Pris for hjemmeside?

Software d.  15. februar. 2010, skrevet af NielsPeter
Vist: 512 gange.

NielsPeter
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2010 16:55:43
Svar/Indlæg:
244/42
Jeg er kommet lidt i vildrede, er blevet spurgt om jeg vil lave en hjemmeside for en rideklub. Den skal indeholde en nyhedsside(regner med at bruge forsiden til det), en side med arrangementer og så en masse sider med billeder fra diverse stævner og lign.

Hvad kan man tage for sådan et stykke arbejde?

Det bliver kun for at lave en ny side, vedligeholdelsen med billeder og nyheder skal de selv stå for efter oplæring af mig.

Jeg er ikke uddannet indenfor det men har lavet flere velfungerende sider både i ren html og php og roder lidt med CMSimple for tiden.
OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
15-02-2010 17:06:42
Svar/Indlæg:
1471/40
Nu plejer udbud og efterspørgsel at følge hinanden 😀
Da jeg formoder at nævnte rideklub ikke har råd at hyre en professionel, vil de nok næppe betale det store.

Hvad kan du så tillade dig at forlange?
200 kr. i timen er vel ikke et helt ublu krav.


Capiz
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2010 17:08:12
Svar/Indlæg:
1498/226
På faktura eller alternativ betaling?

Faktura, vil jeg sige, at hvis du mestrer cms og kan lære dem op, vil det på sigt bliver billigere for dem, men selvfølgelig lidt dyr i starten i forhold til html og php...
Men jeg vil mene du kan tage en 10.000 for et cms system, og måske en 8.000 for en almindelig html/php side..

Hvor lang tid du skal lære dem op, må du gøre op med dig selv mht. penge.
En løsning kunne være 10timers hjælp inkl. i prisen, og derefter en timepris eller hvad du kan finde på.

Hvis det er alternativ, (penge i hånden) - ikke så mange penge, et sted imellem 7.000 for cms og 4-5000 for alm. html. (alternativ hvor du skal købe noget for pengene) er helt klart lidt højere, så 12.000 for cms og 10.000 for html.

Som sagt før, ved jeg ikke lige med oplæring, hvordan det skal kalkuleres ind i prisen.

Men det er mit forslag.

Mvh
Rasmus


Fluz