Gratis opgradering til Windows 7 fra 26. Juni

Litteratur d.  14. juni. 2009, skrevet af Pizzadude
Vist: 2090 gange.

Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
14-06-2009 11:58:52
Svar/Indlæg:
5363/442
Et lækket internt memo til Best Buys ansatte afslører planerne for salg af Windows 7 i butikskæden.

Læs hele nyheden her: http://hwt.dk/newsdetails.aspx...
matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2009 12:15:14
Svar/Indlæg:
5600/32
Det var da alligevel ret billigt for en opgradering.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2009 12:18:01
Svar/Indlæg:
5891/423
Det er godt at de har lavet den fidus med en billig opgradering 😉

(tip af Anru - Ja Tak 😛 )


Kasseren
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2009 12:20:27
Svar/Indlæg:
1814/48
er der nogen der er klar til Windows 7 ready balladen, det var jo en stor succes med Vista 🤡


Kvens
 
Overclocker
Tilføjet:
14-06-2009 12:42:41
Svar/Indlæg:
337/45
Rigtig billig opgradering


zeppo
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2009 19:01:01
Svar/Indlæg:
23/1
Nogen der ved om disse opgraderinger vil kunne installeres som standalone, blot med eksisterende vista key?


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
14-06-2009 19:17:55
Svar/Indlæg:
1317/46
Jeg har haft win7 RC en uges tid nu, det er bedre end vista, men der er stadigt lang vej op til xp. Det er muligt de skriver at de vil øge produktiviteten, men hvorfor skal alt så gå i sneglefart.

Et eksempel er når man skal slette en større bunke filer(hvilket jeg skulle efter installationen), så går den igang med først at regen ud hvor meget der blive slettet og først derefter går den igang med at slette. I win7 skulle jeg slette nogle gb hvilket tog nogle minutter, mens xp brugte nogle sekunder på at tømme en næsten fyld 500gb hd.

Denne og andre oplevelser, gør at jeg synes win7 er hamrende sløvt.

Desuden er der stadigt alt for mange beskeder hver gang man skal instellere, slette eller nyse, desværre har det ikke gjort nogen stor forskel med UAC på minimum. Dertil kommer at der er en masse rod med genvejsfunktoner og manglende logik. Så nej jeg er ikke klar til at betale penge for win7.

Hvilken oplevelse har i andre med win7 RC


Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
14-06-2009 20:13:49
Svar/Indlæg:
2309/846
Jeg fatter ikke alle de brokhoveder der disser Vista. Kører med 64bit HP på min laptop og det spiller max. Går aldrig tilbage til XP, det er simpelthen for bøvlet når man har fundet fidusen med Vistas menusystem.

Hvis Windows 7 kører bedre end Vista så har MS et sikkert hit IMO.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2009 20:21:22
Svar/Indlæg:
5891/423
#7 forestår dig godt, men når fru og hr. jensen i danmark fatter lort af computer, er vista ikke så godt igen?


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
14-06-2009 20:25:55
Svar/Indlæg:
1317/46
For mig er winxp klart hurtgst at bruge og jeg har vista på min bærbare, så jeg kender det godt.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2009 21:06:26
Svar/Indlæg:
5474/39
#9
Det er også sådan i stil med dine oplevelser kan se i OSet windows 7.

Jeg vil sige det sådan prisen kommer nok til vægte mere, end regner med. Jeg vil ikke give mere for en W7 end det vista koster. Da syntes ikke den er ligger meget bedre da der stadig er en del små fejl. Venter indtil tiden udløber på min W7 beta, så tager den derfra. 🙂


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
14-06-2009 21:21:11
Svar/Indlæg:
1317/46
#10 omsider en der spiser nok grøntsager til at kunne se vista og til dels win7 er noget hø, tak


tatoo1956
 
Overclocker
Tilføjet:
14-06-2009 21:34:22
Svar/Indlæg:
1630/101
Jeg må tilstå at mit Vista har overhalet XP med mange åbne programmer ad gangen og i de fleste spil 😉 , jeg bruger kun XP til de få spil som ikke virker perfekt i Vista og det er kun 2.
Flovt at indrømme da jeg har været den argeste Vista hader siden den kom frem.. og jeg købte på næsten 1 dagen for DK-udgivelsen (Business udgaven.)


Thomasth
 
Superbruger
Tilføjet:
14-06-2009 23:00:35
Svar/Indlæg:
86/16
Til os med en middelmådig pc er xp rigtig fint. amd 3500+
Den bedste OS jeg har nogensine har haft 🙂
Ikke alle har råd til at skifte pc hver gang der kommer et nyt Os. vista og win7 kræver vel en kraftiger pc 😛


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Thomasth d. 14-06-2009 23:04:54.


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
14-06-2009 23:09:37
Svar/Indlæg:
5363/442
#13 Ikke Windows 7 - det skulle også køre ganske fremraende selv på netbooks :yes:


Lyngze
 
Redaktionsassistent
Tilføjet:
14-06-2009 23:37:26
Svar/Indlæg:
686/80
#14 Korekt!
kører med det på min snart 1½ gamle notebook og det kører sku godt nok, XP kører lidt bedre, men man kan også se at der er en del mere at arbejde med grafisk i Win 7, så synes det er forståeligt nok...

Er jeg en af de eneste der har haft en super oplevelse med Win 7? har ikke oplevet noget tab i performance overhovedet med min stationær og alle spil kører som de skal...


wopper
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2009 01:03:40
Svar/Indlæg:
234/58
#15 nu er note og netbook ikke til at sammenlinge men ja har selv problem med at spille i vista mest nå jeg vil have 4-6 spil op på en gang så fuckker den op men vis jeg gør det i XP spille den barer derudaf skal lige sige spille jeg spille er et multiplayer onlone spille a rollespilstypen som ok den kører med en forællet engie som er UT3 do er det ok vi man kun skal hav et spile op at kører men vis man vil have flerer knækker vista har ikke prøvet i W7 enu da jeg ikke har haft tiden til det


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af wopper d. 15-06-2009 03:50:44.


Erik
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2009 01:46:53
Svar/Indlæg:
250/2
Ominstallation er ikke noget jeg har set positivt på, de sidste par år :no:

Selv med Vista og Hardware der "skulle" passe dertil, synes jeg det var en uoverskuelig færd at ominstallere, nu er det ikke bare lige standard, men omfattende og dekorerende samt design ændrende og alt muligt bøvl med tilpasning af omkring 100 spil m.m. Jeg skal igennem.

Tja, såen er det ikke mere, hvad der før trak sig over uger, er overstået på et døgn eller to, derfor har jeg været et par Beta'er samt 7100 DA, 7201 EN og nu 7229 DA LanguagePack modificeret, dette ikke uden et par ubetydelige småfejl i betegnelser, men skal jeg leve med denne Release Candidat, indtil den ikke kan køres med længere, er det ganske fint med mig. Kommer den endelige til at være lige så føjelig, er det også ganske fint med mig.

Har aldrig haft det lettere, ind med 7'eren, en Driver til en RS-232 Converter, nødvendig til mit andet hobby, ind med Control Center til mine to 4870 Grafikkort, beholder Driveren Mircosoft har smidt med, 7,5 i score, ingen problemer, er grund nok. Smider så alle de Programmer og værktøjer ind, som SKAL bruges, sørger for at Windows Mail kører som den plejer på Vista, sørger for Bank håndteringen er på plads, dette er alt sammen overstået på én dag. Spil tager så lige dagen imorgen, det er nu KUN omkring 50 stk. Det andet var helt galt, hehe

Samme job tog 3 uger sidste maj, derfor gad jeg næsten ikke prøve at lege med 7'eren, men der er noget om snakken, Microsoft lover egentlig at det skulle blive lettere hver gang de smider noget nyt på gaden, men det gør det kun for udvalgte, det er jo åbenlyst at selv garvede PC brugere har fået Vista kraftigt om halsen, div. YouTube videoer dokumenterer at selv såkaldte "experter" på området, er håbløs tykpandet og blinde, dermed ender at skælde ud på Vista, alt dette opfanges og genlyder hurtigt globalt, wupti Vista en katastrofe, 7'eren er så modgiften, men ak, lige så uoverskuelig for de fleste.

Tja det er spændende hvordan det hele ser ud om et år, men OS2 kommer ikke igen, ej heller er der langtids planlægning for XP'ired Microsoft produkter, at Vista næsten kunne ses som dette århundredes Windows ME, er først noget jeg kom til at tænke på lige nu og her, men i7 + Windows 7 = access on demand, ift. Tidligere Systemer. Men nu hedder jeg jo ikke "Jensen" anru2007 #6 har fat i noget!


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2009 01:53:22
Svar/Indlæg:
23132/740
Windows 7 kan, hvis nørderne ellers gider at tørre øjnene og lade være med at bitche til højre og venstre, vende kurven for Microsoft. Det er et superlækkert og streamlinet operativystem der kun tangeres af Mac OS X i brugervenlighed, og nice-ness.

Når det er sagt, så er det da trist, at man skulle igennem Vista - som jeg ligeledes var meget tilfreds med - men fuck it. Windows 7 spiller bare hér. Det eneste Microsoft ikke skal gøre nu, er at fucke det op, i sidste øjeblik, som de gjorde med Vista.

Som jeg husker det, kørte div. betaer og RC'en ganske udemærket. Det blev lidt tungere da retail ramte markedet. Men med 8 GB i maskinen og en middelgod quad-core, fik den klagesang ende.

Vista har, med min øjne, væres Microsofts hidtil bedste operativsystem. Jeg glæder mig til at se hvad der sker, når Windows 7 rammer masserne. Det lover i hvert fald godt, indtil videre, og hvis de nuværende priser holder stik, så bliver det en moderat investering.

Vista var:
- For dyrt
- For tungt*
- For udskældt

* - For dem med "svage" computere.


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
15-06-2009 02:12:03
Svar/Indlæg:
5363/442
#17 50 spil?!?! - Jeg har højest en 4-5 spil indstalleret af gangen, og af dem spiller jeg kun et enkelt eller to ad gangen...

Gider ikke til at indstallere alle mine spil hver gnag jeg formatterer..

#18
Jeg vil give dig ret. Vista er et godt styresystem, men med nogle småfejl her og der, samt lidt for høje krav til hardware. Det sidste hovedsageligt set i forhold til Windows 7, da dette for alvor stiller sprgsmålet hvorfor dog Vista skal sluge de ressourcer det nu engang gør..


Erik
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2009 02:17:46
Svar/Indlæg:
250/2
#18 Er vi i familie ? 😀
Infoen om kommentar her, lige efter jeg havde forladt gerningstedet, fik mig til at frygte et tordenskrald, men det er måske kun den hårde kerne der sidder søndag nat og filosoferer over mulighedhed for storslået fremskridt for Microklanen og for os som brugere.

Jeg erkender at jeg de sisdte 12 år har stjålet alt software, jeg skulle bruge, dette har jeg næsten lagt bag mig, da de fleste Programmer og værktøjer jeg HAR brug for, kan købes for mindre end 500kr, at have håndplukket hvad der fungerer for mig og vide at jeg har supporten hvis det skulle være, er ganske afslappende.

Jeg har fisket mig et par Vista Ultimate skiver, både 32 og 64 Bit legalt, men jeg er klart motiveret til at smide klejnerne for Windows 7 Ultimate, om jeg så slet ikke bruger den endelige, hvis resultatet bliver som traditionen har vist, disse RC Build's æder alting lidt for let, næsten for godt til at være sandt.

#19 Det er da en halvering, af hvad jeg har kørt med i åresvis, har 3 store drenge og de kan ikke nøjes, nu har de fået et par X-Box 360 Elite at lege med og snart er der heller ikke 50 spil inde, mere, men´ominstallere spillene, nej nu har jeg aldrig, har du hørt om registreringsdatabase filer, de kan tilføje info, så man ikke behøver at ominstallere alle spil. De fleste kører med samme "engines" og derfor kan et spil, som let kan installeres, let fikse en stor del af bunken, et par seperate tilføjelses Drivere og se, så er der kun lige 3D setup, opløsning og andre småting. Men stadig klares det ikke på et par timer.

PS! Savegames og lign. Er selvfølgelig også sikret 😎

http://www.pcsline.dk/vistar.h... Her er lidt af det scenarie der har brolagt min færd de sidste par år, mit nye System er ikke publiceret, endnu.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Erik Winther d. 15-06-2009 02:40:10.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2009 02:18:43
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #19

Fordi Microsoft er smartere end som så.

Direktionsmøde d. 15/12-2006:

- Okay folks. Hvordan får vi solgt det her operativsystem til folk?

... *stilhed*

- Jeg har en idé!

- Lad os høre...

- Jow. Altså, vi gør det, at vi får Vista til at køre en masse tjenester der tilsyneladende sluger en masse ressourcer.

- Øh...

- Lad mig forklare. Så vil folk brokke sig vildt meget og alle går i selvsving over hvor meget dårligere Vista er end det latterligt gamle Windows XP.

- Jeg er stadigvæk ikke helt med...?!

- Jamen, altså. Det er ret simpelt. Vi laver først et vildt upopulært operativsystem, som alle hader, right?

- Jaeh?

- Og så lader vi det køre et par år, og tager en enorm høj pris for det, right?

- Jaeh?!

- Og så, efter der er gået et par år, så laver vi en "trimmet" udgave, som vi sælger til den halve pris, right?!

- Jeg er ikke sikker på at jeg forstår.

- Det er elementært. Folk er dumme og glemsomme. De færreste kan huske hvad de så i nyhederne for en uge siden, right. Det vi gør er, at vi lancerer Vista som operativsystemernes svar på Messias. Derefter, lancerer vi det samme operativsystem, blot uden alle de begrænsende funktioner og sælger det til halv pris. Folk vil stå i kø for at købe det.

- ... det... er... jo... geni-ALT!!! Fuck hvor godt. Ja. Ja for fanden. Det gør vi!

- Det' jo det jeg siger.

- Du har jo fuldstændig ret. Arh men for pokker da, hvor ville jeg ønske at jeg selv var kommet på den idé.

- He he. Så kan vi godt lancere Vista i næste måned til, hvad? Kr. 3.500,- og i 7 forsk. versioner. Folk vil hade det, fra nu og til dommedag. Måske de helt endda glemmer Windows Me.

- Nice! Jeg gi'r en bajer og en stribe på baren.

- Let's go 😀

-> #20

Ikke just. Jeg har blot været til noget familietamtam i weekenden og kom ret sent hjem. Eftersom jeg har svært ved at falde i søvn nu, forsøger jeg mig med en all-night'er og ser om jeg kan klare dagen "i morgen"... 😉


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 15-06-2009 02:20:50.


Erik
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2009 02:38:35
Svar/Indlæg:
250/2
#21 Jeg sagde nej til tamtam, sendte kone og børn langs, alene, så jeg havde ro til mit nye tidsfordriv "hvor mange Windows 7 skal jeg prøve før jeg falder om" og det var ikke løgn, da jeg sagde jeg var ilde, har noget der snærper af influensa, den uden svineri håber jeg, men her skal jeg jo ikke belaste min stemme, kun mine fingre, alt andet sidder jo i rygraden.

Og humøret bliver bedre og bedre, hver gang jeg smider en 7'er på Compen 😲

Takker alligevel for ikke at føle mig alene i Windowsverset 🙂

#20 Linket - Lige for at få det på plads, som det ses på Datoerne, tog det længere tid i April, linket omfatter ikke status quo, så kig evt. Her:


:yes:

Når vi nu er igang, håber den er overskuelig nok 😀


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Erik Winther d. 15-06-2009 03:45:36.


steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2009 09:09:26
Svar/Indlæg:
2870/65
Windows 7 bliver da ikke meget bedre end Vista. Har nu installeret den på 4 forskellige maskiner....og det kører som en pose l..., for nu at sige det mildt.

Selv på en maskine med 4 kerner og 4 GB ram er den aaalt for tung.

IMO har Microsoft skudt sig selv i foden....for 2. gang.

Det glæder mig da, at der er folk som kan få det til at køre fornuftigt, helt klart.

Men, når jeg som er netværksadministrator af profession ikke kan få W7 til at være stabilt. langt mindre tweake det til at køre bare nogenlunde fornuftigt, er der noget der er fejlet fra M$´s side.
Med de erfaringer jeg har, kan jeg da umuligt anbefale sådan et nyt OS til almindelige dødelige brugere.

Udviklingen stopper ikke. Det er fint nok. Men kan nu stadig ikke forstå en brik af den politik Microsoft har om bare at hæve kravene for cpu og ram ud over grænsen for hvad en alm. maskine kan håndtere.
En anden ting der er lige så uforståeligt er, at man laver et OS, hvor det er mere ualmindeligt besværligt at slå alle de "øjebæer" fra som amn har sat ind i Vista/W7.
Al den farvelade er jo forfærdelig....stik mig en tudekisk nu. Har brug for noget at styrke mig på. 😩


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2009 09:37:45
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #23

Det kan da ikke passe, at Windows 7 kører/kørte bedre på min Dell XPS M1330 end på din fuldblods-desktop? 😐


yaryar
 
Overclocker
Tilføjet:
15-06-2009 11:00:10
Svar/Indlæg:
174/16
for at starte så kan jeg da fortælle at jeg selv sidder som privat installatør/service mand på nu 47 privat pc`r

1/ win xp tager en evighed at installere og opdatere men køre som intet andet M$ os

2/ vista tager en krig at installere ikke lang tid at opdatere men som privat M$ os køre det altså slet ikke for Hr. og fru danmark

3/ win7 har jeg kun installeret på min egen gamle spand og på en gamerpc og ja installationen på win7 rc tager ja små 20 minutter og det er med opdateringer så der vinder den uden nogen form for tvivl, men som M$ os har den næsten samme total bøvlede og til tider helt uforståelige arbejdsmetoder for den helt almindelige og ikke fuldtids brugende pc bruger

så mit personlige råd når de kommer her er at de skal købe xp og ja jeg forsøger hver gang at overtale forhandlerne til at levere en ikke præ vista maskine da det gør hele min arbejdsgang mere besværligt når det er med vista!

men ja det bliver spændende når w7 rammer butikkerne


[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2009 13:28:05
Svar/Indlæg:
2175/21
det jeg hader mest, er alt det big brother overvågning, og sikkerheds check af alt hvad man laver.... "er du sikker på du vil installere det" ...ja for helv...ellers havde jeg ikke klikket på install.exe! ....


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
15-06-2009 14:39:06
Svar/Indlæg:
1317/46
#26 fuldkommen enig, hvis man kunne slå det helt fra ville det være et kæmpe skridt frem.

Det M$ ikke vil forstå er at når man dobbeltklikker på den fil der installerer det program man vil insallere det, så er det fordi man har besluttet sig for at installere. Så windows "Hold Kæft Med Alle Dine Idiotisk Spørgsmål!!!"


Erik
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2009 15:11:21
Svar/Indlæg:
250/2
#26 #27 Det kan deaktiveres komplet, man kan endda få den til at lade være med at reagere på de fleste fejl, i værste fald er det kun explorer der genstarter, det sker der ikke noget ved, tager også kun et par sekunder.

Noget der også bør stoppes, er Media Playeren's Netværks søgning, det sluger ganske mange resourcer, men igen, kan deaktiveres, i services!

Ganske enkelt, så har der siden udgivelser af nye, GUI OS'ser fra Microsoft altid været enorme tudekoncerter, det er sku ligemeget om det så er folk med meget stor ekspertice, så kan det da umuligt være dem der mangler et led i kæden, l.... Windows, blah, blah, blah.

Ja det er meget uoverskueligt, som Microsoft placerer genveje, mange ligger endda i dobbler, men det kan man ændre på, tilmed barbere ned til det forståelige, derpå lave en Ghost Backup, det tager 2 min, den lægger man ind på en anden PC og ændrer bare LogOn navnet, de små Driver ændringer får hurtigt fundet sin plads, efter 1 times tid, er der så kun tilbage at skifte de legale licenser på ikke freeware Programmer.

Men det er vel sådan at supersupporterne Installerer det hele fra bunden hvergang :no:

Og til mig med HD-Audio og få DX10 Spil, XP = Xploided, Xpired Xtinct, længere er den ik :'-(


steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2009 15:14:31
Svar/Indlæg:
2870/65
# 24 Åbenbart er der noget helt galt med alle mine maskiner.

Det tager ca. 3-4 timer at lave en installation af W7...og når den så kommer op at køre, går der ca. 1-2 dage, så crasher skidtet...og en re-install er nødvendig.

Dette sker på samtlige maskiner. Den kraftigste på en Q6600...og et ASUS borad som er knapt 1 år gammelt. Så tænker man, ok jeg skifter disken...det kan være den som er årsagen. Smider en ny 1 TB Samsung F1 disk i dyret og starter forfra.

Installationen tager ca. 3 timer. Ram er checket, board er checket ...og kører flyvende med XP/Server 2003.

Jeg har accepteret at Vista/W7 ikke er noget for mig. Jeg må tage mig sammen og få kigget lidt på noget Linux eller Mac. Windows er ved at være en ret kedelig oplevelse.

# 26+27 Slå AUC fra, så slipper man da for alle de spørgsmål 😀


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
15-06-2009 15:14:56
Svar/Indlæg:
4437/91
Den browser-løse udgave betyder desuden, at det ikke vil være muligt at opgradere fra Windows Vista til Windows 7 for europæerne, skriver PCpro.co.uk. Det er nødvendigt med en installation fra bunden, oplyser en Microsoft talsmand.

http://www.version2.dk/artikel...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af da9els d. 15-06-2009 15:20:43.


Erik
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2009 15:30:47
Svar/Indlæg:
250/2
#24 - Steen, bruger du de samme 2x DVD Drev i samtlige Maskiner ? "Sorry" kunne ikke dy mig. Kunne godt tænkte mig at snakke med dig, der må være noget du overser, det tager normalt ikke så lang tid at Installere Vista eller 7'eren, max 30 minutter, mit hurtigste var 16 minutter på 7'eren, godtnok på RAID Striped 1,5TB Seagate's

Se der er bare et eksempel på ignorans, Alt om Data havde en artikel, hvor de fastslog at TB RAID ikke var hurtigere, end ikke RAID, javel ja, på en XP maskine, jup, den svømmer jo lige så snart en Partition kommer over 4-500GB i RAID, om ikke andet er det hvad jeg har oplevet. Nu kører jeg med 1.3TB Partitioner og 170MB/s avg. er ganske fint for mig.

#30 - Så snup en Engelsk og smid en Dansk Language Pack på, der vil altid være en mulighed for at omgå sådanne situationer!


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2009 15:33:45
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #29

Jeg har ikke oplevet en Win 7 installation der tog mere end en halv time, med samtlige opdateringer osv.! 😲

Det var da alligevel noget af en forskel.

... præcis. Men hey, hvis "tuderne" ikke har fanget den med UAC er det nok bedre at lade den forblive aktiv *host* 🤣 😛


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
15-06-2009 15:51:57
Svar/Indlæg:
4437/91
#31 .. "I Europa" Jeg tror jeg skal bruge en Amerikansk version, da England vist nok stadig ligger i Europa.
Jeg kan godt klare mig uden Win7 opgradering. Har heller ingen planer om at gå ud og investere i Vista 😛 Men at alle dem der køber Vista nu - i Europa - ikke har den mulighed er da genialt !


Erik
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2009 15:58:31
Svar/Indlæg:
250/2
#33 Ja klart, så er den på "Amerikansk" eller hva ? Det er da stadig Engelsk, jeg skrev jo ikke "Brittisk" og dem vi henter nu, er jo også US-EN, bare ikke længere med Dansk MUI (LP) 😉

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Erik Winther d. 15-06-2009 15:59:29.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2009 16:09:29
Svar/Indlæg:
5874/1287
#29, der er da noget HELT galt så.
På min PC har jeg fra USBstik (Patriot 200x 8GB) installeret Windows 7 build 7127 (Erik Winther, please check dine beskeder 😛 ) på min Intel X25.M 80Gb SSD. Fra den begyndte at boote på USB-keyen til jeg kunne klikke rundt på desktoppen gik der 13 minutter og 17 sekunder.

Erik Winther, hvad hedder den service du skriver om mht mediaplayer og netværkssøgning?


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2009 16:11:12
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #35

Den gør det automatisk, hvis du har tilføjet et library. Men ellers, er det den samme som "Der er fundet en Xbox på netværket. Vil du dele stodderens 2Pac musik med hele omverdenen"-dialogen.


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2009 16:12:15
Svar/Indlæg:
4536/104
Well heres my 5 cents.

vista er rigtigt flot , og virker sikkert fint til helt nye pc spil, men så snart du smider et 2+ år gammelt spil på din pc, så har du problemer og skal enten køre det hele i special mode som administrator (hvilket lille tim på 8-11 år nok ikke ved) ..
eller os funger det bare ikke sammen med det angivne spil.

og tro mig jeg har prøvet mange ældre spil hvor der er problemer.

Derudover er vista sløvt som ind i hælvede sammenlignet med xp, det føles tungt stort set lige fra install til man sletter det/formaterere.

Og jeg køre det altså ikke på en bærbar, her snakker vi en Core I7 maskine på 2,66@3,6 ghz til 24/7 og jeg har prøvet med både 3 og 6gb ram ingen af delende speedede systemet synderligt op imo.

samme maskine i xp er blazing fast, så ingen system problemer af nogen art der.

har prøvet win 7 RC, og ud over at der er for mange (beta) fejl, og små mangler så ser der lågende ud, hastigheden er klart bedrer end vista hvis ikke ca. li så hurtig som xp.

men der er stadig mangler og det kan nemt blive svært for den uerfarende pc bruger (host min søster host) at finde ud af særligt meget på det windows.

samme gælder nok den ældre årgang.

Så lidt tror jeg nu MS skyder sig selv i foden ved at gøre win alt for moderne og (smart) de mister mange ældre uerfarende pc brugere som kun er små gode til xp.
de brugere skifter neppe til win7. 😐


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2009 16:13:36
Svar/Indlæg:
5874/1287
#36, ja, det er den, hvordan stopper men den HELT, dvs deaktiverer den. jeg skal bruge navnet på selve servicen for at kunne gøre det i services.msc. 😛


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2009 16:14:42
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #37

At en Core i7 er "blazing fast" på et 8 år gammelt operativsystem, bør vel ikke komme som den store overraskelse? 😛

Mht. spil, så er det kun "Star Wars Episode I - Podracer" jeg ikke har kunnet få til at virke i Vista/Win 7. Alt andet har kørt uden problemer. Sågar Quake II og Motocross Madness ❤

-> #38

Du kan vel slå det fra under Netværk og Delings-centeret? 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 15-06-2009 16:15:14.


steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2009 16:26:17
Svar/Indlæg:
2870/65
# 31 Installationen foregår på en spritny single disk (Samsung F1 1 TB) som ellers burde kunne hente data ind i et rimeligt rask tempo.

På samme disk installeres XP på 15 minutter, så disken fejler ikke noget.

Install-imaget er W7 built 7127 US version (både x86 + 64 bit) har samme problem. Det tager en krig og 7 madpakker....måske skulle man kigge efter en bios-opdatering. Der burde ligge en nyere end den jeg har på dyret. Men selv om det er biosen der er lidt gammel, burde det isoleret set kun være den maskine der har problemet...og ikke de andre også.

Nå, det betyder nu ikke så meget. Har alligevel besluttet mig for at XP er den sidste M$ version jeg vil bruge. Vil ikke finde mig i at skulle sidde på en nyere maskine der kravler afsted fordi der skal alle mulige slags farvelader på desktoppen.

# 37 Det er så 2. gang at Microsoft skyder sig i foden. Mon ikke de lærer det snart. Undskyld...det er 3. gang: Windows Miserable Edition var jo også et flop af dimensioner...og synes at kunne se alt for mange ligheder mellem ME ogg Vista/W7...alt for meget øjegejl...og alt for lidt værdi


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
15-06-2009 16:33:05
Svar/Indlæg:
4437/91
#34 .. sproget er da underordnet, hvis de versioner 'vi henter' er Europæiske udgivelser.


Erik
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2009 16:40:21
Svar/Indlæg:
250/2
-> # 38 ROLIG - er sku for gammel til det race 🤣

Admin: Windows Media Player Network Sharing Service "WMPNetworkSvc" stop den, deaktiver og jeg har tilmed ændret dette:


Ellers reaktiverer den sig bare af sig selv, tror jeg ☹

Ikke nok med Media Playerens konstante søgning efter nye playlist filer m.m. Så æder lige netop denne funktion rimelig meget af resourcer, det får den til at være længe om at starte op og være istand til at afvikle noget som helst, det er selvfølgelig med forskel, jeg har bare mange filer den overvåger, for mange til jeg vil publicere det her....

-> # 39 Ja så, jeg har en modificeret udgave af F1 Challenge 02, med 03-08 Mods i og den vil f.... ikke køre, spillet starter, men lige så snart jeg loader en bane, crasher l..... jeg vil gerne give dig et link til spillet, så kan du jo prøve om du kan finde fejlen, jeg savner mit F1. Går jo et stykke tid før Codemaster kommer med deres F1 og der er nostalgi i EA's!

-> # 41 De RC versioner der er Engelsk Sproget, som jeg har leget med, er US versioner, ikke UK!! Ikke fordi jeg er sikker, men står der ikke noget i retning af English/United States under Sprog og Destination, når man Installerer de Engelske, tror slet ikke der har været nogle der er "brittiske" hmm

Det med MUI, altså Dansk brugerflade, er ikke så dramatisk som det var på vista, der var det 250MB komprimeret, Installeret >1GB data, idag er det jo Engelsk det hele og kun det der ses med Explorer, ses på det aktuelle sprog, derfor fylder sprogpakker mindre idag.

Brugere, bliver ganske automatisk til User, når det ses fra anden perspektiv, såsom i Ghost, eller lign. Og hed det "My Documents" på en tidligere Installation, hedder samme mappe nu Dokumenter, men kun overfladisk, stien er stadig, My Documents, ifølge genvejen. Det er de små filurligheder der absolut kan undværes, påden anden side skal jeg ikke spekulere på at ændre Mappernes navne, ved skift til andre sprog, når jeg tester. Dertil skal siges at de direkte link, på startmenuen, til Billeder, Musik, Video, Optagelse TV og Download, ikke styrer i retning af mit C: det er en helt anden Partition, det er jo galmadsværk at have disse mapper på System Partitionen.

Men der kunne skrives en guide til den slags ændringer, det kan ikke bare gøres fra Startmenuen, men direkte under bruger profilet, når man ændrer placeringen der, forsvinder disse mapper med det samme og genvejene i Startmenuen ved besked, endda omdøbning af Optagelse TV, har jeg bare kaldt Optagelse Sat, ikke noget problem. Bare et eksempel!



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Erik Winther d. 15-06-2009 17:02:46.


Erik
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2009 17:28:43
Svar/Indlæg:
250/2
Noget andet er at jeg ofte hører folk tude, når jeg siger at de skal Installere Vista, eller nu Windows 7, men har jeg smidt min konstellation på deres System, er der så få der ikke er tilfreds med resultatet, at det ikke svarer sig at lave procent beregning af det.

Det er også lettere end mange tror, Installer hele dynen af software der skal bruges, derpå slettes StartMenuen's Program Mapper, både i Bruger og Programdata, derpå kopieres de "gamle" tilpassede Mapper ind de samme steder og wupti, tilpasning er færdig, har man thema filer, er det samme procedure, kontakter og mail, samme igen, ergo, det tager kun den tid som Installationen af Programmer og værktøjer, samt opdatering af de få, kun Flac Codec er nødvendig, that's it.

For nylig samlede jeg en maskine magen til min, i7 med det der tilhører, på mindre end et døgn var maskinen samlet, kabler fint gemt væk og Harddiskene tilpasset mine vaner, samt alle spil kopieret over. Færdig og brugsklar, manden sagde "ikke Windows 7" det siger han ikke mere, går der ged i den, Ghoster han bare sit C: Drev og den er som han fik den, tilføjer han noget og ændrer ting, laver han bare en ny Backup, så er han på den sikre side igen.

Han er ikke specielt god til sprog, heller ikke det danske, heller ikke nogen haj til PC. Ikke noget personligt, han ved det selv, men alligevel kommer han ikke i klemme med sin nye maskine, er glad på hans vegne, han ville have noget "nyt" det fik han!

http://www.pcsline.dk/Tylersbu... @ 3.88GHz og kørende i 1 md nu, ikke noget der ligner OS eller HardWare problemer, he's happy i'm happy!

http://www.pcsline.dk/Tylersbu... @ 3.88GHz kørende siden 31.12.2008 kl 23:58 og har aldrig haft en mere potent maskine, det er jeg glad for og energiselskabet også!

PS! Ingen dumme ideer, har også denne
:no:


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Erik Winther d. 15-06-2009 17:42:05.


bauner
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
15-06-2009 20:01:20
Svar/Indlæg:
853/71
Jeg er en af dem der ikke kan få armene ned igen efter at have prøvet Win 7. Prøvede først på min IBM T43, men det var lige tungt nok, så den har XP igen. Kører med Win 7 RC1 på min stationær og er begejstret.
Hvor lang tid det tog at installere Win 7 på den stationære har jeg ikke helt styr på. Men det gik stærkt, meget stærkt (3x32GB Patriot Warp v2 i RAID 0).
Syntes Win 7 er lige så lækkert som OS X - min stationære starter lige så hurtigt op som den iMac jeg havde (2007 model med T7500).

Jeg er klar med Dankortet når Win 7 lander i butikkerne.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af bauner d. 15-06-2009 20:02:30.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2009 20:32:32
Svar/Indlæg:
5874/1287
Erik Winther skrev:

PS! Ingen dumme ideer, har også denne



Er den overclocket?


Erik
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2009 21:44:21
Svar/Indlæg:
250/2
-> # 45 - Nej den er lidt overvægtig, er der nogen der siger, ligger omkring de 75kg 🤣

Men jeg går ud fra du forstod "joken" indboforsikring er én ting, ikke at miste sin PC er den optimale løsning. Det siges at det kan være usmart at reklamere med værdier på nettet og i disse tider, hmm


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2009 22:54:21
Svar/Indlæg:
5874/1287
Yep! Fangede den godt. Og forstår ikke den danske lov, at det er ulovligt at lade sådan en forsvare sit hjem 😕 Hvis folk vælger at bryde ind et sted, så _burde_ de også vælge at tilsidesætte deres egen sikkerhed. Jeg vil i hvert fald ikke holde mig tilbage, hvis en forsøger her, og jeg er ret sikker på Kaiko også vil "skide" på dansk lovgivning i fald en grum tyveknægt forsøger at rende med dine PC'ere. Det vil jeg da håbe i det mindste!

Klap den lige en gang fra mig. Jeg savner min egen hund frygteligt, selvom det er en del år siden. Det var en 82 kilo tung Newfoundlænder (som duftede RIGTIG godt, når den havde været ude i regnvejret 🤣 )


Blackout
 
Superbruger
Tilføjet:
16-06-2009 02:48:28
Svar/Indlæg:
140/5
Fatter ikke at folk har problemer med Vista og Windows 7

Må indrømme at indtil SP1 til Vista og indtil nvidia, ati m.m. fik styr på deres drivere var Vista totalt ubrugeligt med mindre man bare skulle surfe lidt.

Men efter SP1 har jeg ikke haft de mindste problemer.

Og siden jeg har prøvet Windows 7 RC (som jeg kører med nu) må jeg indrømme at jeg ikke sådan lige skifter tilbage til Vista, da Windows 7 klart kører bedre.

Det tager mig omkring 12-15 min at installere Windows 7, og så lige et par updates og lidt drivere og så er den klar.

Har folk problemer med stabiliteten i Vista og Windows 7 burde de kigge lidt mere på deres egen hardware eller den klump der sidder ca. 40cm fra skærmen ;)

Jeg kører selv altid med så meget overclocking som muligt, og det giver mig hverken problemer i Vista eller Windows 7. Ingen blå skærme, frysninger eller andre problemer.



yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2009 10:44:21
Svar/Indlæg:
1347/11
Og så et lille fif til "alle" dem som ikke kan lide Vista pga. deres gamle programmer ala "mormors opskriftsamling for kager" ikke kan få til at virke, hent microsofts virtual pc i sidste nye version og brug det, er nemt at sætte op og det virker altså med dine gamle programmer, dog er der ikke 3D understøttelse i. Om det virker med win7 ved jeg ikke, men jeg kan ikke forstille mig at det ikke skulle.


steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2009 10:45:24
Svar/Indlæg:
2870/65
# 48 Tak for din hentydning til den kendte fejl 40.
Så vil jeg da gerne fortælle dig, at jeg til dagligt sidder som netværksadministrator i en 3. level supportfunktion, så det er nok ikke mine evner i den (hen)retning der fejler.

Den sidste maskine jeg har installeret W7 på, er en Q6600 på et ASUS Workstation board (ca. 1 1/2 år gammelt) 4 GB ram (Corsair) et Nvidia 7600 GT GFX og en spritny disk (Samsung F1 1TB). Altså burde maskinen kunne håndtere noget lidt tungere end XP. Den burde uden problemer kunne klare hardware-kravene til W7.

Så din udtalelse vil jeg stille og roligt se bort fra 😉 Det er fint at du er heldig med din installation. Det ændrer bare ikke, at der ER issues med W7 stadigvæk...og at der nok vil være det indtil SP1 bliver frigivet...i sædvanlig microsoft-stil.


kbr100
 
Superbruger
Tilføjet:
16-06-2009 10:46:17
Svar/Indlæg:
313/103
#21
🤣 Den var sgu meget god! "...måske de helt glemmer ME". God humor 🤣

Jeg frygtede 7'eren ville blive dyrere, og da jeg skal tage springet fra XP syntes jeg det er godt køb. Er glad for RC-udgaven indtil videre.


Blackout
 
Superbruger
Tilføjet:
16-06-2009 11:15:30
Svar/Indlæg:
140/5
#50 >> Nu håber jeg så du har mere held med dit netværk end du har med at installere Win7 ;) (ikke ment for at fornærme, bare så det er på plads)

Jeg har nu installeret Win7 på 4 forskellige maskiner, alle ganske hurtigt, ok, det er på noget nyere systemer, ala i7 920 på X58 chipsæt og q9450 på P45 chipsæt og ganske almindelige Samsung og WD SataII.

Derom ingen tvivl om at flere sikkert har problemer med Win7, det kan være en så ganske simpel ting som chipsæt der driller, da jeg kan forestille mig at Win7 måske er mere fokuseret på god driver support til ny hw.

Vista var da heller ikke nogen fornøjelse til en start, den installerede dog også hurtigt, men så var det sjove også forbi indtil SP1 kom.

Jeg har nu kørt Win7 RC i 4 uger og det har kørt klippe stabilt og uden problemer indtil videre, men som sagt, kan det jo også være fordi jeg kører med noget ganske nyt hw. Og uden problemer som blå skærm, på trods af næsten 1200mhz oc :)


Erik
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2009 11:58:39
Svar/Indlæg:
250/2
-> # 50 Jeg synes det er meget let at tage ting for givet, kender mange der titler sig selv med erfaring, ikke kun i denne branche og hyppigt har det medført vaner, som ofte er svære at slippe. Som ikke at kunne se skoven for bare træer....Og undskyld, håber ikke det er nForce4 Systemet der skal gøre status for om Windows 7 er tidssvarende, samme gælder Workstation Board, hmm stinker ikke af R.O.G. umiddelbart, så der er Server OS eller XP nok også velplaceret.

Jeg kender ikke dig, men jeg har selv oplevet at der har været situationer hvor jeg slet ikke kunne få liv i et eller andet Bundkort, no matter what, derfor har jeg også pløjet en del af dem igennem, specifikt til Windows 7, ikke mindre end fire forskellige mærker, samt inddraget info, fra bekendte, som jeg brugte til min vurdering.

Den er ganske enkel, til mit formål findes der ikke et bedre Bundkort end ASUS P6T Deluxe, uanset om det nu er V2 eller ej, i helhed, selve Installationen og stabiliteten er så ganske enkelt "sublim" (skulle lige til at trykke capslock og smøre en masse alternative udtryk af) uanset om det er EVGA, GigaByte, MSI, ASRock eller ASUS, bare der sidder en X58 klods i midten, så kører det uanset om det er Vista eller Windows 7, det rykker, ydelsen er minimal differencerende og er der nogen der har komplikationer, netop med disse kombinationer, skal de absolut bede om at få deres lærepenge igen, i så fald de overhovedet har betalt nogle.

-># 52 Svinger jeg ganske fint med, P45 og X58 har også til dels samme Harddisk Controllere og lignende stabilitet på alle andre områder, eneste man skal holde for øje er P45 er en absolut 333MHz FSB CPU tilpasset platform, P35 derimod er meget bedre til 266MHz FSB CPU'er, det skal man ikke bare lige bytte om på, så har man nemlig kun problemer, igen ingen garanti for at det ikke KAN køre, jeg rører bare ikke ved modsat konstellation.

Funny er også måden XP og Vista, samt sikkert også 7'eren er forskellig på, på disse moderne Bundbrætter sidder der i BIOS en Harddisk tilpasning som hedder IDE eller AHCI, sidst nævnte vælges automatisk i RAID, XP kan derimod ikke lide AHCI, ikke på disse Chipset, det er min erfaring, men omvendt kan IDE absolut splitte nerverne under Installation af nyere OS.

Spøjst er også at jeg selv har prøvet med X38 og X48 Chipset Board's og dem kan de alle smide i havnen, i den samme som XP hører til i, der er ingen platform med P35, P45 eller X58 Chips i printet, der er lavet til den i dag, meget Windows 95 lignende, lappeløsnings model af et has bin OS at være.

Windows 7 er det OS der kommer Linux og Mac OSX tættest, endda nok tættere end deres forfægtere synes om, hvis vi på alle livs områder var lige så pjevsede når der kom noget nyt, ville vi ikke skrive på et fælles forum, køre 100km på 3L, eller for den sags skyld køre 13,69km på 3min 27sek. Og det 24 timer i træk, næsten.
Men det er også klart at er der supportere der anbefaler folk i kun at investere et par tusinde kroner på noget nyt, eller mindre for brugt, fordi de KUN skal surfe lidt på nettet og måske lige kigge i banken, samt skrive et par mail's, så skal de selvfølgelig have lov til at køre på et OS der er lige så skvattet som deres PC, man hælder jo heller ikke fyrings olie på en F1 Racer.

PS! Undskylder den lange smøre, havde helt glemt jeg er ny her og ejer ikke siden, men det kom helt af sig selv.


Blackout
 
Superbruger
Tilføjet:
16-06-2009 12:39:58
Svar/Indlæg:
140/5
#53 >> Sætter også altid systemerne op til AHCI, da det kører MEGET bedre. Man kan specielt mærke forskel hvis man laver flere ting af gangen, der dør den ikke i AHCI mode, men IDE mode taber hurtigt pusten.


Morten-[TB]-
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2009 14:32:07
Svar/Indlæg:
4310/364
Jeg gad ikke læse tråden færdig. Den er for lang 😲. Men jeg kan da lige tilføje at Win7 kører fortrinligt på min lille netbook. Det er en Samsung NC10 med 2gb ram.


Blackout
 
Superbruger
Tilføjet:
16-06-2009 14:46:08
Svar/Indlæg:
140/5
Har kun 1 klagepunkt, og det er at jeg har lidt problemer med at få lov til at afspille MKV filer, men er dog sikker på at der nok findes en løsning derude hvis ellers jeg gider google lidt :)


steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2009 14:49:03
Svar/Indlæg:
2870/65
# 53 Fint nok, du kender mig ikke...og så er det svært at udtale sig. Det er da fair nok. 😉

Så kan ja lige fortælle lidt: Har arbejdet med computere i snart 25 år og er uddannet Microsoft MCSA, MCSE og MCT plus Small Business Server 2003 specialist. Har rodet med HW længe så længe jeg kan huske (snart)...Har arbejdet professinelt med servere (og installation af disse) siden NT 3.5. (Får da løn for det 😀 )

Ikke fordi det automatisk kvalificerer mig som en geni, men så burde man da have de mest basale færdigheder på plads. Nok til at installere et windows OS.

Meneningen er da heller ikke at booste mig selv, men at få en anden kant på tingene. Et nyt OS er ikke per automatisk helt så fantastisk som det kunne se ud til, når så mage roser tingene til skyerne herinde.

Synes stadig (selv på de maskiner hjeg har set det kløre stabilt på) at det er tungt. Så tungt, at jeg synes at det er frækt af Microsoft at "svine" med ressourcerne på den måde de gør. Bare fordi maskinerne i dag er kraftigere, behøver man da ikke at bare "pøse på" af grafik og andet...og så tilmed sige: "at brugerne kan da bare købe mere ram osv.". Synes at det er en utrolig arrogant holdning af M$


Erik
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2009 15:37:30
Svar/Indlæg:
250/2
-> # 56 - google i bare, men søg på THE KMPlayer, Blackout se din besked funktion!

-> # 57 - voksne mennesker, det er sku dejligt, netop det forventede jeg også af dig, men jeg er bange for at du ikke er får megen støtte i din kampagne, da VI som gerne vil blæse hatten af kabinettet, samtidigt skider på om det er grønt eller ej og halvdelen af årsforbruget af EL går lige i Hardwaren, der er det kun smagssag om der er bling bling, eller ej, 7'eren er en velkommen gave, fra et godt firma, hellere Gates som gud, end pingviner og æbler på bordet. Okay, den var måske lige grov nok, igen, det er sku mit hjem.

Nu sidder jeg i forevejen med en i7 og alt det jeg i forevejen har skrevet stolpe op og ned om, her, bla. Windows 7 kan alt det jeg bruger den til, hurtigere og stabilere end Vista!

XP ville ikke engang kunne rumme den teknik der sidder under hjælmen, sådan er det bare, faktum, ikke til diskussion.

Men du har ret i meget af det du siger, til trods for den Ferrari 4000 med 1GB RAM og AMD Processor, samt 128MB Grafikkort, som har kørt i flere mdr. på en Gl. Beta uden det mindste brok, hvis den ikke skal justeres og barberes ned i bling effekten for at køre, hvad er der så galt med "rigtige" PC'er af samme alder, hvis de ikke kan trække 7'eren, det får jeg ikke ind i min skald.

Hvor bor du, jeg giver grillmad og bajer, lad os brianstorme, eller vi skal have en ny tråd til denne debat, jeg lever Windows, de fleste Danskere lever Windows og STORE maskiner, det kan være Microsoft kun har tænkt på os, hvis ja, så tak.



da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
16-06-2009 16:22:54
Svar/Indlæg:
4437/91
Hvad er det jeg ikke kan på XP, men som Vista og 7 klarer så bravt?


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2009 16:44:28
Svar/Indlæg:
5874/1287
Åhhh, I er SÅ kloge at høre på ... heldigvis, for så kan jeg nemlig lære noget 😉

Vil da lige kaste min (lille) erfaring ind i ringen mellem Erik Winther og Steen.
Jeg kører med P35 chipsæt 400Mhz FSB (E6850 C2D 3,0Ghz @ 3,6Ghz), og den eneste Windows 7 jeg har haft lidt knas med var 7100 x86. Jeg har prøvet 7100 x64, 7127 x64 begge med dk-sprogpakke inde, og bortset fra lidt finurligheder med min SSD, så virker begge stabile, og 7127 virker samtidig væsentligt kvikkere end 7100.
Jeg har 6GB ram i maskinen, et Geforce GTX260 af de første modeller, så min maskine er bestemt ikke "HighEnd", men derfor installeres Windows 7 ganske hurtigt og problemfrit alligevel.

Jeg går aldrig tilbage til en fuser (Vista) 😎


Erik
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2009 17:23:12
Svar/Indlæg:
250/2
-> # 60 Burgurne, takker for roserne, tilbage til en fuser, den var god, hehe er du bange for du XP'loderer, HA!

-> # 59 Ikke det store, med det System du har, kan du faktisk det samme, lige knap udnytte DX10 eller nyere, så er det ikke HD-Audio du skal satse på, dvs. Igen, det kan godt lade sig gøre at snyde en XP SP3 til at æde HD-Audio Driver, i vis udstrækning, men kan man jonglere det, kan man også håndtere en Vista eller 7'er og så er det igen lige meget hvad XP kan. Og HD-Audio, tja MKV filer, siger jeg bare, det på 50" Plasma, yup, "nothing blue for me, no screens and no rays" Vil jo også kunne køre min PC med lyd, selv om S/PDIF optisk knalder lyden ind i stuen, fra en eller anden film, samtidig, igen anden boldgade, ift. XP

Også en gentagelse af tidligere kommenteret, de helt store Partitioner og RAID set kommer nok ikke til at fungere med XP heller, ved ikke engang om XP kan håndtere GUID i stedet for MBR oprettet Diske, sorry, GUID er nødvendig hvis man smider over 2TB Diske i maskinen, ellers ser man kun de 2048MB, der slutter MBR registret, man kan heller ikke bare dele volumerne op, da de "billige" Controllere der sidder Onboard, ikke håndterer alt for mange volumer.

Har selv måtte dele de 2 første 1,5TB Seagate, som sidder i Striped RAID halv over og køre den første af de 2 volumer som MBR, ellers kan man slet ikke Installere på dem. De næste to blev så nødvendigt oprettet som GUID, dvs. En stor 3TB Striped RAID volume, hvis jeg ikke havde gjort det, ville der ikke kunne sættes flere RAID set til Controlleren, dermed ville kopiering af eksisterende Data, til evt. Nye Diske, først kopieres over på evt. Ekstern, derpå ind igen, WHOOT! NOT!

Har så en single HDD på 1,5TB siddende sidst, for ellers kan jeg ikke ´lave mit Ghost Backup, igen GUID ses ikke udefra, ligesom ikke på XP!

Har også en ekstern S-ATA "toaster" Sharkoon Quickport Pro, hvor man bare kan stikke en løs S-ATA 3,5" eller 2,5" HDD ned i og tænde for dåsen, derpå tjekke enhedshåndteringen for Hardware Ændringer, vups, Disken indlæses "Hot Plug" semiautomatisk, dvs. Igen kun haft held med 1TB Diske og op efter, dem under kræver genstart af maskinen.

Og "Hot Plug" fungerer efter min erfaring bedst på P45 og X58 chipset, ellers skal der genstartes hver gang Diskene tændes eller slukkes, hvorfor overhovedet alt det bøvl, ganske enkelt, medier der kan holde Data i flere år, koster så meget mere pr. MB at det ville være knald i låget at brænde alt ud, så hellere have et par løse Harddiske, løse æder de jo heller ikke så meget strøm og det slider ikke som at køre 24/7, som man jo heller ikke må, skriver nogle forhandlere, de anbefaler 40 timers arbejdsuge, sikke noget fis. (Kan bla. Ses hos SHG)

Er der nogen der kører træt i mine romaner, så bor jeg lige ved grænsen, jeg skal gerne skaffe noget Hustler eller lign. Alt kun for at glæde jer, samt få styr på hvem der har brug for hvad og hvem der tvinger hvem, bare se den reklame til venstre, Synology NAS apparat, til 2500kr, det er mere end et par af dem der disser Windows 7 har i værdi af maskine, så nogle må jo have andre intentioner, ikke kun undertegnet.

😲 EDIT! THE RACE IS ON! Filen spræder sig på nettet!

❤ (7260.0.x86fre.win7_rtm.090612-2110.client_en-us.ultimate.iso) ❤

Regner med den rammer mit C: Drev i nat eller i morgen formiddag 😎

Så ser jeg om de har plumberet et eller andet og hvad den kan, husk RTM er den samme som senere kan købes i butikkerne, de har i de senere år ikke slettet "rtm" betegnelsen på salgs skiver, siden Server 2003 faktisk og der er kun den forskel at rtm med Beta/RC Licens udløber, men kan fortsætte med en gyldig Produkt Nøgle, en Dansk (LP) på den og geden er barberet.

Jep, der er så stadig det, det er en Engelsk (United tates) version MED IE8 på, en UK version tror jeg slet ikke eksisterer, egentlig er jeg sikker på der slet ikke findes noget en-uk OS i de senere år! Europe eller ej, de får vel bare en USA'nsk version Uden IE i, men hvem siger de tager imod den, jeg gør ik!

Giver besked a.s.a.p. 😎


Svaret blev redigeret 10 gange, sidst af Erik Winther d. 18-06-2009 00:22:00.


Erik
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2009 11:21:05
Svar/Indlæg:
250/2
:no: Ingen Genuine RTM ude endnu, det er heller ikke slut med at vente :no:

Build 7260 er ikke den der kommer i butikkerne og det anede mig, det var ikke "rundt" nok, nææh Build 7300 lyder meget mere overbevisende i mine øre!

Det flyder med "fake" 7260 Builds hist og her, har dog fundet et brugbart image, eneste forskel lige i øjet, er et bevokset Windows Logo midt på Desktoppen, der hvor fisken plejer at være. Stadig en evalueringsversion, men helt klart en 7260!

Men er noget om 7261, 7262 og andre Builds ? :'-( går der sikkert lidt længere tid før en RTM er grydeklar. Der siges at ESCROW fasen er den periode som RTM Build afsluttes i og så går til produktion.

Indtil da kan dette måske glæde et par hist og her, Dansk x86 & x64 LP til 7229 😲

Kilden - http://www.slimshadyplace.nl/w... 😎


Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af Erik Winther d. 22-06-2009 01:51:11.