HTC mobiler lækket

Litteratur d.  09. december. 2009, skrevet af morra19
Vist: 1113 gange.

morra19
 
Moderator
Tilføjet:
09-12-2009 11:25:23
Svar/Indlæg:
2672/468
HTCs næste generation mobiler er blevet lækket på nettet.

Læs hele nyheden her: http://hwt.dk/newsdetails.aspx...
Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2009 11:39:26
Svar/Indlæg:
1317/46
Bravo og Legend lyder som to potentielle fremtidige mobiler. Tak HTC.


Willson
 
Overclocker
Tilføjet:
09-12-2009 12:42:27
Svar/Indlæg:
103/1
Fedt at HTC stadig levere med gode idéer og fedt design. Deres mobiler har jeg aldrig haft problemer med og jeg har dog haft 3 nu.


wotex
 
Nørd
Tilføjet:
09-12-2009 13:22:27
Svar/Indlæg:
5/1
Hmm de ser godt nok store ud, tror nu ikke jeg kunne finde på at anskaffe mig sådan en telefon når de har den størelse, en mobiltelefon skal helst ikke være meget større ind en nokia n82 før den bliver for stor, den bedste telefon jeg har haft er en nokia 6230i, den fylder ikke for meget ..............


W.e.S.t
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2009 13:41:22
Svar/Indlæg:
312/44
Ad.. Når man har prøvet iPhone, vil man sgu aldrig købe deres halvfærdige produkter med fantastisk dårlig brugerflade oven på et mindst ligeså dårligt og langsomt Windows Mobile.. Selv deres Android-telefoner formår de at dræbe med for langsom hardware.


LeetDonkey
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2009 13:44:49
Svar/Indlæg:
699/41
#4

Tjah, jeg er nu meget godt tilfreds med min HD2, omvendt ville jeg aldrig købe en iphone.
Du kommer heller ikke udenom at HD2'en med sin 1GHz snapdragon processor har rigeligt muskler at spille med overfor iphonen.


W.e.S.t
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2009 13:56:45
Svar/Indlæg:
312/44
#5 Ja men det er jo netop det folk misforstår med iPhone. En af mine venner gik og drillede mig med at nu ville han købe sig en Samsung Omnia, som på næsten alle punkter har bedre specifikationer end min iPhone 3g. Da han fandt ud af hvor dårlig den er til at udnytte alle disse specifikationer, købte han en iPhone. Folk glemmer bare at hvis styresystemet ikke er iorden, så er specifikationer ikke reelt noget værd. Jeg havde det skam på samme måde før jeg købte min iPhone - jeg havde blandt andet kig på en HTC Diamond, som jeg senere fandt ud af slet ikke kunne måle sig med iPhone. Det var faktisk først da jeg næsten ved en fejl kom til at byde på en lettere brugt iphone og vandt, at jeg fandt ud af hvor stor forskel der var fra den i forhold til konkurrenterne.


Barkaway
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2009 13:59:51
Svar/Indlæg:
2180/15


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2009 14:10:50
Svar/Indlæg:
1317/46
#6 Jeg er ikke i tvivl om at iPhone er den bedste telefon lige nu, men de er for dyre. En HD2 koster ca 1k mindre end en iPhone, devsære har den windows og ikke android. HTC er måske ikke helt på niveau med iphone, men det er deres priser heller ikke, så skulle jeg ud at bruge penge på en ny smartphone ville jeg vælge en HD2, omend de nye telefoner som er på vej lyder mere interessante. Du nævner selv Samsung, flot, Samsung har ikke ligefrem ry for at lave gode telefoner, hvis du vil bidrage med noget til denne tråd burde du overveje at inddrage windows og især android.

På styresystemsfronten er iphone foran men forspringet svinder ind ud fra det jeg kan læse i anmeldelser, og netop det faktum at android er open source og støttet af mange store firmaer, så ser jeg flere muligheder i android end iphones styresystem. Hvis apple bliver ved med krampagtigt at ville kontrollere alt, så kan de meget snart ende med at blive andenrangs, både på hardware og softwarefronten.

Hvis jeg gratis fik tilbudt en smartphone i dag ville jeg vælge en iphone, som jeg skriver i starten så er de simpelthen for dyre hvis jeg selv skal betale, dermed forbliver iphone endnu et dyrt fasionprodukt fra apple, men det kan jo også nå at ændre sig.


Barkaway
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2009 14:22:15
Svar/Indlæg:
2180/15
hey jeg har en samsung ultra touch og den virker faktisk rigtig godt🙂 så du skal ik disse samsung 😛

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Barkaway d. 09-12-2009 15:27:53.


morra19
 
Moderator
Tilføjet:
09-12-2009 14:58:02
Svar/Indlæg:
2672/468
Jeg har selv en HTC Touch Diamond, fordi jeg ikke har råd til Apple, men min bror har en iPhone - og ved sku godt hvilken jeg helst ville eje. Selvom der kommer nye ting til HTC, så kommer der også nye ting til iPhone.

Jeg vil se det før jeg tror, at Apple bliver væltet af pinden af Android/windows mobile - de har simpelthen et for godt produkt.


W.e.S.t
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2009 15:20:00
Svar/Indlæg:
312/44
#8 Øhm.. Samsung Omnia KØRER MED WINDOWS MOBILE.. Så jo jeg bidrager ret faktuelt til tråden...

Men ja du har helt ret i at forskellen mellem iPhone og de andre store konkurrenter svinder ind, men der er efter min mening stadig lang vej, da det jo ikke kun er brugerfladen, men ligeså meget alle de ekstra programmer man har adgang til via appstore. Brugerfladen i iPhone bliver da også overgået af Palm Pre, som desværre ikke sælges i DK, men når vi så kommer til apps, kan heller ikke Palm Pre følge med længere.

Men i takt med at andre producenter haler ind på iPhone, vil Apple selvfølgelig gøre alt hvad de kan for at bevare det gab der længe har været mellem iPhone og de øvrige konkurrenter.

Men tro mig: Jeg er ikke ubetinget Apple-fan! Jeg har faktisk aldrig brudt mig om deres metoder med at holde det hele så lukket som de gør, men jeg må så bare indrømme at den enorme kontrol også fører nogle kæmpe fordele med sig. F.eks. kan jeg altid være sikker på at når jeg bruger deres App-store, vil alt hvad jeg finder af programmer fungere og jeg kan være sikker på at indholdet ikke er virus eller på anden måde sætter mit øvrige indhold i fare. Det er noget du ikke får med Open Source, hvis du med det mener at man kan downloade programmer fra andet end Googles Android Marked.

#9 Samsung er da heller ikke hverken bedre eller værre end så mange andre. Byggekvaliteten er da også klart i den gode ende må jeg indrømme 🙂



Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2009 15:52:11
Svar/Indlæg:
1317/46
#10 jeg tror ikke apple bliver væltet af pinden, men den konkurrence som SE og Nokia ikke har formået at give dem, komme formentligt fra Android, Apple er alene om at udvikle deres platform, Android består ud over open sourcedelen af mange gigaselskaber, såsom SE, asus, TI, Toshiba m.fl.(udover Google) Hvis disse firmaer kan formå at arbejde sammen, så får apple altså kamp til stregen.

#11 det ændrer ikke ved at Samsung ikke får de bedste anmeldelser, men at der er nogle der glad for dem er jo fint nok.


Primeradk
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2009 17:05:09
Svar/Indlæg:
262/84
Har en Hero som privat og Iphone til job. Jeg synes Iphone tastaur virker bedre end på Android, men Iphone kan ikke multitaske, dvs have mere end en ting åben af gangen som feks Hero, og det bliver man sku træt af med mindre man kun har den som alm og ikke som værktøj, så den ryger sku snart over og bliver alm mobil og så hero som job telefon. Derudover så koster ALT til Iphone penge, selv deres opdateringer, så dem der skriver M$ fremover i forhold til Microsoft kan jeg kun ryste på hoved af.
Jeg synes begge er fede telefoner, men er jo klart at apple virker så godt når den kan så lidt. Det er jo ikke svært at lave noget stabilt når den ingen ting skal kunne, i forhold til de andre der er fremme med det nyeste.

Men jo man kan jo betale 6kr for at man kan lade som om man drikker af sin Iphone.....

My 50 cent


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Primeradk d. 09-12-2009 20:32:08.


W.e.S.t
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2009 18:52:35
Svar/Indlæg:
312/44
#13

Hvilken iPhone har du? for på min skal man ikke betale en krone for at få den opdateret til nye, lækre og velfungerende funktioner.

men er jo klart at apple virker så godt når den kan så lidt

Hvad snakker du om?? Bare fordi at den ikke kan multitaske, betyder det ikke at den ikke er en avanceret tlf?? Jeg vil give dig ret i at multitasking er en mangel på iPhone, men til gengæld tager man derved også et ansvar for brugeroplevelsen. Det er jo netop det HTC er så elendige til. De smider alt for mange funktioner på og lader det hele sejle og derved ender den almindelige bruger med en voldsomt ringe oplevelse, fordi at telefonen slet ikke er gearet til de funktioner, som man har opreklameret den på. Det er HTC's første HD telefon et fint eksempel på. Dets kamere havde en åh så stor billedsensor, men det tog altså ca. 5 sek. for den at tage et billede 😕 Jeg føler mig ret overbevist om at næste generation iPhone også vil kunne multitaske, men det kræver altså at man kan gøre det tilfredsstillende, før man begiver sig ud i det.

Det kan sammenlignes lidt med bilindustrien. Da regnsensorer var helt nyt og smart på markedet, var BMW og Mercedes hurtigt ude for at sælge deres biler på bl.a. dette og de blev rost til skyerne for det. Lexus blev derimod kritiseret for ikke engang at tilbyde det i deres dyreste modeller, fordi de ikke mente at teknologien fungerede tilfredsstillende endnu, hvilket de blev kritiseret meget for. Hvad sker der så? Ikke mange uger efter de første biler sendes ud med denne teknologi, bliver BMW og Mercedes oversvømmet af kunder, som har store problemer med regnsensorerne, som viser sig at gå i stykker på stribe, fordi teknologien endnu ikke er moden. Jeg vil hellere vente og få et ordenligt produkt end at kaste mig over det første og bedste der kommer på markedet.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af W.e.S.t d. 09-12-2009 18:55:53.


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2009 19:59:32
Svar/Indlæg:
1317/46
#14 jeg har hverken haft mulighed for at teste en HTC eller iPhone, så jeg udtaler mig på baggrund af anmeldelser, ikke desto mindre synes jeg at #13 indlæg er meget interessant fordi han nettop har haft mulighed for at sammenligne, og det virker ikke som om du har testet en HTC.

Du nævner desuden multitasking, det at have to eller flere programmer kørende samtidigt er jo ikke ligefrem en revolution, computere har været i stand til i halvanden årti, mindst. At en iphone ikke kan multitaske viser vel bare at de teknisk ikke er helt i front og at android formentligt, med noget finpudsning kan være med til at give iphone mange konkurrenter. Desuden glemmer du den enorme prisforskel.

En kommentar til dit indlæg i #11, hvis du tror der ikke kan komme virus på iphone, så tror jeg du kunne end med at blive skuffet, et apparat der kan gå på nettet er som jeg ser det altid i fare. Desuden går jeg ud fra at det er muligt eller vil blive muligt at lægge programmer på en iphone uden om App-store, ved hjælp af nogle grå programmer. I så fald kan du komme til at stå tilbage med en virusinficeret smartphone, hvor eneste officielle software leverandør ikke er til nogen hjælp fordi du ikke købte en pågældende type program hos dem. Netop fordi iphone er så populær, gør det den til et oplagt mål. Tænk på det næste gang du benytter gps'en på iphone, måske er der nogle der kikker med.

Android er selvfølgeligt også i fare, men med opensource vil det være muligt for norton, avg og alle de andre antivirusfirmaer at fremstille professionelt antivirusudstyr til smartphonen.


Vest-AALB-DK
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2009 20:04:55
Svar/Indlæg:
247/2
#7 god stil 🤣


Barkaway
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2009 20:06:32
Svar/Indlæg:
2180/15
#16 ja total go humor😀 eller er det?O.o lol


Primeradk
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2009 20:43:48
Svar/Indlæg:
262/84
#14

Nu var det ikke for at træde på dine holdninger, jeg forholder mig bare til ting som de er og køber det jeg synes er fedest og ikke på baggrund af hvad andre mener.
med hensyn til opdateringer så tænker jeg på min Itouch som jeg ogs¨å har. en opdatering til version 3, koster penge, Apples styresystem kommer med en "opdatering", den koster penge, tænk hvis MS tog penge for dere Service packs? Der ville være debat alle steder.
Jeg har en Iphone som iøvrigt har en lækker email client, men lorte kaleder fordi den gør det den kan godt. Min touch har jeg fordi den virker som en god remote til mit sonos.
Så jeg siger ikke det er noget lort, bare en meget begrænset telefon, og typisk folk som køber Mac, Iphone osv er vel ikke folk som gerne vil pille og installere, og om ikke andet så er det vel typisk folk som helst gerne vil have det virker ud af skuffen, hvor man ikke skal undersøge noget selv. Så siger nogen ja det er pisse stabilt? Ja måske, men er vel pga man ikke kan noget selv.
Dem som køber Samsung, HTC, nokia osv, er vel folk som har valgt ud for nogen behov. Måske installere 3 parts programmer osv, det kan man ikke på Iphone uden det er godkendt af Apple, og de så lige kan tjene lidt på det en anden har udviklet.
(Tænk hvor mange linux folk som er efter Ms pga deres styresystem, men ingen nævner apple som styre og brgrænser alt)
Til sidste ja, jeg køber nok en igen hvis jeg synes den er fed, jeg er bare ikke fanboy, men forholder mig til om jeg synes det er fedt, og roser ikke bare noget fordi jeg har det.

Håber det er til at forstå min mening igennem denne lange tekst, og nej prøver ikke at træde på nogen.

\René


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
09-12-2009 21:04:18
Svar/Indlæg:
5258/240
nogen der ved om der er mulighed for multitouch på den der Bravo?


morra19
 
Moderator
Tilføjet:
09-12-2009 21:12:42
Svar/Indlæg:
2672/468
#19 Jeg mener at HD2 understøtter multitouch..


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
09-12-2009 21:20:18
Svar/Indlæg:
5258/240
jep det gør den men det var ikke den jeg spurgte til 😛


morra19
 
Moderator
Tilføjet:
09-12-2009 22:08:27
Svar/Indlæg:
2672/468
Jeg tror ikke rigtig de går ned i specs.


W.e.S.t
 
Superbruger
Tilføjet:
10-12-2009 02:42:08
Svar/Indlæg:
312/44
#15

For det første: Multitasking er ret nyt på mobiltelefoner ud over nogle få og grunden er selvfølgelig den begrænsede regnekraft du får på en mobil enhed i den størrelse.

For det andet: Ja SELVFØLGELIG kan iPhone få virus, det er bare meget få der har oplevet det.

For det tredje: En iPhone 3G kan fås til 3600, hvor en HTC Hero kan fås til 3200, så prisforskellen er ikke hvad jeg ville kalde enorm..

Og jo en af mine venner har en HTC Hero, som jeg glædeligt har stjålet når jeg har haft mulighed for det og ja: det er en lækker telefon og ja: jeg misunder ham på nogle punkter, eksempelvis hjemmeskærmen, som jeg synes er rigtig lækker, fordi at den kan gøre så personlig. Der er iPhone lidt primitiv.

Men når det kommer til den samlede oplevelse og til de enorme muligheder der er i alle de programmer, som findes til telefonen og den måde det hele bare fungerer på, må jeg alligevel sige at iPhone har en fordel fremfor HTC Hero eksempelvis.

#18

Jeg er så sandelig ikke fan-boy og jeg er egentlig heller ikke en der bare vil have alt til at virke. Jeg piller skam med både linux på min net-book og unix (freebsd) på min NAS. Jeg elsker ikke at alt bare virker out-of-the-box, men jeg mener at kunne sætte et krav til at lortet i det mindste virker og det er desværre for meget for nogle producenter *host*Nokia*host*. Samtidig er jeg meget fasineret af når nogen formår at få så meget ud af så simpel teknologi, som der sidder i min tlf i forhold til konkurrenterne. Når det kommer til min iPhone, er den da også jail-broken, så jeg kan køre ultrasn0w og i det hele taget omgå nogle af de til tider latterlige begrænsinger, som Apple sætter.

Men som allerede nævnt, synes jeg at fordelene er flest i iPhone. Den har ikke helt så mange teoretiske muligheder, men til gengæld udnytter den det den kan til fulde.



LeetDonkey
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2009 08:09:34
Svar/Indlæg:
699/41
#20

Jeg kan bekræfte at HD2'en understøtter multitouch, jeg har dog kun brugt det til zoom funktion på websider og billeder :)

#23

Multitasking er *ikke* ret nyt på mobiltelefoner, de første SPV'er kunne det fint.


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
10-12-2009 08:46:40
Svar/Indlæg:
5258/240
#24

Har du en hd2?


LeetDonkey
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2009 09:13:57
Svar/Indlæg:
699/41
#25

Ja, og jeg er ganske glad for den :D


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
10-12-2009 23:06:43
Svar/Indlæg:
5258/240
jeg kunne godt.

Du har ikke tilfældigvis haft fat i en touch pro også?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af unnamet d. 10-12-2009 23:08:24.


LeetDonkey
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2009 07:16:35
Svar/Indlæg:
699/41
#27

Nej, det er den første touchmobil jeg selv ejer, de eneste paralleller jeg kan drage er til PDA'er.
Før det har jeg haft Orange SPV C500 HTC S710/S740 og N95 8GB, og det kan klart mærkes at HD2'en er meget hurtigere end de 4 mobiler tilsammen.
Jeg legede lidt med tanken om en iphone inden at jeg købte den, men jeg fik lov at låne én, og jeg brød mig ikke om den..


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
11-12-2009 10:07:46
Svar/Indlæg:
5258/240
okay.


xcanner
 
Overclocker
Tilføjet:
13-12-2009 00:13:10
Svar/Indlæg:
45/2
Kunne godt finde på at udskifte 3GS'en med den kommende HTC Bravo, og det er kun pga. Android (for at lege med det, hehe).

Multitasking tror jeg ikke, at jeg har så meget brug for. 3GS åbner og lukker programmer så hurtigt at det pt. ikke er et problem for mig.

Er også ret glad for app store! Ja, der er meget lort, men der er mulighed for at finde lige præcis det program man skal bruge. Men regner med at Android's sidestykke kommer til at vokse pænt hurtigt.


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
13-12-2009 10:41:42
Svar/Indlæg:
1317/46
#23 Ja jeg kan se at man kan få en iphone til 3600kr på mobilpriser, men der er nogle specielle vilkår, hvilket du også kan regne ud når et firma sælger mindst 1500 kr. billigere end de andre, dertil kommer at det er en 8gb version og formentligt importeret på en eller anden underlig måde. En iphone koster altså omkring 5000kr og op. Prisen på htc er derimod rigtig nok omkring de 3200 kr.


W.e.S.t
 
Superbruger
Tilføjet:
15-12-2009 13:31:47
Svar/Indlæg:
312/44
#31

Der er da ikke nogle bestemte vilkår? Den er jailbroken, hvilket jeg ikke ser det store problem i, da de endda tilbyder opdatering gratis i butikken. Samtidig SKAL butikken give 2 års reklamation, uanset hvor og hvordan den er købt.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2009 16:06:22
Svar/Indlæg:
5891/423
Er den heldige og få 5000 kr retur af Proshop pga. en RMA sag, så jeg køber sku en HTC HD2 og dermed også tjener 400 kr ca 😛




unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
15-12-2009 16:14:59
Svar/Indlæg:
5258/240
#33

snyd, er slet ikke misundelig


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2009 16:16:49
Svar/Indlæg:
5891/423
#34 😛 😛