Mærkelig wireless på bærbar? + Licens?

Diverse d.  01. maj. 2008, skrevet af PartyPhreak
Vist: 362 gange.

PartyPhreak
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2008 21:17:30
Svar/Indlæg:
208/51
Jeg har fået en Fujitsu Lifebook E7110 på arbejdet...

Der sidder en Licens til MS Windows XP Pro på.. Den kan jeg jo ligeså godt bruge, men hvordan får jeg fat i den tilhørende software? Er det lovligt at finde en piratkopi, og så bruge den originale licens? Eller kan man kontakte microsoft eller Fujitsu?

Jeg tror der er Trådløst Netværk indbygget, men jeg kan ikke finde driveren. Den originale driver fra deres hjemmeside virker umiddelbart ikke. Jeg har taget et billede, der viser lidt mere. Driver Detective kunne ikke give mig mere info.




Der er 2x Ukendt under enhedshåndtering, og jeg ved ikke hvad det er, men regner med at den ene kunne være det trådløse kort...
@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
01-05-2008 22:03:09
Svar/Indlæg:
4033/364
den (restoreCD) plejer at kunne laves fra softwaren , eller en service partition på computeren.

men mener ikke at det er ulovligt . det er licensen der betales for...


PartyPhreak
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2008 22:33:07
Svar/Indlæg:
208/51
OKey... Der ligger ikke nogen partition på computeren.... Kun den ene hvor der ligger windows på nu...

Noget bud på det med netkortet? 😉


camperman
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2008 23:29:26
Svar/Indlæg:
437/24
Hvad jeg lige kan finde på modellen er det et Intersil Prism wireless kort der sidder der i.

Til den producent kan du finde deres drivere her:

http://list.driverguide.com/li...

Hvis du ikke kan finde model nummeret nogen steder kan du prøve at se om du ikke er heldig at kortet sidder synligt under en af pladerne i bunden.