Problemer med Gigabyte GA-K8NSNXP bundkort

Bundkort / CPU d.  17. august. 2009, skrevet af fuglsang
Vist: 254 gange.

fuglsang
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2009 15:03:02
Svar/Indlæg:
51/31
Hejsa.

Jeg er ved at opsætte en computer til de gamle, i form af en Athlon 64 s754 m/ et Gigabyte GA-K8NSNXP bundkort. Men bundkortet har altid været mere eller mindre defekt, eftersom det tager en krig for den at starte op. Min bror(den tidliger ejer) snakkede om, at det var noget med SATA controlleren som gør at den kører sådan som den gør. Jeg så deaktiveret alt hvad der har med SATA at gøre, og da det ikke er SATA diske der sidder i den er det netop ikke noget problem.

Det dræbte en del af opstartstiden, men det tager stadig 2 krige og et toiletbesøg på 5 min for den at starte op.

Bundkortet: http://www.gigabyte.com.tw/Pro...

Hvordan løser jeg problemet?

Edit: Jeg er ret sikker på, at min bror har opdateret biosen op til flere gange.


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af fuglsang d. 17-08-2009 15:11:59.
TheGreenFoX
 
Superbruger
Tilføjet:
17-08-2009 15:46:42
Svar/Indlæg:
1897/51
Prøv at opdater den med den nyeste alligevel... Tror ikke der er så meget andet at gøre hvis det altså ikke er en f**ked windows version der skaber forsinkelsen


Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2009 19:21:46
Svar/Indlæg:
6624/113
Når den så langt om længe er startet op, gør du dig selv en tjeneste at teste harddisk hastigheden med f.eks Diskspeed32 eller HD Tach.

Er den lav, så er det harddisk controlleren som er defekt, og i så fald køber du en løs controller til PCI slot - så er det problem løst for kun 200 kroner.