HwT's forside ligner lort

Om siden d.  17. juni. 2010, skrevet af Mads321
Vist: 2684 gange.

Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2010 02:49:44
Svar/Indlæg:
3162/326
Som tidligere skribent, kommer jeg med dette indlæg til at træde folk over tær'ne, og jeg vil på forhånd gerne udlægge en uforbeholden undskyldning, da det på ingen måder er noget personligt, og ej heller noget der skal tages for mere end et udtryk for undertegnedes standard.

MEN... Jeg havde i min tid som skribent glød, eller måske rettere en flamme, som brænde totalt ud, eller blev slukket, da jeg ikke følte den nødvendige opbakning og optimisme omkring hele HwT. Det være sig crew, brugere og mig selv inklusive. Det gik simpelthen ikke op i en højere enhed.

Det er efterhånden ved at være længe siden jeg trådte fra, hvilket som sådan ikke kan ligges på nogen personligt, andre end mig selv, for jeg har fået rigtig meget igen, og fået mange oplevelser for livet, bla. udlandsrejser betalt af de store hardwarefirmaer, og det er jeg selvfølgelig altsammen meget taknemmelig for!

MEN... (for anden gang). Jeg havde i min tid et hyr med at få mit eget arbejde, såvel som HwT i hele sin helhed, til at fremstå så professionelt som muligt, selvfølgelig uden at gå på komprimis med det faktum, at HwT er, og bliver, drevet af amatørere, dvs. ikke uddannede skribenter, journalister osv.

Det på trods, syntes jeg alligevel, at man som Danmarks 2. største hardwarehjemmeside (eller er det 3. efterhånden), at der må være en grænse for, hvor uprofessionelt man kan tillade sig at fremtone. HwT har et godt koncept, men det er et koncept som ikke tåler stilstand og tydelige afbræk, i form af mangel på "fingeren på pulsen".

Hele indholdet på denne hjemmeside består af en blanding af 2 ting;

1) Forumet, hvor brugerne så at sige bruger hinanden. Har man først haft en god oplevelse, så vender man selvfølgelig tilbage.
Her mener jeg virkelig HwT har sin aller største styrke, samtidig med den største misrøgt. Der findes nemlig meget få ting her i verdenen, som går i samme tempo som hardwareverdenen, og det har HwT mere eller mindre aldrig rigtg formået at fange.

2) Artiklerne, der er af seriøst varierende kvalitet.


Jeg vil nu, med forbehold for, at dette indlæg muligvis slettes, eller modereres, udlægge min egen holdning til, hvorfor det forholder sig sådan. Jeg vil igen understrege, at jeg på ingen måder er ude på at stille nogen i et dårligt lys, med mindre det selvfølgeligt er for en højere årsag, der er større end personerne der skygger for årsagen:


I den tid jeg var skribent på HwT, da havde HwT seriøst brug for mig. Jeg brændte så meget for min sag, at jeg faktisk var kodylt-hamrende ligeglad, om det var den nyeste processor:

http://hwt.dk/literaturedetail...

Det svedigste bundkort:

http://hwt.dk/literaturedetail...

- eller en semi-latterlig gizmo, som f.eks det vandtætte keybord:

http://hwt.dk/literaturedetail...

- Jeg gav den 190% skalle hver eneste gang, og dét kunne jeg sikkert havde blevet ved med, var det ikke for én ting:

Manden på toppen..

Jeg er ked af at sige det, men en uentusiastisk leder, der har en atitude, som om han ikke gi'r 2 potter pis, en havenisse eller en pudseklud, for hverken hans eget arbejde som leder, eller for de arbejdende skribenter og hjælpere, som har både flamme og glød til at løfte HwT til nye højder, ja han kan ikke meget andet end at kvæle den fælles ånd.

Dette er ikke noget personligt angreb, men en analyse fra perspektivet fra en tidligere, meget meget engageret skribent.

Jeg skriver alt det her, udelukkende i HwT's, og dermed i særdeleshed HwT's brugeres bedste henseende.

Der har åbenlyst været en meget stor udskiftning af skribenter, både før og efter jeg stoppede som skribent. Jeg skal ikke begynde og redegøre for denne udskriftning, andet end at der naturligvis må være en grund til, at skribenter ikke har, eller får, den fornødne indsprøjtning af gejst og gå-på-mod fra toppen. Noget må der jo i hvert fald ligge bag frafaldet. Tilfældigt vil jeg i hvert fald ikke selv vurdere det.

Ultimativt, har det betydet, at der er så mange nyes skribenter om bedet, at kvaliteten i artiklerne aldrig når over middel, og i mange tilfælde ligger kvaliteten faktisk noget inder middel, næsten lænende sig op ad desideret ringe. Det kan jo til dels komme sig af manglende opbakning, interesse og engagement fra ledelsens side.

Jeg forestiller mig det ikke særlig svært, at hive nye folk ombord et par gange om året, da der jo hele tiden vil være en ny, yngre (naiv) generation, som står på spring med gejst og glød, til at gi' meget mere til HwT, end de nogensinde vil få igen. Og herfra skal der lyde en kodylt, mega stor kudos til disse individer, for guderne må vide, at det er dem, om nogen, der holder HwT kørende, på trods af, at det overhovedet ikke er dem, der modtager den økonomiske gevinst, der er i at drive HwT, og som oftest samtidig er dem, der må stå for skud, når folk sabler artikler ned - selv om man kan argumentere, at de måske faktisk står for noget der ligner 40% af driften.

Hvor kommer det med forsiden og lort så lige ind henne?

- Den kommer lige her: Forsiden på HwT ligner lort, fordi der er ikke nogen der tager ansvar for at den ser ordenlig ud. Kan man som ansvarlig leder for en hjemmeside, ikke engang finde ud af at resize et billede, så det rent faktisk er til at se hvad det skal forestille, eller at tyde en tekst, så er man i mine øjne 999% diskvalificeret fra sit job på toppen.

Der er indfra og ud, mange ting der kan sættes en finger på, men nu har jeg altså valgt at sætte mig på forsiden. Jeg vil tro det tager noget der ligner 20minutter for en abe, at downloade, læse en trin-for-trin guide, og finde ud af at rezise et billede, så det paser med de 100x100 thumpnails der er på forsiden......!!!!!

Jeg mener ikke, at man kan retfærdiggøre sit job på toppen på HwT, hvis ikke man har noget så banalt på plads. Det er simpelthen disrespeckt, for alle de unge, kloge, taltenfulde mennesker, som står på spring for at gøre noget for HwT.


Mine 5 cents (eller er det 25?), er vist ved at rende ud i jukeboxen.


Mit håb og ønske med dette indlæg, er i aller højeste grad, at sætte fokus på HwT's videre overlevelse, og fremtoning på den danske hardwarescene. Er det bare mig der er emsig, eller har for høje standarder, så lad mig selvfølgelig vide det, men tro mig når jeg skriver det: HwT's bedste er min første prioritet.


Mvh. Mads 🙂


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Mads321 d. 17-06-2010 03:02:21.
(FIH)
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2010 04:27:17
Svar/Indlæg:
2687/71
al respekt for dit indlæg Mads 🙂

men jeg har snart opgivet, der har været SÅ MANGE forslag til denne side

og JEG har GANG PÅ GANG sagt at hvis der mangler penge for at det bliver gjort prof så skal jeg være mere end villig til at spytte i kassen, og jeg tror/ved også at rigtig mange andre derude ville gøre det samme, for jeg vil IKKE se denne side dø

men igen, hvis der intet sker, og jeg mener INTET, og folk som Pizzadude kommer og sabler ens forslag ned med den samme sørgelige sætning hver gang, tja så dør denne side MEGET snart

og så kommer der den samme "vi er igang med det" sætning, yeah right, det har i været de sidste mange år, men hvad fuck er der sket? INTET, eller stortset INTET imo

og de seneste par ugers MANGE tråde ang forsømmelse af forum, nazi stemning ang links osv gør det heller ikke bedre

men jeg håber self på det bedste for siden og at der snart bliver gjort noget ved det hele, ellers ser fremtiden dyster ud.


Selas
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2010 04:46:43
Svar/Indlæg:
2845/91
Ja det er der noget om, generelt set læser jeg sjældent anmeldelser fra Danmark fordi jeg gerne vil have flere ting testet op imod hinanden af folk der har erfaring og fra flere forskellige sider (via google), det vil altså sige at jeg primært bruger denne side for forumet fordi folk her ved lidt mere om tingene end andre steder og jeg godt kan lide at hjælpe andre.
Dog synes jeg forsiden ser nogenlunde ud, det hjalp i hvert fald på det da den blev opdateret for nogle år siden.

ps du glemte at nævne de crashes der har været, eller de det også ved at være et års tid siden egentlig?

Hm... skrev det her for en times tid siden men så gik siden ned.. fedt... damn backup. ^^


heinrich
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2010 06:36:11
Svar/Indlæg:
1341/56

#2
serveren resetter altid omkring kl 3 hver nat. sådan har det været i umådeligt lang tid 🙂 vidst noget med et memory leak problem hvis jeg husker rigtigt.


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2010 07:23:13
Svar/Indlæg:
2576/125
#0 Du har så evigt ret. 🙂 Og nej, det er ikke ironi. Hver gang de siger at det er artiklerne og nyhederne, der driver siden, ja så korser jeg mig. For der er ingen af de to ting, der er på højde med det man kan finde andre steder. Så som så mange andre er jeg her for forum, men det fatter den ledelse åbenbart ikke, og derfor er der meget som vi gerne vil ændre til det bedre, som bliver sablet ned. 😕
Især nyhedssektionen er jo næsten kun kopi/sæt ind fra comon og andre nyhedssider, hvilket er fint nok. Men ofte har det faktisk været brugerne som er kommet med de fede nyheder, som så på mystiskvis pludselig dukkede op på nyhedssiden.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2010 08:21:43
Svar/Indlæg:
20170/383
Alle de hersens tråde om hvor ringe hwt er da ved at være en lille smule trættende. Altså, egentlig er kritikken jo ganske berettiget, men Emillos har jo allerede udtalt(skrevet) og erkendt at du har været for langsomme til visse ting og at der nu vil blive taget hånd om tingene.

Men du har jo ret Mads, og jeg håber virkelig HWT kommer på banen igen, med ordentlige artikler i fremtiden osv.

Ikke at forklejne OCteamdenmark.com, men siden startede i mine øjne lidt som en undergrundsside og sidder nu med et design og artikler som hwt kun kan drømme om.

Jeg håber at artiklerne her på siden igen når en kvalitet som Nonig, Polarfar og de andre gamle nisser formåede.


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2010 10:34:25
Svar/Indlæg:
2576/125
Du har ret tom. Var lige inde og tjekke OCTD, og hold da helt kæft den side virker Pro i forhold til HWT. Der kan den her gamle rustne side da ikke følge med. Så må vi se om forummet er lige sp godt.


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
17-06-2010 11:32:20
Svar/Indlæg:
5258/240
på en måde kan jeg godt lide det her forums layout da det er let og overskueligt. hvis man kigger på tewaks hp så kan man slet ikke finde rundt. sådan må det aldrig ende.

Men et lille ansigts løft ville gøre underværker, som tom siger noget ala octdk.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
17-06-2010 13:16:46
Svar/Indlæg:
15982/637
HWT har lignet sig selv i mange år efterhånden og en lettere ansigtsløftning er måske nok tiltrængt. Mht artikler og kvalitet så må jeg indrømme at jeg i den senere tid slet ikke har læst nogen. Standard var lidt for svingende til at jeg kunne "holdes ved". Men jeg håber da at der sker noget, så de kommer op i niveau igen. Pt. holdes HWT oppe af den massive brugere skare og de kompetente personer og svar der til tider er at finde.
Hvis en ansigt løftning skal til skal den være velovervejet og være unik for HWT - den skal ikke være en "hurtig kopi" af noget andet... det er siden ikke tjent med 🙂


Mht. OCTDK ja så er der sket ting og sager siden begyndelsen, men det har også været meget tidskrævende og krævet en god koordination ml. aminds og crew der - især har Nosfer@tu virkelig ofret megen tid/penge/energi på projektet - samtidig med han er tovholder for en flok vilde krabater... og at man får et opkald engang imellem for at høre hvordan det går, ja så er man altså bare mere motiveret for at yde en indsats og give den en skalle 😎


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 17-06-2010 13:18:10.


The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
17-06-2010 13:19:19
Svar/Indlæg:
4741/1690
Mads321..

Du ved udmærket godt, at vi iht. vores forumregler ikke ønsker person angreb i vores forum! - alligevel fremsætter du tid til anden angreb på min person, det er du velkommen til i form af en mail eller PM.
At du så gør det i et åbent forum og alligevel undskylder herfor er mig uforståeligt!
Når dette så nu er bragt op igen, vil det af hensyn til læserne ikke blive slettet eller modereret på nogen måde!

Men jeg vil bede dig om efterfølgende at sende en mail om dine synspunkter til mig personligt, samt sætte Polarfar på Cc da han er daglig ansvarlig for artikler og skribenter - min opgave på Hwt er primært kontakt til producenterne.

Du er meget velkommen via mails, da vi ikke ønsker at denne tråd skal blive mudderkastning - til at underbygge, hvorfor du mener at jeg i dine øjne er en uentusiastisk leder, der har en attitude, som om jeg ikke gi'r 2 potter pis, en havenisse eller en pudseklud, for hverken mit eget arbejde som leder, eller for de arbejdende skribenter og hjælpere, som jeg både flamme og glød til at løfte HwT til nye højder, - og ja jeg kan ikke meget andet end at kvæle den fælles ånd.
Positiv kritik tages selvfølgelig til efterretning, når vi mener den er berettiget!

Når en website som Hwt.dk, nu er blandt de 2-3 største på 10år, må man vel sige at vi har en berettigelse og jeg mener ikke at du har ret i at vores artikler er af så lav kvalitet som du mener, tværtimod så prøver vi hele tiden at højne kvaliteten af dem.

Når en artikel er færdig fra en skribent, gennemlæses denne af en Red. Ass. og godkendes eller sendes retur til skribenten for rettelser - herefter når dette er på plads godkender Red. Ass. artiklen og den sendes så til en korrekturlæser som gennemlæser artiklen og retter grammatik og stavebøffer før artiklen frigives på Hwt - det burde du vide, og vi mener at vores artikler er af temmelig høj karakter.
Sådan som du skriver det, er det også en kritik af Red. Ass. arbejde samt ikke mindst af Polarfars - så du må gerne komme med eksempler (links) på artikler, som i dine øjne er midrange eller decideret ringe.



#1
Vi dør IKKE - og har IKKE tænkt os at lade Hwt dø, selv om nogen måske gerne så det, beklager.. 😉




#6 + #7 + alle jer andre....
Skulle en af jer kende en dygtig designer grafiker, som skulle have lyst til at være med til at gi Hwt en ansigtsløftning, høre vi gerne herom - der kan skrives til st@hardware-test.dk


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af The Boss d. 17-06-2010 14:27:30.


Fenris
 
Superbruger
Tilføjet:
17-06-2010 13:25:47
Svar/Indlæg:
60/6
God lille debat, som vi jo nok har set komme, hvis man skal være helt ærlig.
Jeg skriver ikke meget men læser hellere artikler og diverse indlæg.


Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2010 14:37:02
Svar/Indlæg:
3162/326
@The Boss

Som jeg skriver, så handler det mere om HwT, der gerne skulle være større end et enkelt individ, og derfor ser jeg det altså ikke som et personangreb, men som min egen udlægning af, hvordan og hvorfor HwT umiddelbart sidder lidt fast.

Jeg vil gerne tage debatten med dig over PM, e-mail, telefon eller SMS, men jeg tror du har brug for at høre det fra mere end kun mig. Jeg har ikke nogen intentioner om at prøve at knække dig på nogen måde. Det er jo ikke sådan, at jeg ikke bryder mig om dig som person, for det gør jeg så absolut.

Nu nævner du Polarfar, som igen er blevet en stor del af driften. Jeg har ikke andet end ære til overs for den mand. Han er uden tvivl den jeg har set mest op til, mht. artikler, måden de er skrevet på, indholdet i dem osv.

Helt internt, så ved du godt hvor meget jeg gerne vil se HwT få den success, som der så absolut er et stort potentiale for. Jeg ærger mig bare så meget, når jeg kan se det samme mønster gentage sig, igen og igen. Nye skribenter flyver ind og ud, på trods af (og det ved jeg jo selv), at det faktisk langt, langt hen ad vejen, er et rigtig fedt arbejde, der giver rigtig meget igen, både på det personlige plan, men da også rent materialistisk. Min ejen computer har da i hvert fald fået, jeg ved ikke hvor mange overhalinger, i den tid jeg arbejde som skribent, og det var fedt altså.

Tilbage til sagen...

Når jeg skriver noget som. "ikke gi'r 2 potter pis, en havenisse eller en pudseklud, for hverken mit eget arbejde som leder, eller for de arbejdende skribenter og hjælpere, som jeg både flamme og glød til at løfte HwT til nye højder, - og ja jeg kan ikke meget andet end at kvæle den fælles ånd."

- så mener jeg faktisk ikke at jeg rammer helt ved siden af. Jeg er klar over, at det er en mega stor generelisering, hvilket den selvfølgelig ikke er, eller skal tolkes som.

MEN, der ligger selvfølgelig en sandhed bag, og jeg mener seriøst, at jeg har mærket på dig, mange, mange gange efterhånden, at du ikke rigtig gider HwT. Jeg tror der har været perioder, hvor du har overvejet af trække stikket, og sige, at det var så det, for nu gider du ikke mere. Bare det at du har siddet og overvejet disse ting, det viser jo om ikke andet, at der må ligge lidt sandhed bag det jeg skriver. Jeg kan selvfølgelig på ingen måder sige at ovenstående er sandt for dit vedkommende, men det er præcist sådan det har virket på mig - det står altså for egen regning!

Jeg tror HwT er sådan lidt hverken eller for dit vedkommende, at der ikke rigtig er nogen gejst tilbage, men at du heller ikke vil slippe taget. Det kører altså lidt i tomrum, og det smitter af hele vejen ned igennem rækkerne.

"Når en website som Hwt.dk, nu er blandt de 2-3 største på 10år, må man vel sige at vi har en berettigelse og jeg mener ikke at du har ret i at vores artikler er af så lav kvalitet som du mener, tværtimod så prøver vi hele tiden at højne kvaliteten af dem."

- Her er vi altså ikke enige, for når den gennemsnitlige skribent måske holder ved i et halvt eller et helt år, så er der ikke noget der kan forbedres. Den eneste måde det kan ske på, er hvis de nekelte skrbenter bliver dygtigere, og formår at brænde noget af deres glød fast i deres arbejde, så det smitter af på læseren. Det er bare ret svært, når der ikke er en permanent fast skare, der sammen løfter arbejdet til nye højder.

Måske jeg har set for meget til Gordon Rampsy på TV, men metoden med at prikke lidt, hvor det måske gør mest ondt, kan altså være en meget god måde, at få en leder af f.eks en restaurent, til at indse, hvor skidt det egentlig står til. HwT er måske i virkeligheden et af dine kæreste eje, men jeg tror du sidder fast i en lidt halvbenægtende tilstand, hvor kritik simpelthen præller af. Enten fordi du tager det for personligt, og har svært ved at arbejde med det af den grund, eller fordi du har givet op.

Igen, så er det rent gætteri... Jeg ved det naturligvis ikke!

"Når en artikel er færdig fra en skribent, gennemlæses denne af en Red. Ass. og godkendes eller sendes retur til skribenten for rettelser - herefter når dette er på plads godkender Red. Ass. artiklen og den sendes så til en korrekturlæser som gennemlæser artiklen og retter grammatik og stavebøffer før artiklen frigives på Hwt - det burde du vide, og vi mener at vores artikler er af temmelig høj karakter.
Sådan som du skriver det, er det også en kritik af Red. Ass. arbejde samt ikke mindst af Polarfars - så du må gerne komme med eksempler (links) på artikler, som i dine øjne er midrange eller decideret ringe.
"


Det er såmænd ikke fordi, der ikke er folk nok til at gennemlæse og rette fejl i artiklerne. Var artiklerne skrevet af en skribent med flere år på bagen, med en erfaring, indsigt og en flamme i sig, så tror jeg faktisk slet ikke man vil lægge mærke til småfejl.

Hvad sker der f.eks for at teksten de første 30-40 linier, altid er presset mere sammen end resten? Med mit meget begrænsede og selvlærte kendskab til hjemmesidekode, så vil jeg tro det er noget der kan rettes på meget kort tid. Lige præcist dét problem, er faktsik meget symptomatisk på resten, da det er en vaske ægte "hverken-eller", hvor det virker som om der er tænkt "det virker, så tør vi ikke pille ved det - vi la'r det være".

HwT er Danmarks bedste hardwareside efter min mening, for det er her man finder de rareste mennesker på forum. Folk er altid meget flinke til at hjælpe hinanden, og det er lidt som om, at hele driften med artikleskrivningen, faktisk er en overbygning af denne charme. Det er jo et koncept der har fungeret i 10 år efterhånden, så hvorfor skulle man dog lave om på det? Det syntes jeg som sådan heller ikke man skal, men man skal heller ikke hvile på laurbærerne, hvilket jeg i meget stor grad syntes der har været gjort, i løbet af de seneste par år.

HwT har jo knapt nok overlevet pga. manglende vedligehold, så serveren har været shippet frem og tilbage, og har været nede så mange gange. Det burde ha' været det ultimative opvågningskald!

Som det er lige pt. så sidder jeg med en forventning om, at det kan ske igen, når som helst. For der er ikke et eneste tydeligt bevis udadtil, at der bliver optimeret, og gjort noget for, at HwT kan blive ved med at udvikle sig.

Jeg syntes bare det er så pisseærgeligt!

- og helt ærligt... syntes du lige præcist denne tråd, er det bedste sted at annoncere for en ny grafiker?


Jeg holder sgu af hwT, og det betytyder hver som én, af de personer der står bag. Det gør ondt at se den gamle skude gå ned 😩


Elitesoldaten
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2010 15:28:47
Svar/Indlæg:
2038/121
#9 Når dette så nu er bragt op igen, vil det af hensyn til læserne ikke blive slettet eller modereret på nogen måde!

Det er sgu dejligt at i gør det sådan! og så nævner du at i er blandt de 2-3 største, hvem er større end HWT.dk? I kan umuligt mene at Hol.dk er en seriøs konkurrent.


The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
17-06-2010 16:55:46
Svar/Indlæg:
4741/1690
#12

Tak, Tweak.dk er større end Hwt.dk - og ja, Hol er jo en nyhedsside (og en af de bedre 😉 )


#14
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2010 17:11:40
Svar/Indlæg:
3100/53
En ting jeg syntes er sjovt, er at stort set alle produkter der bliver lavet anmeldelser af, får "product of the year" lol:P Årene går sku hurtigt herinde. 🤣


kvist1992
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2010 17:12:03
Svar/Indlæg:
3565/372
Hol.dk er ikke en nyhedsite længere desværre, de har ikke lavet en eneste nyhed siden 3. maj 😕


(FIH)
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2010 17:12:33
Svar/Indlæg:
2687/71
#13 Hol er jo en nyhedsside (og en af de bedre

jaja.....den side sker der jo INTET på



Darkbuller
 
Nørd
Tilføjet:
17-06-2010 17:52:26
Svar/Indlæg:
6/0
#13 Jeg ved ikke om du mener det ironisk eller om du er seriøs i at du syntes hol er en af de bedre nyhedssider.

#16 Der sker masser på hol.dk! Er du sinder den side er der aktivitet på, at det så er noget **** 99% af dem lukker op for er en anden side af sagen 😛


(FIH)
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2010 17:54:56
Svar/Indlæg:
2687/71
#17 læs lige igen, jeg havde markeret nyhedside, IKKE forum,



#19
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2010 18:00:07
Svar/Indlæg:
3100/53
#17
lvl 80 druide til salg :P


Darkbuller
 
Nørd
Tilføjet:
17-06-2010 18:23:00
Svar/Indlæg:
6/0
er den ally ? ;b


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2010 18:33:00
Svar/Indlæg:
20170/383

#9

For nu lige at vende hele artikel-debatten igen.

Det undrer mig i den grad. Hvis der virkelig er 2-4 folk til at gennemlæse og kontrollere hver artikel før den bliver lagt online, så mangler I i den grad kompetente korrekturlæsere. Der er som oftest 3-4 stavefejl og andre bøffer pr side i hver artikel.

Som tidligere nævnt så undrer der mig i en grad at der fyldes så meget ligegyldig snak på hver artikel. For eksempel, hvorfor skal man bruge 1/4 side på at snakke om Hummer og 100 kg højttalere. Der er lige for mange desperate forsøg på morskab i artiklerne. Men det er sgu ikke sjovt, man sidder i stedet med krumme tæer.


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
17-06-2010 20:05:55
Svar/Indlæg:
4437/91
#20 .. ROFL! Lige i øjet 😉

OnT så er jeg sååå træt af folk der piver og whiner over ting de ikke gør en skid ved. Jeg har hentet Whine Block+ til min browser så jeg kan slet ikke læse #0 !
Jeg er meget mere interesseret i at gøre noget ved tingene. Så hvis det er et facelift HwT skal ha, så lav dog et topic om det, og få folk i gang. Det er pinligt at prokke sig over stavefejl og mangler i stedet for at melde sig på banen og hjælpe med til at hjælpe.
Anyways, hvis jeg ikke får arbejde inden for den nærmeste fremtid, efterlyser jeg et par stykker til at hjælpe mig med et udkast til en ansigtsløftning.

OffT: HwT's forside matcher helt vildt godt min Win2K GUI 🤡


Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2010 00:19:52
Svar/Indlæg:
3162/326
#22

Tror vidst lige du skal læse hvad jeg skriver forfra. Jeg HAR været med til at hjælpe, da jeg jo er tidligere skribent på siden 😉 Det er ikke fordi jeg bare brokker mig, for brokkens skyld. Jeg brokker mig fordi, jeg gerne vil være med til at gøre HwT endnu bedre !


M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2010 02:08:38
Svar/Indlæg:
4112/52
#0 Du rammer hovedet på sømmet på nogle fronter.
Jeg var selv en af de bærende kræfter på Computergeil, og da den ansvarlige for siden mistede "modet", så gik det hurtigt ned af bakke.
Vi var 3 entusiaster der bar nyheds-flowet det første år, hvor jeg stod for 80%, men hver gang man kom med forslag til forbedringer, så det ville være mere overskueligt, så fik man at vide: "Vi har besluttet det skal være sådan, og så bliver det ved med at være sådan".
Noget tid senere indser de så, at det man foreslog meget tidligt i forløbet, var rigtigt, men fremlægger det som værende deres gyldne æg, deres geniale idé.

Nosferatu var også bag CG, og en ganske god leder til at "vække" folk, når de var lidt passive, men når leddet mellem ham og skribenterne, ikke har nogen som helst entusiasme, ikke følger op på de ting der er blevet startet osv. Så mister man sq selv moddet, og gider ikke mere at være med.


#9 HWT er kun så stor i dag som det er, pga. Overclocking.dk blev "solgt" til jer, i forbindelse med hans personlige firma-eventyr (som der kom flere god ting ud af).
Havde overclocking.dk stadig eksisteret seperat af HwT, så havde HwT ikke været nær så stor.
Det er integrationen af forummet fra OC.dk der har fået jer til at blive store, ikke jeres artikel-strøm.

Jeg selv bruger forummet som sekundært forum, når jeg har behov for noget "nørderi", eller skal sælge mit brugte computer udstyr. Der er samlet mange "nørder" og entusiaster herinde, der kan komme med god baggrundsviden. Men face it: De "store kanoner" er smuttet fra forummet, og bruger det stort set kun til at sælge deres brugte udstyr. Her kan nævnes navne som Lars og Vanovich bl.a.
Der er så kommet andre der tror de er noget, men ikke kan finde ud af at argumenterer for deres mening, eller dokumenterer at deres ord er korrekte, men det er en anden debat.


Artiklerne er blevet lidt bedre, igennem de sidste år, men som der er andre der har nævnt tonsvis af gange: Hvorfor får 75% af produkterne der bliver testet her på sitet som minimum bronze prisen! Så er der jo ikke noget spændende/særligt ved at have en pris fra HwT.dk, for de bliver jo bare kastet ud med en sne-skovl. Det er en af de ting jeg husker som noget af det mest positive fra CG.dk, at det skulle fandenme være et godt produkt, før der kom nogen priser på bordet.

Jeg vil give #21 ret: Få fat i nogle bedre korrektur læsere, for det kan godt være de fanger en del bøffer, men de efterlader skisme også mange i de færdige artikler.


The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
18-06-2010 08:40:09
Svar/Indlæg:
4741/1690
#24 + alle andre..

Tak for jeres indlæg, de bliver læst og overvejet nøje, især hvis vi kan blive ved med at holde tråden ren for mudderkastning!

Til din bemærkning om hvorfor Hwt er så stor som Hwt er vil jeg gerne korrigere lidt.
Heo startede Overclocking.dk i 1999 og vi startede sammen Hwt.dk i 2000 - på det tidspunkt var det tanken at Hwt skulle "føde" Overclocking med artikler.
Tiden gik og OC gik fra at være nørdernes hemmelige paradis, til at være noget de fleste kunne lege med ved hjælp af et par museklik - hvilket gjorde at interessen for OC, læsermæssig faldt temmelig meget.

På et tidspunkt, løb Overclocking ind i nogle programmerings mæssige kriser i forbindelse med opdatering af designet, hvilket betød at Overclocking hen over en periode på 3-4 måneder mistede mange læsere som så gik til bl.a. især Hol og Hwt.

På dette tidspunkt var Heo i gang med at udvikle sin firma ide og ville prøve denne af, vi besluttede så da Hwt på dette tidspunkt havde ca. 45% flere besøgende end Overclocking, at slå de to sider sammen (overclocking blev ikke solgt til Hwt - det er stadigvæk Heo som ejer domænet) og så gå lidt mere efter mainstream brugerne end efter nørderne, som var og er en lille gruppe i den store helhed.

Og ja, mange gode bærende kræfter fra OC og Hwt har forladt skuden, hvilket ikke er unormalt.
Vi ser til stadighed at folk hopper fra, når der kommer fokus på job og uddannelse, den eneste ene "kæresten" dukker op, barn i vente, giftemål, husbyggeri i nævnte rækkefølge. - og vi ser også, at når der er faldet lidt ro på, vender nogle "gamle" skribenter tilbage igen.

Udskiftningen blandt crew sker for det meste ikke løbende, men mange gange inden for samme tidsrum, fordi det at være crew på Hwt ikke KUN er en opgave om at skrive artikler, men i høj grad også baseret på et socialt sammenvær/hold - og nå nogle af vennerne, som man har været "på" med i 3-4 år stopper og har lyst til en pause, så er det også nogle af ens venner der forsvinder.
Derfor tager det tid at bygge et nyt hold op, når der kommer nye crew til...

Jeg synes personligt at en ganske høj procentdel af vore artikler holder et højt niveau og at vore korrekturlæser gør et godt arbejde.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af The Boss d. 18-06-2010 08:54:26.


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
18-06-2010 08:42:05
Svar/Indlæg:
4437/91
#23 .. Jeg skriver ingen steder at du ikke har ?! Men jeg prøver at poientere at det ville give mere mening hvis der i stedet blev oprettet en tråd om hvor fedt det ville være hvis der var nogle stykker der gad hjælpe dig!
Alt andet er whine.


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2010 09:15:04
Svar/Indlæg:
2823/238
Synes ikke du kan retfærdiggøre de ting du skriver med at det er for hwt´s eget bedste.

Som skribent ved man selv hvorfor man melder sig, og jeg mener ikke at det er Bossen´s job at holde skribenterne i hånden, det er vel ikke for at imponere ham eller få ros af ham at man gør det man gør?

Ikke at sige at der sagtens kunne være lidt mere opbakning og ros generelt, fra crew/Boss og ikke mindst brugerne, men imens man arbejder er det jo egentlig selvstændigt arbejde.

Jeg tror at du selv (som du også selv har skrevet) har taget imod for meget, og sagt ja til for mange ting, og på den måde SELV været skyld i at din flamme er blevet slukket.

Jeg er selv stoppet som skribent for nyligt, og det var mest af alt pga. manglende lyst, og fordi at tiden bare ikke er til det, har jo uddannelse, kæreste, barn og kampsports undervisning jeg skal passe ved siden af.

Der er helt klart ting som kan gøres bedre, men det er som sagt på hobby basis, og af glade 🙂 amatører, derfor kan man ikke forvente et top notch og professionelt site.

Der er faktisk mange inkl. mig selv som faktisk er glade for det simple og ligetil layout og måde hwt fungerer på, hwt er speciel, den er for "os" og den er ikke mindst herre meget LAKS! er bange for at det nemt kan blive for HOL.dk agtigt, eller overfladisk med nyt og shiny design, hvis i forstår hvad jeg mener...


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2010 09:29:09
Svar/Indlæg:
8947/160
27# Jeg er helt enig i det sidste, og det er det vi skal tilbage til. Dette site har/kan noget de andre ikke kan. Det er en udefinerbar stemning. Herre meget LAKS, faktisk burde der være en regel om flere lakseinspirerede artikler. LAAAAKS. 😉


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
18-06-2010 12:50:19
Svar/Indlæg:
15982/637
Muligheden for at lægge billeder ind og lave "quotations" vil i min bog tælle pænt højt på forum delen.


Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2010 13:25:18
Svar/Indlæg:
3162/326
#27

Du har helt ret i, at jeg selv har påtaget en rigtig stor arbejdsbyrde da jeg var skribent. Det kan- og kunne jeg også sagtens forholde mig til - ikke noget dér. Det er bare lidt ligesom i VM i fodbold, hvor vi ser de store stjerneangribere floppe gang på gang. På deres klubhold er resten af spillerne trænet, netop for at passe til deres store tjerneangribere. Når stjerneangriberne så dukker op til et VM med en atitude, som om at det er dem selv alene, der vinder for deres klubhold, så er virkeligheden jo en helt anden. De får ikke scoret, fordi det ikke er det samme hold de har i ryggen.

Der er selvfølgelig også eksempler på, at en god træner, kan få de store stjerneangribere til at blomstre på deres respektive landshold, men det kræver jo engagement, indsigt, velholdenhed og en tillidsfuld udstråling som leder.

Jeg siger IKKE, at The Boss, eller andre for den sags skyld ikke besidder de evner og kræfter der skal til, men jeg vil med den indsigt som jeg har fået i min tid som skribent, bare gerne gi' mit eget bud på, hvorfor tingene står til som de gør.

Der er dog ikke nogen enkeltperson, med undtagelse af The Boss, der kan samle tropperne, fastlægge taktikken, og drive holdet videre.

Så kan der komme nok så mange Ronaldo'er til holdet - hvis ikke taktikken er klar for hvert enkelt mand på holdet, så spiller vi altså af lort - og taber kampen.


Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2010 13:26:20
Svar/Indlæg:
3162/326
#26

Har været der... Først kæmper man kampen. Vinder man ikke, så bliver man frustreret.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2010 13:32:42
Svar/Indlæg:
20170/383

Jeg må indrømme Mads.. Det hele ligner lidt at du gerne vil sende en masse svinere afsted men samtidig tør du ikke rigtigt ved stå din mening.

Du kommer med en masse brok, meget af det er ganske berettiget, og skynder dig bagefter at unskylde for det hele og jeg ved ikke hvad.

Samtidig er kalder du det ikke brok eller svinere. Nej det er bare gode råd til hvordan hwt kan blive endnu bedre..

Altså helt ærlig.. Kald da en skovl for en skovl og en spade for en spade.

Du kan da ikke sidde og kalde Bossen for inhabil og næste sætning der undskylder du.

Som nævnt, jeg er ganske enig i meget af kritikken rettet mod hwt i den seneste tid.

Men synes satme denne tråd er lidt til grin. Og ja, ved godt jeg selv har kommenteret i #21.


MightyWanker
 
Overclocker
Tilføjet:
18-06-2010 14:21:48
Svar/Indlæg:
175/25
Mads...

"Har været der... Først kæmper man kampen. Vinder man ikke, så bliver man frustreret."

Og så besluttede du dig for at destruktiv eller hvad?

Enten behandler du tingene som en produktiv process, hvor du kommer med problemstillinger og måske endda løsningsmodeller for at forbedre tingene, måske endda så meget at du selv ville kunne deltage i crew igen, eller også laver du tråde hvor du sidder og kaster med lort og hele budskabet drukner i et bjerg af afføring.

Begge dele kan ikke lade sig gøre, det bliver for utydeligt og forvirrende, så meget at det ikke helt fremgår hvad du egentligt mener. Og hvorfor kommer du med det hvis du ikke gider deltage i HWT alligevel?

I øvrigt omkring at Steen er inhabil.. Tjah well, han har sine golden days, men såvidt jeg husker var du heller ikke altid helt på toppen og ingen af os er perfekt, så hvor vil du hen med det?


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af MightyWanker d. 18-06-2010 14:23:42.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2010 14:31:19
Svar/Indlæg:
20170/383
#33

Jeg vil bare lige påpege at jeg ikke mener Steen er inhabil.. Det var blot skrevet som reference til det Mads tidligere har skrevet i denne tråd.


Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
18-06-2010 14:46:50
Svar/Indlæg:
2309/846
Jeg er til dels fuldstændig enig med dig mads, og jeg synes også det ind imellem er frustrerende at se så mange gode kræfter ligge under for andres ugidelighed og manglende evner.

De punkter du påpeger er den præcise grund til at jeg har påtaget mig jobbet som redaktør, både for at hæve niveauet på artiklerne, og for at støtte Steen i arbejdet. Til at få det til at glide har jeg så to redaktions assistenter der, sammen med undertegnede, skal sørge for at vi holder et så højt niveau som muligt. Tredie bastion er så korrekturlæserne, men der er ingen garantier for at der ikke kan ske smuttere, eller at vi får lagt en forkert vinkel på en artikel. Men så har vi heldigvis et en masse dygtige læsere og brugere af HwT der kan komme med råd og rettelser. Jeg kan ikke være alle steder eller nå at læse alle artikler. Som den ene red.ass sagde til mig forleden - hvis HwT skulle være som jeg vil have det, så skulle jeg selv lave alle artiklerne. Sådan har jeg det også selv, men det er ikke en mulighed.

Jeg ved godt at Steen på et tidspunkt har snakket om at trække stikket, men når man på det tidspunkt sidder alene med lorten, intet virker, programmøren er skredet og den serveransvarlige beslutter sig for at begå professionelt selvmord, så kan jeg godt forstå det. Man er nødt til at have nogle ildsjæle omkring sig ellers brænder man selv ud.

Når vi på forum skriver at vi arbejder på tingene, så mener jeg rent faktisk det jeg siger. Der er en liste over ting der skal ændres, og det bliver ændret. Som du også ved så kører HwT udelukkende i kraft af frivillig arbejdskraft, og det gælder hele flokken. Det er kun sket få gange at der er blvet hyret folk til en aftalt løn for et bestemt stykke arbejde. Den måde at gøre tingene på sætter nogle begrænsninger, bl.a de tidshorisonter vi er nødt til at arbejde med. Derfor sker ændringerne ikke fra den ene dag til den næste. Det er et stort spil tetris, hvor man konstant skal vende brikkerne så de passer.

Jeg har for nylig sørget for at vi fik gang i nyhedsflowet ved at sætte fire mand på opgaven. Der er to tilbage efter 5 uger, hvilket jo er frustrerende, men der er ingen kære mor, og vi skal op på hesten igen. At folk mister lysten eller bliver fyret fra jobbet, eller hellere vil bruge tiden på huset og kæresten kan vi jo ikke kæmpe imod. De er ikke ansat, og skylder i princippet ikke noget, og opsigelsesvarslet er 0 min.

Derfor er det jo også træls at se se dygtige skribenter som dig selv smutte, vel vidende at de ikke hænger på træerne. Men igen - op på hesten og videre. Jeg kan kun drømme om at vi havde 100.00 læsere om dagen og et budget til at have 7-8 fastansatte mennesker til arbejdet - men det har vi ikke - og det får vi ikke i nærmeste fremtid. Jeg har selv fuldtidsjob, kone, tre unger og et gammelt hus så HwT kommer ind i nøje afmålte doser. Ellers ville jeg selv brænde ud.

Jeg ser ikke HwT som en kamp der skal vindes, men som en dynamisk enhed der hele tiden ændrer sig i forhold til de mennesker, der gør en indsats.

Så kan jeg kun håbe på at det er godt nok.

mvh

Polarfar



MightyWanker
 
Overclocker
Tilføjet:
18-06-2010 14:53:18
Svar/Indlæg:
175/25
#34 tom81

Den var heller ikke ment som svar til dig, men kan godt se misforståelsen 🙂


#35 Polarfar

"Jeg ser ikke HwT som en kamp der skal vindes, men som en dynamisk enhed der hele tiden ændrer sig i forhold til de mennesker, der gør en indsats. "

Snøft, det er smukt Morten, smukt 😛


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MightyWanker d. 18-06-2010 15:14:40.


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
18-06-2010 15:56:50
Svar/Indlæg:
2127/11
MightyWanker.. Hvis HWT på et tidspunkt fandt på at uddele priser for mest cool brugernavn, skal der fandme dukke noget genialt op, for at du ikke fik min stemme 😛


Først og fremmest: Hatten af for Mads. Det må ikke have været nemt at skrive denne tråd. Må dog læne mig lidt op af Tom, og uddele kritik for lidt vag/ulden holdning. Nu er det jo heldigvis sådan, at man dels dømmer på det konkrete, dels på ens kendskab til personen bag. Få skribenter her på sitet har imo udvist større engagement gennem tiden, end netop Mads. Derfor er der imho også større vægt bagved, når udtalelserne kommer fra ham. Ydermere støtter Polarfar, i sin yderst sympatiske kommentar, også op om nogle af kritikpunkterne, så det er næppe helt ude i sovsen. Det uldne hænger vel sammen med bondeanger over at have angrebet folk man tidligere har arbejdet tæt sammen med, kunne jeg da i hvert fald forestille mig. Drop det Mads. Uanset hvor enig eller uenig ledelsen måtte være, har du førstehåndserfaring med arbejdsmiljøet, og dine tanker har derfor lige så meget berettigelse som resten af flokkens. Stå ved hvad du mener.


De første gange jeg var involveret i kritik af ledelsen her på sitet, gik jeg fra uenighederne med en rigtig skidt mavefornemmelse. Især Steen og Polarfar havde pisset mig noget så gevaldigt af, ved deres - oplevede - superarrogante holdning og fuldstændig manglende selvkritik. Det fik mig på det tidspunkt til kraftigt at overveje, om jeg skulle bryde min forbindelse med sitet. Sig hvad i vil, men uden os brugere er HWT slet slet ikke hvad den nu er, og det har ledelsen imo fandme at værdsætte og respektere.

Min ophidselse dengang blev dæmpet af henvendelser bag kulissen, ikke mindst fra et crewmedlem eller to. Ikke at disse på nogen måde gik bag ryggen af ledelsen, eller tog parti mod samme. Slet ikke. Jeg fik bare en mere ligeværdig kontakt med nogle af de drivende kræfter, og blev enig med mig selv om, at det var værd at blive hængende.

Siden da har jeg, som tilskuer til et par andre ophedede diskussioner, bemærket, at Mads formentlig har ret i, at negativ reaktion fra ledelsen, formentlig primært handler om sårede følelser. Den slags skulle man være hævet over (at tælle til ti, eller 3000, inden man svarer, kan oftest hjælpe 😉 ), men at kræve det, ville også være at overvurdere niveauet for sitet. Det er altså ikke en stor koncern, med pr-folk og talsmænd. Omvendt har jeg oplevet Steen agere endog særdeles fair overfor mig, en gang hvor tingene ifm en konkurrence på sitet, var blevet lidt for mudrede. Der henvendte han sig til mig, og sørgede for at retfærdigheden skete fyldest. Det ta'r jeg hatten af for.


Umiddelbart er jeg enig med brugerne der klager over eksempelvis den igangværende "links til andre sider debat". Hvis ikke man selv leverer fornuftige muligheder, skulle man måske slippe sin småneurotiske angst for links til sider der kan. MEN; hvad jeg også bemærker er, at ledelsen er fremme med utvetydige udmeldinger om, at sagen tages alvorligt, og at der arbejdes på det. I det hele taget synes jeg at se en helt anden tone fra crew på det seneste, og det gør at jeg personligt er ganske optimistisk overfor om problemerne bliver løst. At nogle af de ældre brugere, der har forsøgt at råbe ledelsen op i flere år, så er skeptiske, forstår jeg sgu godt. Men ærlig talt: Problemerne ser ud til at være anerkendt, så hvorfor ikke give folk en chance for at levere? Det er jo også demotiverende at love bod og bedring, og blive mødt med "det har du sagt før, whatever". Skulle de så svigte igen, kan vi altid gå på krigsstien, og så skal jeg dælme gerne være med til at give tørt på :yes:


Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2010 15:58:10
Svar/Indlæg:
3162/326
#32

Grunden til at du læser det som om jeg undskylder for mit ordvalg, er jo netop fordi, at at det er det jeg gør. Og hvorfor mon? Jeg har ikke intentioner om at "kaste mudder", som du jo egentlig lægger op til at jeg skal holde mig til, eller også skal jeg stille mig 100% støttende op, og bare følge efter strømmen.

Jeg er klar over at jeg er hård, men det er sgu kun fordi jeg mener, at det måske kan sparke lidt gang i HwT's crew / ledelse. Det er bare min personlige mening jeg kommer med. Den er jo splittet kan du jo nok forstå. Det ville da væer så nemt, hvis alting bare var sort/hvid.

"Kald da en skovl for en skovl og en spade for en spade." - dét mener jeg jo lige præcist er hvad jeg gør, med det forbehold, at jeg ikke gør det for at gøre skade på hverken personer, idealer eller værdier.

"Du kan da ikke sidde og kalde Bossen for inhabil og næste sætning der undskylder du." - Det har jeg sådanset heller ikke. Jeg mener ikke at Steen er inhabil på nogen måde, men jeg lægger rigtig meget op til, at det er på tide at lægge fortiden bag sig, så man tør at investere også, i fremtiden. Der er begrænsninger for, hvor længe man kan hvilke på laubærne, køre på rutinen, eller hvad du nu vil kalde det.

Mest af alt dog, er mit indlæg et udtryk for min egen frustration - og det står naturligvis på egen regning!


@MightyWanker

Hvis du med destruktiv mener, at man ryster de uholdbare ting fra, kigger på hvad man har af stabile sager tilbage at gøre med, og derpå bygger sig op på ny - så må du gerne kalde mig destruktiv - eller provokerende for den sags skyld, for det var da også lidt meningen..

EDIT: Var ikke færdig...

"Enten behandler du tingene som en produktiv process, hvor du kommer med problemstillinger og måske endda løsningsmodeller for at forbedre tingene, måske endda så meget at du selv ville kunne deltage i crew igen, eller også laver du tråde hvor du sidder og kaster med lort og hele budskabet drukner i et bjerg af afføring." - Som Tom skriver, så er jeg måske lidt for grov i kanten, men jeg mener at selv den bedste har brug for at høre "sandheden" (dvs. en ærlig mening) ind i mellem. Det kan jo ikke nytte noget, at kritikken præller af, ved at sige tingene fungerer. HwT fungerer, ja, og det har det jo gjort længe (med undtagelse af servernedbrud). Men det skal heller ikke være en undskyldning for, ikke at turde udvikle sig.

Måske burde vi i virkeligheden bakke op omkring Steen, hvilket jeg ikke selv formåede at gøre, så meget som jeg egentligt ville. Jeg var da ellers idébagmand på en total omstrukturering i crew, der netop lagde en del af ansvaret for produktionen på andre skuldre, end netop Steens. Samtidig gav jeg så meget gas med artikler (mest af alt fordi der simpelthen ikke VAR andre, og det var så bidende vigtigt, lige oven på servernedbudene, for at vise HwT ikke var afgået ved døden), at jeg ikke selv havde noget overskud til at gå meget videre med modellen, men så vidt jeg ved, så bruges den vidst stadig idag, i mere eller mindre modereret udgave.

Det piner mig bare at se, at den laveste grænse for kvalitet ikke er højere, end at noget så vigtigt som siden fremtoning (på forsiden), er noget der bliver taget hånd omkring på fast basis.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Mads321 d. 18-06-2010 16:07:05.


Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2010 16:56:37
Svar/Indlæg:
3162/326
@ Polarfar


"Jeg ser ikke HwT som en kamp der skal vindes, men som en dynamisk enhed der hele tiden ændrer sig i forhold til de mennesker, der gør en indsats."

- Du har helst sikkert fat i den lange ende!

Der er ingen mennesker der er perfekte. Men jeg ved også, at du har det på samme måde som mig: Enten gør man et ordenligt arbjde som man vil, og kan stå ved, eller også må man la' være. Mellemvejen er der ikke nogen der er tjent med. Personligt har det meget været kritikken fra brugerne på mine artikler, som har kunne få mig i det røde felt, men der er så igen, altid nogen, der skal være åndsvage, bare fordi de kan.

Det er svært at få skribentarbejdet og livet ved siden af, til at gå op i en højere enhed. Der har crew/ledelse måske undervurderet ift. nye skribenter, der nok bliver noget overraskede over hvad det egentlig kræver. Jo længere tid man har været på posten, jo nemmere er det jo også at skrive en artikel. Man bliver rutineret. Du er jo nok den allermest rutinerede i flokken nu, og jeg syntes det er flot du har valgt at påtage dig flere opgaver, for på den måde faktisk at udjævne arbejdsbyrden med nye skribenter, der jo er noget længere tid om at stykke en artikel sammen.

Måske er det bare mig, men jeg syntes ikke jeg har oplevet samme indstilling fra Steen, i den tid jeg har været i crew. Til Steens forsvar, har han jo så også været en del af HwT i mange, mange år, før mig, og har nok allerede gjort rigtig meget. Jeg har desværre bare ikke oplevet det.

Mest symptomatisk var det, da jeg var med Steen til et møde i København, som AMD's europæiske afd. leder havde inviteret til. Har var alle de andre danske hardwaresider også repræsenteret. Samtalen var dog mest på Engelsk, men under hele scancen, var Steen stort set mundlam. Det overraskede mig meget, og viste for mig, at HwT ikke var noget der betød noget for ham længere. Jeg kan jo kun gætte, for i situatonen så han ikke specielt glad ud, og jeg ville ikke prikke til ham.

Da vi gik derfra, og skulle til at sige farvel, lagde ham den store kanon fra AMD op til, at jeg/vi/HwT måske kunne få en tur til Canada og se deres fabrikker (tror det har hængt meget sammen med de mange, og meget omfattende AMD-artikler jeg selv bla. har pumpet ud i perioden op til). Men jeg havde ikke engang lyst til at gå videre med det, da jeg på daværende selv var kørt helt død, og havde brug for en pause. Det endte med at jeg tog en extra tørn, hvorefter jeg gik helt kold, og måtte gi' min afsked.

Havde det nu ikke være fordi vi havde haft den/de instillinger både Steen og jeg selv, så kunne HwT måske ha' stået med livestrem og givet HwT's læsere rundtur hos AMD - hvad ved jeg. Jeg ved bare, at der var gang i en forygende udvikling, som det var rigtig fedt og spændende at være en del af. Desværre går man død, hvis man har en fornemmelse af, at man skal yde en ego-indsats, der ikke rigtig er bakket op om, fra holdets side. Det kan det i hvert fald godt arbejdes med.

Måden er selvf. som udgangspunkt at gå entusiastisk og målrettet til værks, hvilket jeg også føler jeg har gjort. Men igen, så pinder det mig bare utrolig meget, når jeg fra sidelinien kan se, at tingene ikke rykker på sig. Deref frustrationen, for jeg har sgu rigtig meget til overs for HwT!





The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
18-06-2010 17:44:48
Svar/Indlæg:
4741/1690
#39

Mads, nu må du sgu holde op med den personlige hetz du føre imod min person og hvad jeg i dine øjne hele tiden gør forkert.
Det er muligt du tror at jeg er en modstander imod udvikling af Hwt og at alt skal være som i gamle dag - intet kan være mere forkert!

Du skulle hellere komme med konkrete forslag til, hvad du mener der kunne laves bedre i stedet for konstant hele tiden, nævne hvor uværdig jeg er til at drive Hwt og hvor mange fejl jeg laver og hvor meget bedre Hwt ville være tjent uden mig.


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2010 18:37:00
Svar/Indlæg:
8762/174
#40

Uden at være et dumt idiot eller noget som helst.

Men hvis jeg nu gør som Tom81 siger og kalder en spade for en spade og en skovl for en skovl så skulle du seriøst tage og åbne øjnene og kigge forummet igennem for der er på det sidste kommet rigtig gode forslag til hvordan man kan forbedre siden.

Det kan godt være at du synes det er mudderkastning og der er det ene og det andet i vejen men fakta er at der sidder nogle derinde som gerne vil hjælpe, men deres forslag bliver skudt ned en efter en.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Rasmus66 d. 18-06-2010 18:51:59.


Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2010 18:50:02
Svar/Indlæg:
3162/326
#40

På din person har jeg kke en finger at sætte! ❤ På din jobfunktion er det noget andet. Det har været en hård op- og nedtur du har været med til i HwT's tid, og det skal du selvfølgelig være stolt af!

Men du sidder altså også på en udsat post - det ved du, og det koster nogle kræfter og energi, at være den der har det endelige ansvar. Det på trods, så syntes jeg nu ikke det har været dig der har været mest udsat, da du ikke direkte udadtil, har haft noget på spil ift. de mennesker der kommer og besøger siden. Du har været den der har hevet i trådene den anden vej - til producenterne. Du har haft en plads i baggrunden, og derfor har du måske heller ikke rigtig været så meget "med" i alting, selv om det i bund og grund er dig der sidder "i midten" af det hele.

Jeg er godt klar over hvor provokerende jeg er, men det er egentlig også meningen.


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2010 22:02:56
Svar/Indlæg:
2576/125
#40 Må sgu give Mads ret i det han siger, og du synes det måske er en personlig hetz, mé. Det er nok den mest sober hetz jeg har set længe så. Han er faktisk yderst konstruktiv, og må give #41 ret. Du skulle tage og åbne øjene eller også spille med åbne kort og fortælle os hvad fanden i har tænkt jer at lave af tiltag. For så ville vi have noget at forholde os til, istedet for alt det her hemmelighedskræmmeri. Jeg tror mads's tråd her er et forsøg på at råbe dig op, istedet for at du bare gemmer dig og lader de andre tage skraldet.


MightyWanker
 
Overclocker
Tilføjet:
18-06-2010 22:36:54
Svar/Indlæg:
175/25
De har reelt set begge 2 ret, men ingen af de to kegler ser ud til at være med på noderne.

Vi kan da også prøve denne her af...

Mads og Steen, min er længere end jer begge 2´s tilsammen. Ind i en bil en tur til Taastrup, en pils, et par pøller på grillen og noget snak.

Virker den bedre for jer to kegler? Måske ikke en perfekt løsning, men det virker, og så smager det af dansk sommer 🙂 I øvrigt er du vist på min MSN Mads, du er velkommen til at fange mig og få mit nummer hvis du vil sludre.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MightyWanker d. 18-06-2010 22:38:53.


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
18-06-2010 22:56:36
Svar/Indlæg:
5363/442
Før denne tråd, og i øvrigt før den senere tids kritik af HwT's regler, sidens design og forums funktioner, er der blevet diskuteret hvad der burde laves om på siden. Den senere tids diskussioner har yderligere bekræftet alle bag siden, at det er den rigtige sti vi er på vej ned ad.

Dette har efterhånden været meldt ud flere gange i forskellige forumtråde, og jeg finder det derfor lidt spøjst at der nu igen skal rejses den i store træk samme kritik. At den kommer fra Mads undrer mig dog ikke, da han jo altid har været meget progressiv om jeg så må sige. Jeg vil dog give dig ret i en ting Mads - der er plads til forbedringer, og det arbejdes der også på..

På nuværende tidspunkt kan der altså bare ikke siges meget andet, end at vi godt ved, at forskellige ting nok snart trænger til at blive frisket lidt op - men som #43 foreslår at komme med en offentlig liste, vil ikke komme til at ske. Hvis vi for eksempel siger at det og det implementeres inden den og den dato - og dette af den ene eller anden grund ikke holder, vil HwT jo fremstå som totalt utroværdige. Tingene kommer når de kommer, og yderligere indlæg om dette spørgsmål fører ingen vegne..

Yderligere forslag til nyskabelser er dog som altid meget velkommende 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pizzadude d. 18-06-2010 22:57:06.


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2010 23:00:53
Svar/Indlæg:
8762/174
#45

Men hvor svært kan det være at skrive i grove træk hvad det er i arbejder på?

I behøves for min skyld ikke at sætte dato og det hele på det bare det ikke tager årtier at få det lavet 🤣


Starny
 
Superbruger
Tilføjet:
18-06-2010 23:01:04
Svar/Indlæg:
318/76
Hvorfor er i så glade ved at komme med kritik - her får i et gratis site, jeg er sikker på de fleste af jer har brugt i rigtig mange år, og sikkert har været mere end glade for.

Hvis i har været glade for at bruge HWT, og måske stadig er, hvorfor kommer i så ikke selv op på hesten og hjælper til - én ting er at give "konstruktiv kritik", noget andet er at skubbe hesten.


Ret rygradden, og giv en hånd med, det kan være stort som småt, så længe i viser jeres glød, vil det smidte af på alle de andre.


Jeg har hverken nok kendskab til hjemmesider og den slags, eller nok "sjæl" i hwt til at kunne hjælpe på nogen konstruktiv måde, dog synes jeg siden køre fremragende, i forhold til visse andre sites. Der er altså bare et eller andet over HWT.


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2010 23:05:58
Svar/Indlæg:
2576/125
#45 Der er jo ingen som vil have en dato. Vi vil bare gerne høre hvad I har gang i, så vi ikke behøver at kommentere det længere. Et eksempel kunne være: "Vi er igang med at implementere muligheden for billeder i forum". Så kunne vi tænke: "Fedt, det var da en god ide". Så ved vi hvad der sker, og I slipper for at høre på os.


M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2010 03:15:20
Svar/Indlæg:
4112/52
#45 som #48 skriver, så er det jo bare at lave en tråd under OT e.l.,der hedder "Kommende tiltag på HwT" eller noget i den stil.

Det var en af de ting jeg syntes var en fed ting ved CG, at Nosferatu lavede sådanne tråde, offentligt, og så havde vi en tilsvarende tråd i baglandet, hvor vi kom med mere konkrete udmeldelser om status på de forskellige ting, og hvad der kunne klares af hvem, og hvis en havde "guld æggét", så kunne man melde det ud, og give en tidshorisont internt på dette.

Man kan jo evt. dele en sådan liste op i "snart", "noget tid", "langsigtet", men så kan folk se, at i ér igang med at arbejde på de ting, som de efterspørger, eller måske ikke er, og så kan de komme med deres nye forslag.


The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
19-06-2010 10:13:51
Svar/Indlæg:
4741/1690
Som Pizzadude så rigtigt skriver i #45 skriver - så har vi en liste over mange forskellige ting som vi gerne vil ha lavet på Hwt med tiden - vi ønsker blot ikke at offentliggøre den, for så bliver vi jo nok spammet over hvornår kommer det og det som i har skrevet vil komme...

Desværre tager ting tid og de som skal hjælpe med at få lavet dem er ikke lige dem der har mest tid, så vi må desværre vente lidt på det.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af The Boss d. 19-06-2010 10:16:23.


Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2010 12:16:07
Svar/Indlæg:
3162/326
@ Pizza

Du har været i crew i al den tid jeg har været der, og du er der endnu. Du ved da ligeså godt jeg jeg, at 99% af alt hvad der bliver diskuteret og snakket om, det bliver kun ved snakken. Jeg efterlyste i høj grad noget fælles ånd - måske bare et månedsmøde over MSN eller whatever. Vi sad jo (og i gør det sikkert stadig) som individualister, og forsøger at hive HwT i 12 forskellige retninger. Højre hånd ved ikke hvad venstre laver, og der bliver ikke rigtigt fulgt op på noget, hvis der endelig bliver foreslået noget konstruktivt.

Det er ligeså frusktrerende som at blive nummer 11 i en pookerturnering med 1000 deltagere, men hvor der kun er gevinst til top 10. Man arbejder og arbejder, og bruger en helt masse tid, og man når lige at få fornemmelsen af en rigtig success, men så når man bare ikke længere. Og så længe jeg kan blive ved med, som udeforstående, at kunne konstatere der ikke er sket nogen ændringer, så må alt vel enten være ved det gamle, eller også er der en seriøs kodyl overhaling på vej, som har taget adskillige måneder at udvikle...


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2010 19:42:07
Svar/Indlæg:
2440/66
må give trådstarter ret. tiden er løbet fra sidens design (men indrømmet jeg har _aldrig_ været fan at det selv da det blev introduceret. mere kedeligt og gråt skal man lede længe efter).

jeg kan kun opfordre crew og andre herinde med evner i den retning til at gå i krig med det.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2010 19:53:35
Svar/Indlæg:
20170/383

#52

Man skal også bare passe på at det ikke bliver alt for smart. Det vil endnu flere hurtigt blive trætte af 🙂


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2010 20:11:04
Svar/Indlæg:
2576/125
#53 Selve opbygningen skal der ikke røres ved. Den virke nemlig efter hensigten. Det er nemt og overskueligt, dog savner jeg nogle nye farver og måske et mere råt design. 🙂


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2010 20:17:05
Svar/Indlæg:
20170/383

råt design ?

Nu er det jo ikke hardstyler.dk eller andet tåbeligt. Men en hjemmeside der skal henvende sig til rigtigt mange mennesker. Også alle dem der kun læser artikler men ikke bruger forummet 🙂


(FIH)
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2010 20:18:30
Svar/Indlæg:
2687/71
#55 ja jo, men derfor ligner siden stadig noget der er 10 år gammelt


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2010 20:39:32
Svar/Indlæg:
20170/383
#56

Jamen ja 🙂

Jeg mener nok bare at man skal passe på med ikke at få lavet for meget bling bling 🙂


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2010 20:46:20
Svar/Indlæg:
2576/125
#55 Råt var måske det forkerte udtryk at bruge. Stil rent var nok mere korrekt. Ikke buede ikoner der og så kantede længere nede på siden. Altså man skulle prøve at holde det så rent som muligt, og så ville nogle nye farver ville hjælpe utrolig meget på designet.


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2010 21:03:30
Svar/Indlæg:
6181/270
Hvis HWt har besluttet sig for at få et nyt design, så bør de ikke lave en EDBpriser fejl. 🤡


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2010 21:05:07
Svar/Indlæg:
20170/383

Lige hvad angår edbpriser.dk Så forstår jeg ikke den store postyr der har været omkring det.

Jeg synes det virker glimragende 🙂


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2010 21:05:53
Svar/Indlæg:
8762/174
#59

Nej det ville være en katastrofe...

Designet som det er nu er imo fint nok det trænger bare til en gang nye farver 🙂

#60

Ja nu virker Edbpriser okay.

Men det var til grin at du sagde at den nye side var gennemtestet og næsten fejl fri.

Dette var jo på ingen måde tilfældet 🤣


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Rasmus66 d. 19-06-2010 21:07:14.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2010 22:44:17
Svar/Indlæg:
20170/383
#61

Jamen det syntes jeg 😳


Altså jeg bruger næsten siden dagligt, og synes ikke jeg har oplevet fejl med det nye design.


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2010 23:13:30
Svar/Indlæg:
8762/174
#62

Der var rigtig mange fejl med deres søge maskine i starten men det er blevet rettet hen af vejen 🙂

Den nye side er dog lidt mere uoverskuelig synes jeg det var nemmere at finde ting med det gamle layout.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Rasmus66 d. 19-06-2010 23:14:18.


M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2010 03:03:46
Svar/Indlæg:
4112/52
#54 Med flere der vil have "andre farver", så kan i gå ind i jeres profil, og vælge et andet farve-tema, i stedet for det grå.
På dén måde kan i slippe nemt og elegant uden om at "blive ved" med at "kigge på de samme kedelige grå farver". 🤡 😎


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2010 03:17:52
Svar/Indlæg:
2440/66
#64 ja det har de fleste vidst lige siden at siden blev lanceret. man kan få en anden baggrund. selve forum og forside er stadigvæk grå. :no:


Simon
 
Superbruger
Tilføjet:
21-06-2010 00:06:33
Svar/Indlæg:
485/31
Ligsom SHG det er blevet så fancypancy at jeg sprang helt fra komplett er MEGET nemmere !!! 😀


inside
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2010 23:25:06
Svar/Indlæg:
805/46
Sku lækkert at vi langt om længe kan vise billeder i tråde :D thumbs up!


Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2010 23:44:38
Svar/Indlæg:
3162/326
#67

Hørt! 🙂