altså købte den herinde fra af "oil", han sagde i hvert fald han aldrig har oc'et den før. Om det er 100% korrekt, kan jeg ikke svarer dig på. Jeg har ikke oc'et det i hvert fald.
MvH
MiDo
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MiDo1337 d. 04-07-2010 23:17:50.
#6 Hej, har tjekket cpu-køleren nu, har pillet det ud og sat det i igen, uden held. Men ang. den rette spænding til rammene, hvordan kan jeg tjekke op på det? Jeg har ikke rørt noget i bios.
Moderator
Tilføjet: 05-07-2010 13:00:07
Svar/Indlæg:
4982/47
jeg ville nok lige få checket HDD´s og deres kabler (bukkede sata kabler kan gå i udu på under ½ år)
dertil kan du bruge Crystaldiskinfo eller speedfan (personligt mener jeg denne er bedst da du får flere oplysninger samt kan sammenligne dem i deres online database, dog kan du ikke se Start/stop count eller Powered on Hours readings i Speedfan udover som SMART data)
Mht ram så er det vist Pre-OC ram da PC 8800 ikke er en JEDEC standart... her skal du bare finde SLI-memory settingen i bios og slå den til (sæt den til Enabled/CPU0%) så gør mobo resten for dig
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 05-07-2010 13:03:15.
Moderator
Tilføjet: 05-07-2010 20:39:02
Svar/Indlæg:
4982/47
aner jeg ikke på dit mobo da det er et zotac 😛 men burde kunne lade sig gøre ellers har zotac lavet en svinestreg, for 780I chipsættet understøtter EPP/SLI/XMP ram op til DDR 1200...
Moderator
Tilføjet: 05-07-2010 20:59:51
Svar/Indlæg:
4982/47
hmm det passer jo slet ikke :P det er DDR 1100 ram, men EPP indeholde ikke den rigtige data kan man se (eller Cpu-z kan ikke vise det, men tror den læser rigtigt, da bios slet ikke kan læse EPP data når du ikke kan bruge SLI memory settingen)
tror bare du skal sætte dem som producenten siger, dvs sådan her:
og nå ja er ikke sikkert du skal have NB/SPP op når du kun har 1.9V på ram, men det er self værd at prøve at hæve den hvis der stadig er problemer, men start på auto, og ellers er alt op til 1.45V på NB/SPP helt fint og ufarligt 🙂
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 05-07-2010 21:04:29.
er det ligemeget hvad slags ram, så virker sli memory settingen? det er da klart fordel i det, hvis det bare er det der skal til, for har lige skrevet en mail til zotac hvad jeg lige skal gøre :)
Moderator
Tilføjet: 05-07-2010 21:11:10
Svar/Indlæg:
4982/47
det skulle meget gerne være bygget på det samme alle slags pre-OC ram... nogen forskellige producenter har dog lavet deres eget brand indenfor den her "nye" ram standart... så jo de burde alle virke, også i dit mobo 😛
men dog kan der self være ram som er udviklet så lang tid efter et givent mobo at den brugte standart ikke er standart i dit mobo, også er der self ram producenter som G.Skill her der bruger skæve DDR hvorimod de resterende 80% pre-OC ram istedet følger samme hastigheder som den alm JEDEC ram standart....