Linux eller andet OS på PS3

Software d.  10. november. 2009, skrevet af dMITIj
Vist: 665 gange.

dMITIj

Elitebruger
Tilføjet:
10-11-2009 20:30:04
Svar/Indlæg:
1864/156
Hello all. Er her nogle som har leget med Linux eller et andet styresystem på PS3? i så fald hvilke og hvordan er resultatet? 🙂
janportugal

Overclocker
Tilføjet:
11-11-2009 00:36:41
Svar/Indlæg:
64/0
Google-søgning på 'linux ps3':
18.900.000 hits på 0,22 sekunder.

Du skulle prøve det - det er sq smart 😉

dMITIj

Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2009 09:39:07
Svar/Indlæg:
1864/156
#1. man må sige du er "skarp" hvis du selv skal sige det 🙂 jeg søger nogle som har erfaring med OS på PS3 som taler/skriver dansk da jeg har nogle lidt mere dybdegående spørgsmål til andet OS på ps3, udover det ville det være rart med ligesinede fra DK.

Trueson

Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2009 11:07:09
Svar/Indlæg:
638/62

Smartass...

Jeg har så meget erfaring at jeg undersøgte emnet, og nåede til den konklusion (eller lang tid) at det ikke var det værd, i hvertfald ikke til det formål som jeg søgte, nemlig den ultilmative media server! :)

Først undersøgte jeg muligheden for at ændre HDD'en, og det er noget som tager 5 min, og ikke engang er særligt dyrt da maskinen æder 2.5'' bærbar drev... Så satte et 120gb i uden problemet (drevet var så senere defekt, men var ikke ps3' skyld). Det store problem som jeg ser det er dog at det SKAL være FAT32, da NTFS vist er et microsoft patenteret system, det vil sige INGEN filer over 4gb, og derved inge HD rips osv, duer ikke til en media server! Samtidig mener jeg ikke at partionerne kunne laves større end 10GB, men det må du ikke hænge mig op på for kom aldrig så langt.

Nå, men ellers var ideen at jeg ville installere linux i form af Yellowdog, men der er følgende grund til at jeg droppede det... Linux har ikke adgang til PS3'ens gfx processor, så derfor kan det knap og nap afspille HD matriale, og kun lige klare de mest simple spil (ingen 3d spil mener jeg), så det er der jo ikke meget sjov i, og så var det bare for besværligt at styre lortet i forhold til en bærbar/HTPC sat til tv'et, købte et såkaldt powerboard og det virkede af lort... et dinovo el. ville muligvis havde gjort sagen bedre men stadig ikke godt nok til mig.

Så spørgsmålet er nok hvad du skal bruge din ps3 til, hvis et er musik, mails og lidt internet kunne det nok lade sig give sig, men bevæger vi os over til video (specielt HD), spil) så duer det ikke. 🙂 Håber det gav mening.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Trueson d. 11-11-2009 11:08:19.

dMITIj

Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2009 12:08:37
Svar/Indlæg:
1864/156
#3, det var lige hvad jeg manglede 🙂 Takker for indput der kunne bruges til noget. Det som jeg mangler mest af alt er alt det man kan på en alm. computer når man surfer, feks. spiller jeg gladiatus.dk og (hvis du kender det?) problemet er at jeg ikke kan tage mine "mønter" når jeg feks. er færdig med at arbejde og jeg kan ikke se hvor meget et skjold eller et svær er vær, normalt skal man bare have curseren hen over emmenet og så kan man se det, men sådan er det ikke med systeme som det er nu, så måske en form for Linux var en løsning. men ser lige om der dukker noget mere op inden jeg begiver mig på vej 🙂

Trueson

Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2009 12:31:11
Svar/Indlæg:
638/62

Jeg kender ikke spillet, men det ser umiddelbart ud til kun at være flash baseret, hvordan linux takler det ved jeg ikke, men det er da et forsøg hver hvis det er det primære mål... :) Og nu koster det jo som bekendt ikke andet end tid at hente yellowdog og forsøge sig frem, bare husk at back din ps3 op før du går igang, det gøres nemt inde fra ps3 systemet af.

Så du kan sagtens spille det over ps3'ens egen browser eller?

dMITIj

Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2009 15:12:40
Svar/Indlæg:
1864/156
#5 jep kan sagtens spille det fra ps3 egen browser der er som sagt bare et par små ting man ikke kan gøre brug af ikke hvad jeg lige kan finde ud af i hvertfalde 🙂 ang. ny hdd, hvor hurtig var den du satte i rpm? var det en med 16mb buf eller? har læst et sted man ikke kan bruge andet 5400rpm ved du noget om det?

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2009 16:40:10
Svar/Indlæg:
2263/135
#6 Mener godt du kan bruge 7200rpm, men det er mere varme udviklingen at man ikke anbefaler mere end 5400.