Pris for hjemmeside?

Software d.  15. februar. 2010, skrevet af NielsPeter
Vist: 512 gange.

NielsPeter
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2010 16:55:43
Svar/Indlæg:
244/42
Jeg er kommet lidt i vildrede, er blevet spurgt om jeg vil lave en hjemmeside for en rideklub. Den skal indeholde en nyhedsside(regner med at bruge forsiden til det), en side med arrangementer og så en masse sider med billeder fra diverse stævner og lign.

Hvad kan man tage for sådan et stykke arbejde?

Det bliver kun for at lave en ny side, vedligeholdelsen med billeder og nyheder skal de selv stå for efter oplæring af mig.

Jeg er ikke uddannet indenfor det men har lavet flere velfungerende sider både i ren html og php og roder lidt med CMSimple for tiden.
OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
15-02-2010 17:06:42
Svar/Indlæg:
1471/40
Nu plejer udbud og efterspørgsel at følge hinanden 😀
Da jeg formoder at nævnte rideklub ikke har råd at hyre en professionel, vil de nok næppe betale det store.

Hvad kan du så tillade dig at forlange?
200 kr. i timen er vel ikke et helt ublu krav.


Capiz
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2010 17:08:12
Svar/Indlæg:
1498/226
På faktura eller alternativ betaling?

Faktura, vil jeg sige, at hvis du mestrer cms og kan lære dem op, vil det på sigt bliver billigere for dem, men selvfølgelig lidt dyr i starten i forhold til html og php...
Men jeg vil mene du kan tage en 10.000 for et cms system, og måske en 8.000 for en almindelig html/php side..

Hvor lang tid du skal lære dem op, må du gøre op med dig selv mht. penge.
En løsning kunne være 10timers hjælp inkl. i prisen, og derefter en timepris eller hvad du kan finde på.

Hvis det er alternativ, (penge i hånden) - ikke så mange penge, et sted imellem 7.000 for cms og 4-5000 for alm. html. (alternativ hvor du skal købe noget for pengene) er helt klart lidt højere, så 12.000 for cms og 10.000 for html.

Som sagt før, ved jeg ikke lige med oplæring, hvordan det skal kalkuleres ind i prisen.

Men det er mit forslag.

Mvh
Rasmus


Fluz
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2010 17:22:03
Svar/Indlæg:
525/68
De priser får man ikke. Der er rigtig mange dygtige freelancer rundt omkring, som gør det langt billigere inkl. et rigtig godt bagvedliggende CMS. Kort sagt konkurrencen er stor og derfor er priserne derefter.

Ved godt der er forskel på kvalitet osv., men det er ikke altid det hænger sammen med prisen, som folk tror. Mange freelancer laver rigtig godt design mm. til fornuftige priser. Men kan du få 8.000,- som #2 er inde på så har du scoret kassen.

#2 Jeg ved ikke om du laver websites til de priser, men så er du vist oppe i de højere priser. Ved godt folk tager det for givet, at det er hurtigt lige at designe og udvikle en god website og at det ikke skal koste noget, men konkurrencen er hård på dette felt, hvilket gør, at priserne er i bund. Men du har ret i, at der indgår en række faktorer såsom oplæring, support etc. og dette skal selvfølgelig indregnes hvis det er.

For den type opgaver ved jeg en del freelancer tager ca. 1.500 - 2.000,-.







Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Fluz d. 15-02-2010 17:36:04.


NielsPeter
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2010 17:29:09
Svar/Indlæg:
244/42
Tak for de gode og hurtige svar, så har jeg lidt at arbejde videre med 🙂


Capiz
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2010 17:37:07
Svar/Indlæg:
1498/226
Som supplement til mit tidligere indlæg, er det nok det som man vil kalde "vejledende" og ikke vildledende priser, for ja, konkurrencen er hård, og det presser virkelig priserne. Jeg har selv en kunde for tiden, som virkelig ville spare, men gerne have et cms system, og vi blev enige om en pris, og så sagde jeg, sådan ligger landet mht. "design og opsætning", og vi blev enige om et kompromis. Det blev det halve af hvad et andet firma havde givet tilbud på, men så kom han også til at undvære cms systemet, og han får så noget mere support fra mig af iht. den hjemmeside jeg laver for ham. (samtidig med at jeg skal købe varer for pengene jeg får hos ham, men jeg står og gerne vil opgradere lidt, så det er perfekt for begge parter her)

Men det er virkelig mange faktorer der spiller ind, og det skal virkelig være billigt idag.

Så ja, man kommer nok aldrig til at få den pris for det, som man "burde".

Men prøv at tage en dialog og sørg for g*** skyld at få en "kontrakt" på dit kommende projekt. De vil jo have det så billigt som muligt, og så er det altså rarest at have en kontrakt at læne sig op af.

Knæk og bræk med dit projekt 🙂

Mvh
Rasmus


Fluz
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2010 17:47:49
Svar/Indlæg:
525/68
#5 Jeg er enig.