Thermaltake RMA

Diverse d.  11. februar. 2009, skrevet af hatafdild
Vist: 413 gange.

hatafdild
 
Superbruger
Tilføjet:
11-02-2009 18:34:44
Svar/Indlæg:
78/15
Købte for et års tid siden en Thermaltake Toughpower 750w SLI psu ved shg.dk (ret dumt). Jeg har haft lidt problemer med den, og besøgte derfor en lokal pc-pusher, der (meget flinkt) testede den på deres værksted uden beregning. De konkluderede at der var en fejl på den bl.a. at den leverer for lav spænding på 5v.
Intet problem tænkte jeg, da jeg jo stadig har et år tilbage af reklamationen. Jeg blev dog kolgere da jeg først nu fandt ud af at shg.dk ikke overtog reklamationer da den nye administration overtog biksen. Jeg kontaktede dem dog alligevel og spurgte hvordan og hvorledes jeg skulle forholde mig til dette, da jeg jo stadig har et år tilbage af min reklamations ret, jeg fik så at vide at de ikke ville overtage reklamationen og det ville deres distributør heller ikke. Jeg spurgte så hvad de havde tænkt sig, at jeg skulle smide en psu til 1000,- i skraldespanden og købe en ny, og fik et fint svar "ja, det er du nok nødt til". Jeg blev pænt pissed og skrev en mail til thermaltake, om hvad jeg skulle gøre. Men fik bare en mail tilbage med "we are sorry, but thermaltake doesn't handle rma cases, please contact the place of purchase" eller noget i den stil.
Ja det er jo meget fint når jeg har prøvet at kontakte shg.dk.

Nogen der har en god idé til at få fat i distributøren i danmark, da jeg tvivler lidt på at det passer at de ikke vil gøre noget??
Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2009 19:56:31
Svar/Indlæg:
8762/174
Det skade jo ikke at tage fat i en distributør for Thermeltake her i Danmark og høre om de kan gøre noget. Så har du jo været hele runden rundt og gjort hvaddu kunne også er det jo ikke andet ind at bide i det sure æble og købe en ny psu

Synes nu SHG har været gode til at tage imod reklamations sager og sender det ind til producenten men hvis Themeltake ikke tager sig af RMA sager jamen så er der jo ikke så meget at gøre 😕


hatafdild
 
Superbruger
Tilføjet:
12-02-2009 17:51:30
Svar/Indlæg:
78/15
Det vil jeg sådan set også gerne, problemet er bare jeg ikke ved hvem der er distributør :( Har mail'et lidt frem og tilbage med thermaltake, og det skrev bl.a. at jeg skulle prøve at sende dem kontakt oplysningerne på det sted hvor jeg havde købt psu'en, så jeg sendte dem tlf. nummer og mail på SHG. Jeg skrev så til dem igår om de havde fundet ud af noget da jeg ikke havde hørt frem dem i en uge, fik så en mail idag hvor de sagde at de stadig "diskuterede" det med den danske distributør som "is not very willing to handle the rma-request" som de ordret skrev. Syntes godt nok det ser meget sort ud :( :( Jeg har en veninde der bor i USA som jeg selvfølgelig kan sende den til, og så kan hun derfra sende den direkte til Thermaltake, da de selv håndterer RMA sager for amerikanske og canadiske kunder. Men omkostningerne nærmer sig jo hurtigt dét det ville koste at købe en ny.