HDD lag Grrrrrrrrrr.

Software d.  27. februar. 2009, skrevet af M@D-M@X
Vist: 296 gange.

M@D-M@X
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2009 15:00:21
Svar/Indlæg:
477/254
Davs allesammen. Længe siden 🙂

Jeg har mig lige et lille problem som jeg gerne vil ha løst uden at geninstallere.
Jeg har oplevet det en del gange på andres maskiner men nu også desværre på min egen.
Ting (så som firefox, mediaplayer osv.) kan tage lang tid om at komme igang. Men når det så er igang kører det bare der ud af.
Går jeg videre i mystikken og laver en benchmark på mine harddiske i HDtune kan jeg se der kommer sådanne pludselige drop helt ned til 7MB/s fra omkring 80MB/s..
Jeg har ikke kun tændt joblisten men kørt processexplorer samtidigt for at se om der er noget der pludselig hiver copmuteren i knæ men der er intet at se og heller ingen suspekte processer.
Syntes det er dybt mystisk. Og det er forresten lige meget hvilken af harddiskene jeg tester (har 4 i) de viser samme fejl.
Som om windows bare lige tar en pause med det hele i et par sekunder og kører så videre normalt.
Temperaturene er også helt iorden på CPU og GFX og kan så kun mærke chipset køleren med fingrene men det virker også kun lunkent.

WAZ IZT LOOOSSS???
Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2009 16:03:30
Svar/Indlæg:
3233/128
spyware virus regproblemer, derer 1000 ting det kan være....


187man
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2009 16:43:56
Svar/Indlæg:
3340/386
Spørgsmål: 1,Har du oc´et din maskine? 2, kør en gang scanning med din/e anti-virus programer og antispyware for at tjekke for crap 😉


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2009 16:59:41
Svar/Indlæg:
4230/89
nu skal jeg ikke helt med sikkerhed kunne sige om det er prcis samme situation vi har sået i...

men min sidste systemdisk, en samsung spinpoint havde det med nogengange at begynde på det du beskriver der...
hvor den kunne være forfærdelig langsom til at komme igang, og nogengange var det lidt som om den lige mistede forbindelse til disken en sekund eller 2

jeg beskyldte dog min disk for det, og skiftede den ud...siden da, 🙂 ingen problemer 🙂