Hotflash af Abit IX-38

Bundkort / CPU d.  19. marts. 2008, skrevet af matt??
Vist: 317 gange.

matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 15:12:07
Svar/Indlæg:
5600/32
Hejsa

Så kom der et Abit IX-38 QuadGT ind af døren i dag, men alt har bestemt ikke været fryd og gammen.

Jeg startede med at smide alle 4 ramblokke i, men det var et no-go. Bundkortet sagde som om noget kortsluttede. Så tog jeg tre ud, hvilket gjorde at bundkortet kunne POSTe, altså lige indtil jeg genstartede. Så sagde POST indikatoren F.
Ud med ramblokken, prøve lidt forskellige porte = F. Reset bios, heller intet. Nå, så i med en anden ramblok, og sørme om kortet ikke POSTede igen. Nå, ind i bios og se lidt omkring.
CPU blev detectet til 127grader, så det var vist ikke helt glad for den E8200.
Save & exit, og fanme om det ikke sagde F igen!

Oh well, ud med ramblokken, ny blok i, rykke den lidt rundt, resette bios et par gang, og til sidst startede det igen.
Vista bootede uden problemer, og ville sjovt nok ikke aktiveres igen, selvom bundkort og CPU var blevet skiftet.

Tænkte at jeg hellere måtte opdatere bios, så hentede den nyeste bios og satte den til at opdatere. Sørme om den så ikke vælger at gå ned imens. 😕

Nu har jeg siddet og prøvet på at hotflashe med det eneste andet bundkort jeg har liggende, men det virker ikke, da IX38 chippen er på 1mb og asrock chippen er på 512kb. Endnu en dead end.

Så før jeg enten knækker kortet, eller bare sender det til RMA hos SHG, dvs. at jeg alligevel ikke har andet end klap hen over påsken, ville jeg høre, om der ikke er en på Sydsjælland der skulle sidde inde med et bundkort med 1mb socketed Award bioschip, som kunne hjælpe mig med en hotflash.

Vh. Matthias
matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 18:17:42
Svar/Indlæg:
5600/32
Any one? 😕


riska
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 18:21:09
Svar/Indlæg:
7241/274
www.biosfix.dk
han kan hjælpe dig billigt


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2008 18:23:06
Svar/Indlæg:
5600/32
Den side har jeg også fundet, men ville lige se om der var nogen der kunne hjælpe først. 🙂
Bah, hvorfor skal posten også holde ferie? 😀