Det dummeste og pinlige i har gjort?

Hyggehjørnet d.  13. april. 2008, skrevet af E2X
Vist: 1923 gange.

E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2008 13:13:38
Svar/Indlæg:
4018/217
Jeg vil høre om der er andre end mig der har gjort noget ufatteligt dumt eller pinligt?
Eller jeg er den eneste der har gjort noget så dumt og pinligt.

Det dummeste jeg har gjort med hardware er da jeg pillede hs´en af min E6600 cpu da den var helt ny. Der stod ikke noget om at hs´en var sat fast med en form for tin der smelter ved 96c på det forum jeg havde googlet mig frem til. Så jeg fik både ødelagt min 2 måneder gamle E6600 og mit P5B bundkort :'-(

Der røg lige lidt over 3000kr


Det andet og mest pinlige, gjorde jeg da jeg var dj sammen med en af mine venner for mange år siden. Der kom rigtig mange mennesker, flere end vi havde regnet med og så var det jeg udbrød da festen var kommet på sit højeste "det her kommer vi fandeme til at tjene kassen på". Problemet var bare lige at jeg havde glemt at slukke mikrofonen så det resulteret i stilhed på dansegulvet efterfulgt af at alle kiggede på mig. 😳
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2008 13:18:56
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Brug søgefunktionen, og du få læssevis af tråde med brugernes dummeste bommerter 😀


GeNiTaliA
 
Overclocker
Tilføjet:
13-04-2008 13:20:06
Svar/Indlæg:
382/48
hmm, jeg knækkede engang en ramblok da det var en forkert pin ;S
brugte nok lidt for mange kræfter ja >;s


Gilbert
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2008 13:26:31
Svar/Indlæg:
4089/252
Har lige haft købt en brugt Q6600 af byggemandbob her fra siden, men var sikker på at den var defekt, da den bare ikke gad virke i spanden. Jeg sende den så tilbage til ham, og fik tilsendt en ny. Den virkede så heller ikke. Læste så at man kunne prøve med kun 1 ramblok i maskinen, og så virkede den!

Den første Q6600 virkede også fint, så jeg har spildt en masse tid med mit n000bness... Sorry for det byggemandbob, og tak for den gode betjening! :)


micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2008 13:30:39
Svar/Indlæg:
4120/115
Har engang brændt 7 Flexus Falcon bundkort af i streg... Inden jeg fandt ud af at min PSU gav en overspænding 🤡 Men de blev byttet uden spørgsmål... 😛


Ellers gør jeg aldrig noget dumt!.... 😛


E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2008 13:36:15
Svar/Indlæg:
4018/217
#1 Det var også ment som en lille confession fra min side 😉 men det er da også sjovt at høre om der er andre der har gjordt/lavet nogle bommerter.

#2 Dohh det var ikke lige det beste at gøre 😛

#3 og #4 Gid jeg var så heldig 😲

Jeg sendte ikke mit p5b bundkort til rma da der kom rigtig meget røg ud fra min computer... Man kan også se på chipsne at de ikke har det så godt :'-(


Danielsan
 
Overclocker
Tilføjet:
13-04-2008 13:43:31
Svar/Indlæg:
205/13
jeg skulle engang for længe lige se om min cpu var brændt af (barton 3000+) så jeg tog da lige fingeren ned på cpuen brændte mig så jeg skreg, på langfingeren. 😳


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2008 13:51:12
Svar/Indlæg:
6531/410
Nu laver Jeg jo aldrig fejl og har aldrig gjordt dette.

sat et ps2 mus port stik på et serial stik på bundkortet.

smadret en amd tb kerne mens en kunde så på.

sat 220 volt til en psu uden først lige at se om psuen stor på 110 volt.

smed en dvd i mit cd drev og kunne ikke forstå den ikke kunne læse den skiftede cd drevet men det kunne stadig ikke læse dvdén sært nok 😳


Goaguy
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2008 13:53:50
Svar/Indlæg:
3410/199
Jeg har smidt en 10 dage gammel mobil i toilettet ved et uheld. Telefonen var død - men abonnementet var jeg bundet til i 6 måneder! 😕

.. ellers har jeg smadret både CPU og board engang under installation af en vapochill. Bye bye, NF2 og 1700+ superstepping.. :no:


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
13-04-2008 14:20:00
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte. Alene i aftes lavede jeg pinlige ting 😛.


leon2008
 
Overclocker
Tilføjet:
13-04-2008 14:28:33
Svar/Indlæg:
228/35
Det er på en måde skræmmennde. Jeg forventer at jeg inden for den nærmeste fremtid skal samle min først PC selv fra bunden. Nu tør man no næsten ikke gå i gang!!!!
Men trods alt ved jeg hvad jeg i hvertfald skal tjekke :)

Nice tråd.


hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2008 15:02:50
Svar/Indlæg:
7263/260
#9 Fortæl 😛


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2008 15:05:22
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #11

Jeg kan da et par historier om Emillos, men han kan benægte dem og slæbe mig i retten for injurier, så jeg holder kæft. Men damn! Det er lige til forsiden på Ekstra-Bladet noget af det 😲 🤣


#13
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2008 15:05:44
Svar/Indlæg:
4156/111
Jeg har lavet en del bommerter, men er altid kommet helskindet igennem dem? 😲

Engang ville jeg lige tage min P4 Northwood ud af bundkortet, men kunne ikke få køleren af, så jeg hev bare til indtil både køler og CPU blev flået ud 😀 Da jeg så havde kigget på den i 20 sek ville jeg så sætte den i igen, og var på det tidspunkt ikke klar over at man skal "åbne op" for soklen 😀

Det knaste og bragede da den skulle i, men den kom i og den virkede som den plejede, selvom den i realiteten ikke var sat korrekt i? 😀

Og så var der dengang jeg fik smidt min PCI port op på 60Hz, hold k*ft hvor mit X-Fi pev... det virkede først dagen efter da jeg satte det i igen? Wierd. 😳


WhineX
 
Overclocker
Tilføjet:
13-04-2008 16:20:39
Svar/Indlæg:
255/44
Hvis vi snakker im dumme/pinlige ting jeg har gjort med HW må det være da jeg ikke fik sat min CPU køler ordentligt på og derefter klager over at min CPU blev over 70 Celcius i Idle 🤣

Eller den klassiske med at skrue bundkortet fast i afstands-stykkerne (De små ting som sidder mellem MB-tray'en og MB'et)


steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2008 16:32:20
Svar/Indlæg:
2870/65
Et par ting er det da blevet til i løbet af tiden, men en af dem var sgu for dum 😕 :

Havde problemer med at få sata-stikket til en Raptor til at virke korrekt (få forbindelse). Ikke alt for kvikt, tænkte jeg på at det måske ville virke at smide noget lim på, så det kunne holde bedre ind i soklen. 1. Major mistake.

Så var der selvfølgelig stadig ikke forbindelse, hvorefter jeg forsøgte at hive kablet fra igen....og så kom kablet da af....og havde taget 4 af 7 pins med ud af disken. 2. major mistake.

Fik Riska er på sitet til at lodde de pins på igen. SÅ virkede disken 1. gang...lige nok til at jeg kunne få mine data ud af disken. 2. gang var den død.

En anden bommert var at kværne en skruetrækker igennem et NF2 board.

Har også ville lave et wire-socket-mod på et NF2 board (NF7S rev.2) så det kunne køre 400 mhz på bussen. Fik ikke meget ud af det, indtil en venlig sjæl herinde gav en hjælpende hånd. Gjorde mig pænt opmærksom på, at jeg skulle bruge nogel andre huller...eller sætte wiren på pins på selve cpuen.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2008 17:33:01
Svar/Indlæg:
5874/1287
Det mest pinlige er, at jeg har læst hele denne tråd om anal kløe 🤡

http://www.dailyrush.dk/boards...



Og denne tråd om man holder med højre eller venstre hånd når man tisser 🤡

http://shop.dailyrush.dk/board...


Mon ikke jeg skulle finde mig en anden hobby end dailyrush.dk??

Mht PC, så er det dummeste jeg har gjort at pille sidedækslet af, lægge PC'en ned, og så bøje mig ind over den mens den var tændt. Det var under en hedebølge, så jeg svedte, og selvfølgelig dryppede der en sveddråbe ned på mobo'et, hvorefter PC'en slukkede ... for evigt.


Kondichael
 
Superbruger
Tilføjet:
13-04-2008 18:01:10
Svar/Indlæg:
940/111
Hmmm Jeg er nok den mest klodset person i Danmark kan ikke lige komme på det dummeste jeg har gjort men forrige uge lavede jeg da lige en stor bule i firmaets helt nye bil (2mdr gammel).

Det blev mesteren ikke så glad for. 😩


#18
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2008 15:24:59
Svar/Indlæg:
4018/217
Der er godt nok nogen HW producenterne er galde for (bort set fra #4) 🙂

Er der så nogen der disideret har lavet noget rigtig pinligt.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2013 01:54:48
Svar/Indlæg:
5474/39
Jeg tror dummeste til dato må være en dreng gik hen spurgte mig ad om jeg var en kvinde.

Jeg sagde ja for sjov. Personen troede seriøst på det. Jeg var chokeret over det. spillede lidt med på den...

Godt nok har jeg en stor bagdel og går med lang jakke. Stadig væk lang vej til se ud, som en kvinde. Jeg har ofte skæg og går altid mandelig afdeling ved lille hus.

Jeg stadig lidt i chock har altid haft svært ved score kvinder. Jeg har sagt mange dumme ting sidste årstid. Stadig væk skræmt over det, endnu et bevis på jeg nok skal til at rejse væk fra Esbjerg.

Den eneste kvinde har scoret er en swiss eller tysker.

Jeg er skræmt....


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 17-01-2013 01:57:26.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2013 03:00:58
Svar/Indlæg:
5874/1287
I mine unge dage ville jeg lave sjov med kæresten.
Vi var godt i gang med sex, hun sad øverst og red mig, da jeg tog et computerblad (IC Run hed det), og begyndte at læse i det. "Bare sig til når du er kommet" sagde jeg henkastet. Ikke skide smart 🤡

Der gik 3 måneder inden jeg fik sex igen 😳


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2013 08:01:19
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #20

Utroligt at du overhovedet fik noget sex efter den opførsel, men...




The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
17-01-2013 08:11:18
Svar/Indlæg:
4741/1690
#20 (21)

Det var vel ikke med samme pige... 😀


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2013 09:02:59
Svar/Indlæg:
7765/230

#20 (21)

Det var vel ikke med samme pige... 😀

The Boss skrev d. 17-01-2013 08:11:18

❤ ❤ 🤣

ps. Kan godt lide at sådan en 5år gammel tråd pludselig igen er i live....lol


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 17-01-2013 09:04:48.


Blackwater
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2013 09:07:42
Svar/Indlæg:
869/100
Jeg kan godt lide at #7 skriver D i Gjort ... Så han skal have sin ende smurt !


Prebbish
 
Superbruger
Tilføjet:
17-01-2013 09:39:58
Svar/Indlæg:
648/5
#23 Haha 🤣 Jeg opdagede slet ikke det var en gammel tråd 🤡


K0kerN
 
Overclocker
Tilføjet:
17-01-2013 09:55:30
Svar/Indlæg:
93/1
Kan da lige 2 historier.

Den første var under min læretid. mesters HjemmePC failede på nr. 2 HDD, så skulle formatter den. dog var det ikke muligt via PCen selv. så skulle tage den fysisk ud og sætte i en PC. af en eller anden grund tager jeg begge HDDer ud og de er totalt ens. uden at tænke over det, tager jeg den ene og formatter den. det viser sig så at være main HDD'en :D

den anden, er en jeg lavede på mit arbejde. en god måde at ligge et netværk ned på at med et loop. så vi siger selvfølgelig til alle vores bruger at, de skal være opmærksomme på at de ikke laver det. men sjovt nok går netværket ned en dag. en kollega og jeg, bruger hele dagen på at finde loopet og få det stoppet. (bygningen er PÆN stor og netudtagene havde ikke de rigtige infomationer)
vi vælger så at fjerne det netudtag fra switchens side af og alt køre som det skal.
Dagen efter kommer min chef og spørger ind til det bestemt udtag som viser sig at være mit eget netudtag.
Der skal gives kvajekage til næste møde :D
men der kom da en god ting ud af det. vi fik tjekket op på og switchene ikke failede næste gang der kommer loop 🤣


Dwargon
 
Superbruger
Tilføjet:
17-01-2013 11:28:06
Svar/Indlæg:
235/35
#7:
Den med at sætte 220 volt til psu'en lavede jeg foran hele familien, da jeg lige havde fået psu'en i fødselsdagsgave.. BUM.. -.-

- derudover dummede jeg mig for 1 måned siden..
første gang jeg havde min date med hjemme, væddede jeg med min lillebror om at jeg kunne ramme en sodavands dåse med min hardball sniper..
reglerne lød at hvis jeg ikke ramte, skulle jeg springe ud i den største sne dynge.. NØGEN.
hvis han ikke ramte skulle han løbe nøgen ned af vores vej..
- jeg har længe spillet hardball og havde egentligt styr på den vældige sniper der.., men eftersom at jeg ikke havde været ude og lege med den længe havde jeg helt glemt hvordan den var indstillet, og SELVFØLGELIG ramte jeg ikke..
Det resulterede i at min heldigvis nuværende kæreste så mig for første gang nøgen på den måde jeg ikke lige havde håbet.. 😳
Og dahm hvor var det dog pisse koldt.. :/


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Dwargon d. 17-01-2013 11:29:49.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2013 11:54:59
Svar/Indlæg:
5474/39
Det var en mærkelig nat igår.

It-dumheder.

Har jeg ødelagt en AMD cpu på grund af troede ville oc pille cpuen ud så ændre noget på den.

Jeg har brændt en strømforsyng af ved slå over på 120 volt. Der tog den en tur.

Jeg har lavet mange dumme ting. Noget er gået godt andet er gået for godt. Trods alt holdt mig indenfor lovgivningen.

Nogle gange, så skræmmer mennesker mig især deres måde være på.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 17-01-2013 11:59:23.


M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
17-01-2013 12:57:08
Svar/Indlæg:
2084/124
110/230V switch PUUUUF... :)

Og til den anden - ovenpå en bytur i Köln, at sætte sig på bagsædet i en taxa, og bede om at blive kørt til nærmeste burgerking eller McD..... For at bemærke at der allerede var en anden i bilen, og personen i føresædet vendte sig om og sagde "Polizei" 😎


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
17-01-2013 15:46:21
Svar/Indlæg:
5039/109
Har siddet sammen med nogle kollegaer til en frokost hvor jeg ikke kendte alle så godt. Under frokosten som er en ganske almindelig hverdags frokost på en arbejdsplads, har jeg hidset mig op over et eller andet, og kalder dem der nu havde gjort det jeg var sur over for nogle helvedes mongoler.

Kommer lige i tanke om at ham der sidder over for mig har en søn med downs syndrom 😕

Blev rimelig flov.

Hardwaremæssigt. Knækkede en komponent af på main boardet i et af vores helt nye apparater til en værdi af ca. 350k kr. Så sidder man med en dårlig smag og tænker der røg min årsløn.


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
17-01-2013 15:56:08
Svar/Indlæg:
5039/109
#27

Og så fik hun et "falsk" billede af hvordan du ser ud, og hun blev ved dig 🙂

Hvor koldt var det? Ca. 2 cm.


#32
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2013 23:16:37
Svar/Indlæg:
4018/217
It´s alive, IT´S ALIVE!!! 😲


rehan09
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2013 23:28:42
Svar/Indlæg:
1029/82
Jeg kom engang til at tabe en heatsink ned på en Athlon XP 3000+, så noget af kernen smuldrede af. Godt at de har sat en kappe på nu 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af rehan09 d. 18-01-2013 23:28:59.


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2013 10:38:09
Svar/Indlæg:
2011/185
puha det mest pinlige jeg har gjordt, må hvist være at jeg glemte at trække håndbremse eller sætte min bil i gear, mens den holde lige på grændsen til en bakke.

Mens jeg så snakked med en kammerart lænede jeg så op af bilen, hvilket så bevirkede at det skubede bilen frem over bakken og den trilled mens jeg slev faldt og bare kunne se på bilen trille afsted ned af bakken og hamrer ind i et træ.

Efter det var hverken jeg selv eller min bankrådgiver (ja jeg var ung dengang og forsikringen var dyr, så jeg hade ike kasko forsikring på bilen D´OH) særlig glad ☹


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SkylineGTR d. 19-01-2013 10:40:21.


_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2013 14:58:24
Svar/Indlæg:
3059/255
Ja som at glemme at trække håndbremsen. Og mine kollegaer spørger mig efter hvorfor min bil holder imellem halmfyret og stalden. Arghh.

eller den der med man holder i et parkeringshus og så man glemmer håndbremsen og skal heve noget på bagsædet hvor man har bagdøren åben og så min bil bakker ind i en stolpe således at der bliver et hak i min højre bagdør.



tatoo1956
 
Overclocker
Tilføjet:
19-01-2013 16:58:59
Svar/Indlæg:
1630/101
Jeg flyttede en bil engang på en byggeplads.. for fuldt knald. Jeg var 15 år, opdagede til min skræk at bremsepedalen ikke virkede.. shiit - det var en kollegas invalidebil. Jeg fandt først bremsestangen, da jeg holdt dybt parkeret i en stak betonrør 😴


KinGzeDK
 
Superbruger
Tilføjet:
20-01-2013 00:44:03
Svar/Indlæg:
411/7
Gammel, men fin tråd 🤣

Har lavet mange dumme ting, men vil holde det til hardware.

En kammi synes engang det var sjovt at stikke en skruetrækker ind i blæseren (PSU'en) bag på en Pentium II. Dernæst kunne maskinen ikke starte, og vi begyndte rode med den for at få den genoplivet. Efter en halv time banker genboen på for at spørge om jeg har strøm, da han ikke kan se tv (antenneforstærker gik over mit strøm). Computeren virkede så igen da jeg tændte for relæet.

Den første computer jeg samlede var i fælleskab med en ven, og vi havde ikke så meget styr på det. Derfor tænkte vi ikke på vigtigheden af spacers, og derfor gik computeren ud hvis man trampede i gulvet ved siden af den. Det kunne godt sætte en dæmper på festerne.

Byttede et 7950 GT til et vandkølingssæt. Blev positivt overrasket da jeg så at der var et ekstra kølehoved, som ikke var pakket ud. Blev negativ overrasket da det andet kølehovedet som jeg selvfølgelig havde taget, stod og lækkede ud på bundkortet. Så var det jo derfor der var 2 kølehoveder...

Den øverste af de der "plastik-dimmere" som cpu-køleren sad på, på mit gamle AMD system knækkede. Dog opdagede jeg det, og kunne bare lægge computeren ned på siden indtil jeg fik en ny "plastik-dimmer". Dog ville skæbnen, dagen efter, at det lykkes mig at vælte et glas vand ned i den mens den lå ned, uden "låg" på. Goodbye bundkort.

Havde engang afmonteret en køler og lod cpu'en sidde i bunkortet. Havde så ikke set at cpu havde rykket sig lidt ud af soklen, og så var der én mindre Phenom i verden.


Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2013 13:15:41
Svar/Indlæg:
1599/100
Det dummeste jeg har gjort med hardware, tja.

Vi skal langt tilbage, men min gamle P4 2,26 northbird B, havde den vandkølet og et dejligt dyrt nvidia kort (kan ikke huske hvilken)

Sad og spillede counter -strike, pluslig gik alt i sort, og det plaskede lidt fra min pc... En slange var hoppet af CPU.

Jeg tog alt ud, tørrede det godt, prøvede begge dele efter nogle dage, dum som jeg var tested jeg begge dele samlet, selvom jeg havde en anden pc at teste GPU i.

Mit bundkort spillede en masse fine lyde for mig, og jeg blev sur da det ikke virkede, smed alt ud, efter have trampet på det.

Fik nyt bundkort nogle uger efter, som sadge 100% samme lyde, det gik så hurtig op mig at de lyde betød GPU problem. (Var dog et andet GPU)

Og efter som det kun var GPU der virkelig fik vand, gik det op mig, bundkort måske ikke var dødt, før jeg hopped på det...

Siden det, har jeg ikke levede nogle større brøler.


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
25-01-2013 13:21:42
Svar/Indlæg:
5039/109
#38 har tit haft lyst til at tage kabinet siden af og bare træde igennem oppe fra og ned. Tror dog aldrig jeg i arrigskab har ødelagt noget af mit eget hardware.


M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
11-02-2013 10:06:46
Svar/Indlæg:
2084/124
Så har jeg ny!
Uge 7, ferie ugen, jeg blev i dag vækket af det ringede på døren, og jeg vidste straks at det drejede sig om noget af det hardware jeg havde bestilt fra ebay, på med hjemme-bukser og afsted til døren i en fart, jeg åbnede så op, og postbudet sagde "Hr, De er vidst meget glad for at se mig! Kan jeg få dem til at skrive under her?", hvorfor det så går op for mig at der er morgenjern 😲

God start på dagen! 🤣


Ferns
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
11-02-2013 10:11:11
Svar/Indlæg:
1442/81
🤣 Genialt postbud i en "pinlig" situation