5 pumper begge med d5 x top v2 på og den ændrer ikk på støjen, den ændrer på resonans hvis man ikke har gjort noget ud af dette før med den originale pumpe.... Og må indrømme jeg kun kan finde en enkelt link til overclockers hvor der er en som spørg om det er værd at bruge penge på....

Men du erfarer det nok selv når du sidder med pumpen i hånden.... Hvorfor vil du også have en top gør den mere lydløs? Er akkurat den samme som den som sidder på til start med, bare med g1/4 gevind istedet for fastmonteret 12mmid studser....

Eneste forskel er en lidt større outlet path....


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
12-08-2010 12:57:19
Svar/Indlæg:
2127/11
http://www.silentpcreview.com/...

I tråden her (som var den eneste jeg lige kunne huske hvor jeg fandt), skriver en gut:

"With the stock top the pump seemed unbalanced, and had a lot of vibration, with a combination of medium and low frequency thrumming sounds with a high pitched whine. The medium and low pitch sounds are completely gone, and vibration is non-existent.

The water path seems more streamlined, as the stock top has a 90° turn immediately before the outlet. I believe that the X-TOP's offset outlet allows the water to exit with less impedance. It is possible that the water was hitting the wall of the bend and returning to the impeller."


Hvis det er sandt, er det super indlysende, at det må have en indflydelse på støjniveauet. Hvad du mener at kunne høre, giver jeg ikke så meget for. Jeg har jo tilsyneladende mere følsomme ører end dig alligevel..


Saint
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2010 13:15:24
Svar/Indlæg:
1971/31
#26

Har aldrig hørt om "high piteched whine" problemer med en D5, aldrig hørt om det herinde, hos xs, bit-tech eller andre sites jeg nu er medlem af.....

EDIT: har fundet 2 på google, den ene havde kørt den tør så lejet var kogt af og den anden var han ikke sikker på var pumpen, men den slutter uden svar på problemet....

Så vil mene det der er et meget enestående problem..... Og som sagt beskriver han vibrationerne som jeg også var inde på.... Angående det 90 graders buk, så må du lige fortælle mig hvor det er henne i stock toppen, for så vidt som jeg har lært i skolen så kan en cirkel ikke indeholde et 90 graders buk? eller er det bare mig?

http://skinneelabs.com/d5-detr...

se 3 billed, eneste forskel på stock og aftermarket top er ændringen på outlet diameteren.... og flere har lavet denne ændring selv for at få akkurat samme resultat...

Men som sagt, så ser du det jo selv med dine egne øjne (eller ører?)


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Saint d. 12-08-2010 13:20:11.


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
12-08-2010 13:30:09
Svar/Indlæg:
2127/11
Jeg har ikke siddet m,ed en D5 i hånden, så dit link hjælper mig ikke meget. Dog kan man bestemt også godt argumentere for, at en større diameter, også vil kunne fjerne noget af arbejdspresset på pumpen, og dermed nedsætte støj.

Men ja, du har ret. Jeg ser det når jeg sidder med grejet. Skal nok vende tilbage med enten dementi eller bekræftelse når den tid kommer.

En svag form for hvinen har jeg set omtalt i flere foras, men det er ikke mit indtryk, at vi taler om noget voldsomt larmende. Om det handler om forskelle i de enkelte samples, eller blot er et udtryk for "jeg kan ikke høre mit ATI 5770", ved jeg af gode grunde intet om. men nyt for mig er det ikke. D4'eren havde det i ret udtalt grad, og da de to unægteligt ligner hinanden en del, kunne man nemt forestille sig, at noget lignende også kunne ramme en D5.


Saint
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2010 13:43:26
Svar/Indlæg:
1971/31
#28

Et godt ordsprog er; hvis din d5 larmer, sidder du med en d4...

Det eneste som skulle kunne larme i en d5 er enten caps til pumpestyringen (men de er ssc så det sker bare ikk) og så er det lejet, men det brænder hurtigt hvis du kører den tør.... Men du kan jo høre din kammerats....

Folk der siger de ikke kan høre deres 5770 ligger bare ikk det samme i det som andre mennesker... jeg syntes heller ikk mit gamle 9800 pro (da vandkøling var nyt for mig) sagde noget, indtil jeg vandkølede svinet, så blev der stille...


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
12-08-2010 15:04:14
Svar/Indlæg:
2127/11
Hmm.. Man burde da kunne se forskellen på D4 og -5. Så hudt viskes er D4'eren uden hastighedsjustering.

Helt enig i, at opfattelsen af støj i høj grad handler om hvad man er vant til. Havde jeg haft den pc jeg har nu, for et par år siden, ville jeg have påstået, at den i praksis er lydløs. Det betyder så bare ikke, at den rent faktisk er det 🙂


Saint
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2010 20:23:41
Svar/Indlæg:
1971/31
#30

Nej nej, D5 findes både med reostat og uden reostat....

EDIT: og reostaten er egentligt det eneste som kan lave en høj hyle lyd udover lejet...

D2, D3 og D4 http://www.oberread.com/laing....

D5 http://www.candccentral.co.uk/... (her kan du vælge mellem reostat (655-b) og uden reostat (655))


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Saint d. 12-08-2010 20:24:31.