hjælp til fejfinding af hardware!

Diverse d.  12. september. 2009, skrevet af Toft123
Vist: 229 gange.

Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2009 12:08:13
Svar/Indlæg:
1600/230
Min stationære pc er gået ind i teenagerfasen. Den ville ikke starte op i windows uden fejlfinding, hvilken jeg efterhånden havde "vænnet" mig til og har accepteret indtil jeg fandt fejlen....

Desværre er det nyeste påfund at der kom et bsod i windows. Det så ud, som om det er en ramfejl, men jeg er ikke sikker og nåede ikke at skrive koden ned.

Efter fejlen, genstartede jeg pcen med siden åben, og der kom pludselig en sær lugt, som om et eller andet var brændt af.... Jeg tror det er bundkortet - igen! - der er brændt af. Jeg kan godt starte pcen op, og den står med fuld skrald på alle blæsere og kommer ikke længere. Når den skal slukkes igen, er jeg dog nødt til at tage netstikket fra, da knappen kun reagerer på opstart, ikke nedlukning.

Hjælpen, der søges, er i form af et testbatteri, da jeg gerne vil finde ud af, om der ligger en fejl på harddisk, ram eller strømforsyning, der får pcen til at gå ned.

I sommerferien havde jeg samme problem, rma'ede mit bundkort, som jeg fik tilbage for en uge siden, og så skete det igen...

Hvis der er nogen i nærheden af Hjørring, eller endda Aalborg, der vil låne deres hardware og eventuel ekspertise til mig, vil jeg være evigt taknemmelig og vil også gerne lægge et testgebyr, da jeg bruger maskinen til daglig i mit arbejde.


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Toft123 d. 12-09-2009 12:32:15.
Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2009 13:13:30
Svar/Indlæg:
1600/230
Jeg fandt en hardwarebutik i området, der kunne teste pcen billigt, så den er sendt afsted.