Installation af 5850: unkown PCI Device

Grafikkort d.  14. december. 2009, skrevet af johnSTAR
Vist: 849 gange.

johnSTAR
 
Superbruger
Tilføjet:
14-12-2009 17:35:51
Svar/Indlæg:
65/9
Det lykkedes mig at bestille og modtage et Sapphire 5850 her i starten af december. Desværre har jeg haft travlt på universitetet, og er derfor kommet sent i gang med at installere det.

Anyway, hver gang jeg booter ind i windows XP, så får jeg besked om at der er "Found new hardware" og at det er et "PCI Device".

Jeg afinstallerede først alle drivers til mit gamle 8800GTS, og installerede derefter hele pakken af drivere på den medfølgende CD fra Sapphire.

Jeg har derefter prøvet at afinstallere alle ATi relaterede drivers fra Sapphire, og downloadet hele pakken med CCC, Display Drivers osv. fra AMDs website.

Derefter prøvede jeg at afinstallere igen og downloade hele pakken af drivers fra Sapphires hjemmeside, men resultatet er stadig det samme: Found new hardware: PCI Deivce.

Jeg har en idé om, at det kunne være lydudgangen på kortet, men jeg har ingen erfaring med de nyere ATi kort, der kan tage både lyd og billede gennem HDMI.

Har I nogen idé om, hvad det er for et unknown PCI Device, som Windows finder? Og i givet fald hvor jeg får drivers til det.

På forhånd tak :)
Chrisp
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2009 19:17:56
Svar/Indlæg:
617/52
Det er sikkert "ATI HDMI Audio Driver" der mangler..

http://game.amd.com/us-en/driv...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Chrisp d. 14-12-2009 19:18:48.


johnSTAR
 
Superbruger
Tilføjet:
14-12-2009 19:38:56
Svar/Indlæg:
65/9
Hey Chrisp,

Tak for det hurtige svar. Jeg har hentet begge drivers (har SP2), og den første blev installeret fint.

Desværre så crasher min computer med et spontant restart, når jeg installerer ATI HDMI Audio Driveren. Den kommer fint i gang, men når den når forbi de første valg og har kørt lidt på selve installationen af driveren, så genstarter maskinen.

Hvad kan det gå ud på? Maskinen kører ellers stabilt, er formateret for nyligt og har ikke andre skavanker eller restarts.


Nic-hlas
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2009 19:41:53
Svar/Indlæg:
1243/161
Hvis du havde nvdia kort før ville jeg formatere nu med det nye kort

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Nic-hlas d. 14-12-2009 19:42:19.


Chrisp
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2009 19:45:27
Svar/Indlæg:
617/52
Prøv at fjerne alt ATI relateret software (tilføj/fjern programmer) og geninstaller så GFX driveren og se om den ikke selv finder HDMI driveren denne gang.

Hvis det ikke hjælper, må jeg indrømme jeg er "blank" ang. hvad der så kan være galt. 😳


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2009 19:46:14
Svar/Indlæg:
4536/104
#3 enig, men tror dog ikke at det vil hjælpe #0 i dette tilfælde.

Jeg mener at kunne huske at ha haft samme problemer med mit HD4850 og HD4870 under windows xp sp2/3. det er vist nok fordi at win xp ikke kan benytte HDMI lyden eller sådan noget, i vært fald har den svært ved at installere det på en xp, hvorimod alt virker fint på vista/win7.

så moske der problemet ligger.

skal jo lige nævne at du alligevel ikke får meget ud af at køre xp med et HD5000 serie kort da hele idén i dem jo netop er DX10 og DX11 suport + god ydelse.

og derved bør du nok overveje at få dig en windows 7 #0.

🙂


Chrisp
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2009 19:51:29
Svar/Indlæg:
617/52
Format burde være sidste udvej...

Har derimod set mange anbefale "driver cleaner" programmer til at fjerne rester af f.eks Nvidia drivere inden installation/skift til ATI ifald der skulle være noglew rester fra dit gamle grafikkort...
kender så ikke selv lige sådan et program, men er sikker på der er flere der kan anbefale et..



johnSTAR
 
Superbruger
Tilføjet:
14-12-2009 20:44:45
Svar/Indlæg:
65/9
Tak for alle jeres gode svar og forslag.

Da jeg er ved at skrive opgave, så venter jeg med formateringen. Jeg sidder alligevel kun i word indtil opgaven er færdig, og dér generer problemerne mig ikke.

Det er ikke særlig ofte, at jeg slutter computeren til tv'et, men derimod bare et irritationsmoment, at alt ikke virker, som det skal.

Windows 7 er på min to-buy liste, Fearless Angel, men ankomsten af 5850 i december kom bag på mig, og julemåneden er ikke den billigste. :)
Måske skal jeg bare disable PCI enheden indtil da, og lade som ingenting.

Selvom jeg ikke har dx10, så oplevede jeg et meget markant boost fra 8800GTS. Jeg spillede Dragon Age som virkede meget sløvt selv med et mix af low og medium settings. Nu kan jeg flyve derud af med alt på high og 8xAA.

Ved I i øvrigt om det stadig er muligt at få (engelsk/US version) af Windows 7 Family Pack?


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af johnSTAR d. 14-12-2009 20:46:52.