USB virker ikke ved opstart (XP)

Diverse d.  01. februar. 2009, skrevet af inside
Vist: 358 gange.

inside
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2009 10:27:30
Svar/Indlæg:
805/46
Jeg sidder og roder med en ny computer jeg har samlet til de gamle, og er løbet ind i et ret irriterende problem.

De har et trådløst mus og tastatursæt fra logitech, som er sat til computeren med USB. Problemet er så, at når man starter computeren op, så virker musen eller tastaturet ikke før man har taget usb stikket ud og sat det ind igen.

Jeg har prøvet samtlige usb porte i computeren, og det er samme problem i dem alle. Har desuden også prøvet både med og uden logitech setpoint software, og det ændre ingenting. Hvis jeg genstarter computeren, så virker både musen og tastaturet uden problemer når den starter op igen. Det er kun når jeg slukker computeren helt ned, og så starter den op fra kold af, at det sker.

Nogen der ved hvad problemet kan være? Det er nemlig ikke særlig sjovt, at de gamle skal sidde og tage usb stikket ind og ud hver gang de starter computeren for at få det til at virke 😕
unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
01-02-2009 10:42:16
Svar/Indlæg:
5258/240
Jeg sidder med samme problem så følger lige med.


Yodadk
 
Overclocker
Tilføjet:
01-02-2009 13:03:29
Svar/Indlæg:
19/3
Mener det er en BIOS indstilling der skal ændres. Noget med USB (keyboard) support, hvor der skulle være valgmulighederne "by OS" og "by system".
Ændring af denne skulle løse dit problem. Så du må lige finde et keyboard frem hvor der er kabel på og så ind i bios.


inside
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2009 13:21:12
Svar/Indlæg:
805/46
#2

Hmm må jeg lige prøve og tjekke. Men altså, BIOS er der ingen problemer med. Der kan jeg sagtens komme rundt i menuerne osv :/


Yodadk
 
Overclocker
Tilføjet:
01-02-2009 13:46:42
Svar/Indlæg:
19/3
#0
Jeg havde bare selv samme problemer med mit setup... Har et krypteringsprogram som der skal have password, og hvis jeg ikke havde min usb keyboard setting på (mener det var) "system" så kunne jeg ikke få lov til at skrive password. men jeg kunne stadig godt gå ind i bios til at starte med, men ellers havde jeg samme problematik med mit usb keyboard og mus.


Chrisp
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2009 15:03:46
Svar/Indlæg:
617/52
Er service pack 2 installeret ? mener ikke alle USB stik altid virker ordentlig før den er lagt ind...


inside
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2009 17:08:00
Svar/Indlæg:
805/46
#4

Tak for input, må se om computeren har sådan en setting i bios

#5

Ja der er service pack 3 på den. Ja der er noget med, at usb 2.0 ikke virker før SP1 er blevet installeret.