Hvad er det for en verden vi lever i?

Hyggehjørnet d.  07. januar. 2009, skrevet af anru2007
Vist: 706 gange.

anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 20:43:39
Svar/Indlæg:
5891/423
Hej.....

Jeg undrede mig bare over, hvorfor mennesker opfører sig som de gør?, hvorfor er der så meget krig? jamen....det er helt usyrligt at tænke på, hvor mange menneske liv der går tabt... 😕 Bare gik på Gaza problemmet.... Hvad kæmper de om? Det er fu*king land!?, er det virkelig de menneskeliv vær? og det værste er, når medierne bare gøre det være, for kun at få penge i deres pengepung..... Jeg forstår ikke, hvordan de kan finde på at gøre sådan noget.... Man bliver helt dårlig af at se billeder af mennesker som faktisk er slemt såret.... hvorfor!?

her er f.eks. nogle billeder:
http://www.dr.dk/Nyheder/Bille...

Der er en mand der lider! men fotografen vil hellere tage billedet end at hjælpe manden!

Der er også et billed i den billedserie, hvor man ser et barn....f*ck det må jo være et helvede....

-----------------------------------------------------------------


Lidt fra mig.. Der er sikkert nogle der synes det er noget pis at slynge ud, men nu har jeg lavet denne tråd, og sådan må det være...




Anru2007
#1
CF
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 20:46:22
Svar/Indlæg:
4689/105
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein

Mennesket er et intelligent dyr på mange områder, men alligevel ikke intelligente nok til at undgå sådan noget skidt.


obimac
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 20:54:16
Svar/Indlæg:
486/13
#0 Gaza-konflikten vil jeg slet ikke gå igang med..
Men mht. fotografen som du er lidt harm over.

En fotografs job er at tage billeder og dokumentere hvad der foregår, sende det ud til resten af verden så alle kan se det, forholde sig til det og måske gøre noget for at hjælpe. Det kan være via nødhjælp, pres på de lokale politikere, demonstrationer osv.
I en krig kan jeg godt se det kan virke forkert, men det er samtidig enormt vigtigt at få billeder fra sådanne områder ud til Hr. og Fru Jensen hjemme i stuerne så de kan se hvad der reelt foregår, og ikke være nødsaget til at stole på den ene eller anden parts version af sagen. 1 billede siger mere end 1000 ord.
Ja, fotografen tjener nok penge på at sælge billederne, men det er altså med livet på spil at det sker.

Misforstå mig nu ikke, men en fotograf er sjældent uddannet til at tage sig af tilskadekomne mennesker i krig, og derfor kan det i sidste ende være til mere skade end gavn.

Så vær hellere end gerne sur på de kæmpende parter, men bær over med dem der forsøger at få omverdenen til at få øjnene op for hvad der sker.

Uden dem måtte man stole på at det hhv. Israel og Hamas siger, og der er vist ingen af dem der er helt "unbiased"(mangler det danske ord lige nu) i deres syn på sagen...




PS: Men jeg er 100% enig i, at det er en syg verden vi lever i....


Sdammads
 
Superbruger
Tilføjet:
07-01-2009 20:58:07
Svar/Indlæg:
1037/59
#0
Billeder med manden kan godt se ud som on det er iscenesat. Fotograferne er der for at fortælle menneskernes historie via billeder.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 21:03:18
Svar/Indlæg:
5891/423
jo, men synes folk helt glemmer, at vi skal hjælpe hinanden, og stole på hinanden... Det er endda sjældet at man får et TAK, hvis man har gjort en god sags tjeneste.... Et enkelt ord, ændre en ting... Det er trist.... 😕


Kondichael
 
Superbruger
Tilføjet:
07-01-2009 21:06:59
Svar/Indlæg:
940/111
Er der noget mennesker elsker er det, at se andres lidelser.

"Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them."

- Lou Holtz

Mennesker er en syg race, men utrolig spændende at spectate.


MSJ1982
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 21:07:34
Svar/Indlæg:
3577/353
Altså man kan også vende det om og sige at jorden er så overbefolket, så det skader ikke i længden... 😲

men må ærligt talt indrømme at det er ved at tage overhånd, eller det har det for langtid siden


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 21:10:25
Svar/Indlæg:
5891/423
#6 jamen hvis jorden er overbefolket, hvems skyld er det?


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 21:11:01
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Mht. det med fotografen, så er det et spørgsmål om etik. Selvfølgelig kunne han hjælpe, men ville billedet måske fortælle en bedre historie, der gør indtryk på de rette mennesker med magt og vilje til at ændre tingene?

Der findes enormt mange eksempler på den slags. Mange af reportagebillederne, der har prentet sig fast på nethinden, er fra krige, hungersnød, naturkatastrofer osv. Ofte hører der en historie med til billederne, og det er snarere regelen end undtagelsen, at fotografen/journalisten forsøgte at gøre hvad de kunne.









Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 21:12:27
Svar/Indlæg:
10398/435
Tja, lige nu er der krig fordi nogen er blevet trætte af at få raketter skudt over sig... Og så kan man spørge om hvorfor der bliver skudt med raketter.. Jo det er vist lidt af en tradition siden 1000 år før kristus hvor filestinerne (det hed palestinenserne den gang) overfaldt jebusitterne (et nomade folk aka. jøderne). Den gang var palestina cirka på størrelse som det vi kender som gazastriben. Så kom romerne dertil og de valgte bare at kalde hele området for palestina og se bort fra andre stammefolk. Siden forsvandt det romerske rige og palestinenserne valgte at adoptere den romerske fortolkning af palestina og har siden da gjort krav på hele området.. Siden da har der så været ottomanerne og WW1 hvor at briterne under det britiske mandat oprettede israel og franskmændene lavede vist jordan mfl.

Ja, det er altid surt at der skal være civile tab, men sådan er det nu engang i krig. Og desværre går krig nok aldrig af mode så længe folk ønsker at varetage deres interesser.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 21:16:00
Svar/Indlæg:
5891/423
#8 det sidste er afskyldigt :'-(
#9 for engangs skyld er jeg enig..


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 21:16:53
Svar/Indlæg:
5224/222
Sådan har verdenen altid været, faktisk meget værre end i dag


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 21:22:11
Svar/Indlæg:
10398/435
#7, folks ego. Folk der sætter et barn i verden for at sikre sin egen fremtid ved at barnet kan arbejde i en rismark. Folk der sætter et barn i verdenen til hungersnød (aner ikke til hvilken nytte). Folk der sætter et barn i verdenen for at få mere bistand. Hvis folk ikke lavede så mange børn så ville vi jo ikke have dette problem. Simpel matematik. To forældre, et barn = 0,5 fødselsrate (per m/k). Hvorfor skal folk absolut have 8-10-12 børn... det hjælper jo ikke just på problemet, men ego-folk siger "hmpf, ja altså, det er jo min ret"..

en hurtig google: http://www.leksikon.org/sort_s...


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 21:28:55
Svar/Indlæg:
5891/423
#12 der er jeg så kun delvist enig... Jeg har studeret det emne meget, og læst meget om det.. Problemmet er at, forældrene skal have en "livforsikring", for at deres generation kan kommer / leve videre, derfor føder de mange børn... Det er jo kendt i Afrika, at manden ikke arbejder, men at resten af familien gør, og det er elementeret logisk, da jo flere børn du har jo flere arbejdsressoucer har du.. Det er ikke EGO, men en livs nødvendighed. I Danmark havde vi også 8-10 børn for et par hundrede år siden...


#14
List
 
Superbruger
Tilføjet:
07-01-2009 21:29:41
Svar/Indlæg:
282/14
Jeg tillader mig at citere Mark Twain:

Man griber sig af og til i at mene, at det ville have været godt, hvis Noah og hans indbudte var kommet for sent til arken.

Og det af og til, er efterhånden blevet til oftere og oftere...


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 21:32:23
Svar/Indlæg:
7111/480
12# man skal vil også tænkte på af grunen til man for fler børn i de fatig lane er af shansen for af de dør af sydom eller anet er meget højer ind i de vestlige lanet men ja syns godt nok 8 børn er mange 🙂


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 21:36:26
Svar/Indlæg:
10398/435
#13, #15.. det er ikke kritik af det i skriver, det lyder skam ganske fornuftigt. Man må vel konstatere at den stategi har slået fejl ud fra hvad vi ser.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 21:36:36
Svar/Indlæg:
5891/423
#12 du skal også se det på deres synsvinkel... Du har penge og du har det du vil have (næsten)... De har intet... jo de har hus? men hvad ellers? lykke? nej... 😕

#16 den virker, for de ender med at kunne viderbringe deres generation (dog på en grotesk måde 😕 )


Simson719
 
Overclocker
Tilføjet:
07-01-2009 21:53:09
Svar/Indlæg:
370/19
#0 Ja gaza striden er forfærdelig og den har snart varet i mange år, og man kan snakke længe om hvorfor verden hænger sammen som den gør, men det værste er ikke at der er krig eller de bekæmper hinanden over forskellige årsager.

Det værste er at hr og fru danmark de vil se de billeder du linker til, og så vil de fortsætte med at spise deres aftensmad, de vil få god nats søvn og de vil aldrig tænke på dem igen. Der er ikke noget jeg hader mere end folk der kan sidde og sige hvor fordærdeligt det de ser i tv er, og hvorfor verden ikke gør noget, men ikke selv gør noget som helst, alle kan jo fyre undskyldninger af i lange baner om hvorfor de ikke gør noget. For ikke så lang tid siden havde vi enda en tråd her på forummet hvor folk snakkede om hvor dårligt de havde det, og det er jo ingen ting i forhold til folk så mange andre steder i verden, men det er vel åbenbart bare svært for folk at sætte sig i andres sted. Og jeg tvivler stærkt på at der er nogen i den her tråd der vil donere nogle af deres penge til et godtgørende formål, de fleste vil nok bare sige at det gør alle andre jo alligevel, eller jeg har det selv hårdt, men det er okay for det 2 mest basale ting i den menneskelige natur vil altid være egoisme og frygt.

Edit: jeg er ikke hellig eller bedre end nogen andre her.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 21:58:17
Svar/Indlæg:
5891/423
#18 nu er det sådan at min familie donore 1000 kr. hver mdr. fordi de netop kommer fra krig (Sri Lanka)


Dionysos
 
Overclocker
Tilføjet:
07-01-2009 22:18:58
Svar/Indlæg:
91/7
Hvem siger, at Jorden er overbefolket? Med den viden, vi har om landbrug i dag kan vi da sagtens brødføde både 10 og 15 mia. mennesker (Hvis vi vil).

Illuminati skrev:
"Ja, det er altid surt at der skal være civile tab, men sådan er det nu engang i krig. Og desværre går krig nok aldrig af mode så længe folk ønsker at varetage deres interesser."

Er "surt" det rigtige ordvalg at bruge, når ambulancer og folkeskoler bliver bombet? Og mener du virkelig, at galskaben på længere sigt gavner israelske interesser?


MSJ1982
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 22:21:54
Svar/Indlæg:
3577/353
#7 ik mig hehe


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 22:23:54
Svar/Indlæg:
5891/423
#21 du skal da have børn på et tidspunkt forhåbelig vis? så er du også medskyldig 😉


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 22:25:26
Svar/Indlæg:
5891/423
Det danskerene (VI) skal lære er at spise / forbruge mindre... hvis hele verdenen brugte så mange ressoucer som os, ville vi producere 3 gange så lidt, som jorden er beregnet til... dermed sagt, at vi bruger 3 gange så meget, som nødvendigt 😐


MSJ1982
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 22:26:13
Svar/Indlæg:
3577/353
Nej det skal jeg nemli ikke :no:

skal aldrig have børn


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 22:28:01
Svar/Indlæg:
5891/423
#24 siger du nu 😛 bare vent om 10, 15 år, så skal du se løjer 😀


Szhweiker
 
Overclocker
Tilføjet:
07-01-2009 22:34:46
Svar/Indlæg:
461/10
Det mener Isral jo, ellers ville de ikke gøre det
Og i Afrika eller alle mulige andre u lande, er børn og mange børn den eneste mulighed de kan have for ikke at dø af sult når de ikke kan arbejde mere, men så lade børnende tager over, jjo flere du har jo bedre, jo støre chance er der for at de overlever, jo flere de er jo mere kan de få lavet.


#27
hilo
 
Superbruger
Tilføjet:
07-01-2009 22:35:27
Svar/Indlæg:
525/25
hamas og min sure, røv 🤣


Szhweiker
 
Overclocker
Tilføjet:
07-01-2009 22:36:48
Svar/Indlæg:
461/10
isral mine sure tær, de er squ lige gode om det 🙂


MSJ1982
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 22:44:59
Svar/Indlæg:
3577/353
om 15 år er jeg 41 hehe, ej jeg skal aldrig have børn

jeg gider simpelthen ikke, hvis jeg skal have noget der ligner så skal det være en færdig pak....

hader børn, og gider ikke høre på dem sådan er det bare 😉


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2009 23:03:46
Svar/Indlæg:
5474/39
teknologi er både godt og ondt. Med menere jeg grunden til om verden lægger mærke til Danmark. Før i tiden i Danmark kunne gå rundt i vores egen lille "høse gård" snakke om det skete i landet. I dag er verden blevet kædet sammen, så kan sidde i Danmark side og se afrikanere gå rundt om deres totems. Hvis sker noget spændende i Danmark kan helle verden også finde ud af det. Der nogen sinde bliver fred i verden tror jeg ikke på. ☹ Bare se nu her 2009 år efter kristus. Jeg syntes nu stadig væk vi har det godt i Danmark. Vi lever i en global verden, hvor kan læse og høre om alt sker rundt om i verden. Man skulle måske hjælpe afrikanerne på en anden måde end bare sende bistand til dem. Give dem nogle køere have til gå rundt omkring. Det er heller ikke fordi Danmark ikke har været meget i krig. Tror på nogle punkt vi er blevet klogere. (så afligevel ikke bare længere væk vi slogs. Det skulle så være i en god tjenste) Tror et af de store problemer med mennesket er vi er grådige vil gerne have mere.(igen der er forskellige forståelser af mennesket, Hvilken teorie man tro på) tja hvis man er ordenlig over for andre kan det også være de er ordenlige over for en selv. (måske hjælpe de folk, man kan igen det er svært.) inde på noget med hvordan et menneske er kodet får en til at reagere, som man gør.


Jeg vil godt have børn engang, men får det nok aldrig. 😕 Livet er svært at leve nogle gange kan man også undre sig over det.