Er det her rimeligt for kunden ?

Bundkort / CPU d.  03. september. 2008, skrevet af bodyman
Vist: 1043 gange.

bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 11:36:47
Svar/Indlæg:
2333/391
Hej,

Jeg har lige modtaget mit "nye" bundkort idag...

Det har tydeligvis været brugt, ok kan man leve med! men at sende det uden antistatiskpose, eller skumgummi under bundkortet... Og der flyder dimser ovenpå som kan ridse bundkortet osv...

Det synes jeg ik er acceptabelt 😕

http://peecee.dk/upload/view/1...

Hvad synes I ?
Timozzdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 11:39:10
Svar/Indlæg:
1636/115
Nej det ikke rimeligt! Der en der har benyttet sig af sin 14 dages returret og det må du nu bøde for. Firmaerne er alt for flinke når det kommer til hvad de tager retur.


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
03-09-2008 11:40:04
Svar/Indlæg:
5039/109
Nej, det er det absolut ikke. Der ligger jo små plastikposer og flyder rundt, en ren statisk elektricitets generator. Kontakt firmaet, og klag din nød.


1holmes
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 11:41:17
Svar/Indlæg:
1375/88
Vil helt klart give #1 ret. Det der er en ommer.


Philipsp
 
Superbruger
Tilføjet:
03-09-2008 11:43:43
Svar/Indlæg:
886/35
tilbage med det og få det byttet til et i original embalage/indpakning :yes:

- Philip


II
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 11:46:24
Svar/Indlæg:
842/269
Det er langt fra acceptabelt.

Den røde adapter til mellem bundkort, og LED's/knapper i kabinet, kunne f.eks. ha gjort bundkortet defekt ved at ridse en bane i printet. Det kunne firmaet så bare have beskyldt dig for at gøre, og nægte en eventuel RMA.

Virkelig useriøst firma.

Men virkelig lækkert kort 😀


#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 11:47:55
Svar/Indlæg:
1581/5
hvis det er døjet værd, så benyt 14dages returret - det giver færest problemer, opretter du en RMA sag på det kan det let blive noget indviklet skidt.

er det et billigt bundkort til en ikke oc-maskine, så test om det virker, gør det det - så monter det og vær glad.

Er det noget nyt smart dyrt osv. så forlang at få pengene tilbage så du kan købe et nyt et andet sted hvor du faktisk får en "ny" vare og ikke en brugt.


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 11:58:42
Svar/Indlæg:
2333/391
Det er et helt "nyt" Asus P5Q Deluxe.

Hvorfor skal jeg bare være så skide uheldig :( først overholder mange forskellige netbutikker ik leveringstider, og når man så får et produkt er det brugt og langt fra leveret forsvarligt...

Øv nedtur.


Timozzdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 12:02:13
Svar/Indlæg:
1636/115
7# Det ret neder. Bare du lover mig du ik bruger din returret uden at du skriver til dem hva der er galt. For vil væde med hvis du lægger et lille brev til den næste ejer under kortet, så er det der virkelig til den næste ejer.


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 12:08:17
Svar/Indlæg:
2333/391
#8 Jeg har skrevet til dem, og sendt billedet med!

Og har bedt dem om at ombyttet kortet omgående... Nu venter jeg bare på svar, så det ender nok med jeg må købe et bundkort mere, så jeg har mulighed for at få et til denne uge...


sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 12:31:43
Svar/Indlæg:
2516/381
Modtog mit første P35 mobo sådan der, der virkede ikke, Heatpibes var bøjet fordi det ikke var pakket ind. Du kan se billeder i min profil.

Det tog mig 3 måneder at få et nyt,, var hos getmore, så der handler jeg ikke mere,,


LarsL
 
Superbruger
Tilføjet:
03-09-2008 12:41:59
Svar/Indlæg:
445/37
Ja nu der bliver sat lidt navne på jo.

getmore tog 2 måneder og flere henvendelser før bundkort kom tilbage fra rma, gik ned igen efter 2-3 dages brug skal have sendt det retur igen.

prc data sendt en e8400 til rma, startede aldrig op med den i mb, men fint med alle andre cpu inc en anden e8400, har snakket med dem idag beklager det har taget så lang tid og en undskyldning, skulle komme tilbage om 3-4 dage tog så også 2½måned.

Håber du ikke skal kæmpe alt for meget med dem bodyman.


#12
sail
 
Overclocker
Tilføjet:
03-09-2008 12:44:29
Svar/Indlæg:
306/21
Hvilken butik fremsender varer på den måde?


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 12:44:54
Svar/Indlæg:
2333/391
Jeg det her er også fra Getmore, så håber de er hurtige i denne sag...

Synes simpelthen det er for ringe at sende sådan et produkt!


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
03-09-2008 12:47:13
Svar/Indlæg:
15982/637
Venter også på svar fra getmore ang. min Corsair PSU jeg sendte rma for ca 15dage siden.


#15
sail
 
Overclocker
Tilføjet:
03-09-2008 12:49:33
Svar/Indlæg:
306/21
jeg husker måske forkert, men har getmore ikke tidligere mistet deres E mærke?


poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 12:49:59
Svar/Indlæg:
2885/268
midtdata har jeg gode erfaringer med hvad angår RMA sager

midt GFX MSI Readeon x700 pro oc gik i stykker efter 1-1/2 år jeg afleverede kortet
og da jeg ikke have hørt fra dem i en måned så kontaktede jeg dem igen for og høre hvordan det stod til

og der fik jeg afvide at de ikke kunne lave kortet og jeg havede ikke mulighed for og få et nyt magen til pga det var en udgået model

men at jeg i stedet kunne vælge noget tilsvarende

så jeg kunne vælge alt mellem himmel og jord for de 1500 kr som jeg gav for kortet
og det kalder jeg god service


det eneste jeg kridiser dem for er at de ikke kontaktede mig da de havede fundet ud af noget men ellers så forløb det hele fint


//poulsen48


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 12:53:41
Svar/Indlæg:
2333/391
Har lige tjekket bundkortet lidt mere grundigt.

1. Der er kølepasta i cpu socklen.
2. Der er skrevet med kuglepen i manualen.
3. Ingen beskyttelse under bundkortet.
4. flere pin på bundkortet er bøjet.

Jeg ringede først til getmore, så beder de mig om at skrive dem en mail, hvilket jeg så har gjort, men har intet hørt endnu, det er cirka 3 timer siden jeg sendte dem den mail...

Hmm... Kan jeg tillade mig at ringe igen, nu hvor det haster så meget ??


#18
sail
 
Overclocker
Tilføjet:
03-09-2008 12:58:19
Svar/Indlæg:
306/21
Jeg ville forlange mine penge tilbage omgående. De kan da ikke bare fremsende lort til folk og regne med det ingen konsekvenser har.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 13:09:49
Svar/Indlæg:
20170/383
#17

i stedet for en RMA skulle du bare have benyttet dig af de 14 dages returret. Så havde du undgået alt det bøvl.

Så jeg er helt enig med #6, Du kan nu næsten være sikker på at skulle igennem en masse bøvl.


II
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 13:10:19
Svar/Indlæg:
842/269
Buddy mand.. 😉

Ring til Getmore og fortæl dem om tråden du har oprettet.
(Eventuelt send dem en email med et link), så vil jeg love dig de er noget kun hurtigere..
De er ikke glade for dårlig omtale.
Og en stor procentdel af deres kunder befinder sig på sider som denne.

Og har en kunde bare én gang læst noget dårligt om en butik, skal der ikke meget tænketid til, før de vælger butikken nedenunder på edbriser.dk, som er 10,- dyere..

Mine 5 cent ;)


II
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 13:11:35
Svar/Indlæg:
842/269
#19 -> Det kan da nåes endnu..


#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 13:14:44
Svar/Indlæg:
1581/5
#17 benyt standard returformular og få dine penge tilbage, og brug en ordentlig formulering hvis du ønsker at opnå et godt resultat.

og vælg så at købe det et andet sted (kan du sådan set lige så godt gøre med det samme hvis du har pengene til det). For du skal jo have pengene tilbage for det der.


#23
sail
 
Overclocker
Tilføjet:
03-09-2008 13:15:11
Svar/Indlæg:
306/21
#20
helt enig


T|Conan
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 13:18:57
Svar/Indlæg:
452/23
Jeg havde benyttet mig af 14 dages fortrydelseretten... Og i samme omgang forklaret dem hvorfor du ikke havde lyst til at beholde dit "nye" bundkort, synes at det er under al kritik at de tillader sig at sende et motherboard ud i den stand!

Synes bestemt ikke at du skal vove dig ud i RMA, tror kun at det vil gøre din ventetid på et "nyt" bundkort længere.

Ikke en gang om det havde været et demo kort synes jeg man kan være bekendt at sende det ud i den stand, det er synes jeg er alt for ringe.

Men lad os endelig vide hvad du gør og ikke mindst hvad Getmore siger/gør ved det.

Mvh. Henrik


krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 13:22:43
Svar/Indlæg:
2335/16
#0

Det godt nok groft svindel det du har været udsat for der. :no:
Hvordan de kan overleve som butik er mig stadig en gåde det er ikke første gang vi ser den slags tråde om den butik her på siden,så jeg fatter bare ikke folk stadig handler hos dem bare for at spare nogle få kr.Man beder jo nærmest selv om probs,når man handler i den skod bix.

Men sket er sket så held og lykke med det.Håber du får dine penge igen. 😉


#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 13:26:15
Svar/Indlæg:
1581/5
99% af tiden er der heldigvis ikke problemer med de "skod" butikker - men når der er, så skal man vælge den klogeste løsning for sig selv isteddet for den mest "rigtige" og dermed besværlige.


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 13:28:35
Svar/Indlæg:
2333/391
Nu har jeg sendt dem en mail, med link her til siden... Så nu må vi se om de vil svare mig hurtiger, er det ik ret flabet at bede kunden om at sende en mail ?


#28
sail
 
Overclocker
Tilføjet:
03-09-2008 13:35:12
Svar/Indlæg:
306/21
#27 Det virker ret arrogant imo, man må jo ikke forvente at de har 60 opkald i timen og ikke har tid til at behandle deres egen fejl.


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 14:33:20
Svar/Indlæg:
2333/391
Fedt, har lige prøvet at ringe! Og så får man en telefonsvar der siger man har ringet uden for normal åbeningstid? What?

Hmmm... Håber de skriver tilbage på mail i dag, så jeg kan sende dette bundkort retur i dag, skal jeg selv betale porto for at sende det retur ?


sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 14:36:24
Svar/Indlæg:
2516/381
#27

Ar flabet, ved jeg nu ikke,, det er vel også meget rart for dem at have tingene på skrift, så der ikke er tvivl om sagen, hvis ham i telefonen nu misforstår dig,,

Selvom der ikke er så meget at misforstå i denne situation 😎


krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 14:37:26
Svar/Indlæg:
2335/16
#29

Igen, det er Getmore = dårlig kundeservice...


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 15:20:16
Svar/Indlæg:
2333/391
Nu har jeg lagt en order hos en anden forretning, i tilfælde af at dette her trækker ud med getmore...

De har sikkert mange kunder, men er lidt træt af de endnu ik har svaret mig, det er lidt en haster sag når det jo skal sendes retur til dem, og helst i dag så de kunne sende nyt produkt... Hvis i det kan det vil jeg kræve mine penge retur. og så købe det hos den anden forretning...


Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 15:24:01
Svar/Indlæg:
8555/439
Getmore 😀 hvorfor handler i der,de behandler ikke ders kunder godt 😛


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 15:25:30
Svar/Indlæg:
2333/391
#33 Jeg vil lige sige at jeg til dato ikke har haft problemer med getmore.dk, og håber heller ikke denne sag bliver et problem, for så er det klar slut med at handle hos dem, og anbefale dem til andre...


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 16:36:08
Svar/Indlæg:
3332/33
#33 enig. nu har jeg handlet der flere gange og jeg gør det ALDRIG mere. og jeg siger til folk at jeg ikke vil anbefale dem. de er simpelthen under al kritik.


season88
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 17:40:10
Svar/Indlæg:
1221/95
Jeg har ikke andet end ros til overs for Getmore, og jeg anbefaler dem hellere end gerne til andre.


#37
Nof
 
Overclocker
Tilføjet:
03-09-2008 17:54:49
Svar/Indlæg:
590/30
Du har godt nok ikke været for heldig med det projekt du er igang med lige nu


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 17:56:51
Svar/Indlæg:
7111/480
36# hvad byger du det på jeg har selv gåfet og overvejet getmor men efter det her er det ikke sansylig det bliver dem med framtide køb men vis du kan fortle en anden side af sagen godt nok ikke den her sag men en anden vinkel til get more lyter jeg gerne


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 18:02:22
Svar/Indlæg:
2333/391
Hej drenge,

Jeg har fået svar fra getmore.dk, og jeg må ærligt talt sige at jeg er rystet!!!

Hvad gør jeg nu? jeg har vel 14 dagesretur ret, skal jeg så bare benyt mig af den?

De vil åbenbart ik snakke med mig over tlf. og jeg kan ik rigtig få noget ud af at brok mig via mail...

Please kom med nogle gode råd! Hvis de ikke kan indse at det er dybt godnat at sende en var på denne måde, så er det sidste gang jeg handler hos dem...


Mail fra getmore.dk !
Hej,

Hvis pågældende vare er fortrudt i forbindelse med et tidligere køb, og hvis dette forhold ikke har medført nogen væsentlig forringelse af varens udseende eller funktion, er varen ikke behæftet med en mangel i købelovens forstand.

Fortrydelsesret - som i dag er vidt udbredt ikke mindst, hvor der er tale om fjernsalg - er baseret på, at en vare, hvis den har været overgivet til køberen, tilbageleveres til sælgeren med henblik på at blive solgt på ny. Det kan derfor ikke anses for at ligge uden for, hvad der normalt må forventes, at en vare, som købes som ny, kortvarigt kan have været udleveret til en anden kunde.

En sådan vare må ikke forveksles med en "demo-vare" som en butik f.eks. har benyttet som udstillingsmodel.

Selvom der i princippet er tale brugt vare i denne sammenhæng, er der ifølge jurist Frederik Navne Boesgaard, fuldmægtig hos Forbrugerstyrelsen, ingen problemer i at videresælge de brugte varer uden at gøre kunderne opmærksomme på, at de har været benyttet af andre.

Hvis der ikke er nogen skader eller mangler ved varen, og alle evt. personlige data er slettet, har forhandlerne frit slag til at sælge den videre til fuld pris.

Dette bliver også bakket op af købeloven, der i paragraf 78 fastslår, at det kræver en væsentlig mangel på produktet for at kunne påkræve evt. prisnedsættelse eller erstatning.

Læs evt. også denne sagskendelse vedr. en lignende situation:

http://www.forbrug.dk/klage/kl...







Venlig hilsen / Best regards

Getmore A/S

Kundeservice og Support
Customer Service and Support
mo


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 18:08:21
Svar/Indlæg:
3332/33
#39 jeg havde givet dem tørt på. ellers så sig du vil benytte dig af dine 14 dages fulde returret. det er bare typisk pis fra dem det der.


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 18:12:51
Svar/Indlæg:
2333/391
Jeg har skrevet denne mail til dem:

Hej Getmore,

Det er jeg med på!

Men jeg skriver jo til jer da jeg har erfaret at der er bøjet pin på bundkortet, og at det er sendt uden antistatiskpose, og der er lagt alm plastikposer oven på bundkortet, som kan skabe statiskelektricitet! Der er skrevet med kuglepen i manualen!

Og så mener I bestemt at bundkortet kan sælges som nyt igen?

Jeg går udfra at da det var nyt, var det i en antistatiskpose, og jeg går ikke udfra der var skrevet med kuglepen i manualen da den kom fra fabrikken vel?

Så det I siger er at jeg kan benyt mig af min fortrydelsesret, jamen fint det gør jeg så gerne, og jeg vil samtidig gerne have overført mine penge retur, og så er det sidste gang jeg handler hos jer...

Så giv mig et retur nr. og en adresse, så er den på vej retur i morgen.

I skal være velkommen til at kontakte mig telefonisk på xx xx xx xx

Jeg vil samtidig lige oplyse jer, at jeg er villig til lade sagen gå for forbrugerrådet, hvis det skulle nå dertil...

Igen henviser jeg til billede bevis: http://peecee.dk/upload/view/1...

På forhånd tak

Mvh XXXX XXXXXX


#42
mtum
 
Overclocker
Tilføjet:
03-09-2008 18:19:04
Svar/Indlæg:
280/13
Det er jo ren skandale, at et hardware-firma ikke ved bedre end at forsende et bundkort i den prisklasse på den måde.
Godt man har de 14 dages fortrydelsesret. Afsted med skidtet i en fart.


Campin
 
Superbruger
Tilføjet:
03-09-2008 18:29:52
Svar/Indlæg:
347/51
Altså der er da heller ikke andet end bøvl med Getmore.. og som en af jer er inde på som har Getmore tidligere fået frataget deres E mærke, har dog på mystisk vis fået det igen.. Noget som helt klart ikke fortjener efter de stadig laver noget lort som dette!


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 18:35:14
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #39

*tager lige crew-hatten af hér*

Det der er fandenfløjtemig en omgang lortepis at lukke ud. Jeg har sgu da aldrig kendt mage. Det er lodret løgn det de skriver og du skal blot to klik ind på den statsvedtagne købelov for at gennemskue det.

Du skal, som kunde, ALTID gøres opmærksom på, at/om/hvis varen har været brugt. Om så det er en demovare eller returvare eller noget hvor forseglingen er brudt. Det er det HELT tydeligt i denne sag - såfremt varen har været fremsendt som billedet antyder.

De har, så vidt du siger, på intet tidspunkt gjort dig opmærksom på, at varen er solgt med brudt emballage. Det kan være pisseligemeget om varen er i salgsbar stand eller samme mængde som da en eller anden i sin tid åbnede for tingene.

Hvis varen bliver solgt med tydelige tegn på at være brugt (hvilket ofte er åbent til fortolkning, men det ville jeg så til gengæld mene, at det er det så ABSOLUT IKKE i denne sag), skal du gøres opmærksom på det, have et nedslag i prisen eller muligheden for at lade handlen gå retur.

Du kan, såfremt det er muligt for forretningen uden svære omkostninger, uden sved på panden bede om at få produktet ombyttet (hvormed nogle - forretninger - ofte vil sende tingen forbi et serviceværksted = RMA eller selv tjekke produktet). Problemet herved er blot, at varen (bundkortet) ikke ligger i en forseglet indpakning. Hvilket en mobiltelefon ofte gør.

Derfor kan forretningen, såfremt de er svinske nok (det kunne man jo let forestille sig om eksempelvis Getmore *host host*), faktisk påstå, at du selv har godkendt varen ved modtagelse. Gudsketakoglov for 14-dages returretten ved fjernsalg (internet el. postordre).

Varen er så absolut ikke i samme stand som da de oprindeligt solgte den. Det vidner både indpakning og kølepasta i soklen om. Såfremt de ønsker at vedholde deres påstand om, at de er dækket ind via købeloven, så ringer du fluks til dem, og du bliver ved, indtil du får en i røret med selvtillid og autoritet nok til at tage en hurtig beslutning (sætningen: "Vi finder en løsning på problemet hér og nu!" - kan ofte låse mangen dør op).

Hvis de stædigt vedholder, at de er i deres gode ret til at sælge produktet som nyt, gør du dem atter en gang opmærksom på produktets stand og mangler. Derudover, så var du ikke gjort opmærksom på, at du havde købt en demovare.

De kan selvfølgelig påstå, at produktet ikke er solgt som en demovare (hvilket højest sandsynligt heller ikke fremgår af din faktura) men i salgsmæssig stand (org. emballage og mængde). Derudover, så kan de også vedholde, at såfremt produktet ikke er defekt, så vil de ikke røre mere ved sagen.

Dertil skal du blot vedholde, at du ikke var opmærksom på, at man ved at bestille "NYE" varer hos Getmore, rent faktisk kunne risikere at få brugte- og/eller demovarer med hjem, og såfremt I ikke kan finde en løsning på problemet her og nu, lægger på og ringer til Kontant/Boomerang eller hvad fanden den slags nu ellers hedder.

Der er dog visse ting ud skal være opmærksom på, og det her er fra Allans egen godtepose fra da jeg selv stod i butik.

Når man har med konfliktløsning at gøre, hvilket man jo må sige om denne sag. Så sørg for at være fattet og seriøs i din tone. Ikke noget med at hidse sig op, råbe og skrige. Så vil de, dybest set, blot mene du er useriøs og ikke har noget at have dine påstande i. Derudover, så er det en god idé at undgå at blive personlig. Så undlad at sige "Du har sagt..." eller "Jeg har", men anvend i stedet fraser som "Vi bør kunne komme frem til..." o.lign.

Det er altid med at til at gyde olie på vandene.

Såfremt du ikke får medhold, indsender du en sag til forbrugerklagenævnet, vedlægger al relevant dokumentation og venter. Der er (desværre) ikke så meget andet at gøre i den pågældende situation.

Hvis du kan vedhæfte de pågældende mails vil det også være super. Endnu bedre er det, hvis du kan bånde en samtale mellem dig og en "højerestående". Husk blot at gøre vedkommende opmærksom på, at samtalen bliver 'dokumenteret'. Om du gør det først eller sidst i samtalen kan være ét fedt. Bare det bliver nævnt. En god ting ville dog være at gøre det som noget af det første. Hvis de blot smækker på, burde du stå en anelse bedre, end hvis han lover guld og grønne skove, uden reelt set at love noget.

Hvis du stadig har tvivlsspørgsmål, kan jeg klart anbefale denne side: http://www.forbrug.dk - Der er en masse gode eksempler på hvad du kan gøre, og hvad forretningen vil gøre, hvis de sætter sig på tværs.

- Held og lykke i din sag 🙂

*crew-hat på igen*


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 18:48:55
Svar/Indlæg:
2333/391
#44

Der var da en masse gode guldkorn, jeg prøver at se hvad de svar på min mail, hvis de ikke har svaret i morgen formiddag inden kl 11, så ringer jeg selv til dem, og jeg bliver ved indtil vi har fundet frem til en løsning :)

Helt utroligt det her, jeg havde alle beviser, og alligevel mener de at de er i gode ret til at sælge sådan en var som ny!

Og nej der står intet om demovare på min faktura, der står den som en helt ny vare, og der er betalt for en hel ny vare...


Petter1979
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 18:53:17
Svar/Indlæg:
1268/80
#0

Hvad laver den der "orange" tingest i den blå sokkel?
Hvad med den "hvide" imellem kobberkøleprofilerne?

Kan du lave nogle nærbilleder af de to?


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 19:02:34
Svar/Indlæg:
2333/391
#46 Desværre ikke, det ligger inde i serverrummet på jobbet...

Men det er jo sådan en fætter du sætter ledninger fra fronten på kabinettet fast på vil jeg tro? og hvad det laver der? ja det må du spørger getmore om ?


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 20:05:58
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #45

Håber det kunne bruges. Men uanset hvordan de vender og drejer den. Så går den ikke den lille finte de har forsøgt sig med. Sådan hænger det nu engang sammen.

Du køber jo heller ikke en fabriksny Volvo og afhenter ved sælgeren, og får en bil der har kørt 100.000 km, halvtom tank, cigaretskodder i askebægeret og bonbon-mix spredt ud over bagsædet?! Så kan den være nok så fin og nyvasket og lakeret. Det er stadig ikke en ny bil.

-> #46 + #47

Det er, så vidt jeg kan se, sådan en dimmer til at sætte de løse pins fra USB-stikket i fronten fast på bundkortet med. Sommetider (sådan er det eksempelvis i Lian-Li kabinetter), så sidder de små ledninger fast med hver sit lille stik. Dvs. i stedet for at have éet stik til tænd/sluk-knappen, så har man to. Til USB har man så fem stik.

Og så videre og fremdeles.


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2008 08:35:32
Svar/Indlæg:
2333/391
Nu må vi se hvad de siger idag :)


#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2008 09:00:03
Svar/Indlæg:
1581/5
kom nu videre med livet og benyt 14dages returret..................
Det er måske ikke det den er oprettet for fortrydelsesreglen, men den giver dig for h. et resultat du kan bruge, nemlig pengene tilbage, så du kan købe en ny vare.


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
04-09-2008 09:15:26
Svar/Indlæg:
2127/11
Det er ikke ret lang tid siden vi her på siden havde en fyr der havde brugt nogle tusinde på et højttalersæt, også hos Getless, og fik en gang ridset og halvsmadret lort. Hvorfor faen kan det firma bare ikke finde ud af ganske almindelig god handelsskik??

For hver gang jeg læser sådan en historie - og dårlige Getless historier er der tonsvis af rundt omkring - rykker jeg endnu længere fra at kunne finde på at handle der. Det er i dén grad useriøst at have taget en vare retur i den stand, og endnu mindre seriøst at forsøge at sælge den videre som ny. Ærlig talt ville jeg jo nok skide en evt rma en hatfuld, nu de selv lægger niveauet i deres besvarelser, og bare se at få returneret lortet. Sføli kunne de så være fiffige og bonge dig for manglerne, men med fornuftig dokumentation og dine henvendelser til dem, burde du stå fornuftigt hvis sagen ender i Forbrugerstyrelsen. Værre var det for ham med højttalerne.. Det var en firmakunde, og han kunne derfor ikke returnere.

Getless sux


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2008 09:33:22
Svar/Indlæg:
2333/391
LOL

De skriver på deres hjemmeside:

Etikette:

Vi forventer at alle kunder, som drager henvendelse til Getmore A/S, udviser en almindelig god og anstændig opførsel.

Vi accepterer således ikke henvendelser som er formuleret i usobre eller vulgære vendinger, eller som på anden vis kan virke stødende på vores personale. Det gælder både ved henvendelser pr. e-mail og ved telefonhenvendelser.

Oplever vi tilfælde hvor disse retningslinjer ikke overholdes, vil vi reagere øjeblikkeligt ved at besvare henvendelsen med en advarsel. Gentages overtrædelsen vil vi drage til handling og udføre en passende irettesættelse overfor pågældende kunde.

Det kan i nogle tilfælde betyde at kundens kontonummer hos os spærres på ubestemt tid, og/eller at kundens indestående bestilling(er) annulleres.

Vi vurderer i hvert enkelt tilfælde hvorledes en irettesættelse skal udføres mest passende.


#53
sail
 
Overclocker
Tilføjet:
04-09-2008 09:37:04
Svar/Indlæg:
306/21
Man kunne jo synes, at det ikke skulle være nødvendigt at påpege en sådan etikette, hvis man behandlede sine kunder ordentligt?


#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2008 09:39:57
Svar/Indlæg:
1581/5
#52 Det burde ikke være nødvendigt at skrive et sådan stykke, men med den udstråling visse personer her inde, og dig selv også kommer med, så kan jeg godt forstå dem.

På mit tidligere job arbejdede jeg en lille smule med salg og rma når der var behov for det (lille edb-biks med 5 ansatte, jeg som primær teknikker) Kom en kunde ind og skabte sig fuldstændigt sindsygt, så bad jeg kunden gå, kort og kontant, jeg skal ikke som ansat i en butik stå model til folks sindsyge vrædesudbrud, så kan man ikke finde ud af at kommunikere med en god tone, så må man tale med "chefen" og han vil sikkert sige det samme i de fleste tilfælde.

Der ud over må man spørge sig selv hvad man ønsker at opnå, før man lukker lort ud i spandevis.


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2008 09:41:07
Svar/Indlæg:
2333/391
#53 Lige præcis, sjovt nok har jeg på fornemmelsen at de oplever det rimelig tit hehe...

Men en ting er sikkert og det er at den ikke er leveret forsvarligt...

Og den burde have været leveret således her:

http://www.overclockersclub.co...
http://www.overclockersclub.co...

Dvs. der både mangler antistatiskpose og noget papbeskyttelse mellem bundkort og tilbehøre...


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2008 09:46:23
Svar/Indlæg:
2333/391
#54 Ah jeg skrev nu pænt til dem, for at gøre dem opmærksom på at de har sendt noget "lort" til mig, og jeg ikke vil røre det med en ildtang...

Og jeg vedhæfter billedebeviser...

Og så mener de alligevel at de har ret til at sælge et produkt på den måde som nyt? selv om der er skrevet med kuglepen, der er spor af kølepasta, pin på bunkortet er bøjet, der ligger dimser og kan ridse bundkortet, og så mangler der antistatiskpose ?

Er det fair ?

Men siden du holder sådan med dem, måske det kunne skyldes at du arbejder for dem ? hmmm 🤣


#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2008 10:11:33
Svar/Indlæg:
1581/5
Jeg holder ikke med nogen, og det vil du sikkert også kunne se hvis du læser min tekst lidt bedre, og jeg arbejder et sted de giver en del mere i løn end en online-butik ;)

Det er ikke i orden at sælge en brugt/misligholdt vare som ny, det er absolut ikke fair. Men du har nu skabt en masse hovedbrud for dig selv som kunne være løst ved blot at benytte sig af den 14. dages returret, dog vil jeg tro at du sagtens stadig kan benytte dig af den.




bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2008 10:30:41
Svar/Indlæg:
2333/391
#57 Lige meget hvad så har jeg 14 dages returret, og den har jeg tænkt mig at benytte...

Synd for den næste kunde dog 😕


SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2008 11:02:42
Svar/Indlæg:
3011/103
Forskellen er bare, at du ved at benytte de 14 dages returret selv skal betale portoen ind til Getmore, det skal du ikke ved en RMA sag. Dvs. du mister 70 kroner på det. De kan selvfølgelig også være godt givet ud i forhold til en forbandet masse besvær.

Alene det at de kan finde på, at sende en vare på den måde får mig virkelig til at tænke mig om i fremtiden, hvis jeg skulle overvejer at handle der. Jeg har allerede 100% droppet at handle hos deres søsterfirma Multimedia World, da de er så ukompetente at man skulle tro det var løgn.


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2008 11:51:47
Svar/Indlæg:
2333/391
Har nu snakket telefonisk med dem...

De mener ik at de har lavet en fejl, så længe produktet virker... Og en bøjet pin kan jo bare rettes ud?...

Jamen hvis antistatiskpose mangler, og der ligge plastikposer oven på bundkortet, kan det skabe statiskelektricitet! Det er selvfølgelig rigtig nok, men hvis produktet virker, så har vi ik gjort noget forkert...

Hvad er det for en indstilling at have ?

Nå men det endte med at jeg så forklarede at jeg ik ved om det virker, men jeg ønsker at sende det retur og få mine penge tilbage...

Og det var der ingen problemer i, jeg gjorde samtidig dem klare over at jeg ik ønsker at skulle hæfte for det produkt, og jeg har vedlagt forklaring på at det var modtaget som det er sendt retur...

Så nu må vi se hvad der sker, håber bare på de overføre mine penge ASAP...


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2008 11:57:43
Svar/Indlæg:
7111/480
60# ja må vi sku håbe kune lige forstile mig de skrav når de fik det af det er dig der har mishanlet det og du ikke få penge ratur 😕


#62
sail
 
Overclocker
Tilføjet:
04-09-2008 12:02:44
Svar/Indlæg:
306/21
Det er efter min mening en underlig måde at drive forretning på. Man kunne måske også forvente at modtage en cpu fra dem liggende løst i et brev?


#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2008 13:01:14
Svar/Indlæg:
1581/5
Det er en latterlig holdning at have som butik. det kan vi hurtigt blive enige om, en butik burde have procedurer med langt højere standarder, det ser vi bare for sjældent med de butikker de fleste af os handler i, tror primært det er fordi der ikke er råd til det, service og kvalitet koster ekstra.

Håber da ikke finder på at brokke sig over indpakningen eller indholdet, så er det helt til grin


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2008 13:04:33
Svar/Indlæg:
2333/391
#63 Hehe bare rolig skal nok holde jer opdateret :)


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2008 14:46:42
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #60

Det svarer til at de siger: "Den virker da som den skal", hvis de havde solgt dig en brugt mobiltelefon med ridser og løse knapper. Den holder ikke en meter. Er produktet brugt, skal du gøres opmærksom på det ved købstidspunktet. Længere er den ikke.

Selvfølgelig vil de holde på, at de ikke er forpligtet til at foretage sig noget som helst. Da det, for dem, kun vil være en omkostning enten at bytte produktet eller sende det til RMA. Deres avance er antageligt ikke stor i forvejen og derfor vil så meget som en returseddel måske udligne det.

Den holder ikke i længden.

Så må man tage sig i agt for at handle de steder hvor prisen på varen er lavere end alle andre steder. Jeg får nærmest lyst til at sige, at man får hvad man betaler for. Omvendt, så står der ikke noget i købeloven om hvorvidt god eller dårlig service falder ind under juridiske betegnelser der dækker over defekter, mangler, brugte eller slidte produkter.

De kan ikke bare påstå, at de kan sælge en vare som "ny" og derefter mene, at varen er købt som beset. Det er jo i bund og grund det de forsøger at binde dig på ærmet. Men du benytter dig af din 14-dages returret og så må du ærgre dig over, at de kr. 50,- du sparede ved at købe hos en velrennomeret forretning, går tabt ved en pakkelabel på omtrendt samme pris.

Men, du skal fortsat holde på, at du ikke var gjort opmærksom på, at produktet blev solgt som brugt. Der sidder højest sandsynligt en eller anden erhvervspraktikant med røde ører lige nu, og en chef der ikke rigtigt kender noget til sagen.

Det her var blot endne en spand vand på min "Kan-ikke-lide-Getmore"-mølle.


SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2008 15:02:37
Svar/Indlæg:
3011/103
Husk at bedømme dem på TrustPilot når sagen er afsluttet, de skilter jo tydeligt med den på deres side.


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2008 15:08:17
Svar/Indlæg:
2333/391
#66 will do :)


goodangel
 
Overclocker
Tilføjet:
04-09-2008 22:24:12
Svar/Indlæg:
19/5
kan så lige tilføje at i dag har jeg lige modtaget en pakke fra getmore hvor der var PSU, hardisk, vista og en dvd brænder alle de andre dele ud over min dvd bræder var pakket ind den lå kun i en lille pose uden noget til at støtte den så den sender jeg direkte tilbage i morgen som fejlkøb men de andre ting var pænt nok pakket ind. men det er sku ufatteligt at der skal være så mange problemer med dem ...

håber bare alle mine dele de virker finder færst ud af det på mandag..


og håber du får dine penge tilbage lige som jeg håber jeg også selv hurtigt får mine tilbage fra mit brænder drev




SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2008 22:29:33
Svar/Indlæg:
3011/103
#68
Med mindre du har købt en decideret Retail version kan du ikke forvente, at den kommer i andet end en pose. Jeg har flere gange modtaget brændere i poser, da det har været bulk verisoner.


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 15:31:27
Svar/Indlæg:
2333/391
Jeg fik her kl 13:00 en mail fra getmore.dk

Der stod at mine penge vil blive krediteret inden for 15 dage.

Så må vi se om det holder stik :)


T|Conan
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 15:33:01
Svar/Indlæg:
452/23
#70 Så har du da dit på det tørre! Du har en fast tidsramme du kan holde dem op imod. 😀

Mvh. Henrik


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 19:32:06
Svar/Indlæg:
2333/391
#71 Præcis :)