Hvilken Wireless Router til Online gaming?

Diverse d.  15. marts. 2010, skrevet af Fearless Angel
Vist: 1491 gange.

Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2010 23:53:41
Svar/Indlæg:
4536/104
Hejsa, jeg står i den situation at jeg hader at skulle ha et kabel fra mit arbejdsværelse og ind i stuen hvor fibernet indgangen er, det blockere så jeg ikke kan lukke døre osv.

så har haft lidt kig på wireless routere.

selvom jeg må indrømme at priserne skræmmer mig lidt, så ku det jo være nice hvis jeg kunne komme til at køre lag free, eller næsten lag free via wireless net.

har haft kig på følgende.

http://www.komplett.dk/k/ki.as...
eller
http://www.komplett.dk/k/ki.as...
eller
http://www.komplett.dk/k/ki.as...
eller
http://www.komplett.dk/k/ki.as...

men har meget svært ved at se forskellen på dem alle sammen.
jeg er ret sikker på at valget ligger mellem netgear og D-link da det er de 2 mærker jeg har hørt bedst om rundt omkring, .. jeg vil så ha mig en usb eller pci/pci-e kort til min stationære pc, og så en af de routere jeg linkede til tidligere, men hvad er bedst ?

skal bruges til online gaming og andre småting, som kræver godt net, og selve hastigheden internt betyder intet for mig , altså om der er 4stk 10/100 mbit eller 4stk 10/100/1000 mbit porte i routeren betyder mindre for mig, prisen er vigtigere, lavest mulig pris for en der har GO wireless dækning og ka klare gaming mellem 2 rum i en lejlighed.

Hvad er jeres anbefalinger, og ja jeg blir sur hvis i nævner kabel, for dette er ikke pt. en mulighed. 😉
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2010 00:39:28
Svar/Indlæg:
4657/53
Bid i det sure æble og træk en kabel.

online gaming og trådløs :no:


Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2010 01:22:19
Svar/Indlæg:
1600/230
#0 Jeg har noget lignende NETGEAR RangeMax Dual Band Wireless-N routeren, købt gennem Fullrate. Den er en alt-i-een pakkeløsning med 300mpbs, 4 ports switch og usb indgang til ekstern harddisk (kan i princippet fungere som nas, men jeg har ikke prøvet endnu). Jeg er meget tilfreds med routeren. Den fungerer rigtig godt og falder stort set aldrig ud på det trådløse net. Jeg har ikke prøvet at spille via trådløs forbindelse, så der må jeg være dig svar skyldig, men som #1 siger, så er kabling vel at foretrække i alle tilfælde.

Jeg kender ikke ret meget til det, men kunne net via stikkontakt være en løsning? Jeg ved ikke, hvor god båndbredde og stabilitet er, men den praktiske del er da ikke at pege fingre af.


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2010 07:35:20
Svar/Indlæg:
1978/216
Jeg ville sq også fortrække kabel!! ikke fordi jeg kender ret meget til gaming via trådlåst, eller bare det at være online trådløst. men har da alligevel nasset mig et trådlåst modem fra Yousee "NetGear CVG 8224G v3" bare for at min fladfætter kunne komme online trådløst 🙂 og det virker perfekt!

Men ind imellem opgrader jeg og veligeholder naboernes bærbar pc'er så er det jo dejligt med et trådløst modem. det virker fint i min stue, men tager jeg en bærbar med ud i køkkenet så falder signalet med ca 40% hvilket jeg synes er lidt vildt på kun ca 62 m2 (ikke beton) ved ikke hvad sådan et modem fra Yousee står i, men vil tro en 500-1000 kr. men det er jo heller ikke super skønt eller noget, men det virker fint med kabel og det trådløse klager jeg heller ikke over, bruger det jo faktisk kun til mit tv. har ikke selv bærbar.

Men inden ved min søster i valby bor der en i opgangen oppe på 4 sal. hvis han tager sin bærbar med ned i hendes stue (hun bor i stuen) så er der fuld power oppe fra hans eget trådløse modem. men jeg er ikke klar over hvilket modem han har, men tro det er dyr sag af en bærbar han har.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sjakalen d. 16-03-2010 07:42:14.


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2010 20:45:34
Svar/Indlæg:
4536/104
hmm, så fandt jeg noget, valget faldt på en Linksys da mit internet firma anbefalede dem til fiber.

så fandt ved komplett følgende dele.

Linksys Wireless-N USB adapter,300 Mbps draft-802.11n Dual Band.

+

Linksys WRT610N Wireless DUAL-N Band Router, 300 Mbps draft-802.11n Dual Band.

Blev godt nok os lidt dyere end først håbet, men har vist nok noget af det bedste wireless nu, og alt internet play (l4D2 + navyfield) har ind til viddere kørt smouth.

mangler bare at prøve i Bad company 2, når EA fatter at få styr på deres servere osv.

Ind til viddere er jeg ret godt tilfreds, eneste jeg har lidt bøvl med er 5ghz linien , som ser ud til at ha half dårlig rækkevidde/speed. Har dog læst mig frem til at en firmware opdate skulle løse dette.
🙂