Expert hjælp til mystisk computer

Diverse d.  03. februar. 2010, skrevet af Uheldig
Vist: 355 gange.

Uheldig
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2010 14:19:10
Svar/Indlæg:
265/64
Hej. Jeg sidder med min vens computer som i sidste uge begyndte at opføre sig underligt. Først begyndte hans backup harddisk (Samsung Spinpoint F1 1 TB.) at tikke og det viste sig at der er fejl på den. Maskinen begyndte også at gå ned (Fryser også når man går ind på drevet) og når den så genstarter finder den ikke harddiskene?. Den kan dog startes op nogen gange hvor den får fat i harddiskene og starter op, men det er meget tilfældig og går ned lidt efter. Her i weekenden tjekkede jeg så den anden harddisk (Hitachi 500 Gb. systemdisk) med et S.M.A.R.T program og den meldte også fejl på den disk (Noget med Current sector count). Det underlige er at for ca. 1 måned siden var der ingen fejl på harddiskene og computeren har ikke lavet det nummer før.

Jeg har en del erfaring med computere men her står jeg lidt af. Jeg tænker bare lidt på om det kan have noget at gøre med følgende:


Bundkortet ?

S.M.A.R.T programmet (Crystal disk info) Der evt. melder forkert, selv om jeg ikke helt tror det.


Hvad kan være skyld i den ikke finder harddiskene ved opstart lige pludselig og at der ligepludselig er fejl på begge harddiske?


Håber der er nogen der kan hjælpe en mand på bar bund.

På forhånd tak.
krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2010 14:28:57
Svar/Indlæg:
2335/16
#0

Har der været slukket for strøm på stikkontakt imens den var tændt?
Har den været "tabt" på gulvet,det kan skyldes flere ting.

Hent værktøj til at tjekke de diske hos Hitach/Samsung,Crystal disk info har det med at finde fejl selv på diske der ikke fejler noget 😐


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af krikke d. 03-02-2010 14:29:09.


Uheldig
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2010 17:06:09
Svar/Indlæg:
265/64
Nej den har ikke været slukket mens den har været tændt.
Den har heller ikke tabt eller noget.

Dem vil jeg lige se om jeg kan finde så.