Access til recovery partition

Software d.  22. januar. 2010, skrevet af HAF
Vist: 542 gange.

HAF
 
Superbruger
Tilføjet:
22-01-2010 22:58:13
Svar/Indlæg:
129/29
Hej hej

er det muligt at få adgang til en recovery patition, for at fiske en win7 installation ud?? uden al det crap der normalt bliver installeret når man nu køber ny bærbar
HAF
 
Superbruger
Tilføjet:
26-01-2010 11:15:12
Svar/Indlæg:
129/29
er der virkeligt ingen der ved noget om det?????????


mikam
 
Superbruger
Tilføjet:
26-01-2010 11:18:16
Svar/Indlæg:
873/25
Er det fordi du ikke kan se partitionen i stifinder? Der findes et simpelt program på nettet, der gør at partitionen bliver synlig, så skulle det vel være muligt at brænde den som en imagefil. Har dog ikke prøvet det 🙂
Kan ikke huske programmets navn, men det virker i hvert fald. Prøv at google det.


Goaguy
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2010 11:27:42
Svar/Indlæg:
3410/199
Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål.
Du vil hente en præinstalleret OEM-version af Win 7 ud fra din harddisk, for at kunne have den som backup? I så fald vil jeg tilråde dig at beholde den ekstra software som PC-producenten har smidt på. (Evt. kan du fjerne det værste via kontrolpanelet bagefter).
Eller du vil måske kunne bruge installationsfilen på en helt anden PC? Sidstnævnte er piratkopiering og ikke tilladt at søge hjælp om/til i HWT's fora. Det er desuden, mig bekendt, stort set umuligt for almindelige dødelige at udføre.

Og hvad er det helt præcist, du vil slippe for - drivers samt tilføjelsesprogrammer?


HAF
 
Superbruger
Tilføjet:
26-01-2010 13:22:07
Svar/Indlæg:
129/29
#2 jeg kan ikke se partitionen i stifinder, men godt under diskhåndtering, men jeg har ikke mulighed for at tildele drev bogstav, eller noget som helst.

#3 lige for at slå fast, det er ikke et spørgsmål om at jeg skal piratkopier.. men ene og alene om at jeg er lidt irriteret over at man køber en pc, hvor alt er præinstalleret, og man ikke har mulighed for at vælge hvad der skal og ikke skal installeres.
Samt at når man så skal lave en sikkerhedeskopi, er det heller ikke muligt at fragvælge det man ikke vil have.

ja du har ret, man kan da afinstallere det producenten har lagt på, men det betyder stadig et større oprydningsarbejde i registreingsdatabasen, for at få det hele luget ud.

Så det jeg gerne vil er at extracte Win7, og så skal jeg nok finde de drivere jeg skal bruge på producentens hjemmeside


steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2010 14:51:39
Svar/Indlæg:
2870/65
# 4 Lyder som en mere eller mindre dødfødt projekt.

Meget ofte (næsten altid) er den partition født med specielle drivere og hotfixes, som skal installeres for at maskinen kører ordentligt.

Alternativt skal de installeres i en bestemt rækkefølge. Hvis dette ikke overholdes vil du ofte stå tilbage med manglede grundlæggende funktioner.

Det er så irriterende, at jeg aldrig (aldrig) køber en færdig og prækonfigureret maskine.

Når jeg skal hjælpe andre med et sådan problem, plejer jeg at tage et image af partitionen med Acronis. Så fjerner jeg partitionen bagefter og laver en ren installation.

Kan ikke hjælpe dig med at extracte win7 ud fra sådan en partition. Det er meget langhåret.


HAF
 
Superbruger
Tilføjet:
26-01-2010 15:18:25
Svar/Indlæg:
129/29
#5 hmm øv bøv... men det lyder lidt underligt... en bærbar er også "bare" en pc :'-(

nå så tror jeg at jeg laver lidt backup... og prøver at lege med Acronis... og ser hvad der sker...... bad bad bad SONY... lol

Takker for svarene

HAF 😲