konvertering / rendering af .mod til DVD

Software d.  15. januar. 2010, skrevet af Toft123
Vist: 487 gange.

Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2010 14:04:26
Svar/Indlæg:
1600/230
Jeg sidder og skal lave en film til i aften! som bestemt ikke vil det samme, som jeg vil - eller, det vil sige, jeg har ingen erfaringer med at konvertere, rendere og kopiere film over på andre formater end det, de bliver lagt ind med.

Det er en .mod fil på ca. 2,5gb, der skal laves til en DVD skive med kapitler, der kan afspilles i alle normale DVD-afspillere.
Jeg sad det meste af dagen i går og endte altid i én eller anden programfejl eller hårdknude, der gjorde, at jeg ikke kunne optage filmen over på DVD, selvom den er konverteret til Mpeg2, jeg har lagt kapitler ind osv.

Kan nogen give mig en hurtig hjælp? Jeg skal gerne bruge filmen og et par kopier senest kl. 17 i dag 😐
Gylle
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2010 14:10:52
Svar/Indlæg:
1704/19
Ved desværre intet om lige det men fandt en guide og et program som skulle trylle problem ved ikke om du har prøvet det 🙂

http://www.dvd-creator.org/tut...


Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2010 14:55:55
Svar/Indlæg:
4657/53
Du ændre xxxxxx.mod til xxxxxx.mpg
Bare ved og omdøbe filen.

Så er det letter og finde noget der kan.

mpg to dvd = google
Jeg har ikke tid til og finde et program ,men der er mange .


Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2010 22:09:08
Svar/Indlæg:
1600/230
#1 + 2 Jeg havde faktisk fundet ud af at konvertere filen fra .mod til mpeg, også med skift til pcm-lyd osv. Problemet var, at når jeg så lavede en DVD via Roxio eller Nero, lukkede programmet ned, når den skulle brændes - og jeg har brugt timer på at sætte kapitler ind i forskellige programmer for så at finde ud af, at projektet var dødsdømt til sidst. Der var endda en statusmeddelelse, der fortalte, at der ingen fejl var i projektet 😐 🤡

Det er endt med at jeg har valgt at bygge en "compilation" op via Roxio, der åbenbart ikke har de samme sygdomme. Nu skal jeg til at sætte kapitlerne ind for 6. gang. Kryds gerne fingre, tæer og andre kropsdele for at det lykkes denne gang!