Logitech G25 Rat og pedal

Diverse d.  07. august. 2009, skrevet af Nic-hlas
Vist: 1417 gange.

Nic-hlas
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2009 16:16:40
Svar/Indlæg:
1243/161
Hej

Overvejer kraftigt at købe et sæt G25. Ved der er flere her inde der har. Vil gerne hører lidt meninger om det 🙂

Hvordan fungere det med gear/kobling egentligt i spil. Kan man skifte gear selvom man ikk bruger koblingen?

Hvilket spil virker det perfekt i?

Gode/dårlige ting?

-Nichlas
bornholm
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2009 16:23:09
Svar/Indlæg:
2958/84
Det er ekstremt svært at bruge h-gear + kobling i GTR2, næsten umuligt, men du er meget hurtigere end andre ved start, når man køre med automatisk gear skift kan man stadig skifte gear manuelt op/ned kan være en fordel i sving.

Jeg er rigtig glad for mit og tror ikke du vil fortryde købet, du får virkelig kvalitet for pengende.


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2009 17:45:46
Svar/Indlæg:
8762/174
Har også ejet et og det er virkelig en fornøjelse at køre med.

Du kan bruge gear konsollen med sekventiel gear i næsten alle spil men det er kun nogle få simulator baserede eller gode arcade bilspil hvor både koblingen og H skiftet er understøttet.

Der kan bla nævnes GTR2, LFS, Toca Race Driver, GTR Evolution, Race07, Test Drive Unlimited osv

De spil har alle understøttelse for H skifte og koblingen også er der nogle andre rigtig gode spil titler hvor rattet virkelig skal arbejde.

Colin Mcrae Dirt er bla en af dem man skal nemlig arbejde meget hårdere med at køre at alle bumpene og hoppene gør det svært at kontrollere da rattet jo følger en hver lille ujævnhed i vejen 🙂

Men hele oplevelsen af et bilspil bliver langt langt bedre med et G25 rat man for mere ud af spillet.


Gamer_Chres
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2009 20:05:10
Svar/Indlæg:
1158/321
Har lige fået mit ind ad døren i denne uge, og det gør straks spiloplevelsen meget mere realistisk.

Før sad jeg med mit Logitech MOMO rat, som også er ganske udemærket, men G25 er meget bedre.

Kvaliteten af rattet er ikke til at tvivle på ihvertfald! Ægte læder, aluminium og hårdplast, så bliver det ikke bedre. Og rattet + gearstang sidder ekstremt godt fast på et bord.

Det er ikke så svært at vænne sig til at bruge H shifteren, da den jo er bygget op på en måde så den næsten er lig en virkelig bils.

Har selv kun prøvet at bruge rattet til Race Driver Grid, Need for Speed Pro Street og Test drive unlimited.

Grid understøtter desværre ikke kobling.
I Pro Street tager det bilen lang tid at skifte gear hvis man glemmer at trykke koblingen ned, og i Test Drive Unlimited nægter bilen at skifte, og går til tider ud hvis ikke du bruger koblingen.

Kan kun anbefale dette rat.

Det eneste sucky der er at sige om det, er den kasse det hele kommer i, men det er vel ligemeget 😛 😲


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2009 20:08:59
Svar/Indlæg:
8762/174
#3

Du sætter bare indstillingerne i TDU til at de biler der bruger almindelig gearkasse der skal du bruge H skiftet også dem med F1 gearkasse så bruger man flapperne bag på rattet så satte jeg mit op og det var lidt mere realistisk.

Så variere det jo mellem hvilken bil man skal ud og fræse rundt i 😀

Prøv og at tage en Saleen S7 også tage ud på den racer bane i spillet og drifte rundt det er virkelig sjovt hvis man spiller sammen med flere andre.


ZnarF
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2009 20:31:58
Svar/Indlæg:
1058/59
#0 Ellers kan jeg kun anbefale Driving Force Pro - ikke helt så lækker udførelse, men så vidt jeg har forstået samme mekanik. Det oplyses ikke at det virker med PC - men hvis man henter driveren til logitech rattene - så virker det fint 🙂

... det er lige nogle hundreder billigere (koster ca. 1000 kr)


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ZnarF d. 07-08-2009 20:32:32.


JesperSch
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2009 20:55:43
Svar/Indlæg:
34/6
Er enig med #3

har selv kørt med Logitech MOMO i lang tid. Må sige at G25 er MEGET mere præcist og bestemt de ekstra penge værd.

Kører for tiden GTR Evolution


Nic-hlas
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2009 22:39:17
Svar/Indlæg:
1243/161
Lyder som et lækkert sæt...lige før man skulle tage ud og købe det i morgen til resten af weekenden 😛

søger lige på nettet om der ikk er en liste over spil der fuldt understøtter det 🙂


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2009 23:01:28
Svar/Indlæg:
8762/174
#7

Du kan finde en liste på logitechs hjemmeside 🙂

Der er ikke nævnt ret mange spil men der er nogle store title i blandt dem.

Men rattet understøtter næsten alle spil det er bare ikke mange spil der kan finde ud af det med koblingen og H skiftet