Min bundkorts CPU blæser virker ikke optimalt...

Bundkort / CPU d.  19. september. 2008, skrevet af SeriQst
Vist: 921 gange.

SeriQst
 
Superbruger
Tilføjet:
19-09-2008 10:05:30
Svar/Indlæg:
256/34
Hey

Jeg har tidligere skrevet et forum indlæg hvor jeg nævnede noget med at enten mit grafikkort eller bundkort var stået af. Mange mistænkte mit grafikkort for at være stået af - det har jeg så fundet ud af ikke er sandt, som det ser ud nu i hvert fald, og jeg er nu kommet frem til der hvor jeg selv startede med at mistænke, nemlig at det var mit bundkort..

Problemet er det, at min CPU-blæser (den der selvfølgelig sidder på bundkortet) ikke fungere optimalt, den snorre ikke rundt - den kører lige lidt frem, så stopper den op og og ryger tilbage hvor den startede fra. Sådan som den nærmest starter op, og så opgiver den.. starter op og giver. Så den når aldrig rigtig at begynde på at snorre rundt, som en normal blæser ville gøre.

Mit spørgsmål til jer er så, kan det være mit bundkort den er gal med, eller kan det være min CPU-blæser/køler? - Det skal lige siges, at ALT LED-lys virker, og jeg har jo selvfølgelig ikke kunnet starte PC'en uden Power SW, så helt galt er det ikke med bundkortet. (Jeg har et Gigabyte GA-P35-DS3 og en E6600)

På forhånd mange tak 🙂
dasjap
 
Superbruger
Tilføjet:
19-09-2008 10:19:38
Svar/Indlæg:
2534/80
Nu sidder der ikke en ledning i klemme vel🙂 Har jeg prøvet en gang.


SeriQst
 
Superbruger
Tilføjet:
19-09-2008 11:05:34
Svar/Indlæg:
256/34
Nej.. Gjorde der ikke. Ved ikke lige hvad der skete. Prøvede først lige at vippe den rundt med fingeren for at få den igang, og så trykkede jeg lidt på den (der er affjedring i) og så pustede jeg, og så fik jeg den sgu til at køre rundt. Meget mystisk, nu finder vi lige ud af om det virker nu hvor jeg går igang med at formatere 🙂

Havde ellers gjort alt for at få den til at køre rundt i et godt stykke tid.. Så det er jo kun skønt at den virker når jeg gør det tilfældigt.


dasjap
 
Superbruger
Tilføjet:
19-09-2008 11:52:45
Svar/Indlæg:
2534/80
Cool 😎


phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2008 16:45:49
Svar/Indlæg:
1399/43
det er nok en stakket frist,det lyder som om kullene i motoren ikke har ordentlig forbindelse længere,men hold øje med den,du kan jo prøve at sætte blæseren i et af de andre stik på bundkortet og se om det ikke hjælper
med hensyn til at starte psu kan man "kortslutte" 2 ben så starter den det er ben nr 3 og 4 når du kikker lige ned på stikket og klemmen der låser det til bundkortet vender væk fra dig er det ben 3 og 4 i den øverste række fra venstre ledningerne er sort og grøn,men vær helt sikker på du gør det rigtigt ellers brænder psu'en af.